![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Schepen
|
![]() Wat the f*ck is mis met het systeem van het "vroege" belgie... De mensen leefde en werkt ook, net zoals nu... Waren er vroeger politiek-profiteurs : ZEER ZEKER... en nu zijn er gewoon nog wat meer mensen die met hun handje in't potje willen zitten... das al...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Ach, dat unitaire België werkte zeer goed en in elk geval stukken beter dan het (con)federale België van vandaag. Ik ga daar eens een boek over schrijven. Enfin, over heel die rommelachtige toestand van vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
*kuch* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Iedereen wil democratie..... op HUN manier.... Ik ben dit land echt ZOOOOO moe... het enige dat ik wil, en ik denk vele mensen met mij, is eindelijk eens iets duidelijk te zien... Maar in dit land is niets duidelijk... Al vele jaren hanteren de politiekers hetzelfde systeem... Er scheelt iets aan het systeem? We maken een sub systeempje, flansen het snel in elkaar, en plaatsen dat naast de bestaande structuur... En achter de betrokken wetten zetten we "MAAR" en vullen zelf de uitzonderingetjes in... Dat gedurende vele jaren geeft een mierenhoop waar alleen zij die het uitgedacht hebben hun weg in kunnen terugvinden... Zo is de "rechtspraak" in belgie ook... als vb: ik ben bezig met een huisje te bouwen, de bouwfirma heeft mij serieus bij mijn pietje, en ik voel mij opgelicht... Mijn architect zegt, neem een advocaat... Van wat? Mijn geld steekt in mijn huis, en door de trucken van de bouwfirma heb ik 0,0 overschot meer... conclusie : Ge hebt pas gelijk ALS je je gelijk kan KOPEN voor de rechtbank... In wie zijn voordeel is dat? niet in het mijne, en ik sta zowiezo al in een zwakkere positie... Dat is ook al zo'n scheef gegroeid systeem omdat er mensen zijn die zich moeten bewijzen en altijd maar uitzonderingetjes op regeltjes en systeempjes opzetten... Maar toch wil iedereen alles toch nog maar wat ingewikkelder maken... van hoog naar laag en in op alle gebieden.... In wie zijn voordeel gaat dat zijn denk je... ik weet het al... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je een uitgever vindt. Mogen we het succes van het boek afmeten aan het aantal verkochte exemplaren?
![]() |
![]() |
#166 |
Schepen
|
![]() Doe uw glazen bol maar binnen, hij is stuk denk ik, of anders moet ge de handleiding nog es herlezen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Zo zal het grote kookboek van Steve Stevaert of de roman van Flupke Dewinter over de Smerige Vreemdeling wel 10 keer meer verkocht worden.
![]() Dat zegt echter niets over kwaliteit, echter alleen over de bekendheid van de schrijvers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Schepen
|
![]() [quote=Hans1;1715360]Zo zal het grote kookboek van Steve Stevaert of de roman van Flupke Dewinter over de Smerige Vreemdeling wel 10 keer meer verkocht worden.
![]() quote] MINSTENS een miljioen exemplaren verkocht van Dewinter zn boek... ![]() Heb er ook eentje gekocht... had geen gazetten papier meer om mijn kachel aan te steken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wist niet dat u opeens een flamingante unitarist was.
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Dit staat op de achterflap: Den vijand loert op zijn buit. Bombastische, holle, noch platvloerse fraselogie wordt geschuwd bij het besmeuren van het blazoen onzes Vaderlands. Daartegen dient in verweer getreden te worden. In dit spraakmakende werk overlopen de auteurs minutieus en onderlegd het hele argumentarium dat de pleidooien voor het voortbestaan van België onderschraagt. De auteurs streven met hun werk de volledigheid na. Steunend op de resultaten van een interdisciplinaire studiegroep, brachten zij de moed op de kern van hun betoog in een bijzonder heldere en voor iedereen vatbare stijl te verwoorden. ARGUMENTEN PRO BELGICA biedt een onmiskenbaar hulpmiddel voor allen die onderbouwd willen optreden als verdedigers van hét Vaderland, tegen de snode opsplitsers. Zonder meer spectaculair is hun geslaagde poging om hun werk te schrijven in een verstaanbare Belgische taal. Zij hopen dat hieruit een nieuw bindmiddel mag groeien dat alle Belgen opnieuw schare rond het ene en ondeelbare vaderland. Opdat ons geen morzel gronds zou ontwrongen worden.
![]() |
![]() |
#172 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik dacht net hetzelfde te zeggen, seh. Aangezien Hans' boek over het wezen van de Democratie zelf gaat, mogen we op dat vlak zeker hoge verwachtingen koesteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() Of zijn de druifjes een ietsie pietsie te zuur, al van op voorhand? Hop, achter uw schrijftafel en hier dat boek!
![]() |
![]() |
#174 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Schepen
|
![]() Een boek over Belgie schrijven lijkt mij heel gemakkelijk....
Beschrijf gewoon eens hoe het in elkaar zit, hoe het werkt, wie voor wat verantwoordelijk is, en neem 1 "voorbeeld" van hoe de dingen hier in belgie moeten beslist worden (van id naar uitvoering)... Ge hebt dan al zeker een reeks van 12 turven van ieder 500-600 blz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Schepen
|
![]() Voor de uitgever niet, die mens moet ook zijn boterham verdienen. Dus aan jou de keuze: ofwel een boek dat gekocht wordt, ofwel geen uitgever en dus geen boek.
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() De inhoud zal wel goed zijn (daarvoor hebben de flaminganten mij hier teveel inspiratie gegeven), maar ik kan zo geen publiciteit maken op kosten van de belastingbetaler, begrijp je?
Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 mei 2006 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enneuh, geloof me vrij, hij pleit voor de afschaffing van de monarchie en de onafhankelijkheid van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg is dat topic verdwenen met de forum-omzetting dacht ik. Het topic noemde: Flaminganten veraadden erfenis Coppieters als ik me niet vergis. |
|
![]() |
![]() |