Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2006, 19:27   #161
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Best mogelijk en ik heb ook een vermoeden .
Maar dat wil nog niet zeggen dat hij vlaggen vertrapt.
Maar iets weet ik .
De Waalse PS bestaat bijna uitsluitend uit zatlappen.
Maar dat is in het federaal parlement.
Trouwens alcoholisme is een ziekte.
Zieke(lijke) mensen moeten thuisblijven, simpel.
Oud 27 maart 2006, 19:32   #162
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
"In het Vlaams Parlement voeren kleuterpraktijken stilaan de boventoon. Zo haalden Vlaams Belangers in het gebouw alle verwijzingen naar de N-VA weg. De partijvlag hingen ze halfstok. Tussen de vertegenwoordigers van de twee partijen kwam het tot hoogoplopende scheldpartijen. Daarbij viel wel eens het woord ,,Neanderthaler''.

(...)

Het deed het eergevoel van Vlaams Belang bepaald geen goed. Zijn racistische imago, aangescherpt met een cordon sanitaire, beperkt zijn rekruteringsmogelijkheden. Een input van N-VA'ers was daarom welkom. Maar als die zelfs met het mes op de keel liever een andere richting uitslaan, dan rest er niet veel meer dan ze belachelijk te maken. Het heeft ook psychotische of sektarische trekjes. Wie niet bij Vlaams Belang actief is, kan het per definitie niet goed voor hebben met Vlaanderen.

(...)

Toch lijkt het ondenkbaar dat deze broedertwist ooit wordt bijgelegd. Daarvoor is Vlaams Belang te veel gericht op het monopoliseren van de Vlaamse gedachte, waarna het ze meteen bezoedelt met een racistische grondstroom. Daarvoor is de N-VA te veel doordrongen van een engagement om op een pragmatische maar eervolle manier haar verantwoordelijkheid op te nemen."

Bron: opiniestuk Bart Brinckman De Standaard van vandaag

helemaal akkoord, het is schandalig hoe het VB aan politiek doet, naast haar al verwerpelijk programma
Wat ik weet is dat Bart Brinckman in het verleden het ook altijd al aan het rechte eind had over andere partijen, dus waarom deze keer niet...
Oud 27 maart 2006, 19:34   #163
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik heb gisteren het debat gezien op canvas. Pfff, als we met deze Vlaamse partijen het Belgische onding moeten slopen !

Het was gelijk een bende kinderachtige pubers, die wat over en weer scheldden. En ik geef hier kritiek op beide partijen, zowel Vlaams Belang als NVA. En voor wat is in feite die Welkomstgroep nodig ? Haal die nutteloze provokatie toch gewoon weg ! Hoe gaat men anders ooit Vlaanderen onafhankelijk krijgen of (mijn voorkeur) een Dietse Rijk opbouwen.

Het wordt tijd dat de NVA zich serieus nationalistischer gaat opstellen en Vlaams Belang mag wel eens iets doen aan zijn politiek personeel vind ik.
Hier zit een grond van waarheid...
Oud 27 maart 2006, 19:36   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Een VB'er die een Vlaamse vlag vertrappeld... en dat noemt zich dan de enige ware partij van de Vlamingen...laat me niet lachen...
Ikzelf,als neutrale toeschouwer, vind het ook 'not done'
Flaminganten die de vlaggen van hun Vlaamse brothers-in-crime vertrappelen en bezeiken, en mekaars oppperhoofd beledigen, daar kunt ge Vlaanderen niet mee onafhankelijk krijgen. Dat bestaat gewoon niet.
Oud 27 maart 2006, 19:37   #165
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik heb Dewever eens zien staan aan't perror toen er een trein zou aankomen.

Heb ik er spijt van...
Zie maar dat niemand anders (die u persoonlijk kent) eens op hetzelfde idee komt, dwaas!
Oud 27 maart 2006, 19:41   #166
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Ik heb De Wever nooit anders weten doen dan schelden op het Vlaams Blok en zijn mandatarissen. En dat is al jaren bezig. Waar het Vlaams Blok/Belang soms te ver gaat in zijn plaatselijke krantjes doet De Wever hetzelfde tijdens zijn debatten of tijdens spreekbeurten. Alleen worden die uitspraken door de media niet uitvergroot maar met de mantel der liefde bedekt.
Trouwens, toen hij enkele tijd geleden in een debat op tv Morel uitschold voor "beoefenaarster van het oudste beroep ter wereld" heeft hij zo erg in zijn eigen voet geschoten dat hij wel een revanche moest nemen. Ook de openbaring van zijn gesprekken om een plaats op de Vlaams Belanglijsten is een ontluistering van zijn imago.
Laat hem maar doen. Binnenkort zijn ze bij de CVP nog gegeneerd met zo een vuilspuiter in hun rangen.
Eh tis hier Nederland nie é manneke!8)
Oud 27 maart 2006, 19:44   #167
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Al heb ik het allereerste stukje gemist, mag ik toch zeggen dat ik de uitzending ook gezien heb.

Maar wat ik daar zag heb ik nog nooit gezien. Voor mij was het duidelijk dat Dewever, nogal bang was van Morel. Hij kon het niet nalaten om voortdurend twee of drie vragen tegelijkertijd te stellen op gronden waarver sowieso al een onenigheid bestaat. Iemand als Dewever weet vast wel dat je zo nooit tot een constructief gesprek komt. Jammer, ik kan hem daar niet volgen. Hij was onbeleefd, vrank en loog duidelijk op bepaalde momenten.

Bijvoorbeeld toen hij zei (verweet) dat het Vlaams Belang de samenwerking met het Waalse Front National gezocht had om meer electoraal voordeel te halen in het Brusselse. Je moet het toch maar durven.

Morel echter antwoorde kort en beleeft dat mijnheer Dewever maar al te goed weet de de VB-Top deze roddel al vanaf dag één formeel ontkent heeft.

En dan zegt (verwijt) Dewever weer iets anders...

Door dit intervieuw heb ik bijzonder sympatie gekregen voor Morel. Hoe zij zo kalm en beleeft kon blijven, blijft voor mij een raadsel. Ik zou dat nooit kunnen. Voortdurend afgeblaft worden, zowel door de moderators als door de andere pennelleden. Ze had het moeilijk, dat wel. Maar niet met de inhoud, zoals de moderators ons trachtten te doen geloven. Maar omdat zulke dingen nu nog mogelijk zijn in Vlaanderen.

Eén ding is zeker. Dewever kan niet met dames omgaan.

Paulus.
Sorry, die gesprekken met het Front National in Brussel hebben wel degelijk plaatsgevonden, wat men ook moge beweren.
Oud 27 maart 2006, 19:47   #168
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ikzelf,als neutrale toeschouwer, vind het ook 'not done'
Flaminganten die de vlaggen van hun Vlaamse brothers-in-crime vertrappelen en bezeiken, en mekaars oppperhoofd beledigen, daar kunt ge Vlaanderen niet mee onafhankelijk krijgen. Dat bestaat gewoon niet.
Zeker niet, maar de partijen zijn slechts een schakel die beslissen over België of Vlaanderen. Hoewel...het VB gelooft niet in de economische schakel daarin... hoe idioot moet je dan niet zijn...
Oud 27 maart 2006, 19:50   #169
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
heb veebee geeft steeds vaker blijk van wie ze werkelijk zijn: een bende ordinair fascistisch uitschot in dure kleren.
hun ingehouden agressie begint te koken sinds ze van de straat en de neonaziscene in 't parlement terechtkwamen en braaf moesten zitten, zich koesthouden omdat er camera's zijn, maar met jeukende vuisten wanneer ze andersdenkenden nog maar zien.
Zelfs mensen die hun vrouw afranselen krijgen daar een stekje op de lijst...
Oud 27 maart 2006, 19:52   #170
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
elke partij heeft uitschot. je moet een partij niet beoordelen naar zijn uitschot maar naar zijn grote meerderheid normaal publiek en zijn standpunten.
Dat was voor mij nochtans de reden om vier jaar geleden mij van het VB af te keren... tis wat je normaal publiek noemt
Oud 27 maart 2006, 19:53   #171
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
dit allemaal is BIJLANGE NOG NIET ZO ERG als Vandenbroucke die GELD VERBRANDDE of de PS die de moord op ANDRE COOLS op hun geweten hebben.

Wat gaat dewever doen tegen de MOSLIMS DIE OP DEENSE VLAGGEN SPRONGEN en die die in brand staken????

Geen haan die ernaar kraaide.

DIKZAK/PAPZAK DE WEVER: ZOEK EEN JOB DIE GE AAN KUNT!!!
Nog een klaploper erbij op dit forum...
Oud 27 maart 2006, 19:54   #172
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Zoals Morel ooit zei: het Vlaams blok is slecht voor de Vlaamse zaak.
Waarom zijn er dan toch zoveel Vlaams-nationalisten die dit anders zien? Vergeet niet dat er héél wat oude VU'ers in rondlopen. Ook uitschot en slecht voor de Vlaamse zaak? Ik heb De Wever nochtans horen zeggen dat hij wel respect heeft voor die Vlaams-nationalisten die het Vlaams Blok/Belang hebben gesticht en grootgemaakt!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 19:56   #173
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Inderdaad. En Van Cauwelaert heeft niemand afgeblaft. Hij heeft alleen getracht om via gerichte, intelligente vragen en opmerkingen tot een debat te komen. Tevergeefs.
Door te schreeuwen dat het Vlaams Belang niets te maken heeft met de Vlaamse beweging? Komaan zeg...
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 19:56   #174
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
één of andere EXTREEM-LINKSE PIPO van het Gevaarlijke linkse boekske KNACK!!
Niks van aan trekken.
Nog 20 jaar en dien is dood....van ouderdom welteverstaan...en zo zal het ook gebeuren met de huidige oudere generatie.
Onze jonge generatie zal er uiteindelijk voor zorgen dat Vlaanderen krijgt waar het recht op heeft, nl ONAFHANKELIJKHEID!
Dwangbuis gevraagd!!!
Oud 27 maart 2006, 19:58   #175
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
???

Sedert wanneer hangt men aan het Vlaams Parlement de N-VA-partijvlag? Sedert wanneer zijn er in het parlementsgebouw partijgebonden verwijzingen?
In de kantoren ervan.
Oud 27 maart 2006, 19:59   #176
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Door te schreeuwen dat het Vlaams Belang niets te maken heeft met de Vlaamse beweging? Komaan zeg...
Zonder het VB was de vlaamse beweging een zaak van 3 % elitaire vlamingen. Een theorehtische kwestie. Door het VB is de vlaamse beweging een brede volksbeweging en is er bijna een meerderheid voor vlaamse onafhankelijkheid.

De Wever zei dat het VB het slechtse was sinds de collaboratie ... de vraag is welke collaboratie hij bedoelt; De collaboratie met b-plussers van de n-va?

Zonder het VB was de vlaamse beweging nu klinisch dood.

De enige reden waarom de cdenv trouwens de n-va als schaamlapje wil is omdat ze anders kleiner zijn dan het Vb...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 20:05   #177
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Krapuul stond tussen "", hé.

On topic, ik vond dat Van Cauwelaert wat eenzijdig was, maar zijn karakterisering van het VB (rexistische trekjes en zo) leek me wel correct.

Mijn enige vorm van solidariteit met Marie-Rose Morel bestaat erin dat ik het onterecht vind dat sommigen haar als dom blondje afdoen. Ze lijkt me niet dom, wel integendeel.

Ik herinner me haar nog als N-VA-ster tijdens de campagne van 2003 (?), en ik vond haar argumentatie voor het CS toen heel overtuigend. Spijtig dat ze voor een mandaatje naar het VB is overgestapt.
En net die partij scheldt N-VA'ers uit voor POSTJESPAKKERS, maar wel ff gauw naar Schoten verhuizen...8)
Oud 27 maart 2006, 20:14   #178
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Dat het Rob Klop was, zou mij nu ook niet verbazen...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 20:15   #179
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Zonder het VB was de vlaamse beweging een zaak van 3 % elitaire vlamingen. Een theorehtische kwestie. Door het VB is de vlaamse beweging een brede volksbeweging en is er bijna een meerderheid voor vlaamse onafhankelijkheid.

De Wever zei dat het VB het slechtse was sinds de collaboratie ... de vraag is welke collaboratie hij bedoelt; De collaboratie met b-plussers van de n-va?

Zonder het VB was de vlaamse beweging nu klinisch dood.

De enige reden waarom de cdenv trouwens de n-va als schaamlapje wil is omdat ze anders kleiner zijn dan het Vb...
Ik verkneukel mij nu al zo erg op de post-electorale periode...8)
Oud 27 maart 2006, 20:19   #180
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Sorry, die gesprekken met het Front National in Brussel hebben wel degelijk plaatsgevonden, wat men ook moge beweren.
Dan heb je daar vast een goede bron voor. Dewever had die duidelijk niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be