![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paters die geen parochiaal ambt bekleden (priesters of diaken) worden niet door de overheid betaald. Wat ze dan ook aan hulpverlening doen, gebeurt gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste ronny
Eventjes een paar dingen op een rijtje zetten. Ik beweer dat men gerechtvaardigd kan worden door het geloof in Christus, niet door wat je doet, maar door wat je gelooft. Jij daarentegen beweert dat men slechts door ijverige studie van de Bijbel tot dat geloof kan komen: Citaat:
Jij houdt vol en beweert zelfs dat dit in de Bjbel staat: Citaat:
Wat je zegt is onjuist. God heeft niet gezegd dat zijn volk (waarmee de joden worden bedoeld en niet ons, maar dit terzijde) moest dag en nacht ijverig studeren voor hun behoudenis. Dat is niet waar. Ik blijf dus bij mijn standpunt dat mensen gered worden door hun geloof en niet door hun werken. Ik citeer uit de Bijbel: Citaat:
Om citaten als hieronder te vermijden dus. Ik hoop dat je het snapt. Citaat:
Ik zei het al eerder. Echte liefde is onvoorwaardelijk. In liefde, Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2006 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zuiver taalkundig gezien moet het woord God echter een algemeen erkende definitie hebben... er moet in het woordenboek toch iets neutraals verschijnen(?) of moeten we een appart woordenboek voor atheïsten invoeren? Mijn suggestie: aan welke voorwaarden moet een levende entiteit voldoen om zich 'God' te kunnen noemen???? Stel een buitenaardse bezoeker ![]()
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' Laatst gewijzigd door Webcrusader : 9 mei 2006 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg wel 'kiezen'. Een woord dat vrijheid impliceert. Maar niemand kiest voor de vrees. Dat is geen keuze meer. Dat overvalt je en je bent je vrijheid kwijt. Dan wordt je op de knieën gedwongen in plaats van gebracht. God, zoals ik Hem ken, wil alleen maar in liefde benaderd worden. Daartoe heeft Hij ons eerst liefgehad. Zo schoon, zuiver en rein de liefde is, zo vuil, pijnlijk en smerig is onbeantwoorde liefde. Ze komt pas echt tot uiting in relatie. En dit is wat God wil. Een relatie met de individuele mens om te tonen wat echt gelukkig maakt. Voor altijd. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Schepen
|
![]() Op dit volgende stuk heb ik al eens ergens anders gereageerd, maar toen heb ik geen tegenreactie gekregen (en dus proberen we het nog eens
![]() Citaat:
Atheïsten werden door de encyclopedia Britannica in 1995 geschat op 228 miljoen, niet-religieuzen op 882 miljoen. In Europa werden atheisten onlangs door Eurostat geschat op 18%. Dit doet uw clubje eigenlijk verbleken ![]() Dit vond ik vorige keer ook al de grootste grap. Dit is zoals in de spionkop van Anderlecht gaan vragen wie de beste ploeg van Belgie is. Het resultaat is op voorhand bekend, niet representatief en eigenlijk volstrekt waardeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goei vraag webcrusader
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
Citaat:
slm, redwasp
![]() |
![]() |
#171 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Jakobus 2:17, 18, 21, 22, 26: "Geloof , indien het geen werken heeft, is op zichzelf dood.Niettemin zal iemand zeggen : Gij hebt geloof , en ik heb werken. Toon mij uw geloof afgescheiden van de werken, en ik zal u mijn geloof tonen door mijn werken. Werd Abraham , onze vader , niet rechtvaardig verklaard door werken, nadat hij zijn zoon Isaäk op het altaar had geofferd? Gij ziet dat zijn geloof met zijn werken samenwerkte en dat door zijn werken zijn geloof tot volmaaktheid werd gebracht. Ja , geloof zonder werken is dood ". Een voorbeeld: Een jongeman maakt een jongedame het hof en zegt tegen haar dat hij van haar houdt. Maar als hij nooit vraag met hem te trouwen, bewijst hij dan werkelijk dat hij met hart en ziel van haar houdt ? Zo zijn ook werken een middel om de echtheid van ons geloof en onze liefde te bewijzen. Als wij God niet gehoorzamen , hebben wij hem niet werkelijk lief of stellen wij niet werkelijk geloof in de juistheid van zijn wegen (1 Joh.5:3-4). Maar wij kunnen geen redding verdienen, wat voor werken wij ook doen. Eeuwig leven is een gave van God door bemiddeling van Jezus Christus , en geen loon voor onze werken. ---Ef.2:8-9 ---. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat God niet bestaat, maar ik ben er zeker van dat jouw definitie van God niet aan de werkelijkheid beantwoord. Je bent wel verplicht om God filosofisch en wetenschappelijk te benaderen als je hem wilt kennen.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Enkel het Nieuwe testament en de evangeliën brengen ons bruikbare informatie over wat God van ons verlangd...laat het oude testament maar voor de Joden op de 10 geboden na.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' Laatst gewijzigd door Webcrusader : 10 mei 2006 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens wat Jakobus zegt is helemaal niet in tegenspraak met mijn stelling dat je gered wordt door je geloof. Dat het ware geloof gekenmerkt wordt door geloofsdaden, is juist. Maar het zijn niet die werken die voor je redding zorgen, het is je geloof. Want wie niet gelooft en toch dezelfde werken doet, zal niet behouden worden. Maar wie gelooft zonder werken te doen (de moordenaar die naast Jezus terechtgesteld was bijvoorbeeld) zal leven. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat jij achterlijk bent, neem dat van me aan. Ik acht jou evenwaardig. Anders zou ik het je wel zeggen. Ik jaag me daarin inderdaad een beetje op, omdat ik niet kan verdragen dat mensen jou onopzettelijk misleiden en jij op jou beurt weer anderen. Ik vind dat nogal erg, ja. Wellicht denk jij hetzelfde over mij en ik ben me daar terdege bewust van. Mijn plaats in het paradijs is verzekerd door het bloed van Christus, dat reinigt van alle zonden. Zo spreekt de Bijbel. Citaat:
En zoals het voor de mensen weggelegd is eens voor altijd te sterven...HEBR.9:27a NW Hoe kun jij nu zeker zijn van iets dat de Bijbel tegenspreekt? Zoals ik je aantoon staat in de Hebreeënbrief dat de mens sterft ééns en voor altijd, daarna komt het oordeel Waar haal jij de theorie dat kinderen die te vroeg sterven en mensen die de Bijbel niet lazen een tweede kans zouden krijgen? Dat is gewoon niet waar mijn beste. Het zou ook niet eerlijk zijn om aan de één meer kansen te geven dan aan de ander. En God claimt weldegelijk eerlijkheid en rechtvaardigheid. Je kunt deze theorie onmogelijk Bijbels funderen volgens mij. Citaat:
Volgens mij is het allerbelangrijkste, de liefde. Want alle geboden uit de Bijbel zijn samengevat in deze zin: Heb je naaste lief als jezelf. De liefde doet niemand kwaad, daarom is de liefde de vervulling van Gods geboden. En om lief te hebben heb je geen Bijbel nodig, dat zou nogal erg zijn indien het anders was. Citaat:
Ik beschuldig jou nergens van, en verontschuldig mij als ik zo overkwam. Ik kom alleen maar tot vaststellingen. En neen, ik geloof niet in het bestaan van het vagevuur. Als je 1Kor. 13 leest, zul je zien dat ook daar wordt beweerd dat alle kennis [ook Bijbelkennis dus] zal weggedaan worden. Alleen de liefde zal standhouden. Mag ik jou eens een concrete vraag stellen? Je hoeft niet te antwoorden, net zoals je niet hoeft te antwoorden op andere vragen. Ook al zou het me blij maken, voel je niet verplicht. Maar deze is toch wel belangrijk voor de rode draad in onze discussie. Ze luidt als volgt: Wat moet ik volgens jou doen om het eeuwig leven te beërven? Alvast bedankt. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() U zegt dat je 6 miljoen leden "moet verdienen", waarop ik wat andere cijfertjes geef, met de stelling: zijn die dan zoveel beter dan jullie, dat zij zoveel meer leden "verdienen". Aangezien u er van uit gaat dat die 6 miljoen een teken is van succes en kwaliteit (of voor mijn part uw argument van "de waarheid"), dan ligt die blijkbaar heel laag omdat er zoveel grotere groepen zijn. Waar blijft trouwens de reactie op het laatste stukje? Of heeft u het moeilijk de fout in uw redenering toe te geven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat ging zo twee volle jaren verder. De waterdrager leverde altijd maar anderhalve emmer water af in het huis van zijn meester. Natuurlijk was de goede emmer bijzonder trots op zijn prestaties omdat hij perfect voldeed voor het doel waarvoor hij gemaakt was. Maar de arme gebarste emmer was beschaam om zijn gebrek en voelde zich ellendig omdat hij maar de helft kon presteren van wat je van hem had mogen verwachten. Nadat hij zich zo twee jaar lang als een mislukking had beschouwd begon hij op een dag de rivier tegen de waterdrager te praten. "Ik ben beschaam over mezelf en ik wil me bij jou veronderschuldigen" "Waarom? Vroeg de waterdrager. Waarom ben je beschaam"?. Omdat ik de laatste twee jaar slechts in staat ben geweest om maar een halve portie water af te leveren. Door die barst in mijn zijwand verlies ik voortdurend water onderweg naar het huis van je meester. Door mijn falen moet jij zo hard werken en krijgt je niet het volle loon voor je inspanning, antwoorden de emmer. De waterdrager kreeg echt medelijden met de oude gebarste emmer; hij wilde hem troosten en zei: Als we dadelijk teruggaan naar het huis van de meester moet je eens goed op die prachtigen bloemen letten aan de kant van de weg. En inderdaad: Toen ze de heuvel opliepen zag de gebarste emmer de prachtige wilde bloemen langs de kant. van de weg en dat bracht hem toch een beetje troost, Maar aan het einde van de reis voelde hij zich toch weer ongelukkig omdat de helft van het water weer weggelopen en hij weer gefaald had. De waterdrager bekeek de emmer en zei: Heb je dan niet gezien dat er alleen maar bloemen groeien langs jouw kant van de weg en niet langs de kant van de andere emmer? Dat komt omdat ik altijd al wist dat je een beetje lekte en ikheb daar mijn voordeel mee gedaan. Ik heb bloemzaadjes geplant aan jou kant van de weg en elke keer we terugkwamen van de rivier heb jij ze water gegeven. En zo heb ik twee jaar lang telkens prachtige bloemen kunnen plukken om de tafel van mijn meester mee te versieren. Als jij niet zou zijn zoals je nu eenmaal bent dan zou zijn huis er nooit zo prachtig uitzien. En zo heeft ieder van ons zijn eigen lekken. We zijn allemaal gebarste emmers . Maar als wij er open voor staan dan zal de Heer ons Falen kunnen gebruiken om de tafel van Zijn Vader op te fleuren. In Gods grote plan gaat nooit iets verloren. Wanneer je dus een manier zoekt om elkaar te dienen en als God je voor een bepaalde taak heeft geroepen, maa je dan geen zorgen om je zwakke punten. Wees je er wel van bewust maar geef Hem de mogelijkheid om er zijn voordeel mee te doen en zo kan jij ook meewerken aan schoonheid langs Zijn weg. Ga dapper voort en weet dat we in onze zwakheid zijn sterkte ervaren. ![]() |
|
![]() |
![]() |