![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vroegere volksunie vertegenwoordigt 6 tot 7 % in Vlaanderen, laat ons zeggen 4% in België. VB vertegenwoordigt 12% (in België): som maximaal 16% in België/ 30% in Vlaanderen. Ik ga er vanuit dat mensen nog om andere motieven op deze partijen stemmen. Volgens een recente studie waarnaar Marc Reynebeau verwijst in "Ménage �* trois" (ik weet het wel Belgisch gezind) zou dit 15% zijn. Het terugschroeven van de staatshervorming is voor mij een debat dat best mag gevoerd worden: arbeid, verkeer, media, wetenschap, milieu, ontwikkelingssamenwerking, ... zijn toch geen regionale thema's? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die partijen vertegenwoordigen dus ongeveer 35%, plus steun uit andere partijen. Milieu is in eerste instantie iets dat geregionaliseerd moet worden, dat is compleet anders hier dan in Wallonie, net als wetenschap, verkeer en arbeid.
Laatst gewijzigd door lombas : 12 april 2006 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal waarschijnlijk dit jaar voor de groenen stemmen (of heel misschien voor een radicaal-linkse partij, als die zou opkomen). Dus zitten er bij de andere partijen ook Vlaams-nationalisten. Hoeveel % van de Belgen voorstander zijn van separatisme kan me niet schelen. Het is het percentage Vlamingen dat telt. Hoeveel % van de Indonesiërs zou voorstander geweest zijn van de onafhankelijkheid van Oost-Timor, denkt u? Het is enkel de mening van de Oost-Timorezen die telt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bestaat er een "Waalse eik" ? Gelden de wetten van Newton niet in Dinant en Charleroi? Waarom hebben we drie ministers van arbeid nodig? Hasselt en Oostende verschillen ook. Misschien wil Stevaert Chef Fondateur van de Republiek Limburg worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik die dacht dat jij vlaamsgezind was... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 april 2006 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Dat is toch een ander onderwerp? Ook in een unitair België kan je regionaal decentraliseren. (Ik ben er wel niet zeker dat decentralisatie per definitie beter is: het kan ook willekeur in de hand werken.)
Stel nu dat het waar is, dat er een meerderheid voor verdere staatshervorming is (ik denk dus dat dat politiek wel is, maar niet in de bevolking), en ik persoonlijk kan me daar niet in vinden, dus: Blanco, of wegblijven, maar dan is de ((over)ijverige) politierechter niet tevreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk, als municipalist, vind ik alles tof zolang de steden maar meer macht krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
En tolken die Ostijnds naar Aantwaarps en Haaaaasselts kunnen vertalen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen, ik bedoel stadstaten in een unie, en die unie in de Unie. Op vrijwillige basis.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie de meerwaarde daar niet van (om het zacht te zeggen) (Gewoon "for the record": dat van die stadstaten heb ik nog maar recent over Patrick Janssens gehoord op de radio, ik kan mijn oren nog altijd niet geloven, maar de verkiezingsenquête van de RUG lijkt van dat uitgangspunt te vertrekken) Bedankt voor de babbel, lombas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk, maar zet er dan een smiley bij... Oeps, er stond er één, niet gemerkt, mijn fout.
Citaat:
Een stadstaat vertrekt vanuit de stad zelf (= de basis) als een soeverein deel, dat echter verantwoordelijkheden kan doorspelen, en het gebied dat daarrond ligt. Het is het verschil tussen twee theorieën: 1 de Ascending Theory of Power 2 de Descending Theory of Power Vermits een democratie noodzakelijkerwijs het eerste aanhangt, omdat de macht bij het volk ligt, is ook de natiestaat een voorbijgestreefd begrip. De Grieken wisten dat. De democratie ging kapot door het Hellenisme. Citaat:
Je kan Volksraden oprichten zodat iederen burger voor zichzelf kan spreken, zoals in Athene (enfin, geperfectioneerd dan). En wie wil kan altijd zijn eigen uniek systeempje kiezen om de stad te besturen. Citaat:
Janssens? Ah, tiens, ik weet van niets. Antwerpen was wel lange tijd een onafhankelijk deel, een markgraafschap, en heeft eigenlijk ook een totaal andere bestuursvorm nodig dan de rest van de provincie...
Laatst gewijzigd door lombas : 12 april 2006 om 14:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Balans: 1 miljoen doden op 5 miljoen inwoners 1 miljoen slaven op 5 miljoen inwoners België opgesplitst in "Keltisch-Germaans" en "Romaans" gedeelte De taalstrijd is een kadooke van "de Juul". Zoals de problemen in Israel ook een kadoke zijn van de Romeinse keizers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Hoe vermijd je willkeur? - Hoe stem je onderling af? - Wordt zo niet elke burger zijn eigen staat (= atomisering van de maatschappij) - Onstaat er zo niet een wereldregering? Ik ben voor een samenwerking tussen soevereine staten (dus geen Verenigd Europa, laat staan wereld) die een communicatieve democratie hanteren: bestuurders die luisteren: be-sturen en luisteren gaan dan hand in hand, tenslotte zijn objecieve waarheden ook belangrijk (het is niet omdat 70% van de bevolking zegt dat 2 + 2 = 3, dat dat ook zo is) Meer weet ik er ook niet, gehoord op de radio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat situeert zich zo'n 400 jaar later. En we weten niet exact hoeveel mensen er gestorven zijn tijdens de campagne.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook dat is een gevolg van het ontstaan van de natiestaat. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn Germanen, net als de Franken. Enkel zijn de Franken aangepast aan de Romeinse invloed, en lagen wij daarvoor net iets te korte periode in die invloedssfeer.
![]() |
![]() |