Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2003, 13:22   #161
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Toch straf he, dat 1/70ste van het programma van ver op hetzelfde lijkt. Uw punt?
Oud 28 juli 2003, 13:24   #162
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Je moet dat een beetje kunnen veralgemenen, he. Wees flexibel, Tom!
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 13:28   #163
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Toch straf he, dat 1/70ste van het programma van ver op hetzelfde lijkt. Uw punt?
Tja, het een na het ander komt aan bod. Maar als ge het niet gelezen hebt weet U het niet. Dat is ook een 2/70.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 13:40   #164
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Ok, en nu tot de essentie: wat doet het Blok om hun argumenten met realiteit bij te staven? Of is het gewoon een gemakkelijkheidsoplossing.
Het 70-punten plan is het minst van mijn zorgen en nee ik ben geen racist.
Oud 28 juli 2003, 13:51   #165
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Ja, tuurlijk! Zou prachtig zijn, maar het lijkt me ook nogal utopisch...
En dan moet men er nog geld voor willen geven.
Pas op ze gaan u nog beschuldigen van xenofobe refleksen! Ze wat helpen om de miserie in hun eigen land zélf op te lossen...een soort ontwikkelingssamenwerking dus waarbij ze hier niet voor overlast zorgen. Dat is maar 1 stap verwijderd van vang de vluchtelingen op in hun eigen thuislanden en is dat geen gedoodverfde Vlaams Blok idee?
Neen dus.

Het idee is om ze HIER op te vangen, kledij, huis, eten te geven, en ze dan de bagage mee te geven om in hun thuisland mee te kunnen werken aan projecten van ontwikkelingssamenwerking. Dat wil dus ook zeggen ervoor zorgen dat ze hier worden opgeleid als ontwikkelingssamenwerker, en dan ieder naar eigen kunnen. Dat is iets anders dan ze terug op de vlieger te zetten, en naast de luchthaven een tentenkamp bouwen waar je af en toe voedselpaketten boven dropt.

Dit geldt trouwens in de situatie van de Afghanen, want dat is niet voor elk land mogelijk. In een aantal landen laat de situatie (door bvb burgeroorlog) niet toe om zulke projecten op te zetten.

Enneuh, ik dacht toch dat die Afghanen naar hier gekomen zijn omdat in hun land den boel was platgebombardeerd, niet omdat ze hier van ons sociaal systeem kunnen profiteren.

Gouden raad : wandel eens in een vluchtelingencentrum binnen (de meesten kan je zo binnenwandelen), en praat eens met die vluchtelingen. Zo krijg je een beter idee van hun redenen, de heimwee waarmee ze ALLEMAAL worstelen, de situatie in verschillende landen, ...

Als je wil, bij ons achter den hoek (op 100 m van onze voordeur) is er eentje, mijn broer heeft daar zijn stage voor maatschappelijk werker gedaan.

met vriendelijke groeten
Oud 28 juli 2003, 13:52   #166
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Ok, en nu tot de essentie: wat doet het Blok om hun argumenten met realiteit bij te staven? Of is het gewoon een gemakkelijkheidsoplossing.
Het voorstel om de mensen in hun thuislanden te ondersteunen komt van het Blok.
De uitwerking heeft in hun programma gestaan.
En ik geef alleen dat hetgeen hier geschreven is een punt is uit het 70 PUNTENPLAN.
Voor de vragen over de uitwerking www.vlaamsblok.be
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 13:55   #167
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet zo utopisch als dat je eerst zou denken...
http://www.vrouwenraad.be/fr_acties.html

Het Sociaal Centrum heeft het Vrouwenhuis mee gefinancierd. Er gebeurt daar veel van wat je opnoemt.
Schitterend initiatief !!!

Kunnen afghaanse vluchtelingen niet mee in dit initiatief betrokken worden, of gebeurt dat al? (het was mij niet echt duidelijk...)
Oud 28 juli 2003, 13:59   #168
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
En ik geef alleen dat hetgeen hier geschreven is een punt is uit het 70 PUNTENPLAN.
Daar staat niet in : leid ze hier op. Hélemaal niet zelfs.

Verder is de opvang in thuislanden ook een punt van de United Nations High Commisioner for Refugees, en al héél lang.
Oud 28 juli 2003, 14:12   #169
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Citaat:
Daar staat niet in : leid ze hier op. Hélemaal niet zelfs.

Verder is de opvang in thuislanden ook een punt van de United Nations High Commisioner for Refugees, en al héél lang.
U opmerking bewijst dat u niets weet van wat er aan de hand is. Ze zullen NU AL een opleiding krijgen die hun in staat stelt om hun land terug op te bouwen. Ze mogen hier bovendien nog bijna een heel jaar blijven. OK? Gesnopen? Nog iets?
Oud 28 juli 2003, 14:18   #170
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Minister Dewael buigt niet voor hongerstakers

BRUSSEL -- De minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD), en de commissaris-generaal voor de vluchtelingen Pascal Smet zijn niet van plan in te gaan op de eisen van een groep Afghanen die sinds donderdag in een Brusselse kerk in hongerstaking zijn. Smet noemt de eisen van de Afghanen ,,onredelijk''.
Patrick Dewael en Pascal Smet blijven bij hun beslissing dat Afghaanse vluchtelingen die geen erkenning als politiek vluchteling kregen, ons land moeten verlaten. ,,We zijn ver gegaan om die mensen ter wille te zijn'', zegt Smet.

Opleiding
,,Alleenstaanden mogen tot maart 2004 blijven. Gezinnen met kinderen tot september om hun kinderen toe te laten het schooljaar af te werken. We hebben er bovendien voor gezorgd dat ze bij hun terugkeer in Afghanistan allemaal een opleidingsprogramma kunnen volgen dat georganiseerd wordt in samenwerking met een aantal ngo's. We hebben het ter plaatse nagekeken: tachtig procent van de mensen die dat programma volgt, vindt achteraf werk. Afghanistan heeft gekwalificeerde mensen nodig.''

Smet vindt de houding van de Afghanen in de Heilig-Kruiskerk onredelijk. ,,Hongerstaking is een chantagemiddel en dat hoort niet in een democratie. Als ze het niet eens zijn met onze beslissing, kunnen ze nog altijd opschortend beroep aantekenen.'' Binnenlandse zaken overweegt niet om op te treden tegen de hongerstakers. ,,De burgemeester van Elsene moet dat doen als hij vindt dat het nodig is.''

In de Heilig-Kruiskerk in Elsene houden 350 Afghanen ondertussen voet bij stuk. Zij weigeren naar Afghanistan terug te keren omdat het daar volgens hen nog altijd niet veilig is. Meer dan tweehonderd volwassenen weigeren te eten. Alleen de meer dan honderd kinderen in de kerk krijgen voedsel dat het Rode Kruis inzamelt. Ook in het vluchtelingencentrum in Kapellen zijn Afghanen in hongerstaking.
Oud 28 juli 2003, 14:19   #171
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Ik ga er nu heen, samen met een journalist om foto's en interviews te maken. Iemand die geïnteresseerd is: PM me en voor de andere: uitgebreid verslag volgt later.
Oud 28 juli 2003, 14:21   #172
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga er nu heen, samen met een journalist om foto's en interviews te maken. Iemand die geïnteresseerd is: PM me en voor de andere: uitgebreid verslag volgt later.
Meid naar mijn hart
Oud 28 juli 2003, 14:23   #173
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Meid naar mijn hart
SEKSIST!!!!
Oud 28 juli 2003, 14:24   #174
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Toegegeven, d'er zit pit in.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 14:25   #175
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar staat niet in (in het VB-programma dus) : leid ze hier op. Hélemaal niet zelfs.

U opmerking bewijst dat u niets weet van wat er aan de hand is. Ze zullen NU AL een opleiding krijgen die hun in staat stelt om hun land terug op te bouwen. Ze mogen hier bovendien nog bijna een heel jaar blijven. OK? Gesnopen? Nog iets?
Neen, niet gesnopen. Waar staat dat van die opleidingen in het Vlaams Blok programma? Ik ben dat niet tegengekomen. Als het erin staat, toon het me aub. Kwestie dat ik het dan al wat beter snap.

Ik weet inderdaad ook niets van een opleiding die ze nu al krijgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
We hebben er bovendien voor gezorgd dat ze bij hun terugkeer in Afghanistan allemaal een opleidingsprogramma kunnen volgen dat georganiseerd wordt in samenwerking met een aantal ngo's.
Over welke opleidingen gaat het dan? Ik weet wel dat ze nog bijna een heel jaar mogen blijven, een beslissing die (dacht ik) gevallen is NADAT ze in hongerstaking zijn gegaan. Of ben ik hier ook verkeerd?

Ik vraag het maar hoor
Oud 28 juli 2003, 14:33   #176
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het je verzekeren dat veel van hen (diegenen die ik ken althans) hélemaal niet voor het geld hier zijn. Ze zijn hier omdat er hen werd wijsgemaakt dat iedereen hier kan genieten van de basismensenrechten. Eten, drinken, een basisinkomen, onderwijs, geen oorlog, geen onderdrukking. Spijtig genoeg tellen die mensenrechten enkel voor de rijken.

Sorry dat ik hier wat laat op reageer, ben maar net geregistreerd. Wel beste Pink Terror, zonder die 'rijken' zouden er hier geen basisinkomen/rechten zijn, want van waar komt dat geld denk je? Als de discrepantie tussen diegenen die bijdragen en diegenen die enkel ervan genieten steeds groeit (en geloof me, door de ongeschoolde immigratie(sito presto ocmw)/vergrijzing wordt dit steeds een groter probleem) dan is het voor iedereen gedaan met die 'basisbescherming'. Ik ben iemand van de middenklasse, maar betaal toch maar mooi bijna 520 euro/maand enkel aan sociale lasten, en dan is het maar 100% rechtvaardig dat ik daar tenvolle kan van genieten!
bratvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 14:35   #177
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vraag asiel aan in Afganistan, omdat daar de politiek niet hypocriet is, maar gevoerd word met eerlijk gloeiend lood.
Dus ik stap hier naar een Ambassade, die trouwens maar een heel klein deeltje van die wespennest vertegenwoordigt, en krijg, met genoeg "bakshish",een visum.
Betaal walgelijk veel geld voor een vliegtuigticket ,en zou per ongeluk half neerstortend,half landend terecht komen in Kaboel.
Nu heb ik deze actie niet alleen opgezet, en samen met mijn 20 medevluchtelingen, met gezin natuurlijk vallen we met onze schoenen aan een moskee binnen om sanctum te vragen.

Wil iemand dit afwerken? Of mag ik hopen dat de lijken niet gewoon buiten de stad te rotten liggen?

De meeste vluchtelingen die hier geraken hadden macht en geld thuis, al dan niet verzameld met corruptie en machtsmisbruik, maar moeten nu vluchten voor de weerbots van hun acties.
De uitzonderingen die hier geraken zonder enige middelen, dat zijn de echte illegalen, die uitgebuit worden door mensensmokkelaars.Maar die zitten niet in kerken,maar achter raampjes,in naaiateliers,in werkplaatsjes waar in theorie een groot tuinhuiis staat.
Oud 28 juli 2003, 14:48   #178
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik vraag asiel aan in Afganistan, omdat daar de politiek niet hypocriet is, maar gevoerd word met eerlijk gloeiend lood.
Dus ik stap hier naar een Ambassade, die trouwens maar een heel klein deeltje van die wespennest vertegenwoordigt, en krijg, met genoeg "bakshish",een visum.
Betaal walgelijk veel geld voor een vliegtuigticket ,en zou per ongeluk half neerstortend,half landend terecht komen in Kaboel.
Nu heb ik deze actie niet alleen opgezet, en samen met mijn 20 medevluchtelingen, met gezin natuurlijk vallen we met onze schoenen aan een moskee binnen om sanctum te vragen.

Wil iemand dit afwerken? Of mag ik hopen dat de lijken niet gewoon buiten de stad te rotten liggen?

De meeste vluchtelingen die hier geraken hadden macht en geld thuis, al dan niet verzameld met corruptie en machtsmisbruik, maar moeten nu vluchten voor de weerbots van hun acties.
De uitzonderingen die hier geraken zonder enige middelen, dat zijn de echte illegalen, die uitgebuit worden door mensensmokkelaars.Maar die zitten niet in kerken,maar achter raampjes,in naaiateliers,in werkplaatsjes waar in theorie een groot tuinhuiis staat.
Zo is het wel gemakkelijk : asielaanvragers zijn mensen die macht en geld hadden, maar voor wie de grond te heet werd onder hun voeten.

Ja natuurlijk. De meeste Nederlanders stinken naar kaas en Belgen zijn domme pedofielen, dat weet toch elke mens ?
Oud 28 juli 2003, 14:52   #179
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me ook af waarom ze persé een "Belgisch paspoort" willen krijgen als ze dan toch zoveel heimwee hebben en terug willen als de toestand daar veiliger is.

Zou het dan niet voldoende zijn te vragen naar een verlengd verblijfsvergunning?

en inderdaad, ik denk ook dat het net degenen zijn die zich onder het vroegere regime hebben kunnen verrijken die nu stillekes de benen hebben genomen omdat ze schrik hebben van weerwraak.

Net zoals de vroegere eerste ministers (toen nog met vriendschappelijke russische banden) hier ook asiel heeft gekregen. In Rusland vond hij het ineens niet meer zo leuk (daar was hij eerst naartoe gegaan).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 14:56   #180
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ja natuurlijk. De meeste Nederlanders stinken naar kaas en Belgen zijn domme pedofielen, dat weet toch elke mens ?
Belgen wel ja!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be