![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het behoud van de monarchie in België ? | |||
Ja want ik hou van de Coburgs. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,56% |
Ja want een koning is altijd beter dan een president. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,69% |
Ja want in België kan het gewoon niet anders met Vlamingen, Walen en Brusselaars. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,69% |
Ja want presidenten zijn duurder dan een koninklijke familie. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,85% |
Ja maar enkel in een protocollaire functie zonder donaties. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 15,38% |
Neen want de monarchie is niet democratisch. |
![]() ![]() ![]() |
43 | 55,13% |
Neen want een koninklijke familie kost meer dan presidenten. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,28% |
Neen want (andere reden). |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,41% |
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Een koninkrijk is een monarchie die berust op macht omdat iemand in het juiste bedje is geboren waaraan hij geen verdienste heeft. Een president moet worden gekozen onder haar inwoners, en aan bepaalde voorwaarden voldoen. Een koning moet aan niets voldoen, gewoon de ezel uithangen is reeds goed.
![]() |
![]() |
#163 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
- inlijven van de media - omkopen van rechters, politici, ... - zonder scrupules liegen en bedriegen ... - het algemeen belang is ondergeschikt aan de eigen partijstandpunten Citaat:
Kroonprinsen worden tenminste van kindsbeen af opgeleid om neutraal en menselijk op te treden. Berlusconi's gaan over lijken om de macht te verwerven. De kans op een slecht-functionerende vorst is stukken kleiner dan de kans op een take-the-money-and-run-president. Voor mij mag ons koningshuis er gerust blijven. Maar dan zuiver protocolair. Het volk heeft een vaderfiguur nodig die hen moreel ondersteunt bij rampspoed, tegenslag, grote vreugde, .... en die los staat van politieke kuiperijen. Ziet ge verhofstadt al een klapke doen met de oud-strijders wiens pensioentje hij net nog extra belastte ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
De bevolking heeft goede voorbeelden nodig.
![]() |
![]() |
#165 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een koning is goedkoper. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() Beseffen al die belgen wel dat hun koning een zoon is van een collaborateur die door de Walen werd buitengegooid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En weet je wat : lees eens het boek "Stupid White Men" van Michael Moore (wees gerust, ook in het Nederlands verkrijgbaar) en lees eens na hoe een president van de meest democratische republiek ter wereld (allez, dat zeggen ze zelf toch) aan de macht komt ? Vooral hun laatste specimen hangt aaneen van de industriële belangensponsors uit de olie- en wapenwereld. Toch wel een chance dat net onder zijn auspiciën die industriën gouden zaken aan het doen zijn in Irak, Afghanistan, ... Voor Saoudi-Arabië is het nog wat te vroeg en te gevoelig ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hij heeft zich nadien neergelegd bij de minderheid van de (waalse) rouspetteurs. Wat wil je hem dan nog verwijten ? Zijn zoon Boudewijn heeft het onweerlegbaar schitterend gedaan en ook Albert II kan niets worden verweten. Met alle respect voor uw Louis Michel (de enige waalse politieker die de Vlamingen ergens zouden kunnen aanvaarden als premier) maar hij trekt voluit de partijdige kaart van de waalse industrie. Niet dat dat niet geoorloofd is, maar onze vorst blijft op dat vlak werkelijk onbesproken. Opgelet : ik ben geen flamingant en ik ben een grote vriend voor Wallonie. Als tweetalige belg heb ik zelfs meer vrienden in Wallonië dan aan deze zijde van de taalgrens. Maar ik ben niet akkoord met uw bewering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Geeft u mij dan ook gelijk dat flaminganten opkomen voor de Vlamingen om hun volk en hun streek minimale schade toe te brengen ?
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() Tja, want eigenlijk deed die koning gewoon hetzelfde als mijn grootvader: voor zijn "gezin" zorgen.
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() De monarchie als instelling is ondemocratisch.
De Belgische staat is ondemocratisch op zich. Twee redenen dus om de Coburg-familie het te laten aftrappen. Enkel een Vlaamse republiek in een sterk Europa biedt een antwoord op heel wat problemen van de 21ste eeuw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Gouverneur
|
![]() Yep. Hij werd in de bak gesmeten. En mijn grootmoeder (en haar kinderen) heeft altijd geweigerd te vertellen wat er met h�*�*r gebeurde.
![]() |
#178 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |