Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2006, 08:28   #161
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ja. Deze racist heeft daar idd iets aan toe te voegen.

1. Waar waren de imams toen de daders met bloed besmeurde kledij thuis kwamen?

2. Waar waren ze toen de videobeelden nog 'te onduidelijk' waren om te worden gebruikt?

3. Vooral geen voeding geven aan de te verwachten complottheorieën als de dader, ondanks videobeelden en getuigen, in het niets kan verdwijnen. D�*t is dus de boodschap van 'De Morgen'.
1. Weet ik veel. Ik ben hun mama niet. Weet u het ?

2. Zie hierboven. Als die videobeelden nog 'te onduidelijk' waren om te worden gebruikt, zal hun tussenkomst alvast niet veel hebben kunnen helpen, hé?

3. Vooral geen voeding geven aan complottheorieën lijkt me een nobel principe, dat altijd zou moeten worden toegepast.
Ja, ook als dat dan eens in het voordeel van racisten zou zijn.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 08:42   #162
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nee, ze moeten toch voldoende excuses overlaten aan de naaste omgeving van die roofmoordenaars om te kunnen zeggen dat ze ze niet herkenden op de onduidelijke beelden uit het station zeker?
Het is een complot! Een complot, zeg ik u!

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:16   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Het is een complot! Een complot, zeg ik u!

Enig idee waarom ze vandaag weer "onduidelijke" beelden gaan vrijgeven, terwijl ze "zeer scherpe" beelden hebben uit het shoppingcentrum, die NIET mogen worden vrijgegeven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:36   #164
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor net dat de beelden van de videocameras uit City II veel scherper zouden zijn. Deze worden natuurlijk niet vrijgegeven. Men zou er al eens iemand op kunnen herkennen?
Die worden VANDAAG vrijgegeven.
Zielig eigenlijk hoe mensen die niets beters te doen hebben nu alerhande complottheorieën aan het verzinnen zijn. Men mag die daders niet vatten want dat zou het multikulsprookje kunnen doorbreken, en bla bla bla....

Iedereen weet toch dat die gasten allochton zijn? En vatten zullen ze ze... Ik geef de politie en het gerecht nog 2 max 3 weken.
Oud 21 april 2006, 09:38   #165
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
En vatten zullen ze ze...
Hoe weet jij dat zo zeker? Verberg jij ze?

Citaat:
Ik geef de politie en het gerecht nog 2 max 3 weken.
Maar of die onder de indruk zijn van je ultimatum?
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:41   #166
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Hij zal ze bij de kRRRRRaegh vatten.

Ik denk dat ge die moordenaars liever ni tegen het lijf loopt...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:42   #167
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hoe weet jij dat zo zeker? Verberg jij ze?

Maar of die onder de indruk zijn van je ultimatum?
Dit, mijn beste, is een inschatting, geen bedreiging. 8)

Laten we nu effe nuchter nadenken:
1. Die gasten zijn 16 �* 17 jaar en gaan dus nog naar school. Er moet dus toch ergens een schooldirecteur hen kennen.
2. De videobeelden van het CS zijn voor wie hen goed kent duidelijk genoeg om ze te herkennen.
3. De beelden uit City2 zijn blijkbaar veel duidelijker, dus wschl zullen buren of buurtbewoners hen nu ook kunnen herkennen.
4. Er zijn al 99 tips binnengekomen. Daar moet wel iets nuttigs tussenzitten.
5. De politie(k) en het gerecht kunnen het zich gewoon niet veroorloven om deze daders niet te vatten...

... en zo kan ik nog wel een paar argumenten vinden.
Oud 21 april 2006, 09:45   #168
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die worden VANDAAG vrijgegeven.
Zielig eigenlijk hoe mensen die niets beters te doen hebben nu alerhande complottheorieën aan het verzinnen zijn. Men mag die daders niet vatten want dat zou het multikulsprookje kunnen doorbreken, en bla bla bla....

Iedereen weet toch dat die gasten allochton zijn? En vatten zullen ze ze... Ik geef de politie en het gerecht nog 2 max 3 weken.
Ik luister gewoon naar het radionieuws: daarin wordt EXPLICIET vermeld dat de onscherpe beelden bij het verlaten van het station worden vrijgegeven, maar de SCHERPE beelden uit het koopcentrum City 2 NIET.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 april 2006, 09:45   #169
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Niet dat ik complottheorieën wil steunen, maar ik heb toch serieuze bedenkingen :

- waarom werden de beelden van het Centraal Station (waarop iedereen die de daders kende ze kan herkennen) zo laat vrijgegeven ?

- waarom worden de beelden van de City 2 NIET vrijgegeven ?

- waarom komen de imams pas nu uit hun schulp, waarom wachtten ze 10 dagen met die oproep ?

Laatst gewijzigd door Patje48 : 21 april 2006 om 09:47.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:47   #170
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Niet dat ik complottheorieën wil steunen, maar ik heb toch serieuze bedenkingen :

- waarom werden de beelden van het Centraal Station (waarop iedereen die de daders kende ze kan herkennen) zo laat vrijgegeven ?

- waarom komen de imams pas nu uit hun schulp, waarom wachten ze 10 dagen met die oproep ?
Omdat er anders een heksenjacht ging ontstaan, geleid door het Vlaams Belang natuurlijk!

Men moet dé grote gevaren kunnen onderscheiden van de minimale risico's.

Oud 21 april 2006, 09:51   #171
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik luister gewoon naar het radionieuws: daarin wordt EXPLICIET vermeld dat de onscherpe beelden bij het verlaten van het station worden vrijgegeven, maar de SCHERPE beelden uit het koopcentrum City 2 NIET.
Kijk op de website van de standaard en open je oogjes....

"BRUSSEL - Na de moord op Joe Van Holsbeeck zijn de twee daders ook elders nog gefilmd. Het gaat onder meer om beelden in het Brusselse shoppingcentrum City 2. In de loop van de dag geeft de politie de nieuwe beelden vrij, meldt VRT.

Er zijn nieuwe beelden van de daders tijdens hun vlucht, vlakbij het Centraal Station. Ze zouden niet erg herkenbaar zijn, maar niettemin wil het parket ze toch vrijgeven.

Een tweede reeks beelden is gemaakt door de camera's van het winkelcentrum City 2 in de Nieuwstraat, vlakbij het Rogierplein. Dat is uitgerust met 68 moderne bewakingscamera's die veel duidelijkere beelden kunnen maken dan in Brussel Centraal.

De veiligheidsdienst van City 2 kan met de camera's inzoomen op verdachte personen. Gisteren heeft de politie de bewakingsbeelden van het winkelcentrum in beslag genomen, melden verschillende kranten.

De daders zouden in het winkelcentrum andere jongeren ontmoet hebben. De speurders proberen via hen de identiteit van de messentrekkers te achterhalen.

Ook de Brusselse metrobrigade controleert de bewakingsbeelden van de jonste maanden. 730 camera's maken permanent opnames in de metrostations. Elke maand worden 30 tot 40 reizigers in een metrostation het slachtoffer van een gewelddadige overval."

Laatst gewijzigd door Khonnor : 21 april 2006 om 09:52.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 10:01   #172
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk op de website van de standaard en open je oogjes....

"BRUSSEL - Na de moord op Joe Van Holsbeeck zijn de twee daders ook elders nog gefilmd. Het gaat onder meer om beelden in het Brusselse shoppingcentrum City 2. In de loop van de dag geeft de politie de nieuwe beelden vrij, meldt VRT.
VRT radionieuws van 11u: de onscherpe beelden uit de Duquesnoystraat worden vandaag vrijgegeven, de scherpe beelden uit City2 voorlopig niet.

Laatst gewijzigd door baarle : 21 april 2006 om 10:01.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 10:12   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht

- waarom komen de imams pas nu uit hun schulp, waarom wachtten ze 10 dagen met die oproep ?
Daar kwam ook mijn vragen op neer waar djimi, iets hoger in deze draad, 'antwoord' op gaf.

Het is de terechtheid van deze vragen die de te verwachten complottheoriën voedt die de krantencommentator van 'De Morgen' vandaag de stuipen op het lijf jagen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 april 2006 om 10:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 10:14   #174
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enig idee waarom ze vandaag weer "onduidelijke" beelden gaan vrijgeven, terwijl ze "zeer scherpe" beelden hebben uit het shoppingcentrum, die NIET mogen worden vrijgegeven?
Nee, daar heb ik geen idee van en u evenmin, want net zoals ik weet u niet wat zo'n procedure om beeldmateriaal vrij te geven allemaal behelst.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 10:16   #175
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, daar heb ik geen idee van en u evenmin, want net zoals ik weet u niet wat zo'n procedure om beeldmateriaal vrij te geven allemaal behelst.
Goed gezegd!
Mijn advies aan alle complottheorieverzinnende nitwits hier: zwijg over iets waar je niks van af weet, anders maak je je toch maar belacelijk.
Oud 21 april 2006, 10:24   #176
luc broes

Standaard

Citaat:
Die procedure is natuurlijk zeer belangrijk. De privacy van de criminelen zou kunnen geschonden worden!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 10:29   #177
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Die procedure is natuurlijk zeer belangrijk. De privacy van de criminelen zou kunnen geschonden worden!
Die procedure is inderdaad belangrijk! Stel dat ze die daders vatten en voor het gerecht brengen, en dat het gerecht ze moet laten gaan omwille van procedurefouten. Zou extreem rechts dan niet de eerste zijn om daar hier weer een topic over te starten, met herhaaldelijk gebruik van de woordjes linkiewinkies, allochtonenknuffelaars, pamperaars, etc....?

De wet is de wet, procedures zijn procedures... zo simpel is dat.
Oud 21 april 2006, 10:32   #178
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
VRT radionieuws van 11u: de onscherpe beelden uit de Duquesnoystraat worden vandaag vrijgegeven, de scherpe beelden uit City2 voorlopig niet.
Omdat het parket die beelden nog niet in beslag heeft genomen, in tegenspraak tot eerder berichten. Zie onderstaand nieuwsbericht op www.standaard.be

"BRUSSEL - Na de moord op Joe Van Holsbeeck zijn de twee daders ook elders nog gefilmd. De nieuwe beelden zijn gemaakt door een camera die opgesteld staat voor een zaak aan de Duquesnoystraat, waar de twee aanvallers voorbijkwamen op het ogenblik van hun vlucht. Deze beelden zijn van een goede kwaliteit, aldus het parket.
Tegen de middag geeft de politie de nieuwe beelden vrij. Dat heeft het Brusselse parket vanmorgen bevestigd.

City 2

Een tweede reeks beelden is gemaakt door de camera's van het winkelcentrum City 2 in de Nieuwstraat, vlakbij het Rogierplein. Dat is uitgerust met 68 moderne bewakingscamera's die veel duidelijkere beelden kunnen maken dan in Brussel Centraal.

Het Brusselse parket ontkent dat de beelden van de bewakingscamera's in beslag genomen zijn. Dat hadden verschillende kranten vanmorgen geschreven.

De daders zouden in het winkelcentrum andere jongeren ontmoet hebben. De speurders proberen via hen de identiteit van de messentrekkers te achterhalen.

Ook de Brusselse metrobrigade controleert de bewakingsbeelden van de jonste maanden. 730 camera's maken permanent opnames in de metrostations. Elke maand worden 30 tot 40 reizigers in een metrostation het slachtoffer van een gewelddadige overval."
Oud 21 april 2006, 10:49   #179
luc broes

Standaard

Citaat:
Laten we nu effe nuchter nadenken:
1. Die gasten zijn 16 �* 17 jaar en gaan dus nog naar school. Er moet dus toch ergens een schooldirecteur hen kennen.
2. De videobeelden van het CS zijn voor wie hen goed kent duidelijk genoeg om ze te herkennen.
3. De beelden uit City2 zijn blijkbaar veel duidelijker, dus wschl zullen buren of buurtbewoners hen nu ook kunnen herkennen.
4. Er zijn al 99 tips binnengekomen. Daar moet wel iets nuttigs tussenzitten.
5. De politie(k) en het gerecht kunnen het zich gewoon niet veroorloven om deze daders niet te vatten...
Akkoord, het regime kan zich niet veroorloven, maar...
Al veel langer dan 10 jaar pesten en overvallen 'jongeren' vreedzame burgers. Waarom werd daar al die jaren zo goed als niets aan gedaan?
Waarom is de politieke wereld nu plots zo verbaasd?
Die moord is natuurlijk verschrikkelijk, maar men hoeft zich eigenlijk niet te verbazen vermits gelijkaardige aanrandingen en overvallen reeds jaren plaats grijpen (gelukkig niet met dezelfde tragische gevolgen). En wel zonder dat er echt tegen opgetreden werd. Erger: men mocht het nauwelijks vermelden of men kreeg het verwijt racist te verduren en een proces om bevolkingsgroepen tegen mekaar op te zetten.
De Morgen schrijft: "De toestand is explosief". Als DM zo iets zegt over dit delicate onderwerp zal het wel waar zijn.
De toestand is explosief, en deze keer zegt niemand en kan niemand zeggen dat het de schuld is van het VB.
Waarom dan wel? Omdat door die bijzonder aangrijpende moord de grote meerderheid van de mensen plots begint in te zien hoe ze jarenlang bedrogen werd door het regime met afdreiging en sprookjesverhalen over de multiculturele verrijking.
En nog verontrustender: het zijn weldra verkiezingen. En er is maar één partij die de mensen steeds gewaarschuwd heeft.
Het regime heeft schrik. Zoals tijdens de eerste witte mars. Maar nu gaat het over meer dan enkel één Dutroux. Het gaat over de toekomst van heel onze samenleving.
Oud 21 april 2006, 10:55   #180
luc broes

Standaard

Citaat:
Die procedure is inderdaad belangrijk! Stel dat ze die daders vatten en voor het gerecht brengen, en dat het gerecht ze moet laten gaan omwille van procedurefouten. Zou extreem rechts dan niet de eerste zijn om daar hier weer een topic over te starten, met herhaaldelijk gebruik van de woordjes linkiewinkies, allochtonenknuffelaars, pamperaars, etc....?

De wet is de wet, procedures zijn procedures... zo simpel is dat.
Law and Order. Mag het nu wel?
En criminelen laten gaan om wille van procedurefouten (of verjaring) is nog zo een idiotie van onze 'rechtsstaat'
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be