![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ga jij wonen na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
Ik blijf in Vlaanderen wonen natuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
55 | 79,71% |
Ik verhuis naar Wallonië, ik gun het ze ni, neh!!! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,59% |
Ik ga naar Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
Ik ga naar Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvoor dat "vaker Limburgs en Waals dialect" nu staat, is me totaal onduidelijk trouwens. Ja, men spreekt aan de ene kant een Nederlands dialect, aan de andere een Romaans dialect. En dan? Welke conclusies wilt u hieraan verbinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
wie weet wordt u ooit nog verliefd op een flamingant wat een spannende dilemma's en tweestrijden gaan er dan in uw leven komen8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kans is zeer klein tot onbestaande... 8)
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#166 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb weinig vertrouwen in sites van links-extremisten.
Laatst gewijzigd door van Maerlant : 3 maart 2006 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof Vlaams-nationalisten staan te springen om een relatie met een Belgiciste te beginnen! ![]()
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat niet wegneemt dat een foto meer zegt dan duizend woorden.
![]() |
#172 |
|
![]() Zoals nu?
![]() VLAAMS BELANG-AANSLAG IN IRAK Zoals u ziet, iedereen kan 'zijn' waarheid bij foto's schrijven...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
bij mijn verhuis naar Crisnée heb ik een pied-�*-terreke gehouden te Genk in de vorm van een studio... ik herinner mij dit hier vaak geschreven te hebben... en daar staat een TV met een kabelaansluiting en een breedband internet aansluiting zodat ik in het NL-talig gebied van België alle kanten uit kan... herinner je dat ik hier schreef dat een Hollander zo schandalig veel voor mijn huis te Genk betaald heeft en dat ik daarmee het fermetteke van mijn tante te Crisnée EN het studio te Genk gekocht heb... wat wel merkwaardig is, is dat je heel belezen bent, tot in het rididcule bij De Lijn te Hasselt navragen deed, etc... maar vergeet wat ik schrijf... mijn waarde Jan... wees toch eens minder eenzijdig kritikaster... welke bevoegdheden gouverneurs hebben doet er niet toe wanneer ze de goede relaties op allerlei, dus ook cultuur, gebieden willen promoten... beide gouverneurs zijn fervente Eurregio Maas-Rijn adepten en ze laten geen gelegenheid onbenut om de door belachelijke separatistische opbod e.d., in de effecten ervan te verzachten... dat rabiate separatisten dat niet lief is dat is dan het probleem van die met oogkleppen voorziene dromers van een onafhankelijke NL-talige regio van België... en... sta mensen die daar een ander gedacht van hebben en andere bevindingen, ook hun aanvoelen te uiten...
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
om maar die voorbeelden te noemen... en je weet zo goed als ik dat familienamen in ons land geen referentie zijn voor de taalrol... en wat dat Waals en Vlaams betreffen... dat werd enkel aangehaald om te zeggen dat met Palmzondag en Allerheiligen op onze Haspengouwse kerkhoven enorm veel die dialecten gebruikt worden... en dat heeft met Romaanse noch Germaanse namen te maken... in onze dorpen werkte 80 % in de Luikse industrie en 20 % in de eigen landbouw... en dan waren de meeste mensen die in de Luikse of Henegouwse industrie werkten van Vlaamse afkomst... en de boeren heetten Corswarem, Berger, Dumoulin, etc... en precies zoals onlangs je beweringen van academici niets terzake deden bij de namen op de oorlogsmonumenten, is nu je scrutineren van telefoonboeken van geen tel...
![]() |
![]() |
#175 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een Vlaamsgezind is een "echte Vlaming" een Vlaming die voor de splitsing van het land pleit. Een "valse Vlaming" is dus in zijn ogen iemand die niet voor de splitsing van het land pleit. Dit is hoe ik de dingen zie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() U ziet de dingen verkeerd, dan. Voor een Flamingant is een Vlaming iemand die geïntegreerd is, het Nederlands machtig is, en zijn best doet om zich in te leven in het kulturele leven in zijn gemeente. Of hij/zij nu frans, Duits, Engels, Turks of Russisch is; hij is een Vlaming, plain and simple.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn ze, in het algemeen gesproken, weldegelijk. Slechts in gebieden waar er een grote immigratie is geweest (Brussel - het voormalig Waalse industriebekken) ziet men Vlaamse familienamen bij mensen die ondertussen Waal/Franstalig zijn geworden. Voor het overige treffen we her en der wat witte raven aan. Daarenboven hebben we in de 19e eeuw te maken gehad met een aantal verfransingen van oorspronkelijk Vlaamse namen. Vandaar dat bepaalde Vlamingen nu met een zogezegde Romaanse naam door het leven gaan, maar waarvan duidelijk is, door genealogisch onderzoek, dat de oorspronkelijke lezing van de familienaam zo Diets was als iets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, de euregio waarnaar u verwijst is geen institutioneel gegeven; geen gewest met eigen bevoegdheden. Het is een DOOR DE EUROPESE GEMEENSCHAP gestimuleerd SAMENWERKINGSVERBAND. Niet wat u ervan maakt. Daarnaast bestaan er immers nog vele andere euregio's en de bedoeling is om grensoverschrijdende activiteiten allerhande (handel, nijverheid, cultuur...) te bevorderen. Geen institutionele eenheid. Euregio's zijn heel goede zaken en worden door iedereen goed onthaald. |
|
![]() |
![]() |