![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een argumenten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Hup, Ossaert, hup.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() De handdoek in de ring, of heb ik deze reactie verkeerd begrepen?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch zit daar een probleem: flamingante separatisten hebben belang bij een depreciatie van de Kelten, maar Bretoense, Schotse,... separatisten dan weer bij een appreciatie. Caesar wou koning worden (dat zag hij redding van Rome), en daarom is hij vermoord. Hij zette die stap - als antwoord op de diepe crisis van de Romeinse Republiek (RR gebruik ik voor Romeinse keizerRijk), zodat het wel degelijk om een totatlitaire actie gaat. (staatsgreep op de democratie), - en uit persoonlijke ambitie (zijn "Alexander-complex") De bron die ik je linkte is zeer grondig. Het verband tussen het RR en de huidige actualiteit is overduidelijk. Lees het hierboven maar opnieuw na.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 19 juni 2006 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. De bron die jij aanhaalde, gaf geen onomstotelijk feit, maar een interpretatie van de feiten, een veronderstelling over wat er waarschijnlijk gebeurd was. Bovendien ging je argument naast de kwestie, omdat jij beweerde dat Caesar zich koning van Rome waande, maar ging het over een soort verlengd proconsulaat, als ik het goed begrepen had. 2. Ik heb nooit beweerd dat de Kelten barbaren waren, integendeel. Het ging om het beeld van de Kelten bij Caesar en zijn typering van de Belgae als de dappersten omdat ze, in Romeinse ogen, de grootste barbaren waren. 3. Ik heb geen eigen versie van de geschiedenis, maar ik reserveer me wel uitdrukkelijk het recht om jouw a-historische interpretaties te nuanceren, dan wel te corrigeren. 4. 'Flamingantisme' en 'revisionisme', en de combinatie van beide, dat zijn beschuldigingen die je wel hard zal moeten maken. Nergens in deze discussie heb ik blijk gegeven van enige politieke agenda, anders dan dat ik vol tegen jouw eigengereide kar ben gereden. Als me dat al automatisch tot een nationalist maakt, dan kan ik niets anders besluiten dan dat jij een duidelijk bevooroordeelde, zelfs onverdraagzame ideetjes op na houdt. Wat mijn 'revisionisme' betreft, cf. 3. Citaat:
Citaat:
7. Dat Caesar in de crisis van de Republiek ernaar streefde om een sterke Romeinse machtsbasis te vestigen, een dictatuur mogelijk, heb ik nooit bestreden, maar wel dat hij uitdrukkelijk naar koningschap streefde. De link die jij gaf, is onvoldoende, zie 1. 8. Dat persoonlijke ambitie een rol heeft gespeeld, is evident. 9. 'Totalitarisme' is niet noodzakelijk het tegengestelde van 'democratie', en een 'aanslag op de democratie' is niet totalitair. Hier spring je bijzonder slordig met je begrippen om, begrippen die je bovendien ongenuanceerd anachronistisch gebruikt. Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |