Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2003, 11:15   #161
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Of dat is jouw bewering, vol vooroordelen en zonder nog maar een kruimeltje grond.

Ik zal de link nog eens meegeven.. dat de lezer zelf oordeelt. Als dit "vol fouten zit" zal je dat ook maar eens moeten bewijzen.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3348
Jongen toch.. nonkel Sigi heeft dat ZELF gezegd in de pers: "Ik heb haar gemaakt".

Dat zal wel een eigen interpretatie zijn, tenzij je mij de bron en de context kan geven.
En we hebben geen 'rode staatszender' Knut, dat is slechts jouw mening.

Je beweerde overgins: "Bij mij gaat het eerder over door een familielid met belastinggeld gepromoot worden op de VRT. D�*t vind ik zo degoutant!"
Wel maak dat dan eens hard.
Oud 25 juli 2003, 11:15   #162
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:
Het nieuwe grote licht van de regering heeft het gevonden! Ze eist een verbod op olijfolie in spuitbussen, omdat die gevaarlijk zouden zijn boven een BBQ.
Ze zag maar één zaak over het hoofd.... die spuitbussen zijn al lang niet meer verkrijgbaar in de handel. Wegens de geringe belangstelling ervoor werd de productie reeds meer dan een jaar geleden stopgezet.

Freya VDB..... het zoveelste grote licht van de regering.
Noemt men dit oppositie voeren in Belgie ?

......(vul hier je eigen Belgenmop in )
Oud 25 juli 2003, 11:18   #163
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dit "vol fouten zit" zal je dat ook maar eens moeten bewijzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Het Blok heeft 106 vrouwelijke kandidaten bij deze verkiezingen:

29 vrouwen zijn getrouwd met partijkopstukken
Wat GC en DM niet zeggen: een groot aantal van deze vrouwen as reeds daarvoor actief binnen de partij, en hebben binnen het VB hun partner leren kennen.
Citaat:
7 vrouwen zijn de vriendin of maitresse van partijkopstukken
Geruchten op aansteken van overlopers. Bewijzen hiervoor: NIHIL
Citaat:
5 vrouwen zijn familieleden van partijkopstukken
7 vrouwen werden eerder reeds verkozen maar stonden onmiddellijk hun mandaat af aan een man
Waarom? Soms omdat hun echtgenoot reeds verkozen was en ze dus wettelijk niet MOCHTEN zetelen. Kortom.. pure stemmingmakerij van GC en DM.
Citaat:
25 vrouwen zijn als secretaresse in loondienst bij het Blok
En dan?
Men zet op de lijst toch alleen maar overtuigde mensen. En vrouwen die bij het VB werken zijn nu eenmaal overtuigd!

Citaat:
Dat het Vlaams Blok geen vrouwvriendelijke partij is, werd al eerder duidelijk.
Een dwaze boutade die hier op geen enkele manier kan worden uitgelegd. Weer typische stemmingmakerij van GC; die een goed leerling van Goebbels blijkt te zijn.
Citaat:
. Er zouden hen geregeld 'ondeugdelijke' voorstellen gedaan worden en een goede secretaresse is blijkbaar iemand die in bed haar 'mannetje' kan staan. Ex-Blokker Monique Aerts beweert weggepest te zijn omdat ze niet in bed wou met een partijleider. Ex-Blokker Marleen Deneckere klaagt aan dat de partij niet optrad tegen een vriend van Frank Vanhecke die zijn vrouw mishandelde. In Limburg werd een kandidate op de lijst gebombardeerd omwille van een relatie met "kamerlid G." (volgens De Morgen...).
Weerom: bewijzen: NIHIL.
geruchten, geroddel.
[quote]
De realiteit staat blijkbaar in schil contrast met de pogingen van de partij om zich als "gezinspartij" te profileren. /quote]
De realiteit Niks realiteit dus.. alleen maar geruchten en geroddel van een extreem-links mannetje die zich baseert op at ontevreden overlopers die wat wensten na te trappen. Sterk hoor!

Citaat:
Blijkbaar wil het Vlaams Blok terugvallen op de oude standpunten van de fascisten uit de jaren '30 en '40. In het tijdschrift 'Hier Dinaso' werd in 1937 bvb de lof gezongen van de vrouw als "het altijd weer kinderen zoogende huisdier, de strijkende, vegende, kokende, borstelende, verstellende en voor alles zorgende dienstbode van haar huistyran en haar kinderen".
Prachtig argument!
Het VB is tegen de vrouw omdat Hier Dinaso in 1937 tegen de vrouw zou geweest zijn. waarom niet teruggrijpen naar 1302???
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 11:19   #164
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Detiege, Tobback, Claes, Van Den Bosche, .... allemaal zonen en dochters van. In welke partij zitten die nu ook weer ?
Zoon Dillen, Tom Dehaene, ....
Hmmm.... van wat was de heer Dillen dan juist minister?
Dat is het punt niet, Knut. Jij meent dat de carrière van Freya vooruitgeholpen werd omdat haar vader minister was.
Als dat waarheid is, dan geldt dit ZEER evenzeker voor zoontje dillen, rikske, de vrouwen, maïtresses en secretaresses van het blok.. (waarvoor ik graag verwijs naar http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3348 )
Mogen we de familiebanden van de secretaressen ook eens weten?
Ik kom hier alleen maar de naam Dillen tegen. En dan begint men te zeveren over de maitressen, en secretaressen.
Ge bedoeld toch niet zoals bij de sossen de MATRASSEN.
Maitres is aan 1 mens gebonden.
Matrassen zijn die hogerop komen door het bed te delen van verschillende bonzen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 11:20   #165
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Bauer

Neen, olijfolie in spuitbussen verbieden noemt men hier GRRROOOOOTE politiek voeren.
Met Teletubbie Freya op kop.
Oud 25 juli 2003, 11:20   #166
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het nieuwe grote licht van de regering heeft het gevonden! Ze eist een verbod op olijfolie in spuitbussen, omdat die gevaarlijk zouden zijn boven een BBQ.
Ze zag maar één zaak over het hoofd.... die spuitbussen zijn al lang niet meer verkrijgbaar in de handel. Wegens de geringe belangstelling ervoor werd de productie reeds meer dan een jaar geleden stopgezet.

Freya VDB..... het zoveelste grote licht van de regering.

De oppositie is blijkbaar van even slechte kwaliteit als het beleid zelf. 8)
Oud 25 juli 2003, 11:24   #167
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Wat is het nut van het ritssysteem als verkozen vrouwen hun mandaat afgeven aan een man??!!
Trouwens dat je zegt dat ze hun ambt meestal moeten afgeven omdat hun man reeds verkozen is... Dat toont alleen maar de eerste stellingen meer aan. Iedereen weet op voorhand dat je niet als echtpaar beiden verkozen mag zijn. Waarom zet het blok deze getrouwde vrouwen én mannen samen op verkiesbare plaatsen? Want dan weet je op voorhand dat je het mandaat gaat moeten doorgeven... en dat is toevallig een man...
Allemaal niet echt vrouwvriendelijk hé! Lijkt bijna voorbedacht hé!!!

Ik volg alleen uw logica...
Oud 25 juli 2003, 11:25   #168
Mieke 79
Minister

Standaard

Truukje om het ritssysteem te ontwijken???
Oud 25 juli 2003, 11:27   #169
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:

Nope, want je paranoia laat je conclusies trekken die enkel en alleen voor jouw rekening zijn.
Tenzij jij misschien wéét wat men denkt aan de VB-top.
In dat geval zou ik m'n naam vernaderen in madame Blanche en op de foor gaan zitten met een glazen bol. Succes verzekerd!
Oud 25 juli 2003, 11:31   #170
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nope, want je paranoia laat je conclusies trekken die enkel en alleen voor jouw rekening zijn.
Tenzij jij misschien wéét wat men denkt aan de VB-top.
In dat geval zou ik m'n naam vernaderen in madame Blanche en op de foor gaan zitten met een glazen bol. Succes verzekerd!
Ken je iets van verkiezingstechnieken? Gegarandeerde plaatsen en de zekere volgorde enzo? Wel, ik heb alleen uw argumenten van in uw post uit het topic 'vrouwen van het VB' gebruikt en dan toegepast op simpele verkiezingslogica. Ze weten bij het blok ook dat een echtpaar niet beiden mag zetelen hoor!
Oud 25 juli 2003, 11:37   #171
De Knut
Minister

Standaard

Als dat het enige is wat je kan inbrengen tegen mijn reactie op de onzin van GC... niet slecht.
Oud 25 juli 2003, 11:44   #172
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

[quote="De Knut"]
Citaat:
Als dit "vol fouten zit" zal je dat ook maar eens moeten bewijzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Het Blok heeft 106 vrouwelijke kandidaten bij deze verkiezingen:

29 vrouwen zijn getrouwd met partijkopstukken
Wat GC en DM niet zeggen: een groot aantal van deze vrouwen as reeds daarvoor actief binnen de partij, en hebben binnen het VB hun partner leren kennen.

of dat zegt u nu weer. Wat is "actief", wat is "een groot aantal". 29 is inderdaad een bijzonder groot aantal, dus als je er de helft afneemt heb je nog altijd een pak over. Kan u namen noemen, en hun militantenverleden dan eens aantonen. Niet iedereen kent hier het hele kliekje of heeft banden met een partij.

Citaat:
7 vrouwen zijn de vriendin of maitresse van partijkopstukken
Geruchten op aansteken van overlopers. Bewijzen hiervoor: NIHIL

Wel dat is dan het woord van enkele van de maïtresses tegen die van het blok. Ik betwijfel ten zeerste dat alle zeven ongelijk hebben.
Ja ja, gezinspartij

Citaat:
5 vrouwen zijn familieleden van partijkopstukken
7 vrouwen werden eerder reeds verkozen maar stonden onmiddellijk hun mandaat af aan een man
Waarom? Soms omdat hun echtgenoot reeds verkozen was en ze dus wettelijk niet MOCHTEN zetelen. Kortom.. pure stemmingmakerij van GC en DM.

Wat, je hebt het recht niet om te zetelen als een lid van je gezin al zetelt? Waarom mochten ze dan niet zetelen?
Het is ook een teken aan de wand vind ik dat het ELKE keer de MAN was die dan het mandaat kreeg, en de vrouw die op de achtergrond treedt.

Citaat:
25 vrouwen zijn als secretaresse in loondienst bij het Blok
En dan?
Men zet op de lijst toch alleen maar overtuigde mensen. En vrouwen die bij het VB werken zijn nu eenmaal overtuigd!

Sta me toe even te glimlachen. Eigenaardig toch dat alleen het blok, die nood had aan vrouwen om aan de wettelijke voorwaarden te voldoen, van die supergemotiveerde en voor alles bekwame secretaressen heeft.
de vrouwelijke blok leden neigen nogal eens huisvrouw of secretaresse te zijn geweest.
Uiteraard toeval

Citaat:
Dat het Vlaams Blok geen vrouwvriendelijke partij is, werd al eerder duidelijk.
Een dwaze boutade die hier op geen enkele manier kan worden uitgelegd. Weer typische stemmingmakerij van GC; die een goed leerling van Goebbels blijkt te zijn.

Er zijn al vele citaten aangehaald, door blokkers, in hun tijdschriften...je doet ze gewoon elke keer af als "oude koeien"
Citaat:
. Er zouden hen geregeld 'ondeugdelijke' voorstellen gedaan worden en een goede secretaresse is blijkbaar iemand die in bed haar 'mannetje' kan staan. Ex-Blokker Monique Aerts beweert weggepest te zijn omdat ze niet in bed wou met een partijleider. Ex-Blokker Marleen Deneckere klaagt aan dat de partij niet optrad tegen een vriend van Frank Vanhecke die zijn vrouw mishandelde. In Limburg werd een kandidate op de lijst gebombardeerd omwille van een relatie met "kamerlid G." (volgens De Morgen...).
Weerom: bewijzen: NIHIL.
geruchten, geroddel.

woord tegen woord.

Citaat:
De realiteit staat blijkbaar in schil contrast met de pogingen van de partij om zich als "gezinspartij" te profileren. /quote]
De realiteit Niks realiteit dus.. alleen maar geruchten en geroddel van een extreem-links mannetje die zich baseert op at ontevreden overlopers die wat wensten na te trappen. Sterk hoor!

Maar...iedereen trapt hier blijkbaar na... elke Vlokker die zijn partij verlaat en iets opbiecht (eigenaardig genoeg nogal veel...) zijn "natrapers" Bewijzen: nihil.

Citaat:
Blijkbaar wil het Vlaams Blok terugvallen op de oude standpunten van de fascisten uit de jaren '30 en '40. In het tijdschrift 'Hier Dinaso' werd in 1937 bvb de lof gezongen van de vrouw als "het altijd weer kinderen zoogende huisdier, de strijkende, vegende, kokende, borstelende, verstellende en voor alles zorgende dienstbode van haar huistyran en haar kinderen".
Prachtig argument!
Het VB is tegen de vrouw omdat Hier Dinaso in 1937 tegen de vrouw zou geweest zijn. waarom niet teruggrijpen naar 1302???
Ik grijp niet terug naar 1302 hoor [/b]
Oud 25 juli 2003, 11:45   #173
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Als dat het enige is wat je kan inbrengen tegen mijn reactie op de onzin van GC... niet slecht.
Uw eerste reacties zijn belachelijk, want ze hangen allemaal tesamen, zoals ik hiervoren geargumenteerd heb. Verkiezingslogica. Als je een getrouwde man en vrouw binnen de zekere volgorde zet, weet je gewoon dat je één zal moeten vervangen. En die plaats gaat dan naar een man... niet echt eerlijk. Kiezersbedrog zelfs.

Bij de twee laatste quotes heb je natuurlijk gelijk. Dat is voor een groot deel speculatie.
Oud 25 juli 2003, 11:48   #174
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
ha, Freia vandaag op het nieuws gezien. Eigenlijk twee keer. Vanmiddag en 's avonds om half acht.

Ik ben altijd blij als ik Freia zie verschijnen. Dan amuseer ik me altijd kostelijk.

Het ging over videoconferencing via GSM. Freia en Fientje (Moerman) stonden tegenover elkaar met zo een GSM in hun handen. Dan kwam Freia met een superintelligente vraag op de proppen. (wijzend naar de GSM)
"Als ik hier zo in spreek, hoort zij mij dan aan de overkant??!!" JA, FREIA. Welkom in de 21ste eeuw.

In het avondnieuws was hetzelfde beeldfragment te zien, maar hadden ze de stem van de commentator naar voren geschoven zodat deze de ezeldomme opmerking van Freeia overstemde. Tja, de VRT zou toch niet willen dat iedereen wist hoe dom Freia werkelijk is, zeker.
Ik zou hetzelfde gevraagd hebben(de hint zit hem in VIDEOconferencing).
Ben ik nu ook dom? Toegegeven, mijn IQ van 135 is gebaseerd op een Engelse IQ test
Oud 25 juli 2003, 11:52   #175
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:

Wel dat is dan het woord van enkele van de maïtresses tegen die van het blok. Ik betwijfel ten zeerste dat alle zeven ongelijk hebben.
Ja ja, gezinspartij
Het is NIET het woord van de zogenaamde maitresses. Wel dat van overlopers zoals Denecker en Aerts.
En nogmaals: bewijzen: NUL

Citaat:
Wat, je hebt het recht niet om te zetelen als een lid van je gezin al zetelt? Waarom mochten ze dan niet zetelen?
Omdat dat nu eenmaal DE WET is!
Citaat:
Het is ook een teken aan de wand vind ik dat het ELKE keer de MAN was die dan het mandaat kreeg, en de vrouw die op de achtergrond treedt.
Neen jongen, DE WET zegt dan dat diegene mag zetelen die reeds zetelde daarvoor. Het is eerder een teken aande paranoiawand dat jij dat niet weet maar toch persé je conclusies wil trekken.

Citaat:
woord tegen woord.
ONSCHULDIG tot het tegendeel. De rechtstaat geldt niet voor jou zeker??
Oud 25 juli 2003, 11:54   #176
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het nut van het ritssysteem als verkozen vrouwen hun mandaat afgeven aan een man??!!
Trouwens dat je zegt dat ze hun ambt meestal moeten afgeven omdat hun man reeds verkozen is... Dat toont alleen maar de eerste stellingen meer aan. Iedereen weet op voorhand dat je niet als echtpaar beiden verkozen mag zijn. Waarom zet het blok deze getrouwde vrouwen én mannen samen op verkiesbare plaatsen? Want dan weet je op voorhand dat je het mandaat gaat moeten doorgeven... en dat is toevallig een man...

Het echte probleem is dat de mensen niet OP DE LIJST durven komen.
Ze verliezen hun job. Is dat ZO moeilijk te begrijpen dat de Vlaams Blok stemmers en leden NIET openbaar er durven voor uit komen.
Vind U het plezant dat uw raam wordt ingegeooid? Uw autoramen worden kapot gegooid. U uit de vakbond wordt gegooid, waar velen van afhankelijk zijn. Want zonder vakbo,d, geen werk aan het havenbedrijf.
DFe mensen van het Vlaams Blok worden daar met hun neus opgedrukt.
Dus ze durven zich niet op een lijst stellen. De rood of geen brood spreken over KOSMOS, maar ze zijn zelf VEROORDEELD voor het aanleggen en doorgeven van Vlaams Blok mandatarissen aan andere vakbonden.
De Lafaards die de wet hebben gestemd op de zo genoemde Privacy, zijn de eersten om hem politiek te overtreden.
Rood of geen brood is in de 21 eeuw nog altijd van toepassing.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 12:07   #177
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neen, olijfolie in spuitbussen verbieden noemt men hier GRRROOOOOTE politiek voeren.
Met Teletubbie Freya op kop.
Uhhhmm...ik heb het over de OPPOSITIE!

Maar leuke poging om de situatie om te keren

P.S. Knut, die obsessie met Freya begint nu toch ernstige vormen aan te nemen.
Oud 25 juli 2003, 12:09   #178
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Bij elk slecht woord over haar sta je hier als een bronstige stier te briesen. Is het iets hormonaals misschien?
Oud 25 juli 2003, 12:15   #179
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad. Bij elk slecht woord over haar sta je hier als een bronstige stier te briesen. Is het iets hormonaals misschien?
En Knut blijft de situatie maar proberen om te keren

Ben JIJ soms eens door haar afgewezen, Knut ?
Oud 25 juli 2003, 12:17   #180
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Het echte probleem is dat de mensen niet OP DE LIJST durven komen.
Ze verliezen hun job. Is dat ZO moeilijk te begrijpen dat de Vlaams Blok stemmers en leden NIET openbaar er durven voor uit komen.
Vind U het plezant dat uw raam wordt ingegeooid? Uw autoramen worden kapot gegooid. U uit de vakbond wordt gegooid, waar velen van afhankelijk zijn. Want zonder vakbo,d, geen werk aan het havenbedrijf.
DFe mensen van het Vlaams Blok worden daar met hun neus opgedrukt.
Dus ze durven zich niet op een lijst stellen. De rood of geen brood spreken over KOSMOS, maar ze zijn zelf VEROORDEELD voor het aanleggen en doorgeven van Vlaams Blok mandatarissen aan andere vakbonden.
De Lafaards die de wet hebben gestemd op de zo genoemde Privacy, zijn de eersten om hem politiek te overtreden.
Rood of geen brood is in de 21 eeuw nog altijd van toepassing.
Mja, das natuurlijk erg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be