Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 21 mei 2006, 14:23   #161
dinoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een vreemdeling is een niet-Belg. Dat is de officiele term hoor.Daarom was het ook geen stemrecht voor allochtonen (waarvan de helft al Belg waren en dus sowieso stemplicht hadden), maar stemrecht voor VREEMDELINGEN!
kan zijn, maar dan moet je konsekwent zijn en dan moeten de allochtone BELGEN ook niet meegeteld worden cijfers over vreemdelingencriminaliteit en Nederlanders en Fransen wel, om nog maar eens te tonen hoe je met zulke termen alle kanten opkan en dus eigenlijk niets zegt.
dinoo is offline  
Oud 21 mei 2006, 14:24   #162
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb even iets gemist: bedoelde De Klucht nu ook dat de VB stemmers medeplichtig waren aan de mp3moord? Of was dat een alleenstaand geval (samen met al die andere alleenstaande gevallen?).

Zouden de VB-stemmers verleden week ook medeplichtig zijn geweest toen mijn buurjongen belaagd werd om zijn gsm en zijn ipod en ipv braafjes die spullen te overhandigen, één van de drie brave jongeren een koek op zijn oog gaf?
De Gucht bedoelt misschien gewoon dat de VB kiezers door deze partij te steunen het racisme steunen dat verantwoordelijk is voor de mislukking van de integratie dat op zijn beurt het racisme voedt bij iedereen. Het is geen win-win operatie maar een lost-lost operatie.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 mei 2006 om 14:26.
labyrinth is offline  
Oud 21 mei 2006, 14:40   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De Gucht bedoelt misschien gewoon dat de VB kiezers door deze partij te steunen het racisme steunen dat verantwoordelijk is voor de mislukking van de integratie dat op zijn beurt het racisme voedt bij iedereen. Het is geen win-win operatie maar een lost-lost operatie.
Dit is larie, daar het Vlaams Belang helemaal oorzaak noch gangmaker is van racisme. Dit merkte FdW tijdens de voorbije Zevende Dag terecht op: "Het moet maar eens gedaan zijn iedere vorm van kritiek op de multiculturele samenleving, op het asielbeleid, op de falende integratiepolitiek als racisme af te doen". Het probleem is gewoon dat de linksen niet meer weten wat racisme is en er dus alles en iedereen bij gooien die hun standpunten over integratie, over migratie, over asiel, enzovoort niet delen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 mei 2006, 15:08   #164
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tamelijk topic-verwant lijkt mij een recente term: "grensoverschrijdende criminaliteit"; uiteraard iets méér omvattend dan alleen de inwonende vreemdelingen.
willem1940NLD is offline  
Oud 21 mei 2006, 15:15   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinoo Bekijk bericht
kan zijn, maar dan moet je konsekwent zijn en dan moeten de allochtone BELGEN ook niet meegeteld worden cijfers over vreemdelingencriminaliteit en Nederlanders en Fransen wel, om nog maar eens te tonen hoe je met zulke termen alle kanten opkan en dus eigenlijk niets zegt.
Lieverd, jij weet blijkbaar niet dat de allochtone BELGEN effectief bij de BELGEN gerekend worden in de gevangenispopulatie.Vandaar dat de officiele cijfers een nog te positief beeld geven van de werkelijke criminaliteit door allochtonen.

Echter: bij de werkloosheidscijfers worden de allochtonen weldegelijk apart geteld, echter dan weer zonder rekening te houden met de constante toestroom van ongeschoolde en analfabete "loves of their life"import huwelijkspartners.
Als je rekening houdt met die extra ongeschoolde import, samen met de hopen niet-afgestudeerde spijbelaars, en je vergelijkt die met de autochtone werkloosheid, inclusief de grote hoeveelheid pensionneringen, dan kom je tot de conclusie dat de stijging van werkloosheid onder autochtonen zelfs groter is dan die onder allochtonen.

Maar dat klinkt natuurlijk niet PC.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 21 mei 2006, 15:51   #166
dinoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Lieverd, jij weet blijkbaar niet dat de allochtone BELGEN effectief bij de BELGEN gerekend worden in de gevangenispopulatie.Vandaar dat de officiele cijfers een nog te positief beeld geven van de werkelijke criminaliteit door allochtonen.
Ik betwist die cijfers helemaal niet, integendeel, ik betreur het dat sommige politiekers dit proberen te minimaliseren want dat werkt averechts. Ik ben trouwens ook voor een hardere aanpak van criminaliteit, maar dan zonder onderscheid. Daarom heb ik er moeite mee dat het VB spreekt over vreemdelingencriminaliteit in zijn programma, want dat is niet objectief en "ruikt" toch naar racisme.
dinoo is offline  
Oud 21 mei 2006, 15:59   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinoo Bekijk bericht
Ik betwist die cijfers helemaal niet, integendeel, ik betreur het dat sommige politiekers dit proberen te minimaliseren want dat werkt averechts. Ik ben trouwens ook voor een hardere aanpak van criminaliteit, maar dan zonder onderscheid. Daarom heb ik er moeite mee dat het VB spreekt over vreemdelingencriminaliteit in zijn programma, want dat is niet objectief en "ruikt" toch naar racisme.
Het Vlaams Belang spreekt ook over harde aanpak van criminaliteit. Alle vormen van criminaliteit. Waarom vermeldt het VB dan vreemdelingencriminaliteit nog eens bijzonder? Omdat het een bijkomend probleem vormt dat een uiting van een totaal falend integratiebeleid.
Oud 21 mei 2006, 16:09   #168
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is larie, daar het Vlaams Belang helemaal oorzaak noch gangmaker is van racisme. Dit merkte FdW tijdens de voorbije Zevende Dag terecht op: "Het moet maar eens gedaan zijn iedere vorm van kritiek op de multiculturele samenleving, op het asielbeleid, op de falende integratiepolitiek als racisme af te doen". Het probleem is gewoon dat de linksen niet meer weten wat racisme is en er dus alles en iedereen bij gooien die hun standpunten over integratie, over migratie, over asiel, enzovoort niet delen.
Ik zou zelf meer zeggen.Of men het wenst te zien of niet, links en progressief weet zelf geen oplossing te bieden voor de problemen en uitwassen van de multiculturele maatschappij. Ze blijven dus maar schieten op diegenen die de problemen bij naam noemen. Hun overmogen is zo treffend, hun arrogantie in het ontkennen van hun politieke verantwoordelijkheid ter zake, is nog treffender.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 17:04   #169
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang spreekt ook over harde aanpak van criminaliteit. Alle vormen van criminaliteit. Waarom vermeldt het VB dan vreemdelingencriminaliteit nog eens bijzonder? Omdat het een bijkomend probleem vormt dat een uiting van een totaal falend integratiebeleid.
Ik denk dat het mogelijk is dat sommige "culturen" zich niet LATEN integreren.
Oud 21 mei 2006, 17:12   #170
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Die horen hier dan niet thuis. Punt.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 18:19   #171
bk232214
Gouverneur

Standaard

Het is wel zo dat politiekers geen schaamte kennen en alles gebruiken om aan de macht te blijven , alles halen zij uit de kast soms hebben zij geluk maar met dit gebeuren in antwerpen is voor sommige partijen is dit tevroeg gebeurt en proberen zij het zo lang mogelijk te trekken tot de verkiezingen er zijn . Een voorbeeld is dat sommige partijen vragen aan de zwarte gemmeenschap om een stille betoging te houden dat is durven he maar bewijs het maar maar eens . Zoals de Gucht zegt dat alle die kiezers die voor het V.B stemde rasisten zijn . Voorbeeld wat heeft mr de gucht gezegt over de congoleze regering dat er sommigen ombekwaam zijn wat houd dat in en ga maar zo verder
bk232214 is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:12   #172
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Schrijnend hoe Bart de Wever en Jean-Marie de Decker, uit angst voor de electorale gevolgen, Karel De Gucht "terechtwijzen" voor diens uitspraken. Het klimaat is dus al zodanig verziekt dat niemand nog iets confronterends mag zeggen over en tegen de VB-kiezer; maar over 'de allochtoon' mag en moet zowat alles gezegd worden, het goorste en stompzinnigste eerst.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:15   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Schrijnend hoe Bart de Wever en Jean-Marie de Decker, uit angst voor de electorale gevolgen, Karel De Gucht "terechtwijzen" voor diens uitspraken. Het klimaat is dus al zodanig verziekt dat niemand nog iets confronterends mag zeggen over en tegen de VB-kiezer; maar over 'de allochtoon' mag en moet zowat alles gezegd worden, het goorste en stompzinnigste eerst.
Ofwel zit u ergens opgesloten in een donkere spelonk honderden meter onder de grond, ofwel bent u van uw zinnen beroofd. De VB-kiezer wordt dagelijks beschimpt, bespot en over de hekel gehaald door media en heel de linkse kerk. Dat u dit niet merkt, wijst er toch wel op hoe wereldvreemd u eigenlijk wel moet zijn!
Oud 21 mei 2006, 19:17   #174
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel zit u ergens opgesloten in een donkere spelonk honderden meter onder de grond, ofwel bent u van uw zinnen beroofd. De VB-kiezer wordt dagelijks beschimpt, bespot en over de hekel gehaald door media en heel de linkse kerk. Dat u dit niet merkt, wijst er toch wel op hoe wereldvreemd u eigenlijk wel moet zijn!
Klopt! Laat de wereldvreemden maar doen ... de realiteit zal zegenvieren.
Oud 21 mei 2006, 19:19   #175
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh maar je mag veel zeggen over de VB-kiezer, maar als je enkel stank te verkopen hebt dan is het normaal dat de neuzen zich weg van jou keren.

By the way, ik wacht nog steeds op een antwoord op een vraag die ik je eerder stelde.
Licht eens concreet de multiculturele verrijking toe van bij voorbeeld Noord-Afrikanen.
Ik vind het opmerkelijk dat geen enkele zelfverklaarde knuffelaar de moeite neemt om al zijn verrijkingen toe te lichten, laat staan te delen.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:20   #176
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo, De Gucht is meer op TV geweest met zijn uitspraken dan met zijn beleid. Waar klaagt gij over?
En nog meer: hij moet er niet voor naar de rechtbank
born2bewild is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:25   #177
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Culturen zijn geen speelballen die je als individu vrij kunt manipuleren. Je kunt op een dag misschien beslissen om boeddhist te worden, maar gelet op de omgeving waarin je leeft, zul je nooit een echte boeddhist worden omdat zo'n cultuur moet groeien in een dagelijkse praxis met geloofsgenoten en een 'boeddhismevriendelijke' omgeving.

Mensen die zich hier vestigen zijn enerzijds al in verregaande mate uit hun oorspronkelijke culturele habitat gesneden en anderzijds al in aanzienlijke mate door hun nieuwe omgeving beïnvloed. Dat zo'n proces met blutsen en builen gepaard gaat, is niet abnormaal. Als er dan ook nog eens een grote, invloedrijke partij en massa is die beweert voor integratie te zijn, maar eigenlijk het volk liever wil zuiveren van vreemde elementen, gaat het natuurlijk nog wat moeilijker. Alsof een allochtoon het vreemde in zichzelf, dat voor hem net het vertrouwde is, zomaar van zich af kan schudden zoals een ander van ondergoed wisselt...

Los daarvan vind ik het alarmdenken over integratie zwaar overtrokken. Het ligt er maar aan hoeveel diversiteit je verdraagt: hoe minder je verdraagt, hoe meer je wil dat de ander op jou lijkt en zich als jou gedraagt.
Oud 21 mei 2006, 19:28   #178
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik woon niet honderd meter onder de grond en ik beschik nog over al mijn zinnen. Er moet dus een andere verklaring zijn. Blijven proberen zou ik zeggen.

Ik heb overigens niet beweerd dat er geschimpt mag worden. Ik sta wel achter een 'confrontatie van de VB'er met zijn racistische moraal'.
Oud 21 mei 2006, 19:29   #179
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, vanuit mijn perspectief is't net het omgekeerde.
Amon_Re is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:31   #180
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Den Duisteren Duikboot;1719874]Hoe minder je verdraagt, hoe meer je wil dat de ander op jou lijkt en zich als jou gedraagt.
[/quote]

Vandaar de CGKR, de gedachtepolitie en de inquisitiewetgeving van de linksen. Vandaar de opgeblazen stigmatiseringen van een politieke tegenstander met hulp van hun handlangers bij de rode media.
Onverdraagzaam volkje.
Knorretje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be