![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die manipuleerbaarheid roept inderdaad fundamentele vragen op, daar ben ik het mee eens.
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Leg mij eens uit waarom dat appelen en kamelen zijn? Het is toch de simpele waarheid. Van elke 100 euro die ik zou verdienen als ik er zelf alles van mocht houden gaat ongeveer 10 euro naar de werkgever, 65 naar de overheid en 25 naar mezelf. Mind you elke keer dat ik iets doe met die 25 euro passeert de overheid nog eens langs de kassa(!). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel € winst mag je daarop maken? Hoeveel % is valabel als winstmarge? Het voorbeeld van je bloeddiamant kan ook wel dienen, al is dat sowieso een slecht voorbeeld aangezien je daar niet met een legaal consumptiemiddel zit. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En stel dat ik kan bewijzen dat de toplui van Apple, Coca-Cola, ... allemaal ook bergen geld verdienen, bewijst dat dan dat Bellens' verloning wel of niet decadent is? Volgens mij heb je je hier vastgereden, C.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De 225 rijkste mensen van deze planeet bezitten samen zo'n 1000 miljard dollar. Als je al dat geld afneemt, en daarmee dus ook alle mogelijke toekomstige investeringen die met dat geld kunnen gebeuren, en dat verdeelt over alle mensen op aarde (6 miljard), dan zou iedereen éénmalig een bedrag krijgen van... 167 dollar. Ik weet het niet wat u betreft, maar ik wordt door die meevaller niet direct "30% rijker", noch verschaft het mij of enig ander iemand voldoende geld om een belangrijke maatschappelijke investering mee te verwezenlijken. Behalve een zoveelste poging tot extremistisch populistisch gezwets stelt deze topic in realiteit dus geen fluit voor.
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit kind misschien wel: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 Redelijk empathisch, de meeste mensen vinden dat verschrikkelijk
2 Toch raar dat dit veel voorkomt in landen zonder eigendomsrecht, met instabiele overheden en lokale rebellenleiders, zonder enige vorm van samenleven en zware etnische twisten...
Laatst gewijzigd door lombas : 8 mei 2006 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PS Het Gates-fonds draagt 29 miljard dollar voor "goede doelen".
http://www.gatesfoundation.org/default.htm Laatst gewijzigd door lombas : 8 mei 2006 om 11:50. Reden: cijfertje |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fantastisch: u hebt dat kind nu een jaar langer in leven gehouden, aan een loon van nog geen één dollar per dag. De linkse droom van een betere wereld is duidelijk uitgekomen !
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heil de vrije markt! Heil kapitaalsaccumulatie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 De eerste oplossing om Afrika te helpen is vooral de Afrikanen een goed beleid, duidelijke regels te geven en zichzelf leren te organiseren. Dat is door de kolonisatie helemaal verpest, zonder respect voor het lokale karakter. Afrikanen moeten dus eens ballen aan hun lijf krijgen, en hun eigen overheden eens bedwingen. Wij hebben dat hier de gehele lengte van de 19de eeuw gedaan - tijd voor een Afrikaanse Revolutie?
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik luister dus met plezier naar uw mirakelinvestering waardoor u met 1000 miljard dollar van Zwart Afrika een paradijs gaat maken. ![]() Heil de linkse dromers ! Heil het populistisch reveil !
![]() |
![]() |
#177 |
Minister
|
![]() Het kapitalistisch wereldsysteem had niet tot stand gekomen in haar huidige vorm zonder het kolonialisme, dat de oorzaak is van de Afrikaanse wantoestanden. Maar wanneer er iemand dus geen groter deel van de gegenereerde meerwaarde naar het continent wil laten gaan dat het zwaarst geleden heeft onder de totstandkoming van het kapitalisme dan worden hier de Grote Wetten van het Neo-Liberalisme verkondigd. Nevermind sociale rechtvaardigheid, topmanagers zouden wel eens te weinig kunnen verdienen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen mondiaal kapitalisme, nogmaals. Maar ja, wie tegen een muur spreekt... Het kolonialisme is misschien wel de meest ueber-non-liberale daad die de overheid kon uitvinden. Het strookt in tegen de haren van alle liberale en kapitalistische principes.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat het tweede deel van de uitspraak betreft, dat mag u eens proberen te bewijzen. Ik zal er een tegen-uitspraak naast zetten, zodat u eventjes over de consequentie ervan kunt mijmeren: het kolonialisme is de oorzaak van de welvaart in Amerika, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |