Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 10:04   #161
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dus een Vlaamse vlag is op een feest van verdraagzaamheid met vele Vlaamse artiesten een provocatie?
Anti-Vlaams dus ook al? wat een hypocriet gedoe.

Brood en spelen, als je geen argumenten hebt om het volk op 'betere' gedachten te brengen.
Nee, of dat nu een Vlaamse vlag is of een regenboogvlag of een anti-fascisme vlag, dat maakt niets uit.

Wie aggressief met een vlag in een menigte staat te zwaaien is een bedreiging voor de veiligheid en dient verwijdert te worden.

Ik bedoelde dit uiteraard niet politiek.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:10   #162
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als gij een beetje agressief met die vlag gaat staan zwaaien tussen al dat volk, gaat gij inderdaad waarschijnlijk naar huis gaan of kruipen met die vlaggestok diep in uw rectum.

Verdraagzaamheid wil niet zeggen dat je idiote provocateurs moet laten doen. 8)
Ah, de "zoetere" maatschappij. Ik kan echt niet wachten op zoveel prachtige toekomst"muziek"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:13   #163
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Het Vlaams Belang wordt meteen de inzet van de Antwerpse campagne !

Goed zo, op naar de 40 procent, met dank aan de BV's !

Pech voor Patrick Janssens, die liefst zoveel mogelijk wou zwijgen over het Vlaams Belang.
Die gast was into marketing. Die weet wel wanneer je reclame staat te maken voor iets

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 juli 2006, 10:18   #164
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
Ik ga kijken en een beetje met mijn Vlaamse vlag zwaaien, eens zien hoe lang het duurt voordat ik van "de verdraagzamen" klop krijg.
de vraag is wat is uw bedoeling als ge daar met uw vlagske staat, ge moet niet antwoorden, dat is al duidelijk, provoceren. Om wat klop te krijgen en later met het vingertje te kunnen wijzen, hoe snel die tactieken van FDW overslaan he...
Maar kom, ik heb een beter gedacht, ga wat met een usa vlag in het midden van bagdad staan zwaaien, ik beloof u nu al dat ge VEEEEL sneller gaat krijgen waar ge op doelt hoor.
Eigelijk betekende die vlag persoonlijk veel voor mij, ik ben ook vlaming, tot de dag dat het vb die vlag kaapte, en er haar vieze belangen en bedoelingen aanhing... zonde van die mooie vlag.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:19   #165
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ah, de "zoetere" maatschappij. Ik kan echt niet wachten op zoveel prachtige toekomst"muziek"

Mmm, ik ken nochtans genoeg gasten zoals 'den dolf' die maar al te graag
een vlaggestok langs de achterdeur binnenkrijgen.

Roze ridders voor een 'zoetere maatschappij'.
Oud 5 juli 2006, 10:19   #166
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Beste, je mist één punt.

Ongeveer alle artiesten die je hier opnoemt ken ik.
Wat de gasten van Napalm Death betreft, die zijn atijd redelijk open minded geweest wat muziek betreft. Of ben je het zijstapje genaamd Scorn al vergeten (loodzware minimale dub)?
Mike Patton, ik ben er geen echte fan van, is ook niet vies van een (a)muzikaal zijstapje hier en daar... Fantomas, zijn werk met Zorn, Peeping Tom (recent), etc...
Merzbow: een bizar geval. Heeeeeeeel veel overkill, maar soms knappe noise-experimenten.

Als ik aan Metal denk, denk ik spontaan aan al die ongeïnspireerde trash, death, black, heavy, ... en andere metal groepjes waarop je, juist, niets anders kan doen dan headbangen. En dat, ja, vind ik Domme Kloten muziek.
Het gaat er niet enkel over die artiesten te kennen en te appreciëren.
Het gaat erom hoe zij omgaan met muzikale variëteiten. En hoe ze ermee spelen. En uiteindelijk ook met vele luisteraars hun voeten. Ik ken uiteindelijk ook maar weinig mensen die 'purgatory of fiery vulva's' een echt goed nummer vinden of echt kunnen genieten van 'guts of a virgin' zonder dat hun haren ten berge rijzen.

Merzbow heeft 20 jaar werk gebundeld in Merzbox: 50 CD's pure geluidsterreur. Als je een bepaalde grens op experimenteel en avantgardistisch vlak maar ver genoeg overschrijdt, stijg je vanzelf boven alle kritiek uit omdat niemand nog luistert.

Daarom dat ik ook niet kan neerkijken op iemand die graag naar simpele nummertjes wil luisteren en gewoon wat wilt headbangen. Omdat creativiteit niet objectief meetbaar is, moeilijkdoenerij soms irriterendere resultaten oplevert en veel 'grote' artiesten meer belang hechten aan hun niche dan aan de kwaliteit en evolutie van hun muziek.

En soms omdat muzikale fastfood ook goed kan smaken. De gustibus et coloribus etc.

Citaat:
Btw, mijn favoriete Zorn plaat momenteel zijn zijn bewerkingen van Morricone. Zijn Masada werk mag er ook zijn. Maar, van Zorn zijn nog zoveel dingen te ontdekken. Op allmusic tel ik tussen 1980 en 2006 zo'n 100 reguliere platen van hem.....
En met zijn label Tzadik kom je algauw tot boven de 1.000 releases uit in de laatste tien jaar alleen al. En als gastmuzikant speelt hij op bijna alles mee.
En voor zijn 'filmworks' heb ik nog niet eens tijd gehad. Het is wat veel, je moet zelf al een behoorlijk genie zijn om die productiecapaciteit te kunnen verwerken.

Als je een goede staalkaart wilt van zijn vaardigheid dan moet je Bar Kokhba maar eens uitproberen. Of de recentere electric masada releases.
Oud 5 juli 2006, 10:20   #167
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Eigelijk betekende die vlag persoonlijk veel voor mij, ik ben ook vlaming, tot de dag dat het vb die vlag kaapte, en er haar vieze belangen en bedoelingen aanhing... zonde van die mooie vlag.
Hahaha, dwaas! Het Vlaams Belang kaapt juist niets! Wij zijn een Vlaams nationale partij en gebruiken dus de vlag van ons volk!

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 5 juli 2006 om 10:20.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:21   #168
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, of dat nu een Vlaamse vlag is of een regenboogvlag of een anti-fascisme vlag, dat maakt niets uit.

Wie aggressief met een vlag in een menigte staat te zwaaien is een bedreiging voor de veiligheid en dient verwijdert te worden.

Ik bedoelde dit uiteraard niet politiek.
Ik zou eens willen zien of ze iemand die met een anti-fascistische vlag staat te zwaaien uit de menigte zullen plukken, dat geloof jezelf niet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:22   #169
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou eens willen zien of ze iemand die met een anti-fascistische vlag staat te zwaaien uit de menigte zullen plukken, dat geloof jezelf niet.
Neem nota van het woord 'agressief'.
Oud 5 juli 2006, 10:27   #170
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Als dat Barman geval dan toch zo graag de verdraagzame wil spelen, dat hij dan wat 'kansarme achtergestelde 'jongeren' die het slachtoffer van de racistisch, onverdraagzame blanke Vlaams Belang stemmer zijn ' uitnodigt. Zien of hij verdraagzaam zal blijven.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:33   #171
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem nota van het woord 'agressief'.
Toch veel moeite om je hieruit te wringen. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag.
Dus een Vlaming die niet agressief met zijn vlag zwaait, kan daar dus terecht? Of kunnen alleen linkse rioolratten op een waardige wijze met hun vodden zwaaien?
Oud 5 juli 2006, 10:36   #172
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Het gaat er niet enkel over die artiesten te kennen en te appreciëren.
Het gaat erom hoe zij omgaan met muzikale variëteiten. En hoe ze ermee spelen. En uiteindelijk ook met vele luisteraars hun voeten. Ik ken uiteindelijk ook maar weinig mensen die 'purgatory of fiery vulva's' een echt goed nummer vinden of echt kunnen genieten van 'guts of a virgin' zonder dat hun haren ten berge rijzen.

Merzbow heeft 20 jaar werk gebundeld in Merzbox: 50 CD's pure geluidsterreur. Als je een bepaalde grens op experimenteel en avantgardistisch vlak maar ver genoeg overschrijdt, stijg je vanzelf boven alle kritiek uit omdat niemand nog luistert.

Daarom dat ik ook niet kan neerkijken op iemand die graag naar simpele nummertjes wil luisteren en gewoon wat wilt headbangen. Omdat creativiteit niet objectief meetbaar is, moeilijkdoenerij soms irriterendere resultaten oplevert en veel 'grote' artiesten meer belang hechten aan hun niche dan aan de kwaliteit en evolutie van hun muziek.

En soms omdat muzikale fastfood ook goed kan smaken. De gustibus et coloribus etc.

En met zijn label Tzadik kom je algauw tot boven de 1.000 releases uit in de laatste tien jaar alleen al. En als gastmuzikant speelt hij op bijna alles mee.
En voor zijn 'filmworks' heb ik nog niet eens tijd gehad. Het is wat veel, je moet zelf al een behoorlijk genie zijn om die productiecapaciteit te kunnen verwerken.

Als je een goede staalkaart wilt van zijn vaardigheid dan moet je Bar Kokhba maar eens uitproberen. Of de recentere electric masada releases.
De gustibus et coloribus, idd....
En ik blijf simpele metal "domme kloten" muziek vinden, net als gabber, hardcore, simpele pop-punk en aanverwanten. Waarmee ik gewoon wil aangeven dat het wat mij betreft de irritantste genres ter wereld zijn.

Wat de Merzbox betreft, interessante stellingname.... voor een review, zie hier: http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg...0:ysu36j8271u0

En by the way, bedankt voor de zorn tips. Ga ik zeker eens uitchecken. Probleem is wel dat zijn platen zo duur zijn, en niet altijd even gemakkelijk te downloaden zijn. Werk van Zorn download ik nl. liever eerst eens voor ik het koop. Als je zoveel platen maakt, dan kan gewoonweg niet alles even goed zijn.
Oud 5 juli 2006, 10:40   #173
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch veel moeite om je hieruit te wringen. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag.
Dus een Vlaming die niet agressief met zijn vlag zwaait, kan daar dus terecht? Of kunnen alleen linkse rioolratten op een waardige wijze met hun vodden zwaaien?
pff, ik kreeg de indruk dat je vraag rethorisch bedoeld was.
Enfin, aangezien het een festival voor verdraagzaamheid is, zijn uiteraard ook rechtse rioolratten welkom, zelfs als ze met vodden zwaaien
en op die manier visueel hinderlijk zijn.
Echter tot een bepaalde grens : eenmaal de rechtse rioolratten in die mate provocatief/agressief zijn dat het als bijzonder hinderlijk of onveilig wordt ervaren, zullen zij ongetwijfeld manu militari verwijderd worden.

Nu goed?

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 juli 2006 om 10:41.
Oud 5 juli 2006, 10:41   #174
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Hahaha, dwaas! Het Vlaams Belang kaapt juist niets! Wij zijn een Vlaams nationale partij en gebruiken dus de vlag van ons volk!
UW volk? UW vlag? het vb is niet vlaanderen, vlaanderen is niet het vb. Kom maar van uw "piedestal" af. Haalt het vb 100% van de vlaamse kiezers misschien? dacht het niet.Maar zo kennen we de vb'ers, wat ze willen nemen ze, geven een draai aan hun uitleg, etc, etc...
Eigelijk mag ik stellen dat, jullie de vuile schand vlek zijn die zich over de gehele vlaamse vlag heeft uitgebreid.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:44   #175
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pff, ik kreeg de indruk dat je vraag rethorisch bedoeld was.
Enfin, aangezien het een festival voor verdraagzaamheid is, zijn uiteraard ook rechtse rioolratten welkom, zelfs als ze met vodden zwaaien
en op die manier visueel hinderlijk zijn.
Echter tot een bepaalde grens : eenmaal de rechtse rioolratten in die mate provocatief/agressief zijn dat het als bijzonder hinderlijk of onveilig wordt ervaren, zullen zij ongetwijfeld manu militari verwijderd worden.

Nu goed?
Ik geloof er niets van. Je zult zien dat het vlag van een rechtse onmiddellijk als onveilig zal beschouwd worden; met leeuwen weet men immers nooit.
Oud 5 juli 2006, 10:49   #176
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Laat die amateur-zanger van Deus met zijn amateur-groepke maar ergens optreden op de hoge maai of zo...

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 5 juli 2006 om 11:00.
Oud 5 juli 2006, 10:52   #177
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mmm, ik ken nochtans genoeg gasten zoals 'den dolf' die maar al te graag
een vlaggestok langs de achterdeur binnenkrijgen.

Roze ridders voor een 'zoetere maatschappij'.
Na het concert en de tv-programma's, nu ook "schelden tegen de verzuring".

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 juli 2006, 10:56   #178
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Laat die amateur-zanger van Deus met zijn amateur-groepke maar eregens optreden op de hoge maai of zo...
Ach, die amateur-zanger heeft met zijn amateur-groepke nog maar pas "Rock Werchter" plat gespeeld. Misschien dan toch niet zo "amateurachtig" ?? 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:01   #179
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ach, die amateur-zanger heeft met zijn amateur-groepke nog maar pas "Rock Werchter" plat gespeeld. Misschien dan toch niet zo "amateurachtig" ?? 8)
Natuurlijk! Voor een hoopje mensen die zo stoned zijn als een garnaal een optreden geven is niet moeilijk! Die vinden zelfs een Duitsche Marsch goed!
Oud 5 juli 2006, 11:08   #180
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Muzikanten zwichten niet voor intimidatie Vlaams Belang
Het Vlaams Belang probeert de 0110-festivals voor verdraagzaamheid een spaak in het wiel te steken. Philip Dewinter waarschuwt de populaire artiesten per brief dat ze door hun medewerking aan het geesteskind van dEUS-frontman Tom Barman een aanzienlijk deel van hun fans beledigen. Laura Lynn, Will Tura, Clouseau en co. zwichten echter niet voor de intimidatie van het VB.

Dat naast voor de hand liggende rockers als dEUS en Arno ook de grote kleppers uit de hitparade een week voor de gemeenteraadsverkiezingen een muzikale vuist maken tegen extreem rechts heeft het Vlaams Belang verrast. Dewinter ziet maar één verklaring voor hun deelname: Barman heeft hen een rad voor de ogen gedraaid.

"Niets van", reageert Kris Wauters, de helft van Clouseau. "We zijn er ons perfect van bewust dat een concert voor verdraagzaamheid in Antwerpen op exact een week van de verkiezingen een niet mis te verstane boodschap inhoudt. Kijk, Clouseau is nooit de groep van de grote politieke statements geweest. Maar Koen en ik vinden het wel belangrijk om mensen voor zulke belangrijke verkiezingen even te doen nadenken voor ze een bolletje rood maken. Als muzikanten met een zekere aanhang voelen we ons verplicht om af en toe iets slims te zeggen. Vergelijk het met de artiesten die in de Verenigde Staten campagne voerden tegen de herverkiezing van Bush. We moeten wat tegenwind durven te geven.

"Natuurlijk zullen er tussen die 200.000 fans die naar onze concerten in het Sportpaleis komen wel een paar tienduizend Vlaams Belangkiezers zitten. En die mensen zijn allemaal even welkom, we vallen niemand aan. Alleen gaan we niet ophouden ons gedacht te zeggen omdat sommige fans er een andere mening op na houden. Wat Dewinter betreft: hij beoefent opnieuw zijn favoriete hobby. Clouseau laat zich echter niet intimideren."

Op het Vlaams Belanghoofdkwartier vertrekt vandaag een brief naar de 'populaire' muzikanten, zij die zich op een zo breed mogelijk publiek richten en zich zelden of nooit politiek profileren. Zoals Clouseau, maar Dewinter richt zich ook tot Laura Lynn en Will Tura. "Het is onwaarschijnlijk dat ze zich een week voor de verkiezingen achter manifestaties scharen die enkel en alleen het Vlaams Belang viseren. Ze moeten beseffen dat een deel van hun aanhang wél op ons stemt."

"Ach, ik zie niet in wie ik voor het hoofd zou stoten door op te treden op een concert voor verdraagzaamheid", reageert Will Tura. "Mijn fans kennen mijn overtuigingen al jaren. Ik heb gospel gezongen; liedjes met een sterke boodschap van verdraagzaamheid en saamhorigheid. Wat ik op 1 oktober ga doen is net hetzelfde."

De entourage van schlagerkoningin Laura Lynn was gisteren wel even in paniek na de uitval van het Vlaams Belang. Na crisisoverleg met haar management besloot Lynn dat ze op 1 oktober gewoon optreedt. "Ik ben een eenvoudig Vlaams meisje. Ik put veel kracht uit mijn christelijke opvoeding en daaruit heb ik geleerd dat je je naaste moet liefhebben. Het is een eenvoudige boodschap en daarom sta ik achter initiatieven die dat steunen. Meer moet je er niet achter zoeken, ik hou me niet bezig met politiek."

Lynn haast zich wel om elke link of elke uithaal naar het Vlaams Belang weg te wuiven. "Mijn fans komen uit alle lagen van de bevolking en ik respecteer ieders persoonlijke mening en overtuiging. Iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is. Maar uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mensen en dat mogen we nooit vergeten.

"Wat er de laatste tijd allemaal gebeurt, is triestig en net als iedereen wil ik een betere wereld. Als artiesten op een muzikale manier een signaal kunnen geven met hun liedjes dan is dat een goede zaak."

De organisatie van de 0110-festivals bevestigt dat het Vlaams Belang bij alle deelnemende muzikanten bot zal vangen. De affiches blijven onveranderd en worden de komende dagen verder aangevuld.
Bron: De Morgen

Het Vlaams Belang heeft zich kennelijk lelijk misrekend. 8)
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be