![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Schepen
|
![]() We mogen natuurlijk niet alle homofielen over één kam scheren,
wees eerlijk wijlen Pim Fortuijn had goede ideeën. ![]() Pim Rust in Vrede |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar anderzijds zie ik niet goed in waarom jij schrijft: "Wees eerlijk, wijlen PF had goede ideeën." Heb ik ooit geschreven dat homoseksuelen ondermensen zijn, minderbegaafd of zo? Neen, toch?! Ongetwijfeld zitten er tussen de homoseksuelen intelligente mensen, mensen die van wanten weten. PF was er één van. En wanneer ik me in hun standpunten kan vinden, betekent dat nog niet dat ik daarmee hun levensstijl goedkeur of me achter de rest van hun standpunten schaar. Zo heb ik altijd moeite gehad met de nogal ongegeneerde manier waarop PF zijn eigen seksleven zomaar voor de camera's gooide. Hij maakte het wel kruidig, maar soms vond ik de zaak iets te gepeperd. Mij gaat het over hun levensstijl en de wijze waarop ze tegenwoordig op een gijzelende manier rechten willen eisen, rechten die hen niet toekomen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Vreemdeling
|
![]() Er schieten mij woorden te kort om te beschrijven wat de heer Van den Breghe hier allemaal neerschrift.
Om kotsmisselijk van te worden. Hoe kunnen mensen zo diep vallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De diepe wijsheid van zoveel eeuwen menselijke ondervinding verkies ik boven de marginale nieuwlichterij van nauwelijks enkele tientallen jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn uw tegenstanders in dit debat nu overbeschaafd of marginaal? Of hebt u ook voor deze termen een uiterst eigen(zinnige) begripsinhoud, zoals voor '(on)natuurlijkheid', waar we ook al niet echt een gemeenschappelijke betekenis aan toekennen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die homoseksualiteit als normaal beschouwen vormen in Vlaanderen slechts een marginale groep vergeleken met de hoofdstroom die leeft onder het grootste deel van de bevolking; niet zelden gaat het daarbij om mensen die elk contact met de natuur als dusdanig verloren hebben en redeneringen opbouwen die geen wortels hebben in de grond van het bestaan. Het mooiste vind ik nog steeds dat er hier mensen de natuurlijke, wederzijdse aanvulling van man en vrouw op basis van hun lichaamsbouw ontkennen of om die gelijk te trekken met afwijkende vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet mijn wijsheid, slechts de wijsheid van die vele, vele generaties voor ons; wijsheid van een heel mensenras dat nu plotseling door een paar nieuwlichters in twijfel wordt getrokken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Schepen
|
![]() Onze Jan van den Berghe heeft 100% gelijk, homofielen zijn mensen met een afwijking. En homofilie is onnatuurlijk en ongezond, hoe u het ook went of keert. Door linkse dogma's vertroebelde verhoudingen mag de waarheid soms zoek lijken, dan ben ik blij dat mensen als Jan v/d Berghe en Godfried van Boullion de waarheid omtrent dit onderwerp naar voren brengen!! Hulde voor hen die zich niet laten ompraten door vertroebelde geesten, maar de waarheid verkondigen, ook al lijkt de omgeving ook vergiftigd met vreemde denkbeelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U verweet mij in een vorige discussie van op het gevoel af te oordelen. Mogen we nu plots wel de natte vinger gebruiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Vreemdeling
|
![]() Ik bezie me in ieder geval niet als afwijkende vorm. We zullen nog eens proberen de cijfers boven te halen: 1 op 10 IS holebi, dit wil zeggen dat daar niks aan te veranderen is, zelfs niet door uw prachtige opvoedingskampen door mensen als u(misschien is een vergelijking met de concentratiekampen uit de tweede wereldoorlog nét te verregaand). 10 % dus, dat maakt 1 miljoen Belgen en 600 miljoen mensen op deze wereld ... mij lijkt het dat je dan nog moeilijk over een nauwelijks voorkomende vorm van leven kan spreken. Zélfs in uw boerendorpje ergens in de verlaten velden zijn er holebi's. Waarschijnlijk ziet u ze gewoon niet of wil u ze gewoon niet zien. Maar wees maar gerust dat ze er zijn. Ik voel me niet bepaald ziek, allesbehalve. Ik bezie me allerminst als een afwijking. Besef goed dat in mijn opzicht u degene bent die afwijkt van MIJN normaal levenspatroon en dat u anders bent. Maar ik heb niets tegen hetero's, allerminst. Zoals ik heb kunnen ondervinden op dit forum zijn er gelukkig meer dan genoeg hetero's (deze termen slaan eigenlijk op niets) die mee opkomen voor de holebi-standpunten. Eigenlijk zouden we allemaal heholebi moeten zijn
![]() Uit mijn ervaringen met vele jongeren, zowel in de parochie als in Leuven, als in Antwerpen, als overal weet ik dat mensen er steeds meer sympathiek tegenover beginnen te staan. Misschien niet bij het woord homo op zich, maar wel als ze weten dat ik daar ook voor sta. Toen ik op reis was naar Canada de afgelopen zomer voor de wereldjongerendagen sprak ik daar met heel de Vlaamse groep en NIEMAND had iets tegen homo's, integendeel, ze vonden de Kerk op dat punt ook finaal de mist in gaan. Dus al deze mensen, die toch wel als de gelovige toekomst mogen beschouwd worden, volgen uw conservatieve anti-holebi-mening niet. Zelfs de bisschop van Brugge en de jeugdbisschop konden daar goed over babbelen en zij veroordelen mij helemaal niet, noch mijn eventuele seksuele betrekkingen, kortom mijn levenswijze. En draai het hoe u wil, u bent gewoon anti-holebi. Zelfs tegen onze Canadese vrienden sprak ik erover dat ik homo was, en denk je dat ze me daarom minder bekeken? Integendeel, ik kreeg een heleboel knuffels, ook van knappe Canadese jongens ![]() ![]() Ook door mijn actieve rol in de scholenwerking bij &of kom ik in heel veel klassen en bij enorm veel jongeren, zowel ASO, TSO als BSO. Niet overal en niet iedereen ziet je zo graag komen, maar voor de meerderheid gaat een nieuwe wereld open, een die ze nog niet kenden en die nu plots hun interesse wekt. Homo's zijn dus toch niet zo speciaal zie je ze denken. En altijd krijg je positieve reacties terug. En het is die jongeren hun reactie die mij deugd doet en moed geeft om door te zetten. Net zoals de positieve reacties op dit forum me ook deugd doen terwijl de reacties van Jan en Otto en dergelijke mij enkel kunnen doen glimlachen. Het probleem met lesgevers is dat ze bijna altijd slim zijn, daar twijfel ik u helemaal niet in twijfel, maar eigenlijk geen les kunnen geven. Iemand die slim is en het kan overbrengen ... die komen niet veel voor. En bij u lijkt het alsof uw slimheid de redelijkheid heeft weggeblazen. Op menselijk gebied bent u ondervormd (punt). Maar genoeg daarover, want ik wil niet in dezelfde fouten als u hervallen door u te gaan beschuldigen want ik ken u niet en ik wil u helemaal niet veroordelen. Zelfs mijn grootouders kunnen er mee overweg, hoewel allemaal zeer streng katholiek en weet je waarom? Omdat die mensen van je houden en je nemen zoals je bent! Diep binnenin u weet u dat de tijden veranderen en dat holebi's dezelfde rechten zúllen krijgen, daar ben ik van overtuigd, alleen duurt het allemaal veel te lang. Ik werk liever aan de toekomstige basis van de maatschappij, bij de jeugd, en daar krijg ik veel positieve signalen van terug, en ook van de oudere mensen zie je steeds meer en meer begrip. Als je samen met je vriend hand in hand loopt en er komt een bejaarde van rond de 75 op je af en die komt je proficiat wensen dat je dat durft en zegt dat hij hoopt dat het homohuwelijk erdoor komt, dan weet je gewoon dat je juist bent. En u bent, voor uzelf spijtiggenoeg/voor de rest gelukkiggenoeg, niet bij machte om ook maar iets te veranderen aan die 600 miljoen mensen, laat staan bij die tientallen, honderden of duizenden holebi's bij u in het dorp/stad. De vooruitgang is niet tegen te houden, en op dit punt gaat het de goeie kant uit! Nog eens extra bedankt aan al onze sympathisanten. We hebben jullie nodig! Bedankt uit het diepste van mijn heholebi'se hartje ![]()
![]() |
#175 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Partijlid
|
![]() Velen die hier een anti-campagne houden tov holebi's zijn mensen die schrik hebben. Schrik van het onbekende,net of het een ziekte is. Wat niet gekend is wordt onbemind.Het is soms de nichterij (bij mannen) die veel doen afschrikken. Idem de stoerdoenerij bij de dames brengen negatieve gevoelens boven. Maar dit is een pure façade en er wordt meestal vergeten wie achter deze façade zit.Hoeveel mispakt men zich niet aan iemand die netjes gekleed loopt(façade) en eigenlijk een grote k*****k is.Het tegenovergestelde is ook geldig.De anti baseren zich enkel op het onnatuurlijke maar geen enkele van hen heeft de juiste context gegeven van hun afkeur. Laten we een tip van deze sluier opheffen: in hun opvoeding werd destijds zeer negatief gedaan tov holebis. Idem gebeurt dit voor de gekleurde medemens.Als je steeds negativiteit hoort omtrent homos en negers dan is de link naar de grote afkeur niet ver weg.Hun reden(onnatuurlijkheid) is de gemakkelijkste en de meest voorkomende uitleg. Tamelijk zwak.Hopen voor hun latere kinderen dat niet één van hen per toeval holebi is.Want dan danst de kat op de koord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Schepen
|
![]() Oké Knuppel "WENDT of keert", hij was inderdaad leuk gevonden!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe nooit mee aan het afkatten van replies omwille van taalfouten. Het wijst op een gebrek aan argumenten. In de 'rush' waarin in berichtjes plaats, heb ik me gewoon laten leiden door wat er echt stond. Het was ongewild grappig. Geloof je me? ![]() |
|
![]() |
![]() |