Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2006, 17:00   #161
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smash_the_reds Bekijk bericht
ik mag uit uw woorden trouwens dat je fel gekant bent tegen welke vorm van 'geweld' dan ook, zelfs wanneer het in sportverband gebeurt? u houdt niet van bokswedstrijden op eurosport?
Bokswedstrijden zijn heel anders dan mensen op straat de kop inslaan.

Citaat:
zolang het bij een blauw oog of een dikke lip blijft heb ik daar absoluut geen probleem mee.
U zou toch zelf moeten weten hoe zo een vechtpartijen kunnen escaleren?
En net wel hierom:

Citaat:
wat ik wel wil benadrukken is dat mensen die GEEN zin hebben om te vechten daar ook zeker niet in mogen betrokken worden.
Dat gebeurt helaas en veel te veel.
Aangezien u zelf geen graten ziet in dat soort geweld als skinhead vraag ik mij af waarom u zich nog zo verwondert over het feit waarom zulke 'gekken' (zoals Vanthemsche en de jongeman die twee jongeren neerschoot) zich nog aangetrokken voelen tot uw beweging.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:09   #162
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik vermoed dat je dat deze stelling ook kan aantonen. Of toch niet ?
Het is nu net het rode crapuul dat me belet om dat aan te tonen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:15   #163
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Het is nu net het rode crapuul dat me belet om dat aan te tonen.
Nooit geleerd je in beschaafde termen uit te drukken ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:18   #164
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Bokswedstrijden zijn heel anders dan mensen op straat de kop inslaan.

U zou toch zelf moeten weten hoe zo een vechtpartijen kunnen escaleren?
En net wel hierom:

Dat gebeurt helaas en veel te veel.
Aangezien u zelf geen graten ziet in dat soort geweld als skinhead vraag ik mij af waarom u zich nog zo verwondert over het feit waarom zulke 'gekken' (zoals Vanthemsche en de jongeman die twee jongeren neerschoot) zich nog aangetrokken voelen tot uw beweging.

ok, dit gaat echt nergens heen.
1. mensen op straat zomaar de kop inslaan keur ik volledig af. de meeste vechtpartijen gaan tussen 2 mensen die er BEIDEN voor gekozen hebben te vechten. net zoals bij een bokswestrijd.
Net zoals het verschil tussen sex en verkrachting ook de instemming van beide partijen inhoudt.

dan 2. alweer stigmatiseert u een subcultuur waarvan u blijkbaar geen zak weet door ervan uit te gaan dat alles draait om geweld. Daar sla je de bal volledig mis. feit is dat skinheads een vechtpartij zelden uit de weg zullen gaan wanneer ze worden uitgedaagd. en dat uitdagen zal je veel vaker zien bij niet-skinheads met teveel wit poeder in hun neus. Ik ken ook geen skinheads die in groepjes langs de straat staan en voorbijgangers uitdagen in sommige antwerpse of brusselse wijken...

de skinhead subcultuur draait net zoals al de andere subculturen zoals punkers, rockabillys, gothics,... rond muziek en niets anders. Wie iets anders beweert in welk magazine dan ook heeft er geen kloten van begrepen.

Laatst gewijzigd door smash_the_reds : 12 juli 2006 om 17:20.
smash_the_reds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:18   #165
Shadowman
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het nieuws is al een dag oud. Maar die 50 jarige kleurling die ineen is gestampt door skinheads is eindelijk ontwaakt en het gaat niet goed met hem blijkbaar. Veel hersenschade.

Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voor dat men echt optreed tegen de haatzaaierij van het blok? Het VB is de grootste verantwoordelijke voor het onveiligheidsgevoel in vlaanderen.
Ze zouden zo'n straf moeten creëren dat de daders levenslang de helft van hun loon af moeten staan als schadevergoeding. Ons land is tenslotte niet het ocmw van de wereld, als een paar skinheads iemand tot moes slaan, moeten zij betalen aan het slachtoffer. En uiteraard ontneem je zulke mensen ook hun recht om te stemmen. Het kan niet dat zulke mensen weten op welke partij ze moeten stemmen.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:18   #166
Shadowman
Burger

Standaard

Pfff, waarom staat dat hier weer 2 keer? M'n computer doet dus moeilijk.

Laatst gewijzigd door Shadowman : 12 juli 2006 om 17:26.
Oud 12 juli 2006, 17:31   #167
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman Bekijk bericht
Ze zouden zo'n straf moeten creëren dat de daders levenslang de helft van hun loon af moeten staan als schadevergoeding. Ons land is tenslotte niet het ocmw van de wereld, als een paar skinheads iemand tot moes slaan, moeten zij betalen aan het slachtoffer. En uiteraard ontneem je zulke mensen ook hun recht om te stemmen. Het kan niet dat zulke mensen weten op welke partij ze moeten stemmen.
Ik mag hopen dat je dezelfde mening deelt bij elke andere dader van geweldpleging>? en wat dan met die rasta die de vechtpartij heeft uitgedaagd? of enkel wanneer het skinheads zijn...
Oud 12 juli 2006, 17:34   #168
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag hopen dat je dezelfde mening deelt bij elke andere dader van geweldpleging>? en wat dan met die rasta die de vechtpartij heeft uitgedaagd? of enkel wanneer het skinheads zijn...
De ervaring heeft me geleerd, dat wanneer skinheads iemand aftuigen, zij steeds beweren dat het slachtoffer hen heeft uitgedaagd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:38   #169
Shadowman
Burger

Standaard

Citaat:
en wat dan met die rasta die de vechtpartij heeft uitgedaagd?
Verklaar nader (met betrouwbare bronnen, graag).
Oud 12 juli 2006, 17:40   #170
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
De ervaring heeft me geleerd, dat wanneer skinheads iemand aftuigen, zij steeds beweren dat het slachtoffer hen heeft uitgedaagd.
de ervaring heeft mij geleerd dat dat met marrokanen zeker ook het geval is.
wat trouwens zeker niet altijd geldt.

elk geval is verschillend.

komop zeg, er wordt hier net gedaan of er elk weekend zware geweldsdelicten worden gepleeg door skinheads.. wat een bullshit
Oud 12 juli 2006, 17:46   #171
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat natuurlijk een pertinente leugen is. Iedereen weet maar al te goed dat de meerderheid van wat vlaams bloed heeft en crimineel is van extreem rechts signatuur is. Dat is nu net het gevaarlijke aan het Vlaams Blok ze herbergt criminelen en geeft ze alle ruimte hun activiteiten uit te breiden.

Bekijk dit forum maar eens. Als je dit forum bekijkt lijkt het wel alsof er nog nooit een vlaming een misdrijf heeft gepleegd en er elke dag tientallen doden vallen van moslimterreur.

Hoe kan er nu iets aan criminaliteit gedaan worden als de criminelen beschermd worden uit politieke hoek. Democratisch verkozen criminelen zetelen in het parlement.

Of zijn we dit zinloos geweld vergeten?

Wat is dit voor een goor taaltje? laag bij de grond hé
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:51   #172
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit geleerd je in beschaafde termen uit te drukken ??
Uitschot dan?
Oud 12 juli 2006, 17:52   #173
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Wat is dit voor een goor taaltje? laag bij de grond hé
Ja,dewinter houdt hem goed laag tegen de grond
Oud 12 juli 2006, 17:53   #174
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
de ervaring heeft mij geleerd dat dat met marrokanen zeker ook het geval is.
wat trouwens zeker niet altijd geldt.

elk geval is verschillend.

komop zeg, er wordt hier net gedaan of er elk weekend zware geweldsdelicten worden gepleeg door skinheads.. wat een bullshit
Nee, maar jij praat het wel goed door te zeggen: als andere dat doen dan mogen wij dat ook.
Zelf vind je geweld een normale zaak, dan vraag ik mij af wie hier de extremist is.
Oud 12 juli 2006, 17:58   #175
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
Nee, maar jij praat het wel goed door te zeggen: als andere dat doen dan mogen wij dat ook.
Zelf vind je geweld een normale zaak, dan vraag ik mij af wie hier de extremist is.
normaal in de zin van dat het in de menselijke aard ligt. daar kunnen we nu nog uren over doorlullen, maar dat is nu eenmaal zo, of je het er mee eens bent of niet.

wie spreekt hier trouwens over extremisten?
en waar zie jij mij zeggen "als anderen dat doen mogen wij dat ook?"

het enige wat ik wil zeggen is dat heel deze zaak volledig werd opgeblazen, en hier geen enkel verschil in benadering zou mogen zijn met welke andere uit de hand gelopen vechtpartij.
het is een feit dat dit in de voorloop tot de verkiezingen serieus wordt misbruikt omdat er toevallig skinheads en een kleurling in betrokken zijn.
Oud 12 juli 2006, 18:00   #176
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier houdt FDW een tegenstander al dan niet terecht tegen de grond. Jammer dat Guido Demoor die voorkeursbehandeling niet kreeg
Oud 12 juli 2006, 18:00   #177
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ervaring heeft me geleerd, dat wanneer allochtone oproerkraaiers iemand aftuigen, ze steeds beweren dat het slachtoffer hen heeft uitgedaagd.

Wordt het niet hoog tijd dat die twee groepen elkaar eens gaan bekampen en alle andere mensen gerust laten?
Oud 12 juli 2006, 18:01   #178
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
normaal in de zin van dat het in de menselijke aard ligt. daar kunnen we nu nog uren over doorlullen, maar dat is nu eenmaal zo, of je het er mee eens bent of niet.

wie spreekt hier trouwens over extremisten?
en waar zie jij mij zeggen "als anderen dat doen mogen wij dat ook?"

het enige wat ik wil zeggen is dat heel deze zaak volledig werd opgeblazen, en hier geen enkel verschil in benadering zou mogen zijn met welke andere uit de hand gelopen vechtpartij.
het is een feit dat dit in de voorloop tot de verkiezingen serieus wordt misbruikt omdat er toevallig skinheads en een kleurling in betrokken zijn.
Ach ja, een politiek spelletje ervan maken terwijl je zelf geweld promoot met je uitspraken en je naam op dit forum. En dan nog de skinhead als de underdog bezien omdat die het geweld niet zou uitlokken.
Oud 12 juli 2006, 18:07   #179
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
Ach ja, een politiek spelletje ervan maken terwijl je zelf geweld promoot met je uitspraken en je naam op dit forum. En dan nog de skinhead als de underdog bezien omdat die het geweld niet zou uitlokken.
underdog? integendeel. IK ben trots op wie ik ben en waarvoor ik sta
Maar je moet de dingen wel juist vertellen en niet uit z'n context trekken.

als jij een andere kijk op dingen hebt is dat jouw zaak, en zal je van mij geen last hebben.

ik word gewoon een beetje doodmoe van alle leugens en laster
Oud 12 juli 2006, 18:10   #180
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
underdog? integendeel. IK ben trots op wie ik ben en waarvoor ik sta
Maar je moet de dingen wel juist vertellen en niet uit z'n context trekken.

als jij een andere kijk op dingen hebt is dat jouw zaak, en zal je van mij geen last hebben.

ik word gewoon een beetje doodmoe van alle leugens en laster
Dus die skinheads die negers en rasta's ineen slaan, mensen op scoutsfuiven neerschieten en door antwerpen trekken met een shotgun. Dat zijn allemaal geen échte skinheads en zijn allemaal 'mongolen' (jouw citaat) en je snapt niet hoe ze zich skinhead kunnen noemen. Terwijl jij als skinhead zelf oproept tot geweld en het ook normaal vindt. Dat vind ik toch wel een vorm van de eigen ruiten inslaan als je het mij vraagt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be