Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 15:52   #161
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Op het congres van het VB vorige zondag!!!
Denkt ge dat die ouders daar geweest zijn ?
Bobke is offline  
Oud 18 mei 2006, 15:58   #162
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denkt ge dat die ouders daar geweest zijn ?
Kijkt u ooit naar tv? Ik was er ook niet, maar heb wel op het nieuws beelden gezien van het congres mét prominent de foto in beeld.
Oud 18 mei 2006, 18:37   #163
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
vermassen doet nochtans erg zijn best om het politiek uit te buiten, getuige daarvan zijn zeer laaghartige vertoning gisteren in ter zake
Van die geldwolf Vermassen wordt je stilaan misselijk bij elk optreden.
Hij wil gewoon zijn graantje meepikken telkens als een moord breed uitgesmeerd wordt in de media. Als die man het maatschappelijk geweten is voor Vlaanderen, zijn we niet goed af.
rik47 is offline  
Oud 18 mei 2006, 19:09   #164
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie Bekijk bericht
Kijkt u ooit naar tv? Ik was er ook niet, maar heb wel op het nieuws beelden gezien van het congres mét prominent de foto in beeld.
Niet echt kies van die tv ploeg dus.
Moesten zij geen rekening houden met de gevoelens van de ouders?
Bobke is offline  
Oud 18 mei 2006, 19:13   #165
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
zijn er nog mensen die tijdens zulke episodes (dood van boudewijn, dutroux, witte marsen, moord op joe, schietpartij...) gewoon stoppen met naar het nieuws te kijken, omdat het gewoon te pijnlijk en te genant is om te zien hoe iedereen compleet gek wordt?
*zucht*

ja...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 18 mei 2006, 19:25   #166
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet echt kies van die tv ploeg dus.
Moesten zij geen rekening houden met de gevoelens van de ouders?
Dus de VRT had moeten zwijgen over het congres?
Edina is offline  
Oud 18 mei 2006, 20:55   #167
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dus de VRT had moeten zwijgen over het congres?
Kon dat niet zonder de affiche in beeld te brengen ?
Of lukte het niet zonder affiche om ze te stigmatiseren ?
Bobke is offline  
Oud 18 mei 2006, 21:04   #168
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beter zou ik het niet kunnen verwoorden.
Diego Raga is offline  
Oud 18 mei 2006, 21:18   #169
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Inderdaad. Je legt het mechanisme bloot dat het Belang belet om stemmen te verliezen bij dergelijke incidenten. Veel meensen dachten misschien spontaan aan een soort link met het Belang, maar het discours van de andere partijen werd zo hysteriek, en de kloof tussen hun woorden en hun daden (wie buit de moorden eigenlijk uit?) was zodanig groot dat de traditionele partijen uiteindelijk meer schadeopliepen dan het Belang.
Voila, politieke zelfmoord door overkill is coming up next.

Ik vermoed dat de opportunistische aanval die verleden week werd ingezet vanuit de Rue de Loi á Bruxelles, met de bedoeling een vernietigende trap naar dé vijand te geven, dit de grootste partij van Vlaanderen pertinent zeker geen windeieren zal leggen.
Eens te meer zit het 'in your face-effect' voor onze dappere federalen er weer dik aan te komen, in full-speed motion als je 't mij vraagt.

And again and again, ladies & gentlemen, the winner is...
Diego Raga is offline  
Oud 18 mei 2006, 21:25   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Ik vermoed dat de opportunistische aanval die verleden week werd ingezet vanuit de Rue de Loi á Bruxelles, met de bedoeling een vernietigende trap naar dé vijand te geven, dit de grootste partij van Vlaanderen pertinent zeker geen windeieren zal leggen.
Eens te meer zit het 'in your face-effect' voor onze dappere federalen er weer dik aan te komen, in full-speed motion als je 't mij vraagt.

De demonisatie had een ietsje gedoseerder gemogen, maar ik denk toch dat de teloorgang van het VB is ingezet.
Het klimaat is nu uitstekend om de dotaties geheel of gedeeltelijk in te trekken, en dan kan de doodstrijd beginnen.
Elke krant, zowel links als rechts, geeft minstens zijdelings een deel van de schuld aan het VB. Los van de vraag of het beschuldigen terecht is, geloof ik dat het VB onherstelbaar beschadigd is.
In love and politics, all is fair.
Oud 18 mei 2006, 21:25   #171
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

The rich, every day of the year ....
AyneRand is offline  
Oud 18 mei 2006, 22:59   #172
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De demonisatie had een ietsje gedoseerder gemogen, maar ik denk toch dat de teloorgang van het VB is ingezet.
Het klimaat is nu uitstekend om de dotaties geheel of gedeeltelijk in te trekken, en dan kan de doodstrijd beginnen.
Elke krant, zowel links als rechts, geeft minstens zijdelings een deel van de schuld aan het VB. Los van de vraag of het beschuldigen terecht is, geloof ik dat het VB onherstelbaar beschadigd is.
Laten we op onze meningen een labeltje kleven met 'voorlopige prognose'.
Het kan nog alle kanten uit, gezien de nooit eerder voorgekomen omstandigheden van zo'n geval als dit.

De duivelsregisters gaan langs alle kanten tegelijk open, maar als het VB het deze keer overleeft, zal het incontournable zijn en blijven.
Mocht op het einde van de reis blijken dat het VB niet schuldig wordt bevonden aan de hen ten laste gelegde beschuldigingen, vrees ik eerder voor een onherstelbare beschadiging voor de PC-partijen die niets anders dan machtsconsolidatie voor ogen hadden/hebben.

Alles wat het VB niet dood, zal hen alleen maar sterker maken.
Let's wait & see what happens...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 mei 2006 om 23:03.
Diego Raga is offline  
Oud 18 mei 2006, 23:02   #173
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
The rich, every day of the year ....
The color of money makes the world go around, yes indeed !
Diego Raga is offline  
Oud 18 mei 2006, 23:46   #174
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wanneer het Vlaams Belang geen dotatie meer bekomt van de regering, zullen ze hun geld kunnen ophalen zoals het vroer was. Ze zijn dan niet meer gebonden aan de verplichtingen van geen gadgets te geven tijdens de verkiezing. Ze moeten zich niet meer houden aan de sperperiode. en ze kunnen hun gelden gebruiken hoe, en zo veel ze willen, want ze zijn niet meer gebonden aan de partijfinanciering die bepaald, wanneer men zich niet houd aan de voorschriften, men geen dotatie meer bekomt.
Natuurlijk de kleine garnalen zullen de vrijgekomen buit dan kunnen verdelen. maar ik denk dat ze in hun eigen voet schiet. ook met die nieuwe wapenwet!
fernand is offline  
Oud 19 mei 2006, 00:17   #175
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Wanneer het Vlaams Belang geen dotatie meer bekomt van de regering, zullen ze hun geld kunnen ophalen zoals het vroer was. Ze zijn dan niet meer gebonden aan de verplichtingen van geen gadgets te geven tijdens de verkiezing. Ze moeten zich niet meer houden aan de sperperiode. en ze kunnen hun gelden gebruiken hoe, en zo veel ze willen, want ze zijn niet meer gebonden aan de partijfinanciering die bepaald, wanneer men zich niet houd aan de voorschriften, men geen dotatie meer bekomt.
Natuurlijk de kleine garnalen zullen de vrijgekomen buit dan kunnen verdelen. maar ik denk dat ze in hun eigen voet schiet. ook met die nieuwe wapenwet!
Hun oorlogskas doet hen ook makkelijk twee verkiezingen overwinnen. Het probleem is de propagandamachine die nu draait.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 mei 2006, 00:47   #176
dragons
Vreemdeling

dragons's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Aan uw objektiviteit valt te twijfelen.
geweldige post moet ik zeggen. door om het ander woord in de posts te lezen raad je nog zo wie er hier een of andere leeuw in zijn avatar heeft en jij gaat twijfelen aan één iemand zijn objectiviteit. Ik vermoed die van midgard, maar het kan evengoed op eender welke andere post zijn geantwoord.
Want (en ik voel me in herhaling vallen) objectiviteit bestaat niet. Als je een mening geeft is die dus gekleurd, daarom is het een mening. En mijn mening leund in deze zeer dicht bij de formulering van midgard aan.
dragons is offline  
Oud 19 mei 2006, 00:50   #177
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dragons Bekijk bericht
geweldige post moet ik zeggen. door om het ander woord in de posts te lezen raad je nog zo wie er hier een of andere leeuw in zijn avatar heeft en jij gaat twijfelen aan één iemand zijn objectiviteit. Ik vermoed die van midgard, maar het kan evengoed op eender welke andere post zijn geantwoord.
Want (en ik voel me in herhaling vallen) objectiviteit bestaat niet. Als je een mening geeft is die dus gekleurd, daarom is het een mening. En mijn mening leund in deze zeer dicht bij de formulering van midgard aan.
Meer t's gebruiken. Wis ende zeker meer t's gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 mei 2006, 01:10   #178
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams belang is niet verantwoordelijk voor de slachtoffers van de moorden in Antwerpen. Vele Polls maken ook duidelijk dat de vlaming hier net zo over denkt. Alle respect voor de ouders van Luna maar het VB heeft respect voor hun verdriet en hebben gedaan wat zij konden. Zij hebben hun campagne stillgelegd en zichzelf op de achtergrond gehouden. Wat ik nogal cru vind van de zogenaamde democratische partijen en de vele debatten hieromtrent. Er met geen woord meer gerept wordt over de andere twee allochtone slachtoffers. Wie zijn hier de rascisten? Ook voor Vermassen lijkt er maar één slachtoffer te zijn. En dat vind ik op zijn minst schandalig ook al zullen velen mij een rascist noemen. Onschuldige vrouwen en kinderen neerschieten is een laffe daad die niemand kan goedpraten. Ook de VB-kiezers vinden dat. Wij hebben inderdaad een probleem met een multiculturele samenleving maar het is niet op deze manier dat wij dit willen oplossen.
Nogmaals moord op vrouwen en kinderen zal geen enkele VB'er en zelfs de meest extreme skinhead goedpraten men moet ons dan ook niet verantwoordelijk stellen. Want dit is één van de fundamenten van onze westerse kultuur. Het diepe respect voor vrouw en kind.

Laatst gewijzigd door xmordan : 19 mei 2006 om 01:21.
xmordan is offline  
Oud 19 mei 2006, 01:20   #179
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hun oorlogskas doet hen ook makkelijk twee verkiezingen overwinnen. Het probleem is de propagandamachine die nu draait.
Zoals Fernand reeds terecht aanhaalde, hiermee gaan ze in hun eigen voeten schieten. De aversie is reeds onderweg.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 mei 2006 om 01:21.
Diego Raga is offline  
Oud 19 mei 2006, 01:23   #180
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Het Vlaams belang is niet verantwoordelijk voor de slachtoffers van de moorden in Antwerpen. Vele Polls maken ook duidelijk dat de vlaming hier net zo over denkt. Alle respect voor de ouders van Luna maar het VB heeft respect voor hun verdriet en hebben gedaan wat zij konden. Zij hebben hun campagne stillgelegd en zichzelf op de achtergrond gehouden. Wat ik nogal cru vind van de zogenaamde democratische partijen en de vele debatten hieromtrent. Er met geen woord meer gerept wordt over de andere twee allochtone slachtoffers. Wie zijn hier de rascisten? Ook voor Vermassen lijkt er maar één slachtoffer te zijn. En dat vind ik op zijn minst schandalig ook al zullen velen mij een rascist noemen. Onschuldige vrouwen en kinderen neerschieten is een laffe daad die niemand kan goedpraten. Ook de VB-kiezers vinden dat. Wij hebben inderdaad een probleem met een multiculturele samenleving maar het is niet op deze manier dat wij dit willen oplossen.
Nogmaals moord op vrouwen en kinderen zal geen enkele VB'er en zelfs de meest extreme skinhead goedpraten men moet ons dan ook niet verantwoordelijk stellen. Want dit is één van de fundamenten van onze westerse kultuur. Het diepe respect voor vrouw en kind.
Count me in.
Diego Raga is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be