Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2006, 22:11   #161
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het verhaal heeft meer nuance nodig en veel is nog niet duidelijk :
Maar het moet toch minstens duidelijk zijn dat het om een racistische moord gaat, wat in de gegeven omstandigheden ook impliceert dat de moordenaar moet geïdentificeerd zijn.

Wanneer de moeder het VB medeverantwoordelijk noemt voor de moord, en wanneer zij de stoet leidt in de hoedanigheid van familielid van het slachtoffer van een racistische moord, en wanneer de media het hebben over een 'racistische dertiger' als dader, dan moet er toch al één en ander vaststaan. Ik ben de eerste om te beamen dat de media vaak de waarheid geweld aandoen, maar dat al het voorgaande zou gedaan en gezegd worden zonder relatieve zekerheid omtrent het feit vd moord en de identiteit en aanwijzingen voor motieven vd dader, lijkt me toch onwaarschijnlijk.
Oud 26 mei 2006, 22:12   #162
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
ik wil de partij niet bekritizeren maar ik begrijp toch niet goed de strategie die daar achter zit
Ze konden het gewoon niet maken om het niet te doen. Mocht het VB hadden geweten dat er maar 20.000 man zou komen dan hadden ze het nooit gedaan omdat het politiek niet interessant was. De verwachting was echter dat het er 50.000 zouden zijn en daarom voelde het VB zich wellicht gedwongen om er zich ook mee te gaan moeien.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:12   #163
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Stop het racisme.
Wat is het racisme? Waarom moet het gestopt worden? Hoe wil je het stoppen? Wat vinden Sandrine, Brahim, Zohra, Chayenne daarvan?

Citaat:
Diversiteit is realiteit.
Panta rei.
Nihil novi sub sole.
Oud 26 mei 2006, 22:13   #164
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Panta rei.
Nihil novi sub sole.
Vae victis...

Laatst gewijzigd door Casca : 26 mei 2006 om 22:14.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:16   #165
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
mss een voorbarige conclusie. ik weet het niet. ik heb echter niet de behoefte om een vrouw te veroordelen die net haar zoon heeft verloren. ik kan me gerust indenken dat ze niet echt rationeel reageert.
ik heb die behoefte ook niet
ik word woedend als ik zie hoe haar emoties door media en politiek gebruikt worden
Oud 26 mei 2006, 22:19   #166
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef eens één bron die zegt 10000 �* 15000 volgens de politie? Alle nieuwssites (ook die van hln en gva) zeggen 18000 volgens de politie. Het is duidelijk dat je het aantal gewoon wil minimaliseren omdat je waarschijnlijk toch een beetje geschrokken bent van de grote opkomst.

De rest van mijn post negeer je natuurlijk ook, want daarin wordt duidelijk aangetoond hoe jullie elkaar tegenspreken in een wanhopige poging om een meer dan geslaagde mars tegen racisme toch maar een flop te noemen! Echt zielig hoor.
de grote opkomst? men schatte zelfs tot 50.000 betogers?
misschien bent u geschrokken van de lage opkomst? geef eens eerlijk toe
Oud 26 mei 2006, 22:20   #167
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Jaja, blabla, ik ga nog wat allochtoontjes knuffelen.... en daarna nog een boom of twee
je moest al weg zijn...
Oud 26 mei 2006, 22:20   #168
MasterCobra
Vreemdeling

MasterCobra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het leuke met de meeste artikels van het VB is dat ze lijken op de orakels van Delphi. Men kan er ten alle tijden alle kanten mee op en men heeft altijd gelijk . Was er veel volk dan was dit door de oproep van het VB. Is er weinig volk dan komt dit omdat de oproep gericht was aan "alle" Antwerpenaars. Op die manier is het uiteraard niet moeilijk. Nu zal het VB zich volledig distanciëren van de mars maar anders hadden ze uiteraard gewoon gezegd dat ze er mee voor hebben gemobiliseerd.

In uw benevelde geest, kan ik me dat best voorstellen. Leer toch eens lezen, ze geven nu cursus nederlands "gratis"

De kosten voor deze gratis cursussen worden betaald door iedereen, ook door 1.000.000 VB kiezers Net als de kosten, voor deze geflopte mars.
Al ze dat hadden geweten was er niemand geweest.

Mvg,
MasterCobra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:20   #169
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Vae victis...
Wat is het racisme? Waarom moet het gestopt worden? Hoe wil je het stoppen? Wat vinden Sandrine, Brahim, Zohra, Chayenne daarvan?

Is mijn onderschrift racistisch?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 26 mei 2006 om 22:21.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:21   #170
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
ik heb die behoefte ook niet
ik word woedend als ik zie hoe haar emoties door media en politiek gebruikt worden
mss zijn dat ook gewoon mensen die bepaalde emoties hebben bij die mensen hun dood en daarop willen reageren?

ik word eerder woedend van mensen die hier komen vertellen dat mensen belachelijk zijn als ze samen op straat komen om te laten zien dat ze problemen hebben met bepaalde maatschappelijke fenomenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:21   #171
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Maar het moet toch minstens duidelijk zijn dat het om een racistische moord gaat, wat in de gegeven omstandigheden ook impliceert dat de moordenaar moet geïdentificeerd zijn.

Wanneer de moeder het VB medeverantwoordelijk noemt voor de moord, en wanneer zij de stoet leidt in de hoedanigheid van familielid van het slachtoffer van een racistische moord, en wanneer de media het hebben over een 'racistische dertiger' als dader, dan moet er toch al één en ander vaststaan. Ik ben de eerste om te beamen dat de media vaak de waarheid geweld aandoen, maar dat al het voorgaande zou gedaan en gezegd worden zonder relatieve zekerheid omtrent het feit vd moord en de identiteit en aanwijzingen voor motieven vd dader, lijkt me toch onwaarschijnlijk.
Lees de rest even (het artikel). Dat "de dader" vuilbekt, daaruit zou je nog wat kunnen besluiten, maar verder gaat het blijkbaar om een ruzie tussen twee groepjes in die bar. Beide groepjes die nota bene elk uit een mix van autochtonen en allochtonen bestaan. Zie jij daar de average skinhead opduiken ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:23   #172
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Kan je die insinuatie ook hard maken? Of betreft het hier weer een politiek correcte veralgemening ?
Ja, o.a. in onderstaande posts:

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=19

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=20

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=52

Citaat:
Doe 'es een poging om dat in verstaanbaar Nederlands te schrijven.
Bepaalde mensen hier op het forum merkten op dat ze moesten werken vandaag en vroegen zich dus af hoe het kon dat er mensen naar de mars konden gaan op een werkdag. Daarna wordt gezegd dat er geen verschil is tussen een mars op zondag en de mars van vandaag aangezien het een brugdag is. Niet erg logisch dus.

En voor alle duidelijkheid: het mag dan voor een aantal mensen wel een brugdag zijn, voor velen is dit niet het geval. Itt zondags waren vandaag bijvoorbeeld alle winkels open en ook de meeste bedrijven werkten gewoon door.

Citaat:
15.000 - 18.000 - 20.000, da's toch twee keer niks voor een mars die zo'n publicitaire ondersteuning kreeg vanwege de pers en media ?
Nogmaals, waarom dan proberen te minimaliseren door te liegen dat de politie slechts 10000 �* 15000 man heeft geteld, terwijl ze er in werkelijkheid 18000 hebben geteld? En nogmaals, waarom kan je geen enkele andere manifestatie vinden die even succesvol was?

En dan nog iets: ook teleurgesteld dat er geen enkel incident is gebeurd zeker? Vanochtend zaten jullie al schuimbekkend rellen te voorspellen. Bleek dat even wishfull thinking!!!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:24   #173
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mss zijn dat ook gewoon mensen die bepaalde emoties hebben bij die mensen hun dood en daarop willen reageren?

ik word eerder woedend van mensen die hier komen vertellen dat mensen belachelijk zijn als ze samen op straat komen om te laten zien dat ze problemen hebben met bepaalde maatschappelijke fenomenen.
Als die maatschappelijke fenomenen dan niet eenzijdig worden behandeld kan ik u volgen anders niet.
Oud 26 mei 2006, 22:25   #174
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht

Wanneer de moeder het VB medeverantwoordelijk noemt voor de moord, en wanneer zij de stoet leidt in de hoedanigheid van familielid van het slachtoffer van een racistische moord, en wanneer de media het hebben over een 'racistische dertiger' als dader, dan moet er toch al één en ander vaststaan.
Als je ziet hoe de media zich de voorbije twee hebben gedragen, dan ben ik pertinent zeker dat als ik morgen in een verkeersongeval met een allochtoon betrokken raak, ik zal worden gebrandmerkt als "racistische geweldenaar".

En die moeder is geen autoriteit. Als die zin heeft voorbarige conclusies te trekken om haar haat tegen het VB te spuien op een moment dat dat bon ton is, dan is dat op rekening van haar geloofwaardigheid en handelt ze hier niet als 'experte'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:26   #175
ingenious

Standaard

Citaat:
Lees de rest even (het artikel). Dat "de dader" vuilbekt, daaruit zou je nog wat kunnen besluiten, maar verder gaat het blijkbaar om een ruzie tussen twee groepjes in die bar. Beide groepjes die nota bene elk uit een mix van autochtonen en allochtonen bestaan. Zie jij daar de average skinhead opduiken ?
je hoeft geen skinhead te zijn om racist te zijn. en yves deruyter trekt nu ook niet bepaald een artyfarty publiek.

Citaat:
Oud 26 mei 2006, 22:27   #176
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

ik wil eerst wel eens een concensus over het maatschappelijk fenomeen vooraleer ik me door het establishment laat opjutten om in de gietende regen proefkonijn te zijn voor het nieuwe totalitarisme
Oud 26 mei 2006, 22:28   #177
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard M. Bouazza

Citaat:
Trouwens eens op wijzen dat het groepje waartoe "de dader" behoorde ook uit een mix van autochtonen en allochtonen bestond. Kwestie van meteen nen die-hard racist te zijn, he.
1. M. B. HAD EN heeft een strafregister van hier tot in marokko.

2. Hij was/is een bekende en gekende drugshandelaar.

3. Het gaat hier absoluut niet om een racistische moord maar om een afrekening in ONDERMEER het "drugsmilieu".

4. Allez, Blokkers, stop met dit voorbeeld van de multikul te "beledigen". Diversiteit (in de criminaliteit) is de realiteit !

Beste (drugs)Groeten.
Oud 26 mei 2006, 22:29   #178
ingenious

Standaard

Citaat:
ik wil eerst wel eens een concensus over het maatschappelijk fenomeen vooraleer ik me door het establishment laat opjutten om in de gietende regen proefkonijn te zijn voor het nieuwe totalitarisme
dat mag jij. net zo goed als ik mag vinden dat er te veel racisme is (in de definitie die ik daar aan geef) en ik daar voor op straat mag komen. net als 1000den anderen. en dan hoeft niemand daar zo grof over te doen.

Citaat:
Oud 26 mei 2006, 22:30   #179
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar lezen we :

Dus dat gezeik over het VB dat zijn mandatarissen opriep, moet maar eens uit zijn.
Niemand had dat hier beweerd! Niet liegen hé, jazeker, en de thread even volgen aub. Ik reageerde op een post van strijder die geen weet had van een oproep van het VB. En strijder reageerde op een post van spherelike die zei dat het VB alle Antwerpenaren had opgeroepen om te gaan.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 22:32   #180
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop het racisme. Diversiteit is realiteit.
misschien hadden ze beter "stop de diversiteit. racisme is realiteit" gebruikt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be