Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2006, 23:32   #161
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je bedoelt met secessie.nu de website waar o.a. de extreem-rechtse fasco-prof internationaal recht,voormalig adjunct-secretaris-generaal van de VN, Eric Suy op schrijft?
http://www.secessie.nu/?tekst=toonart&nummer=310

Stilaan tijd dat je lasterlijke zeverderij hier eens aan de kaak gesteld wordt.
Ik overweeg om Suy een mail te sturen om hem opmerkzaam te maken op je lasterlijke aantijgingen.
Stuur je mail maar. Heb je het over deze Eric Suy:

"De voormalige topdiplomaat Eric Suy gaat voor het Vlaams Blok als expert in het Vlaams Vredesinstituut zitten. Daarmee slaat het Vlaams Blok twee vliegen in één klap: het verruimt zich alweer met een ,,onafhankelijke'' en het raakt de N-VA, de partij waarvan Suy lid is. (...)

“We waren verrast en willen hier graag eens met hem over praten'', zegt de woordvoerder van de N-VA. Suy kan niet tegelijk lid zijn van de N-VA en van een andere partij, maar wat gebeurt er als hij bij zijn besluit blijft om als onafhankelijke expert op te treden voor het Vlaams Blok? ,,Dat is wel heel erg hypothetisch'', klinkt het.

Suy zelf begrijpt de heisa niet. ,,Ik blijf lid van de N-VA. Dat heb ik Dewinter ook uitdrukkelijk gezegd. We moeten niet overgevoelig doen. Het Vlaams Blok heeft geen mensen. Dus vragen ze een N-VA'er om als onafhankelijke zitting te nemen. Dat is een eer voor de N-VA. Ik heb geen zitting voor het Vlaams Blok.''

Het Blok ziet dat anders. In een mededeling ,,waardeert'' de partij ,,de politieke moed van professor Suy om voor het Vlaams Blok te zetelen''. ,,Hiermee is een taboe doorbroken.''
Kon Suy dan niet voorzien dat hij onmiddellijk door het Blok zou worden gebruikt? Suy:,,Ik heb geen zin om een speelbal te worden. Van die persmededeling heb ik geen weet. Kunt u mij die doorsturen?''
  • De Standaard, 22-10-2004.
Prof. Eric Suy is gewezen adjunct secretaris-generaal van de Verenigde Naties en voorzitter van VAB-VTB. Hij is een internationaal erkend expert in conflictbemiddeling.

Commentaar: nu het Vlaams Blok zelf postjes mag uitdelen gaan er meer en meer deuren open.

Of deze Eric Suy
Volksvertegenwoordiger een feest?

Op 25 oktober 2005 stelde Vlaams volksvertegenwoordiger Freddy Van Gaever zijn boek “Volksvertegenwoordiger een Feest” voor in het Astoriahotel te Brussel. In dit boek blikt de auteur terug op een jaar in de Vlaamse politiek. Onder de genodigden bevonden zich voormalig adjunct-secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Prof. Em. Eric Suy, ex-VLD senator Hugo Coveliers, Liberaal Appel-voorzitter Jacques Kerremans en last but not least VLD-senator Jean-Marie Dedecker.

De zakenman met een jarenlange ervaring en een even lange lijst aan verwezenlijkingen in de bedrijfswereld botst met de vaak onprofessionele aanpak van beleidsmensen. Dit vormt een originele invalshoek voor het persoonlijke en eigenzinnige relaas van Van Gaever. Aan de hand van anekdotes en losse gedachten vertelt hij ons zijn teleurstellingen, geeft hij zijn kritiek, maar komt hij evengoed tot verfrissende ideeën in verband met hete politieke hangijzers zoals Zaventem, kernenergie en het cordon sanitaire.

Auteur: Freddy Van Gaever
Uitgegeven door: Egmont (2005)
Aantal bladzijden: 208
Prijs: € 12.50
ISBN: 90-809910-4-x

Of deze Eric Suy:

Blog van het Anti-Fascistisch Front (AFF)08-06-2005

Vlaanderen onafhankelijk, maar hoe?Eric Suy, gewezen adjunct-secretaris-generaal van de Verenigde Naties en emeritus Internationaal Recht, haalde in oktober vorig jaar de krantenkolommen nadat hij als prominent lid van de N-VA door het VB gevraagd werd om in het Vlaams Vredesinstituut te zetelen. Vanwege het VB begrijpen we dat, vredesmilitanten: waar zou je ze bij het VB moeten zoeken? Dat Suy als N-VA'er een VB-mandaat aanvaardde, is andere koek. Van Suy noch van het Vlaams Vredesinstituut hebben we sindsdien nog iets gehoord, tot gisteren in De Standaard het bericht opdook dat Suy aan een boek werkt.

Het bericht werd opgepikt uit Secessie, blad uitgegeven door VB-politica Alexandra Colen. Suy werkt aan een boek dat de Vlaamse onafhankelijkheid juridisch voorbereidt. Een scheiding met goederen met Wallonnië houdt in dat een inventaris moet gemaakt worden van alle staatsgoederen, inclusief de archieven en de schulden. De volgende stap is het goedkeuren door het Vlaams Parlement van een nieuwe grondwet. Die grondwet moet het Vlaams grondgebied afbaken (toch wel mét Voeren, durven we hopen - het is er zo mooi wandelen), de grondwetgevende vergadering moet ook de nationaliteit van de inwoners vaststellen (wat wordt het met de allochtonen, een nieuwe 'schild of vriend-proef?) en een deel van de door België aangegane financiële en materiële verbintenissen overnemen. Ook moet de onafhankelijkheidsverklaring uitmaken wat Vlaanderen van de huidige Belgische wetgeving overneemt. Besluit van prof. Suy: "Dit wordt geen eenvoudige klus, en vergt ook de nodige voorbereiding."

Laatst gewijzigd door Black Cat : 13 augustus 2006 om 23:39.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 23:56   #162
Black Cat
Minister-President

Standaard

Of was het deze Eric Suy?

,,HET WAS EEN RONDUIT RACISTISCHE TOESPRAAK''
Eric Suy, voormalig topambtenaar Verenigde Naties, schokt Oostende

,,De staat moet in de eerste plaats voor zijn eigen mensen zorgen. Het toelaten van immigranten uit te veel culturen zorgt vroeg of laat voor conflicten''. Dat zei professor Eric Suy, voormalig topambtenaar bij de Verenigde Naties en huidig voorzitter van de VTB-VAB, tijdens de 11-juli-viering in Oostende. ,,Een ronduit racistische toespraak'', klinkt het in Oostende. ,,Ze hebben het weer eens verkeerd begrepen'', reageert Eric Suy.

Is Eric Suy in extreem-rechts vaarwater geraakt? Volgens een geschokte schepen Hilde Veulemans van Oostende wel. ,,Hij gaf een ronduit racistische toespraak. Ik was zodanig gedegouteerd dat ik niet wist of ik moest weggaan of blijven zitten'', zegt ze.

Eric Suy was uitgenodigd door het 11-juli-comité van Oostende om op de markt te speechen ter gelegenheid van de Vlaamse feestdag. Hij is een gereputeerd spreker: Suy is emeritus hoogleraar van de KU Leuven, was tussen 1974 en 1987 adjunct-secretaris-generaal van de Verenigde naties, en is voorzitter van de automobilistenvereniging VAB-VTB.

In het officiële programmaboekje stond een ,,politiek correct'' voorwoord over Vlaming zijn. ,,Maar zijn echte toespraak was helemaal anders. Het kwam er op neer dat we moeten waken dat we ons eigen volk niet mogen laten achteruitstellen door de vreemdelingen. En ik die dacht dat de 11-juliviering een feest van verzoening was'', zegt schepen Veulemans.

Amerikaans model
Het Oostendse stadsbestuur distantieert zich volledig van de speech van Suy. Men is vooral geschokt door het volgende citaat uit de toespraak van Suy. ,,De staat en de regering moeten in de eerste plaats voor hun eigen mensen zorgen. Het toelaten van immigranten uit te veel culturen, zorgt vroeg of laat voor conflicten''.

,,Ik citeerde een Amerikaanse journalist in Europa'', reageert Suy. Indien ik deze zinnen zelf had neergeschreven, zou ik in de gevangenis beland zijn. Het onderwerp ligt in Vlaanderen extreem gevoelig.''

De verwijten dat hij een racist is, lacht Suy weg. ,,Ze hebben het weer eens verkeerd begrepen. Ik ben niet tegen immigratie. Maar ik pleit voor een systeem naar Amerikaans model, waarbij men nauwkeurig bepaalt welk soort immigranten ons land binnen kunnen. Indien nodig moeten we hooggeschoolden kunnen toelaten. Maar anderzijds: waarom stimuleren we onze eigen kinderen niet om informatica te studeren? Waarom nemen we onze eigen kinderen niet eerst? Of is men zover gekomen dat het uitspreken van Eigen volk eerst strafbaar is?''

Het organiserende 11-julicomité zit met de onverwachte inhoud van de speech danig verveeld. ,,Het was de 44ste keer dat het feest plaatsvond, maar een dergelijke taal hebben wij nog nooit gehoord'', zucht voorzitter Dries Dekeyser.

door Kris CARLIER Oostende14/07/2001
Oud 14 augustus 2006, 00:13   #163
Black Cat
Minister-President

Standaard

Of deze Eric Suy:

Turkije is Europa niet

28.11.2004 18.50u - Vrijdagavond vond in Antwerpen de boekvoorstelling plaats van de jongste uitgave van Uitgeverij Egmont: 'Een brug te ver: Turkije in de Europese Unie' van de Europarlementsleden Philip Claeys en Koen Dillen. Karim Van Overmeire, beheerder van uitgeverij Egmont, wees er in zijn inleiding op dat de discussie over de Turkse toetreding dreigt te draaien rond de vraag of Turkije voldoet aan de zogenaamde criteria van Kopenhagen: stabiele democratische instellingen, respect voor de mensenrechten, een goed functionerende vrije markteconomie en het overnemen van de Europese wet- en regelgeving. Maar uiteraard staat de Europese Unie niet open voor ieder land dat aan die criteria voldoet. Want dan kunnen evengoed Japan, Canada en Zuid-Korea toetreden. Artikel 49 van het Verdrag betreffende de Europese Unie stelt duidelijk dat het EU-lidmaatschap is voorbehouden aan Europese landen. De toetreding van Turkije heeft dus zeker niet alleen te maken met de criteria van Kopenhagen maar vooral met de vraag naar onze identiteit.

Philip Claeys en Koen Dillen zetten in hun toespraken de argumenten tegen de toetreding van Turkije op een rijtje. Op het moment dat Turkije effectief zou toetreden, zou de grootste lidstaat niet eens een Europees land zijn. Op papier is Turkije misschien een lekenstaat, maar het behoort tot de islamitische beschavingsgemeenschap en kent andere tradities en waarden en een totaal verschillende politieke cultuur. Turkije is ook geen democratie naar Europees model, nochtans een van de toelatingsvoorwaarden. Zo blijven er nog steeds asielzoekers komen uit Turkije. Ofwel worden de mensenrechten niet gerespecteerd en kan de kandidatuur zelfs niet in overweging genomen worden. Ofwel is er geen probleem met de mensenrechten en zijn Turken die hier politiek asiel verkrijgen in feite nepvluchtelingen. Maar tegelijkertijd beweren dat de Turkije een democratie is en politieke vluchtelingen blijven opnemen, zoals de Belgische regering doet, houdt geen steek.

Op financieel-economisch vlak zou de toetreding eveneens een kolossaal probleem vormen: Turkije mag dan een demografische reus zijn, het is ook een economische dwerg met een groot verschil in levensstandaard en economische ontwikkeling. Volgens officieuze cijfers van de Europese Commissie zou de kost van de Turkse toetreding kunnen oplopen tot 28 miljard euro per jaar. Maar officieel is er geen kostenplaatje en wil men niet vertelllen met welk geld die toetreding zal betaald worden. Ook inzake immigratie zal er een zware prijs moeten betaald worden. Als Turkije lid wordt van de Europese Unie, zal elke Turk zich mogen vestigen waar hij wil in de Europese Unie. In Turkije bestaat er geen vergelijkbaar systeem van sociale zekerheid, wat onvermijdelijk een aanzuigeffect zal hebben.

Om al deze redenen hoort Turkije niet thuis in Europa. Daarom pleiten Claeys en Dillen voor een realistisch alternatief: een bevoorrecht partnerschap. De auteurs spraken tevens de hoop uit dat hun boek een bescheiden bijdrage kan leveren tot een debat dat in Vlaanderen momenteel in de kiem wordt gesmoord.

'Een brug te ver: Turkije in de Europese Unie' van Philip Claeys en Koen Dillen werd voorzien van een voorwoord door Prof. Em. Dr. Eric Suy, voormalig Adjunct-Secretaris-Generaal van Verenigde Naties en kan besteld worden in onze webwinkel of bij Uitgeverij Egmont.
Oud 14 augustus 2006, 10:09   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze Eric Suy, ja.

En waar leidt jij nu uit af dat deze man een fascist is?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 10:10   #165
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Dit moet nieuw zijn. Ik kan het mij tenminste niet herinneren.
Een ongelooflijk staaltje van willekeur. En dat wordt met belastinggeld gesubsidieerd!

Kif Kif gaat hier duidelijk Stormfront achterna. Stormfront weert ook andersdenkenden. Als Amerikaanse website heeft Stormfront ook nog dat recht.
Kif Kif valt evenwel onder de antidiscriminatiewet en moet het dus achterbaks doen.

mvg

Harald.
Maar d�*�*r hebben onze 'democraten' dan weer geen enkel probleem mee.
Oud 14 augustus 2006, 10:14   #166
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat de 11-juliviering een feest van verzoening was'', zegt schepen Veulemans.
En ik maar denken dat 11 juli de Vlaamse Nationale Feestdag was, oftewel de officiële feestdag van de Vlaamse Gemeenschap.

Een mens leert alle dagen bij.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 10:38   #167
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze Eric Suy, ja.

En waar leidt jij nu uit af dat deze man een fascist is?
VB-connecties? Racistisch discours?
Oud 14 augustus 2006, 11:07   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Sinds wanneer bewijzen 'connecties' al iemands racistische discours?
Oud 14 augustus 2006, 11:17   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En ik maar denken dat 11 juli de Vlaamse Nationale Feestdag was, oftewel de officiële feestdag van de Vlaamse Gemeenschap.

Een mens leert alle dagen bij.
We kunnen niet anders dan de waardevolle meningen, 't is te zeggen, deze van mensen die rode connecties hebben, respecteren, hé Circe?
Vanaf volgend jaar vieren we op 11 juli dus de 'dag van de verzoening'. Als teken van goede wil zal ik de vlag van mijn eigen, Vlaamse gemeenschap maar verbranden en er deze uithangen van Belgische Verzoening, zeker?
Oud 14 augustus 2006, 12:49   #170
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
In geen enkel van jouw citaten is sprake van een racistisch discours.
En uit de VB-connecties van prof. Suy kan je alleen afleiden dat het Vlaams Belang niet extreem-rechts is.

Het Vlaams Belang is conservatief. Het voorstellen als extreem-rechts hoort bij het dwangmatige aanpassen van definities.

Het Vlaams Belang is net zo extreem-rechts als dat democratie fascistisch is.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 12:52   #171
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf volgend jaar vieren we op 11 juli dus de 'dag van de verzoening'. Als teken van goede wil zal ik de vlag van mijn eigen, Vlaamse gemeenschap maar verbranden en er deze uithangen van Belgische Verzoening, zeker?
Goed idee.
Zal ik een tricoloortje brengen?
Ik neem meteen ook lucifers mee om voor je leeuwevlag te 'zorgen'.
Oud 14 augustus 2006, 13:16   #172
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als je dan DIT leest in het forumreglement van Kif-Kif, dan besef je pas wat Black Cat zich hier allemaal op het 'extreem-rechtse' forum van Politics.be kan permiteren.
Onze moderators kunnen voorwaar een pijltje zuigen aan de willekeur die bij Kif-Kif overduidelijk troef is.

3.6 Een gebruiker kan definitief van het forum gebannen worden indien hij/zij zich op het forum systematisch destructief opstelt door bijvoorbeeld andere forummers, de moderatie, forumgasten, Kif Kif als organisatie, etc te provoceren, stalken, bedreigen en/of te intimideren. Forummers die voortdurend de sfeer op het forum verzuren, propaganda voeren, op eenzijdige wijze steeds negatief staan tegenover het forum, de organisatie en andere forummers, kunnen eveneens gebannen worden, tijdelijk of zelfs permanent.
De extreem-linkse vrienden van Black Cat hebben reeds lang het belang van propaganda ontdekt :
Citaat:
When I entered the Labour Party I at once took charge of the propaganda, believing this branch to be far the most important for the time being.
De propaganda die Black Cat hier voert voor uitgeverij Egmont had op kif kif reeds geleid tot een ban.

mvg

Harald.

Laatst gewijzigd door Harald : 14 augustus 2006 om 13:18.
Oud 14 augustus 2006, 16:05   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Goed idee.
Zal ik een tricoloortje brengen?
Ik neem meteen ook lucifers mee om voor je leeuwevlag te 'zorgen'.
Is dat die vlag waarvan in 1830 een deel in bloed werd gedrenkt?

Of is het er eentje die zijn kleuren ontleende
aan het land dat, o.a, Hitler en de Saksen Coburgs de Gotha voortbracht?

Ik weet niet hoe dat bij jou zit maar veel 'verzoening' zie ik daar alvast niet in.
Oud 14 augustus 2006, 16:15   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De propaganda die Black Cat hier voert voor uitgeverij Egmont had op kif kif reeds geleid tot een ban.
Egmont?

Hoe dan ook, BC kan moeilijk volhouden dat op dit extreem rechtse forum andersdenkenden de mond wordt gesnoerd. Zelfs niet als er al eens eentje bij is die fascisme
voor democratie verkoopt.
Oud 15 augustus 2006, 10:39   #175
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk, maar hoe?Eric Suy, gewezen adjunct-secretaris-generaal van de Verenigde Naties en emeritus Internationaal Recht, haalde in oktober vorig jaar de krantenkolommen nadat hij als prominent lid van de N-VA door het VB gevraagd werd om in het Vlaams Vredesinstituut te zetelen. Vanwege het VB begrijpen we dat, vredesmilitanten: waar zou je ze bij het VB moeten zoeken? Dat Suy als N-VA'er een VB-mandaat aanvaardde, is andere koek. Van Suy noch van het Vlaams Vredesinstituut hebben we sindsdien nog iets gehoord, tot gisteren in De Standaard het bericht opdook dat Suy aan een boek werkt.

Het bericht werd opgepikt uit Secessie, blad uitgegeven door VB-politica Alexandra Colen. Suy werkt aan een boek dat de Vlaamse onafhankelijkheid juridisch voorbereidt. Een scheiding met goederen met Wallonnië houdt in dat een inventaris moet gemaakt worden van alle staatsgoederen, inclusief de archieven en de schulden. De volgende stap is het goedkeuren door het Vlaams Parlement van een nieuwe grondwet. Die grondwet moet het Vlaams grondgebied afbaken (toch wel mét Voeren, durven we hopen - het is er zo mooi wandelen), de grondwetgevende vergadering moet ook de nationaliteit van de inwoners vaststellen (wat wordt het met de allochtonen, een nieuwe 'schild of vriend-proef?) en een deel van de door België aangegane financiële en materiële verbintenissen overnemen. Ook moet de onafhankelijkheidsverklaring uitmaken wat Vlaanderen van de huidige Belgische wetgeving overneemt. Besluit van prof. Suy: "Dit wordt geen eenvoudige klus, en vergt ook de nodige voorbereiding."
Bijzonder verheugd dat de onafhankelijkheid van Vlaanderen ook grondig en bekwaam wordt voorbereid.

Je moet evenwel geen bang hebben om de correcte link te geven. Dit is hier kifkif niet.
De Vlaamse secessie en het internationaal recht van prof. Eric Suy vind je hier.

mvg

Harald.
Oud 15 augustus 2006, 16:55   #176
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Of was het deze Eric Suy?

,,HET WAS EEN RONDUIT RACISTISCHE TOESPRAAK''
Eric Suy, voormalig topambtenaar Verenigde Naties, schokt Oostende

,,De staat moet in de eerste plaats voor zijn eigen mensen zorgen. Het toelaten van immigranten uit te veel culturen zorgt vroeg of laat voor conflicten''. Dat zei professor Eric Suy, voormalig topambtenaar bij de Verenigde Naties en huidig voorzitter van de VTB-VAB, tijdens de 11-juli-viering in Oostende. ,,Een ronduit racistische toespraak'', klinkt het in Oostende. ,,Ze hebben het weer eens verkeerd begrepen'', reageert Eric Suy.

Is Eric Suy in extreem-rechts vaarwater geraakt? Volgens een geschokte schepen Hilde Veulemans van Oostende wel. ,,Hij gaf een ronduit racistische toespraak. Ik was zodanig gedegouteerd dat ik niet wist of ik moest weggaan of blijven zitten'', zegt ze.

Eric Suy was uitgenodigd door het 11-juli-comité van Oostende om op de markt te speechen ter gelegenheid van de Vlaamse feestdag. Hij is een gereputeerd spreker: Suy is emeritus hoogleraar van de KU Leuven, was tussen 1974 en 1987 adjunct-secretaris-generaal van de Verenigde naties, en is voorzitter van de automobilistenvereniging VAB-VTB.

In het officiële programmaboekje stond een ,,politiek correct'' voorwoord over Vlaming zijn. ,,Maar zijn echte toespraak was helemaal anders. Het kwam er op neer dat we moeten waken dat we ons eigen volk niet mogen laten achteruitstellen door de vreemdelingen. En ik die dacht dat de 11-juliviering een feest van verzoening was'', zegt schepen Veulemans.

Amerikaans model
Het Oostendse stadsbestuur distantieert zich volledig van de speech van Suy. Men is vooral geschokt door het volgende citaat uit de toespraak van Suy. ,,De staat en de regering moeten in de eerste plaats voor hun eigen mensen zorgen. Het toelaten van immigranten uit te veel culturen, zorgt vroeg of laat voor conflicten''.

,,Ik citeerde een Amerikaanse journalist in Europa'', reageert Suy. Indien ik deze zinnen zelf had neergeschreven, zou ik in de gevangenis beland zijn. Het onderwerp ligt in Vlaanderen extreem gevoelig.''

De verwijten dat hij een racist is, lacht Suy weg. ,,Ze hebben het weer eens verkeerd begrepen. Ik ben niet tegen immigratie. Maar ik pleit voor een systeem naar Amerikaans model, waarbij men nauwkeurig bepaalt welk soort immigranten ons land binnen kunnen. Indien nodig moeten we hooggeschoolden kunnen toelaten. Maar anderzijds: waarom stimuleren we onze eigen kinderen niet om informatica te studeren? Waarom nemen we onze eigen kinderen niet eerst? Of is men zover gekomen dat het uitspreken van Eigen volk eerst strafbaar is?''

Het organiserende 11-julicomité zit met de onverwachte inhoud van de speech danig verveeld. ,,Het was de 44ste keer dat het feest plaatsvond, maar een dergelijke taal hebben wij nog nooit gehoord'', zucht voorzitter Dries Dekeyser.

door Kris CARLIER Oostende14/07/2001
En heeft het CGKR of kif kif deze 'ronduit racistische toespraak' aangeklaagd voor de rechtbank?

Deze toespraak voldoet niet aan de wettelijke omschrijving van racisme.
Hij is wel voldoende om wegens racisme verbannen te worden van het forum van kif kif.

mvg

Harald.
Oud 15 augustus 2006, 21:50   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is dus nog veel erger gesteld met Kif Kif dan met het CGKR...

Hoe zit het ondertussen trouwens met die aanklacht van Kif Kif tegen FDW betreffende diens islamofobie?
Oud 15 augustus 2006, 22:51   #178
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dus nog veel erger gesteld met Kif Kif dan met het CGKR...

Hoe zit het ondertussen trouwens met die aanklacht van Kif Kif tegen FDW betreffende diens islamofobie?
Tja, bijna vergeten.

Ik leidt aan acrofobie (hoogtevrees) en arachnafobie (ik ben niet dol op diertjes met 8 poten). Blijkbaar zijn deze fobiën wettelijk.

Enkel xenofobie (angst voor het onbekende) en islamofobie (angst voor islamieten) zijn wettelijk strafbaar.

Oikofobie (afkeer voor het eigene) wordt sterk gepromoot anderzijds. Wie geen oikofoob is, is niet politiek correct.
Oud 17 augustus 2006, 19:59   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat

Vrije meningsuiting, zoals ik al schreef, is nooit absoluut, ook niet binnen de mensenrechten (zie art. 30: een mensenrecht mag nooit uitgeoefend worden ten koste van een ander).

Vrije meningsuiting gaat eerst over het hebben van een mening (de gedachten zijn vrij), die daarna vrijelijk geuit kan worden.

Vraag is: wat is een mening? En wat is een eerlijke mening? Want zonder eerlijke mening kan je ook geen eerlijk meningsverschil hebben.
Specaal voor Black Cat en alle anderen die dit forum en zijn moderators beschuldigen van extreem rechtse sympathieën.
Wat zouden jullie denken als jullie dit bij de 'Suggesties en Mededelingen' of in het forumreglement te lezen kregen?

Citaat:
Over ingrepen van moderatoren wordt geen debat gevoerd, publiekelijk noch per persoonlijk bericht. Wel kan de forummer die het onderwerp is van een moderatie-ingreep, feedback vragen per pb. Alle vragen omtrent interventies en/of sancties kunnen uitsluitend middels een privé-bericht aan Mod_1, Mod_2, Mod_3 of Mod_4 worden gesteld.
Het voortdurend belagen van de moderatie met betwistingen, kritieken, commentaren op hun ingrepen, en dergelijke kunnen zo nodig bestraft worden. Alle publiekelijke vragen, opmerkingen, commentaren, etc aan het adres van de moderatie zullen eveneens gewist worden. Bij herhaling kan de forummer hiervoor een sanctie oplopen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 augustus 2006 om 20:04.
Oud 18 augustus 2006, 11:58   #180
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Specaal voor Black Cat en alle anderen die dit forum en zijn moderators beschuldigen van extreem rechtse sympathieën.
Wat zouden jullie denken als jullie dit bij de 'Suggesties en Mededelingen' of in het forumreglement te lezen kregen?
Citaat:
Over ingrepen van moderatoren wordt geen debat gevoerd, publiekelijk noch per persoonlijk bericht. Wel kan de forummer die het onderwerp is van een moderatie-ingreep, feedback vragen per pb. Alle vragen omtrent interventies en/of sancties kunnen uitsluitend middels een privé-bericht aan Mod_1, Mod_2, Mod_3 of Mod_4 worden gesteld.
Het voortdurend belagen van de moderatie met betwistingen, kritieken, commentaren op hun ingrepen, en dergelijke kunnen zo nodig bestraft worden. Alle publiekelijke vragen, opmerkingen, commentaren, etc aan het adres van de moderatie zullen eveneens gewist worden. Bij herhaling kan de forummer hiervoor een sanctie oplopen.
In een vroegere versie van de forumregels van kifkif werd van de forumleden verwacht dat ze de moderatie - per pb - verwittigden als ze schendingen van de forumregels opmerkten.
Nu kan je hiervoor ook al sancties krijgen!

De moderatie op kifkif is blijkbaar erg onzeker maar niettemin onaantastbaar.

mvg

Harald.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be