Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2006, 10:44   #161
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
----------------------

dat beleid is niet zijn probleem hoor Laurent, eerder de oplossing van het gestelde probleem.
Zero-tolerance , hard repressief beleid is eigenlijk het enige waar dat schuim vatbaar voor is.

Groetjes
Ik wil niet zeggen dat je krapuul moet gaan doodknuffelen, ik bedoel gewoon dat zo een informatienetwerk ook onschuldige mensen kan kloten.
Het enigste deftige dat het VB over preventie zegt is het belang van de wijkagent (maar ze zijn verre van de enigen die dat idee hebben...), maar die wordt zot als iedereen het verklikkersspelletje meespeelt....

Als het Vlaams Belang alles wat belgisch is weg wil, waarom beginnen ze dan niet met de dotaties te weigeren?
Laurent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 10:46   #162
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Tobback heeft camera's laten plaatsen in Leuven. Informeer u, eer u hier goedkope stellingen komt verkopen.
Tobback heeft dat gedaan, ja. Maar waar heb ik hier in godsnaam gezegd dat ik daar voorstander van was?

Als het Vlaams Belang alles wat belgisch is weg wil, waarom beginnen ze dan niet met de dotaties te weigeren?
Oud 19 maart 2006, 11:45   #163
Jakko
Minister-President

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Laurent
... (en aangezien de top van de partij wel te vinden is als men het heeft over een economisch beleid a la Bush, dan vrees ik het ergste voor de armeren onder ons...).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu mag u mij eens één vindplaats geven uit een folder, programma, toespraak... van een VB'er waar u dat in vindt.

U spreekt zelfs de hele tijd over informeren, maar uit uw uitspraken leid ik overduidelijk af dat u zelf echt niet geïnformeerd bent.
Gerolf Annemans:
I warmly welcome president Bush. You won't hear me say that I agree on everything with the man, but his policies have given the US an advantage of ten years compared to Europe. With him, the pendulum has swung in the opposite direction, away from all that is left-wing and progressive. That evolution is gradually coming to Europa too. Bush finds conservative values as important as we do, with an emphasis on the family and the own identity. [...] We don't need a new Bush: the old one wasn't bad. I agreed with the intervention in Iraq and I refuse to confirm at this time that it was an error or a failure. If Bush were Flemish, he would be welcome at Vlaams Belang.

http://lvb.net/item/866

You're welcome, Jan
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 11:53   #164
Laurent
Vreemdeling

Standaard

op het mijne heeft hij ook nog niet gereageerd ze .

Oud 19 maart 2006, 12:05   #165
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Het ACW is een belangenorganisatie. Hier wordt niemand verkozen. Dus heeft het ACW geen enkel recht om een politieke stellingname in te nemen.
Jij hebt een vreemde opvatting over vrij spreekrecht en het (niet) toekennen ervan.
Waarom zou iemand die 'niet verkozen' is, geen politieke uitspraak mogen doen?
Waarom zou je als organisatie je goedkeuring of onvrede niet mogen uiten over het huidige bestuur?
Waarom zou je als willekeurige groep je wensen niet mogen kenbaar maken wta betreft een eventueel volgend politiek bestuur?

Citaat:
Het democratisch gehalte van ACV bestaat op niveau bedrijf. daar worden de délégués verkozen, doch hier wordt niet aan politiek gedaan. Doch hier houdt de democratie op. Allle mensen die in de tussenstructuren zitten worden aangeduid tot en met de top.
Het ACW is dus een beetje gestructureerd zoals intussen alle politieke partijen. Ik zie geen reden waarom een organisatie, ongeacht haar intern (on)democratische structuur, geen politieke uitspraken mag doen.

Citaat:
Elke gemeentemandataris weet toch met zijn gezond verstand dat een punt zoals iedereen met een hoofddoek tekent een terugkeercontract, moskeeën buiten de stad en dies meer dat hier nooit overeenstemming kan bereikt worden.
Het blijft ieders goede recht om vooraf te stellen dat je als individu, of groep, of organisatie of partij, NIET wenst samen te werken met individuen, of groepen, of organisaties of partijen, die er dergelijke denkbeelden op nahouden.

Citaat:
Het ACW mag geen politieke uitspraken doen gezien ze geen enkel mandaat heeft.
Wat een hoogst belachelijke redenering.
Slechts een zeer klein deel van de bevolking heeft een 'mandaat'
Moeten de overige miljoenen hun klep dan maar houden?

Citaat:
Een klant van CM financiert mede de propaganda voor een aantal CD&V kandidaten en financiert mede de propaganda van dit soort stellingnamen.
Dat is dan de vrije keuze van de klant.
Wanneer je als klant geen zin hebt om propaganda van partij x-y-z mee te financieren, dan zijn er alternatieven genoeg zoals neutrale ziekenkassen.
Oud 19 maart 2006, 12:41   #166
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dat het ACW het spel dan eerlijk speelt en zijn eigen partij opricht.

Kunnen we zien hoeveel stemmen ze halen zonder naieve CD&V kiezers die niet weten dat ze eigenlijk hun stem aan het ACW geven...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 13:14   #167
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht
Dat je dat beleid goed vind is uw probleem, maar kom mij niet zeggen dat ze preventief te werk gaan.... Door informatienetwerken en camera's bevorder je verklikken en paranoia, maar doe je niet aan preventie...

Volgens mij is repressie de beste preventie.
Oud 19 maart 2006, 14:55   #168
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht
op het mijne heeft hij ook nog niet gereageerd ze .
We kunnen de vraag misschien even omkeren? Toon ons eens aan, Jan, waar het Vlaams Blok het (economisch) beleid Bush op de korrel neemt? Zou het dan ook oorverdovend stil blijven? Dat ze de vakbonden rechtspersoonlijkheid willen geven, is mij al bekend. Bovendien worden de wenken van de patroons, in wat moet doorgaan voor hun economisch programma, ruimschoots bediend.
De partij van de werkman.
In die rijke villawijken zullen ze toch hun tuinman geen volmacht gegeven hebben om te stemmen?
Oud 19 maart 2006, 15:10   #169
Jakko
Minister-President

Standaard opmerkelijke citaten - preventieve strategie

Telt Schoten maar 55 Marokkanen? Het kunnen er altijd meer worden. Het is toch niet verkeerd om aan de toekomst te denken?[SIZE=1]Marie Rose Morel - De Standaard - 28-02-2006[/SIZE]
Oud 19 maart 2006, 15:22   #170
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Telt Schoten maar 55 Marokkanen? Het kunnen er altijd meer worden. Het is toch niet verkeerd om aan de toekomst te denken?[SIZE=1]Marie Rose Morel - De Standaard - 28-02-2006[/SIZE]
55 ?
Dat worden er al snel 550 bij de volgende generatie ; tel de importbruiden, importbruidegommen, familieherenigingen met schoonouders, tantes, neven, grootouders, en ganse bergdorpen uit de Rif op, en in geen mum van tijd heb je d'r een nieuwe ghetto bij, met een moskee als toetje.

Het is idd niet verkeerd om aan de toekomst Marie Rose Morel !
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:49   #171
Jakko
Minister-President

Standaard science fiction

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
55 ?
Dat worden er al snel 550 bij de volgende generatie ; tel de importbruiden, importbruidegommen, familieherenigingen met schoonouders, tantes, neven, grootouders, en ganse bergdorpen uit de Rif op, en in geen mum van tijd heb je d'r een nieuwe ghetto bij, met een moskee als toetje.

Het is idd niet verkeerd om aan de toekomst Marie Rose Morel !
Hoe ze op zijn bloks tellen, moet je mij niet vertellen, Knorretje. Het angstgevoel aanwakkeren is nl. één van de levensverzekeringen van het blok.
Oud 19 maart 2006, 15:52   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe ze op zijn bloks tellen, moet je mij niet vertellen, Knorretje. Het angstgevoel aanwakkeren is nl. één van de levensverzekeringen van het blok.
Al eens zélf in Brussel gaan tellen?
Oud 19 maart 2006, 15:56   #173
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, Antwerpen telde, twee generaties terug, nog geen 55 Marokanen.
Helaas, is niet kunnen tellen, één van de eigenschappen van links.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 16:07   #174
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Al eens zélf in Brussel gaan tellen?

Moet dat dan, Knuppel? In mijn gemeente valt het ook heus wel mee. Het verwondert me dat Morel, als kandidaat-burgemeester, uit de lucht kwam vallen. Blijkbaar baseerde zij zich ook op cijfers uit Brussel? Doorslaggevende argumentatie graag, Knuppel.
Oud 19 maart 2006, 16:17   #175
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Dank u. Wie gaat het me beletten? Extreemrechts?
Een politiek-mentaal-gestoorde moet je met begrip en geduld behandelen,daar valt niets aan te beletten,ocharme...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 16:24   #176
Jakko
Minister-President

Standaard waar de klok bleef stille staan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, Antwerpen telde, twee generaties terug, nog geen 55 Marokanen.
Helaas, is niet kunnen tellen, één van de eigenschappen van links.
Je mag me in het centrum situeren, dank u, de gezonde middenweg. Me niet verkeerd begrijpen, ik heb helemaal niets tegen links, maar waarschijnlijk als scheldwoord bedoeld, tegen alles wat tegen de mening van het blok indruist? Twee generaties terug kwamen hier de boeren ook nog de melk van de koe per paard ophalen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 19 maart 2006 om 16:25.
Oud 19 maart 2006, 16:44   #177
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je mag me in het centrum situeren, dank u, de gezonde middenweg. Me niet verkeerd begrijpen, ik heb helemaal niets tegen links, maar waarschijnlijk als scheldwoord bedoeld, tegen alles wat tegen de mening van het blok indruist? Twee generaties terug kwamen hier de boeren ook nog de melk van de koe per paard ophalen.
Dat we nu melk overal kunnen kopen is een vooruitgang. Dat andere imo niet.
Oud 19 maart 2006, 16:44   #178
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
De CD&V, VLD en de SP.a. Meer moet dat niet zijn.
De CD§V kalft hoe dan ook verder af, haar oud "katholiek" kiezerspubliek verdwijnt langzaam, met de jaren. De VLD ziet zelf wel dat ze niet aan hun glorieperiode bezig zijn en de SPa, tja, wie vertegenwoordigen die eigenlijk nog? De meeste mensen hebben zich ooit eens bij een politieke partij aangesloten omdat er op dat moment van hun leven iets te rapen viel qua voorspraak bij een job of zo... en blijven braafjes aangesloten voor de rest van hun dagen, zonder er zich verder een bal van aan te trekken, en zonder echt te weten waarom. Met de jaren zijn ze verder aan het afkalven. Hun vertegenwoordigers vertegenwoordigen vooral zichzelf, niet zozeer "de bevolking". Sommigen zitten reeds noodgedwongen naar de gunst van de vreemdelingen te vissen om hun stemmenaantal wat op peil te houden of te krijgen. Maar eens de "vreemdelingen" meer dan genoeg in aantal zullen zijn, richten ze waarschijnlijk wel hun eigen partijtjes op, dacht ik, en verdwijnen de onze naar het verdomhoekje...
Het miljoen VB-kiezers daareentegen zijn mensen die pas de laatste jaren zelf die keuze hebben gemaakt, zich hebben aangesloten,en weten blijkbaar wel waarom! Het is naar het schijnt de partij met de trouwste kiezers in vgl met de andere partijen, en de partij die,"zwarte zondag" na "zwarte zondag" aangroeit. En dit spijts het gescheld en getier en gevloek rondom hen. De onmacht en de schrik voor de eigen postjes van de andere partijen spreekt uit hun taalgebruik: racisten, nazi's, mestkevers en noem maar op... Wie laat zich daardoor nog afleiden ?
En neen, alles wat het VB voorstelt is niet perfect, maar dat is voor de andere partijen juist hetzelfde: elk zoekt toch ook maar zijn eigen profijt!
Hoe meer volk aansluit bij het VB, hoe meer de scherpe kantjes eraf zullen gaan, of ze het willen of niet. Tot er enkel overblijven, de redenen waarom de mensen er echt voor hebben gestemd. Racisten? Nazi's? Dream on...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 17:26   #179
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel niet, want dan zeg ik "extreem-links". Trouwens dat van die melk dat was vier generaties terug.
Maar dat van die vermenigvuldiging van allochtonengemeenschappen, is zuivere rekenkunde (waar ge voor kunt zijn, of tegen, maar het aantal is wel exacte wetenschap).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 17:30   #180
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga eens een wandelingske maken in Molenbeek, in Borgerhout, etc., kortom in al die steden waar de witte vlucht een feit is. Het begon er ook met een handvol Marokkanen.
Wat dat angstgevoel betreft, ga eens te rade bij Patrick Janssens en vraag hem waarom hij zijn kindjes naar witte elitescholen stuurt in plaats van ze te laten genieten van de geneugten van de zwarte, multiculscholen. Of vraag het eens aan Madame Bert Anciaux ....
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be