Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2006, 12:42   #161
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Klopt.

Een veroordeling van een paar maanden voor Mol/Everberg, en klaar is kees.
En daar is toch geen plaats...ergo...
Oud 29 juni 2006, 12:42   #162
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nynorsk nu ben je aan het overdrijven.

Indien (en slechts indien) zulke beelden publiek zouden worden gemaakt, kan men evengoed eisen dat omstaanders onherkenbaar worden gemaakt.

Nu doe je precies alsof zoiets onmogelijk is.
Ik ben niet aan het overdrijven, dat is namelijk net mijn voorwaarde om akkoord te zijn met het plaatsen van camera's.

Maar dan nog... wie ziet die beelden? Om misbruik te voorkomen, bijvoorbeeld het publiek maken van beelden die niet publiek mochten gemaakt worden, of het doorschuiven van die beelden naar de daders zelf, (rotte appels bij de politie) zou het best zijn dat die beelden enkel door een speciale unit kunnen geanalyseerd en bewaard worden.
MAAR een rotte appel binnen die unit kan dan natuurlijk andere dingen uitsteken met die beelden.
Misschien ben ik te achterdochtig, maar na Dutroux en de bende van nijvel en andere zaken waarin de de speurdiensten precies 'een beetje gek' doen, vertrouw ik dat allemaal niet meer...
Oud 29 juni 2006, 12:42   #163
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tooninjo Bekijk bericht
ik hoop dat het terug een zwarte zondag wordt.
Het ZAL een zwarte zondag worden. Afhankelijk vanwaar je kijkt natuurlijk. Voor mij zal het een feestdag worden...8)
Oud 29 juni 2006, 12:50   #164
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom zou de vrijheid worden ingeperkt? je zit op een bus, dus sowieso met andere mensen rondom jou. wat ga jij daar doen dat iemand anders niet mag weten? enkel als je iets crimineel van gedacht zijn, is het nadelig voor jou.
gewoon zitten op een bus, ik zou niet weten wat ze daar kunnen van maken?
Mja idd maar het is dan ook wel de gewone belastingbetaler die een stuk moet opdraaien voor deze kosten.

Anderzijds als ik zo naar de achterste 10 plaatsen op bussen kijk op de Rooseveltplaats heb ik soms de indruk dat de achterste ruiten getint zijn

Dus mss is het wel een oplossing maar dan vinden ze toch wel weer iets anders om ambras over te maken zunne ons nieuwe belgen
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:02   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik ben niet aan het overdrijven, dat is namelijk net mijn voorwaarde om akkoord te zijn met het plaatsen van camera's.

Maar dan nog... wie ziet die beelden? Om misbruik te voorkomen, bijvoorbeeld het publiek maken van beelden die niet publiek mochten gemaakt worden, of het doorschuiven van die beelden naar de daders zelf, (rotte appels bij de politie) zou het best zijn dat die beelden enkel door een speciale unit kunnen geanalyseerd en bewaard worden.
MAAR een rotte appel binnen die unit kan dan natuurlijk andere dingen uitsteken met die beelden.
Misschien ben ik te achterdochtig, maar na Dutroux en de bende van nijvel en andere zaken waarin de de speurdiensten precies 'een beetje gek' doen, vertrouw ik dat allemaal niet meer...
Moet ik er nu van uit gaan dat je nooit een supermarkt bezoekt omdat je weet dat het daar vol met camera's hangt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:28   #166
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Voor mij is het gewoon MOORD. En al de rest is in mijn ogen zever in pakskes.
Een geluk dat jij geen procureur of rechter bent. Het was zeker geen moord, en wellicht ook geen doodslag.

moord : het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven

doodslag : het opzettelijk, zonder voorbedachten rade een ander van het leven beroven

Laatst gewijzigd door samaey : 29 juni 2006 om 13:28.
samaey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:47   #167
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Is moord per definitie "met voorbedachten rade"??? Waarom maken ze er dan nog een onderscheid in?

Als een man tijdens een echtelijke ruzie het broodmes pakt en zijn vrouw een paar steken geeft met de dood als gevolg, dan is dat volgens U geen moord maar doodslag?

Als ik nuchter met de auto rijd en er loopt iemand voor mijn auto: is dat dan moord of doodslag?

Als ik samen met een vrouw of 10 iemand willekeurig begin ineen te kloppen omwille van een opmerking en die mens valt dood neer: dan is het geen moord?
Oud 29 juni 2006, 13:56   #168
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is moord per definitie "met voorbedachten rade"??? Waarom maken ze er dan nog een onderscheid in?

Als een man tijdens een echtelijke ruzie het broodmes pakt en zijn vrouw een paar steken geeft met de dood als gevolg, dan is dat volgens U geen moord maar doodslag?

Als ik nuchter met de auto rijd en er loopt iemand voor mijn auto: is dat dan moord of doodslag?

Als ik samen met een vrouw of 10 iemand willekeurig begin ineen te kloppen omwille van een opmerking en die mens valt dood neer: dan is het geen moord?
3 mooie voorbeelden van doodslag
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 14:02   #169
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
3 mooie voorbeelden van doodslag
Fout. Voorbeeld 2 is doodslag. Voorbeelden 1 en 3 zijn moord zonder voorbedachten rade.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 14:06   #170
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Fout. Voorbeeld 2 is doodslag. Voorbeelden 1 en 3 zijn moord zonder voorbedachten rade.
dacht het toch ook. het is moord vanaf het moment dat de daad duidelijk de bedoeling had om iemand te vermoorden, los van het feit dat dit op voorhand zou bedacht zijn.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 14:42   #171
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dacht het toch ook. het is moord vanaf het moment dat de daad duidelijk de bedoeling had om iemand te vermoorden, los van het feit dat dit op voorhand zou bedacht zijn.
What's in a name. Het is maar hoe je moord definieert.
De dagdagelijkse term voor moord (iemand dood doen) is gewoon veel breder dan dan gerechterlijke term (voorbedachte rade enzovoort).
In de US is wat wij doodslag noemen murder in the second degree als ik me niet vergis.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 14:52   #172
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Voor mezelf maak ik een heel eenvoudig onderscheid:

sommige dingen (auto-ongeval) zijn een ONGELUK

andere dingen zijn per definitie een gevaar voor anderen: slaan, schoppen, steken, schieten (tiens allemaal S'n) die daarom niet noodzakelijk bewust de dood tot gevolg hebben, maar het weldegelijk kunnen zijn. In dit geval kan men van moord spreken: je weet op voorhand dat dit gevaarlijk is en je doet een bewuste actie.

Bij het autorijden is de bedoeling je van punt A naar B te begeven. Bij het slaan, schoppen, schieten etc... val je rechtstreeks een medemens aan. De gevolgen zijn dan ook voor jouw rekening als MOORD.
Oud 29 juni 2006, 15:17   #173
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Uw reactie is emotioneel, niet inhoudelijk.
Kruipen,bhairav,kronkellen ,liegen jong weerd u .Uw vrienden-moordenaars liggen onder vuur evenals uw toekomstvisie op de "multiculturele paradijselijke "toekomst.We weten wat ons te wachten staat wanneer de linkse krapuul aan de macht zal zijn.Maar we zijn nog zover niet:t,zal ook over MIJN lijk zijn.
Oud 29 juni 2006, 15:31   #174
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Open brief aan de bestuursverantwoordelijke van Antwerpen en de media.

Geachte Patrick Janssens en bestuursleden,

Ik heb een vraagje voor u. Ik ben maar een gewone Antwerpenaar die alles mede lede ogen aankijkt, de stad lijkt meer en meer de dieperik in te schuiven. Moorden �* volonté, agressie, criminaliteit, enz. Het lijkt wel of er geen politie meer is.

Maar dan realiseer ik me weer dat de politie andere taken heeft, zoals boetes schrijven, zware criminele verkeersovertreders pakken die even fout staan geparkeerd, of de moordenaars vatten die in plaats van 50 km/u rijden er 55 rijden. Geen tijd voor de kwajongensstreken van de allochtoonse jongeren.

En inderdaad ik noem een koe een koe. Het zijn de allochtoonse jongeren die uw ganse stad ziek maken, het zijn niet dé jongeren het zijn de allochtoonse jongeren. Nu kan u met deze brief naar het inquisitie bureau, het CGKR, gaan maar ik trek het me niet meer aan.
Ik heb lang genoeg gezwegen, het komt me de strot uit beste burgemeester. Ik wil dezelfde rechten en behandelingkrijgen die de allochtonen krijgen. Ik ben de voor hen positieve benadering en voor mij negatieve discriminatie meer dan moe. Iedereen gelijk voor de wet. Ik dacht zelfs dat het in de grondwet staat.

Nu is er weer een man doodgeslagen en getrapt op een bus, een man van 54 die de allochtoonse jongeren wou bedaren. Hij heeft het moeten bekopen met zijn leven. Dank u Kardinaal Danneels.De daders kon men toen niet vinden want waar was de politie? Juist de melkkoe van deze samenleving aan het melken. Dat brengt immers meer op dan de burger zijn veiligheid garanderen, en het is minder gevaarlijk. Voor uw agenten minder gevaarlijk dan toch. Echte moordenaars en criminelen vatten is blijkbaar iets te hoog gegrepen voor deze beleidsploeg
Een ganse ploeg moest men optrommelen om een dader te vatten in die buurt. Want toen ze aankwamen met enkele wagentjes waande men zich in een ghetto.Die politiemoest gaan lopen omdat ze belaagd werden door meer dan 50 jonge alochtoontjes,die hun criminelen verdedigen.Dat waren die parkeerboeteschrijvertjes niet gewend.Weerstand van diegene die ze dagelijks pesten kennen ze niet.
In de pers dan maar zeggen,dat de allochtone gemeenschap hun medewerking verleend heeft?Om toch maar beter over te laten komen bij de bevolking?Dat was een idee!!!De arme allochtoon zou zich anders nog gekrengt kunnen voelen,omdat ze door een speciale gerainde interventieploeg toch overmeesterd zijn geworden.

En laat ons de zaak ook even omdraaien,ten voordele van die allochtoon.De man is toch neergelagen en dood.Dus laat ons zeggen,dat de arme man de agressor was.Dan komen die gasten er goedkoper van af.Allochtonen zijn onze beste vrienden,die we in alles moeten steunen waar we kunnen mijnheer de Burgemeester.

Nog een vraag beste burgemeester. Komen er nu ook protestmarsen? Gaat u nu ook voor deze man heel demonstratief op televisie staan wenen? Gaat u nu ook een week lang in het zwart rondlopen? Of is deze behandeling alleen voor de allochtoonse medeburger?

Ik kan het al raden, het zal dezelfde behandeling worden als Glen Wijnants kreeg toen hij door een groepje allochtonen werd doodgestoken.

Een laatste punt geachte burgemeester. Als het racisme opflakkert in Antwerpen dan hebben mensen zoals u en de media er de schuld aan. U omdat u niet al uw burgers gelijk behandeld en de media omdat ze van een allochtoons slachtoffer een media circus maken en als het over een autochtoons slachtoffer gaan ze het amper vermelden. Zo was gisteren op de rode staatszender vrt de reportage over de gestorven schildpad langer dan die van de doodgeslagen man.

Men andere woorden ik ben het beu, kotsbeu!! En nee, ik ben geen Vlaams Belang stemmer. Maar de argumenten die ik heb om niet op het Vlaams Belang te stemmen worden stilaan kleiner en zwakker.

Met nog steeds vriendelijke maar enorm teleurgestelde groeten,
En hopend op een reactie

Nicolas R.
Gelieve door te sturen. Als de pers de moord wil afdoen als een incidentje volgens Kramers woordenboek is dat een storend voorval. Dan moeten we zelf maar zorgen dat uw buren, vrienden en familie op de hoogte blijven.
Een man wordt doodgeslagen en getrapt en voor de pers is het een "storend voorval" een incidentje. Wat een verschil met de berichtgeving ivm de vorige moorden.
Oud 29 juni 2006, 16:07   #175
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik een beetje aan't rotzooien ben met iemand, hem voor de 'fun' een klein duwtje geef, en die ander valt daarna een beetje onhandig omver en met z'n hoofd op de rand van een kast terechtkomt en dood is, is het dan MOORD of DOODSLAG?
En wat in hetzelfde geval als ik wel een beetje kwaad was, maar zeker niet zo kwaad dat ik die iemand zou willen doden?

Als ik nuchter met de auto rijdt, iemand zie die wil oversteken, een beetje vertraag, en dan opeens expres lekker veel gas bijgeef, is het dan MOORD of DOODSLAG?
Oud 29 juni 2006, 16:13   #176
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
En nee, ik ben geen Vlaams Belang stemmer. Maar de argumenten die ik heb om niet op het Vlaams Belang te stemmen worden stilaan kleiner en zwakker.
Tuurlijk is de briefschrijver een Vlaams Belang stemmer. De hele populistische rimram zo eigen aan die partij is immers de revue gepasseerd...
Oud 29 juni 2006, 16:24   #177
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Dit is toch een geweldig forum. Als vrouwen en kinderen worden afgeschoten dan word er oderzocht of de slachtoffers ook maar iets konden hebben mispeuterd om te worden afgeschoten zoals een hoofddoek dragen of op een bank zitten.

Nu blijkt het slachtoffer zelf algehele agressie te hebben uitgelokt en wordt het een martelaar. Blijkbaar was het woord verdraagaamheid ver zoek op deze bus.

We kunnen best stellen dat één dader van dit zinloos geweld al geboet heeft, de rest volgt nu.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 16:28   #178
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dit is toch een geweldig forum.
Inderdaad: een paar extremisten die de schuld altijd bij de vreemdelingen steken, en af en toe komt er ook eens een geval de kop opsteken die er zowiezo vanuit gaat dat een bij een conflict betrokken Vlaming ook wel schuldig aan dit of dat zal zijn

@Nynorsk: ziedaar de twee uitersten van cirkelredenering, aka de slang die in zijn eigen staart bijt...
Oud 29 juni 2006, 16:31   #179
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Ik vind mensen die tegen camera's zijn zeer verdacht.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 16:32   #180
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samaey Bekijk bericht
Een geluk dat jij geen procureur of rechter bent. Het was zeker geen moord, en wellicht ook geen doodslag.

moord : het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven

doodslag : het opzettelijk, zonder voorbedachten rade een ander van het leven beroven
Het is zijn mening. Voor hem is het moord, zo zegt hij het.
En met die gevoelsmatige en menselijke reactie van verontwaardiging heeft hij een gelijk dat door geen enkele juridische definitie kan worden ontkracht.
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be