![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Praat toch eens met jongeren van 15-20 jaar, die niet de hele dag achter een PC of een TV zitten maar regelmatig buitenkomen... Ik zal mijn goed hart tonen. Waarom willen jongeren weten wat voor types mensen doorgaans hun GSM's en MP3's, al dan niet met geweld, willen pikken? Wacht dacht u van: omdat ze dan op hun hoede kunnen zijn en indien nodig de plaatsen kunnen vermijden waar dat tuig zijn slachtoffers zoekt? Recreatieparken die per openbaar vervoer vanuit de stad te bereiken zijn, bijvoorbeeld? Een bepaald type discotheken? Stations en bushaltes in bepaalde wijken? Etc. etc. |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er wordt slechts een tabelletje opgemaakt met statistisch te onderzoeken klassen waaruit blijkt wat jij en ik reeds al lang wisten : er blijkt relatief meer criminaliteit in de groep allochtonen dan in de groep autochtonen en dit afhankelijk nog eens afhankelijk van een heleboel andere factoren( waar we dan nog select moeten zijn betreffende het soort criminaliteit anders draait het misschien wel anders uit ![]() aan de hand van die statistische gegevens pleit zij verder nog voor preventieve maatregelen ( cfr. verzekeringen ) dus waar staat dat verband nu ? Laatst gewijzigd door praha : 18 april 2006 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hoe zou dat komen denk je?...toch niet omdat er "minder" criminaliteit zou zijn zekers. Mensen zijn zo moedeloos geworden dat ze niet eens meer de moeite doen om een aangifte te doen, gewoon omdat het niks meer uithaald, en omdat bepaalde feiten niet meer geverbaliseerd worden, ja afgaande op de cijfers dan daalt de criminaliteit natuurlijk, dit is gewoon kunstmatig gesjoemel met de cijfers, in Antwerpen alleen al worden er per dag z'n 136 aangegeven feiten opgemaakt. In Antwerpen maak je naar het schijnt meer kans om overvallen te worden dan in andere EU-steden. Dus van een echte daling over heel de lijn is er absoluut geen spraken.
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij besnijden geen kinderen, wij stenigen geen vrouwen en blazen onszelf zelden op. Ook eremoorden zijn hier vrij zeldzaam en spontane uitbarstingen van volkswoede omdat iemand vermoord werd behoren hier tot de uitzonderingen. Denkt ge dat mensen die zo opgevoed werden er plotseling een totaal andere levensvisie op nahouden zodra ze het Belgisch grondgebied betreden ? Vergelijkt maar eens de reacties na een moord zoals op Joe en de moord op de islam leraar in Borgerhout. Of de reacties na de dood van het crimineeltje in Nederland en de moord op Van Gogh. De reacties op simpele cartoons, de brandende auto’s in Parijs enz. Laatst gewijzigd door Bobke : 18 april 2006 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelf doe ik dat namelijk ook min-of-meer |
|
![]() |
![]() |
#167 |
Minister
|
![]() Is dat nu zo moeilijk? De oorzaak wordt hoofdzakelijk ingegeven door -> sociale-culturele factoren <- toch eenvoudig niet? 8)
Nogmaals, in België is een vreemde 'cultuur' een absoluut gegeven, een zogenaamde verrijking waar niet aan geraakt mag worden en zodus heeft men het hier steevast over sociale-economische factoren.. Meer ga ik er niemeer over zeggen, alhoewel ik al een voorgevoel heb dat ge het nu nog nie snapt; maar daar bestaat een leuk gezegde voor, iets met uil, kaars en bril ![]()
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vaak zijn die mensen hier trouwens al enkele decennia, derde generatie. Dat zij in familiaal verband nog vrij traditioneel worden opgevoed kan zijn maar ook daar is er een grote verscheidenheid in de mate waarin hun geloof belijd wordt en hoe sterk de ouders vasthouden aan oude tradities uit hun oorspronkelijke landbouwdorpjes ginder. Buiten de familie komen zij misschien wel vnl. in contact met mensen van eenzelfde origine maar op school en later op de werkvloer pikken ze ook wel de 'Westerse gebruiken' op volgens mij. Zij isoleren zich niet en velen nemen graag deel aan het maatschappelijk leven (sport, muziek, café, puberke spelen, ...) |
|
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetgeen volgt is OOK een mogelijke reactie op het spijtige voorval :
te vinden op : http://www.verstrepen.be -> draad van donderdag, 13 april 2006 'Vermoord voor MP3 speler' <<< Jipee-jee tweemaal winst voor het VB. 2 noordafrikaanse slechterikken erbij om ons gelijk mee te bewijzen en één walekoppenjong minder om voor te betalen. Wat kan het leven toch mooi zijn als je Vlaams belanger bent. Geplaatst door: Johan | vrijdag, 14 april 2006 om 01:59 PM >>> |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wanneer u niet kan inzien dat die gasten allen hun matcho cultuur naar hier brengen, omdat wij te "laf" (of de stok achter de deur van de pc), om in te grijpen. ze vertellen verhalen aan de kinderen van 4 a 5 jaar hoe geweldig sterk ze zijn. mijn kleinzoon is 4 en spreekt over niets anders dan vermoorden en doden. ( is ook marokaanse origine) ![]() |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang zoveel satellietschotels naar de thuislanden gericht blijven kunt ge niet echt over een geslaagde integratie spreken. |
|
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Ik heb er geen enkel probleem mee dat zij zich met hun gebruiken, cultuur en omgangsgewoonten hier trachten te integreren. Die gemeenschappen moeten zich integreren in onze samenleving op hun eigen manier, waarschijnlijk met behoud van bepaalde gebruiken, normen en waarden.
Wat is trouwens 'normaal opvoeden'? Over huwelijkspartners die hierheern gehaald worden weet ik eigenlijk bitter weinig, wat vertellen de cijfers, is dat echt zo'n belangrijk iets? Ik heb toch de indruk dat zij zich (als de opening 'gezocht wordt') niet zo erg isoleren hoor maar ervaringen durven wel eens verschillen dus mja. |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Dat integreren is het niet zo eenvoudig op te dringen.
Een klein doch tekenend voorbeeld ter illustratie: In het lyceum waar mijn zoon op zit, zat een jongetje van Marokkaanse ouders, dat nogal hoogbegaafd was. Netjes in donkerblauw debardeurtje, met beugeltje en brilletje. Hij haalde enorm goeie punten op zijn rapport. In de wijk waar hij woonde echter werd hij opgewacht, door companen van zijn broers. Die knullen hadden het nl. niet zo hoog op met 'aanpassing', 'integratie', en 'scholing'. Dat jongetje werd vanaf zijn 12e, in het eerste middelbaar, gestalkt! Dat stalken gebeurde nooit op school, maar op straat. Hij werd in elkaar geslagen, en één keer zag ik het gebeuren en ben ik tussengekomen. Dat jongetje stond psychisch op instorten. Hij kon het niet meer aan. Hij stond onder een enorme sociale druk en moest, op zijn 12e al, de keuze maken: of een afvallige worden en opgewacht worden bij de schoolpoort om gestalkt en inelkaar geramd te worden door 5 cultuurbeschermers, of de westerse cultuur opgeven en ook schorem worden. Mijn vraag: hoe komt het dat net dié bevolkingsgroep nooit op zijn verantwoordelijkheid gewezen wordt? Niets is hun schuld, het is altijd de samenleving. Cfr. Danneels, en Verhofstadt. Het is onze schuld. ![]() Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 18 april 2006 om 19:39. |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten die allochtonen maar eens in de leer gaan bij de kerel die het volgende durfde te posten op : http://www.verstrepen.be
-> draad van donderdag, 13 april 2006 'Vermoord voor MP3 speler' <<< Jipee-jee tweemaal winst voor het VB. 2 noordafrikaanse slechterikken erbij om ons gelijk mee te bewijzen en één walekoppenjong minder om voor te betalen. Wat kan het leven toch mooi zijn als je Vlaams belanger bent. Geplaatst door: Johan | vrijdag, 14 april 2006 om 01:59 PM >>> |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fraai is het niet, maar het lijkt me nog altijd safer voor je fysieke integriteit dan in de leer te gaan bij messtekende N-Afrikanen of bij hun vriendjes die beweren dat die ongelovige hond in leven zou gebleven zijn indien hij zijn MP3 had afgegegeven. Het zou me trouwens niet verbazen indien die commentaar er doelbewust gepost werd door een (s)linksaard met de bedoeling de nodige voorzet te geven om de 'juiste 'bevolkingsgroep te stigmatiseren. |
|
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht omdat niemand daar graten in zag?? |
|
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp je bekommernis : het moreel zombieschap lijkt me een eigenschap te zijn van al diegenen die de laatste jaren systematisch hun ogen gesloten hielden voor de gang van zaken in de monoculturele-arabische enclaves in Brussel. Misschien sloten ze hun ogen en hun mond precies om die fysieke integriteit veilig te stellen? |
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |