Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2006, 12:00   #161
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De roofstaat aan het werk.

Eerst nemen ze onze zuurverdiende centen af. Dan ons recht om ons gedacht te zeggen, en nu ook onze kinderen. Zonder ook maar het minste mandaat.

Onder het stalinisme en in de roofstaat van Brave New World had de staat ook het recht op de kinderen.

En de staat gaat die kinderen nu een warme, evenwichtige thuis bezorgen. Toch niet bij die overheidsgoedgekeurde opvangmama in Deurne-Noord?
Die **** is met de noorderzon vertrokken ondertussen. Best maar. Ik en met mij nog een aantal anderen, zouden niet zo lief tegen haar zijn waarschijnlijk.
Je hebt gelijk dat er in de opvang voor kinder- en jeugdzorg nog heel wat voor verbetering vatbaar is. Maar je kan er niet om heen, dat ze niet zo maar kindjes weghalen bij ouders Baarle, er is al een acuut gebrek aan (goeie) opvang. Ik spreek mij niet uit over hoe het in dat gezin was, wel over het feit dat het niet zonder gegronde redenen gebeurd.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 12:00   #162
Knorretje
Banneling

Standaard

"Tja... Als je als gescheiden ouder de kinderen hebt, draag je de totale verantwoordelijkheid voor hen, 24 uur op 24. Ik begrijp dat iedereen wel eens verstrooid is, maar tussen één en drie uur 's nachts blijkt Cathérine amper iets gezien te hebben. Om over dat uur nog maar te zwijgen. Als ze de volgende dag naar school moeten, liggen de jongsten bij mij ten laatste om kwart voor negen in hun bed. In het weekend kan dat al eens later zijn. Maar drie uur 's nachts? Nee, ik vind dat [SIZE=5]niet[/SIZE] verantwoord. Zeker omdat ik de kinderen vijf avonden per week heb en Cathérine twee. Als ze op de lappen wil gaan, kan ze dat gerust een andere dag doen."

Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 12:03   #163
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hangt er van af.
Welk café?
Is het een eenmalig gebeuren of systematisch?

En wat met de kindjes van de jeugdige frisse café-bazin zelf?
Die zouden volgens uw opvatting (café=foei) gedoemd zijn om op te groeien voor galg en rad?
die cafébazin... errrrrrrrr... is maatjes met Abdallah, een kinderverkrachter.

Hoort ook bij pedagogisch project?

En inderdaad, een kind wordt niet zomaar uit huis geplaatst in Belgie (in NL is een ander verhaal).

Ik heb zelf eens klacht neergelegd om kinderen - die MET bewijs - lichamelijk en geestelijk zwaar beproefd werden, zelfmoordpogingen deden, met incest te maken hadden gehad, met een rug vol enorme blauwe plekken rondliep, te beschermen tegen de waanzin van hun - overigens uit de betere vierdewereldklasse afkomstige - psychisch zieke moeder.

Rara? Die kinderen kregen uiteindelijk psycho-sociale begeleiding, maar werden niet uit hun gezinssituatie gehaald.

Zo makkelijk gaat men er hier dus niet mee om.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 12:14   #164
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een café-bezoek met moeder beschouw jij als 'alles mogen' met de totale maatschappelijke apocalyps tot gevolg.
Och nee, ik heb het niet over dat alleenstaand feit van dat mens dat op café haar verdriet gaat verzuipen, het gaat mij om de mentaliteit, het geheel. Die verdrinking in Middelkerke deze zomer ook, een alleenstaande moeder met 5 kinderen van vijf verschillende vaders. Sorry dat ik dat marginaal vind, maar je kunt het toch moeilijk een modelgezin noemen.

Citaat:
Sorry hoor, dat ik in dat soort goedkope oordelen alleen maar een aanwijzing kan zien over de hitsige leefhoofdigheid van de beoordelaars.
Je post zelf een interview met de vader waarin hij het zelf ook onverantwoord vind. Waar houden vooroordelen op en kun je spreken van voldoende betrouwbare informatie om een oordeel te stellen? Tuurlijk, er zijn altijd excuses voor bepaald gedrag, maar daarom heten ze excuses, nietwaar? Trouwens, nu doe je het zelf ook door mij 'leeghoofdig' te noemen zonder dat je me persoonlijk kent. Over de pot gesproken...

Laatst gewijzigd door genehunter : 14 juni 2006 om 12:17.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 12:58   #165
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Rara? Die kinderen kregen uiteindelijk psycho-sociale begeleiding, maar werden niet uit hun gezinssituatie gehaald.

Zo makkelijk gaat men er hier dus niet mee om.
Opgehitst door recreatieve media als HLN en VTM hebben die diensten nu blijkbaar toch wel vlotjes hun ding kunnen doen.

Misbruik makend van het moment, zoals de overhaaste stemming van de nieuwe wapenwet. Zoals men toen uitdrukkelijk zei: niemand durft nu nog verzet aan te tekenen.
Oud 14 juni 2006, 13:01   #166
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Je post zelf een interview met de vader waarin hij het zelf ook onverantwoord vind. Waar houden vooroordelen op en kun je spreken van voldoende betrouwbare informatie om een oordeel te stellen? Tuurlijk, er zijn altijd excuses voor bepaald gedrag, maar daarom heten ze excuses, nietwaar?
Die vader kent de situatie door en door. Hij heeft als vader niet alleen het recht om te oordelen, hij k�*n het ook op een evenwichtige en deskundige wijze. Ik ben zeer geneigd hem te geloven, in tegenstelling tot al de schreeuwende moraalridders in deze draad die vonden dat ze konden oordelen voor dat ze deze informatie gelezen hadden.

Citaat:
Trouwens, nu doe je het zelf ook door mij 'leeghoofdig' te noemen zonder dat je me persoonlijk kent. Over de pot gesproken...
Niet persoonlijk nemen. Als je deze draad helemaal gelezen hebt, dan weet je over wat voor soort oordelen ik het heb.

Laatst gewijzigd door baarle : 14 juni 2006 om 13:02.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 13:19   #167
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...decreteerde Zwarte Spion vanachter zijn peeceetje.

Doe toch niet zo bombastisch man, spreek in uw eigen naam.
Noem jij dan Baarle? Of ben jij de Hertog?

Iemand die woorden gebruikt als 'decreteerde' en dergelijke wil enkel indruk maken op dit forum. Je wil jezelf verheffen boven het 'pleps'. Wel, beste pseudo-intellectueel, het 'pleps' vind uw 'wanna-be übermenschgedrag' niet echt overtuigend en allesbehalve sympathiek!

En dit is geen PC maar een G4 powermac.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 13:38   #168
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Noem jij dan Baarle? Of ben jij de Hertog?
Ik "noem" niet Baarle, ik heet Baarle.

Citaat:
Iemand die woorden gebruikt als 'decreteerde' en dergelijke wil enkel indruk maken op dit forum. Je wil jezelf verheffen boven het 'pleps'. Wel, beste pseudo-intellectueel, het 'pleps' vind uw 'wanna-be übermenschgedrag' niet echt overtuigend en allesbehalve sympathiek!
Ik post niet op dit forum om sympathiek gevonden te worden.

Verder heb je pech: ik heb het niet zo voor intellectuelen, laat staan dat ik er een zou willen zijn.

Blijft over: jij decreteert op je eentje wat degelijke normen zijn en wat niet. Niets mis mee, als je ze vanuit je zelfingenomen opgeblazenheid niet aan anderen oplegt. Als je wel die neiging zou voelen: rot op.

Citaat:
En dit is geen PC maar een G4 powermac.
Proficiat, gij zijt nen grote.
Oud 14 juni 2006, 13:41   #169
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die vader kent de situatie door en door. Hij heeft als vader niet alleen het recht om te oordelen, hij k�*n het ook op een evenwichtige en deskundige wijze. Ik ben zeer geneigd hem te geloven, in tegenstelling tot al de schreeuwende moraalridders in deze draad die vonden dat ze konden oordelen voor dat ze deze informatie gelezen hadden.

Niet persoonlijk nemen. Als je deze draad helemaal gelezen hebt, dan weet je over wat voor soort oordelen ik het heb.
Net omdat ik het gelezen had, kan ik als schreeuwende moraalridder stellen mijn uitspraken hier staven 8) .
Ik snap niet dat jij, zo kunt doordrammen over het feit dat mensen op logische manier deze vorm van opvoeding (tot 3u in een kroeg zitten) afkeuren. Blijkbaar zijn de waardes niet meer belangrijk om mee te geven aan kinderen. En daarboven verwacht u dat ik het normaal vind dat die vrouw daags erna al terug in de kroeg hangt met haar 1-jarig zoontje ? NOT DONE gewoon !

Laatst gewijzigd door Duupje : 14 juni 2006 om 13:43.
Oud 14 juni 2006, 13:45   #170
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik snap niet dat jij, zo kunt doordrammen over het feit dat mensen op logische manier deze vorm van opvoeding (tot 3u in een kroeg zitten) afkeuren.
Ik wéét dat je het niet snapt, ik weet het.

Citaat:
Blijkbaar zijn de waardes niet meer belangrijk om mee te geven aan kinderen.
Jouw waarden zijn de mijne niet. Toch meen ik dat mijn kinderen evenwichtiger mensen geworden zijn dan vele "normalen" die ik rond me zie.

Daarnaast leg ik mijn waarden ook niet aan anderen op. Het is die eis tot conformeren, die drift om iedereen in de pas te doen lopen die me tegensteekt.

Laatst gewijzigd door baarle : 14 juni 2006 om 13:47.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 13:51   #171
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Arrogantie ten top!
Oud 14 juni 2006, 13:52   #172
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jouw waarden zijn de mijne niet. Toch meen ik dat mijn kinderen evenwichtiger mensen geworden zijn dan vele "normalen" die ik rond me zie.

Daarnaast leg ik mijn waarden ook niet aan anderen op.
Ik leg mijn waarden ook niet aan anderen op, ik uit gewoon mijn persoonlijke mening op dit forum, aan anderen om er mee akkoord te zijn of niet, ieder zijn recht natuurlijk. Toch kan je niet ontkennen dat in de kroeg hangen zo laat met zulke jonge kinderen hen niets oplevert buiten een slaaptekort.

Feit is dat het ook de vader zijn goedkeuring niet wegdraagt, is hij dan ook een moraalridder?

Mijn kinderen worden nog met waardes opgevoed (elementaire beleefdheid, respect voor de medemens etc), en op een vrije manier, zodat ze later (en voor een stuk nu al) ook evenwichtig hun eigen beslissingen en meningen kunnen vormen en leven leiden, ook al stemmen ze misschien niet overeen met de mijne, daar is wederzijds respect nu eenmaal voor bedoeld. Ik heb er niets op tegen dat mensen iets gaan drinken met hun kinderen, maar constant in een kroeg dronken aan de toog hangen is echt niet het supervoorbeeld om als ouder te stellen naar uw kinderen toe Baarle.
Oud 14 juni 2006, 13:53   #173
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Proficiat, gij zijt nen grote.
Met uw arrogantie wil je jezelf verheffen boven de rest en ik ben een 'grote' omdat ik even arrogant reageer als u? Man toch! Ga toch spelen!
Oud 14 juni 2006, 13:54   #174
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu net wat ik ook zo erg aan u vind. Dat ik ook weet dat jij het niet snapt. Of is het van niet willen snappen ?
Oud 14 juni 2006, 13:57   #175
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik leg mijn waarden ook niet aan anderen op, ik uit gewoon mijn persoonlijke mening op dit forum, aan anderen om er mee akkoord te zijn of niet, ieder zijn recht natuurlijk.
Sommigen zoals de Hertog van Baarle denken dat zij hun mening niet opdringen door de pluralist uit te hangen maar in dezelfde zin nog menen zij iemand te moeten afbreken om zijn of haar mening. Die mening strookt niet met die van hun en ze proberen dan door arrogantie hun eigen mening op te dringen. De pot verwijt...
Oud 14 juni 2006, 13:59   #176
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en ik ben een 'grote' omdat ik even arrogant reageer als u?
Nee, omdat ge de grootste hebt!

Citaat:
Man toch! Ga toch spelen!
Wat denk je dat ik aan het doen ben?
Oud 14 juni 2006, 14:02   #177
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch kan je niet ontkennen dat in de kroeg hangen zo laat met zulke jonge kinderen hen niets oplevert buiten een slaaptekort.
Niet alles wat je met kinderen doet moet "iets opleveren".

Citaat:
Feit is dat het ook de vader zijn goedkeuring niet wegdraagt, is hij dan ook een moraalridder?
Nee, hij is de vader.

Citaat:
Mijn kinderen worden nog met waardes opgevoed (elementaire beleefdheid, respect voor de medemens etc), en op een vrije manier, zodat ze later (en voor een stuk nu al) ook evenwichtig hun eigen beslissingen en meningen kunnen vormen en leven leiden, ook al stemmen ze misschien niet overeen met de mijne, daar is wederzijds respect nu eenmaal voor bedoeld.
Terecht. De mijne ook.

Citaat:
Ik heb er niets op tegen dat mensen iets gaan drinken met hun kinderen, maar constant in een kroeg dronken aan de toog hangen is echt niet het supervoorbeeld om als ouder te stellen naar uw kinderen toe Baarle.
Laat de overheid nu juist bijzonder slecht geplaatst zijn om een "supervoorbeeld" te geven...
Oud 14 juni 2006, 14:03   #178
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommigen zoals de Hertog van Baarle denken dat zij hun mening niet opdringen door de pluralist uit te hangen maar in dezelfde zin nog menen zij iemand te moeten afbreken om zijn of haar mening. Die mening strookt niet met die van hun en ze proberen dan door arrogantie hun eigen mening op te dringen. De pot verwijt...
See me caring? NOT ! Ieder zijn mening, het zou anders maar een saaie boel worden.
Uiteindelijk verandert dat ooit wel eens, als het gepamper/geknuffel (kortweg : blind gedoe), ooit eens in hun eigen gezicht ontploft, m.a.w. voor de NIET verstaanders : wanneer jullie er zelf eens mee geconfronteerd worden in uw eigen omgeving.
Oud 14 juni 2006, 14:08   #179
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Arrogantie ten top!
Merde, jij hebt me door!
Oud 14 juni 2006, 14:11   #180
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is nu net wat ik ook zo erg aan u vind.
Alweer iemand die ge "erg" vindt?

Is dat eigenlijk nog wel te doen, al die erge mensen rond u die hun plichten verzaken?

Citaat:
Dat ik ook weet dat jij het niet snapt. Of is het van niet willen snappen ?
Zie een vorig bericht: het is de eis tot conformeren, de drift om iedereen in de pas te doen lopen die me tegensteekt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be