![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie aggressief met een vlag in een menigte staat te zwaaien is een bedreiging voor de veiligheid en dient verwijdert te worden. Ik bedoelde dit uiteraard niet politiek. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar kom, ik heb een beter gedacht, ga wat met een usa vlag in het midden van bagdad staan zwaaien, ik beloof u nu al dat ge VEEEEL sneller gaat krijgen waar ge op doelt hoor. Eigelijk betekende die vlag persoonlijk veel voor mij, ik ben ook vlaming, tot de dag dat het vb die vlag kaapte, en er haar vieze belangen en bedoelingen aanhing... zonde van die mooie vlag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een vlaggestok langs de achterdeur binnenkrijgen. Roze ridders voor een 'zoetere maatschappij'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat erom hoe zij omgaan met muzikale variëteiten. En hoe ze ermee spelen. En uiteindelijk ook met vele luisteraars hun voeten. Ik ken uiteindelijk ook maar weinig mensen die 'purgatory of fiery vulva's' een echt goed nummer vinden of echt kunnen genieten van 'guts of a virgin' zonder dat hun haren ten berge rijzen. Merzbow heeft 20 jaar werk gebundeld in Merzbox: 50 CD's pure geluidsterreur. Als je een bepaalde grens op experimenteel en avantgardistisch vlak maar ver genoeg overschrijdt, stijg je vanzelf boven alle kritiek uit omdat niemand nog luistert. Daarom dat ik ook niet kan neerkijken op iemand die graag naar simpele nummertjes wil luisteren en gewoon wat wilt headbangen. Omdat creativiteit niet objectief meetbaar is, moeilijkdoenerij soms irriterendere resultaten oplevert en veel 'grote' artiesten meer belang hechten aan hun niche dan aan de kwaliteit en evolutie van hun muziek. En soms omdat muzikale fastfood ook goed kan smaken. De gustibus et coloribus etc. Citaat:
En voor zijn 'filmworks' heb ik nog niet eens tijd gehad. Het is wat veel, je moet zelf al een behoorlijk genie zijn om die productiecapaciteit te kunnen verwerken. Als je een goede staalkaart wilt van zijn vaardigheid dan moet je Bar Kokhba maar eens uitproberen. Of de recentere electric masada releases.
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Hahaha, dwaas! Het Vlaams Belang kaapt juist niets! Wij zijn een Vlaams nationale partij en gebruiken dus de vlag van ons volk!
Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 5 juli 2006 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister
|
![]() Als dat Barman geval dan toch zo graag de verdraagzame wil spelen, dat hij dan wat 'kansarme achtergestelde 'jongeren' die het slachtoffer van de racistisch, onverdraagzame blanke Vlaams Belang stemmer zijn ' uitnodigt. Zien of hij verdraagzaam zal blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister
|
![]() Toch veel moeite om je hieruit te wringen. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag.
Dus een Vlaming die niet agressief met zijn vlag zwaait, kan daar dus terecht? Of kunnen alleen linkse rioolratten op een waardige wijze met hun vodden zwaaien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik blijf simpele metal "domme kloten" muziek vinden, net als gabber, hardcore, simpele pop-punk en aanverwanten. Waarmee ik gewoon wil aangeven dat het wat mij betreft de irritantste genres ter wereld zijn. Wat de Merzbox betreft, interessante stellingname.... voor een review, zie hier: http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg...0:ysu36j8271u0 En by the way, bedankt voor de zorn tips. Ga ik zeker eens uitchecken. Probleem is wel dat zijn platen zo duur zijn, en niet altijd even gemakkelijk te downloaden zijn. Werk van Zorn download ik nl. liever eerst eens voor ik het koop. Als je zoveel platen maakt, dan kan gewoonweg niet alles even goed zijn.
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, aangezien het een festival voor verdraagzaamheid is, zijn uiteraard ook rechtse rioolratten welkom, zelfs als ze met vodden zwaaien en op die manier visueel hinderlijk zijn. Echter tot een bepaalde grens : eenmaal de rechtse rioolratten in die mate provocatief/agressief zijn dat het als bijzonder hinderlijk of onveilig wordt ervaren, zullen zij ongetwijfeld manu militari verwijderd worden. Nu goed? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 5 juli 2006 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Eigelijk mag ik stellen dat, jullie de vuile schand vlek zijn die zich over de gehele vlaamse vlag heeft uitgebreid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Laat die amateur-zanger van Deus met zijn amateur-groepke maar ergens optreden op de hoge maai of zo...
Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 5 juli 2006 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk! Voor een hoopje mensen die zo stoned zijn als een garnaal een optreden geven is niet moeilijk! Die vinden zelfs een Duitsche Marsch goed!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Muzikanten zwichten niet voor intimidatie Vlaams Belang
Het Vlaams Belang probeert de 0110-festivals voor verdraagzaamheid een spaak in het wiel te steken. Philip Dewinter waarschuwt de populaire artiesten per brief dat ze door hun medewerking aan het geesteskind van dEUS-frontman Tom Barman een aanzienlijk deel van hun fans beledigen. Laura Lynn, Will Tura, Clouseau en co. zwichten echter niet voor de intimidatie van het VB. Dat naast voor de hand liggende rockers als dEUS en Arno ook de grote kleppers uit de hitparade een week voor de gemeenteraadsverkiezingen een muzikale vuist maken tegen extreem rechts heeft het Vlaams Belang verrast. Dewinter ziet maar één verklaring voor hun deelname: Barman heeft hen een rad voor de ogen gedraaid. "Niets van", reageert Kris Wauters, de helft van Clouseau. "We zijn er ons perfect van bewust dat een concert voor verdraagzaamheid in Antwerpen op exact een week van de verkiezingen een niet mis te verstane boodschap inhoudt. Kijk, Clouseau is nooit de groep van de grote politieke statements geweest. Maar Koen en ik vinden het wel belangrijk om mensen voor zulke belangrijke verkiezingen even te doen nadenken voor ze een bolletje rood maken. Als muzikanten met een zekere aanhang voelen we ons verplicht om af en toe iets slims te zeggen. Vergelijk het met de artiesten die in de Verenigde Staten campagne voerden tegen de herverkiezing van Bush. We moeten wat tegenwind durven te geven. "Natuurlijk zullen er tussen die 200.000 fans die naar onze concerten in het Sportpaleis komen wel een paar tienduizend Vlaams Belangkiezers zitten. En die mensen zijn allemaal even welkom, we vallen niemand aan. Alleen gaan we niet ophouden ons gedacht te zeggen omdat sommige fans er een andere mening op na houden. Wat Dewinter betreft: hij beoefent opnieuw zijn favoriete hobby. Clouseau laat zich echter niet intimideren." Op het Vlaams Belanghoofdkwartier vertrekt vandaag een brief naar de 'populaire' muzikanten, zij die zich op een zo breed mogelijk publiek richten en zich zelden of nooit politiek profileren. Zoals Clouseau, maar Dewinter richt zich ook tot Laura Lynn en Will Tura. "Het is onwaarschijnlijk dat ze zich een week voor de verkiezingen achter manifestaties scharen die enkel en alleen het Vlaams Belang viseren. Ze moeten beseffen dat een deel van hun aanhang wél op ons stemt." "Ach, ik zie niet in wie ik voor het hoofd zou stoten door op te treden op een concert voor verdraagzaamheid", reageert Will Tura. "Mijn fans kennen mijn overtuigingen al jaren. Ik heb gospel gezongen; liedjes met een sterke boodschap van verdraagzaamheid en saamhorigheid. Wat ik op 1 oktober ga doen is net hetzelfde." De entourage van schlagerkoningin Laura Lynn was gisteren wel even in paniek na de uitval van het Vlaams Belang. Na crisisoverleg met haar management besloot Lynn dat ze op 1 oktober gewoon optreedt. "Ik ben een eenvoudig Vlaams meisje. Ik put veel kracht uit mijn christelijke opvoeding en daaruit heb ik geleerd dat je je naaste moet liefhebben. Het is een eenvoudige boodschap en daarom sta ik achter initiatieven die dat steunen. Meer moet je er niet achter zoeken, ik hou me niet bezig met politiek." Lynn haast zich wel om elke link of elke uithaal naar het Vlaams Belang weg te wuiven. "Mijn fans komen uit alle lagen van de bevolking en ik respecteer ieders persoonlijke mening en overtuiging. Iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is. Maar uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mensen en dat mogen we nooit vergeten. "Wat er de laatste tijd allemaal gebeurt, is triestig en net als iedereen wil ik een betere wereld. Als artiesten op een muzikale manier een signaal kunnen geven met hun liedjes dan is dat een goede zaak." De organisatie van de 0110-festivals bevestigt dat het Vlaams Belang bij alle deelnemende muzikanten bot zal vangen. De affiches blijven onveranderd en worden de komende dagen verder aangevuld. Bron: De Morgen Het Vlaams Belang heeft zich kennelijk lelijk misrekend. 8) |
![]() |
![]() |