![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Alhoewel hij het niet toegeeft, is het de bedoeling van Leterme na de federale verkiezingen van 2007 in te breken in de federale regering en premier te worden. Daar kan je donder op zeggen. - In dit geval wordt de VLD gewipt. Di Rupo zal nooit aanvaarden te regeren zonder de SPA. En een tripartite werkt niet. Het verleden toonde dit overduidelijk aan. - Blijft de vraag of de N-VA zal getolereerd worden door Di Rupo. En wat zal de houding zijn van het ACV, die een zeer unitair standpunt inneemt op het vlak van de splitsing van de sociale zekerheid die door de N-VA geëist wordt? - Persoonlijk vind ik dat de N-VA best apart opkomt in 2007. Maar als ik de verklaringen van BDW erop nalees, is die kans bijzonder klein. Maar ik ben al die politieke spelletjes en berekeningen kotsbeu. Voor mij is een onafhankelijk Vlaanderen hét belangrijkste. Liefst met samenwerking van beide Vlaams-nationale partijen. In mijn gemeente wordt alvast het cordon sanitaire doorbroken voor de gemeenteraadsverkiezingen, we hebben met het VB een kartellijst gesloten. Met de schorsing van het N-VA-bestuur als gevolg. So what? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet wel robert t dat je goede bedoelingen hebt, toch zal Vlaanderen onafhankelijk kunnen worden als de Vlaams-nationalisten ook mensen in de andere politieke families hebben zitten.
Heeft trouwens iemand iets over de uitspraken van Leterme over de Walen vandaag? Anders zal ik ze eens opzoeken en posten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geschorst worden ≠ uit de partij gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Europees Commissaris
|
![]() Die jongen, Superstaaf, begrijpt dat niet
![]()
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zeg u: verhofstad gaat door in 2007 met zijn huidige regering. Zelfs al hebben ze geen meerderheid in het vlaamse deel van de kamer, als ze genoeg zetels in totaal hebben gaan ze door. Als de waalse zetels niet té veel verschuiven (wat er dik in zit) dan zijn er langs vlaamse kant maar 26tal zetels nodig om een regering te vormen. Nu hebben ze er 48 (sossen en vld samen). Het zou me niet verbazen moesten ze bvb maar dertig zetels over hebben en toch doorgaan. Verhofstadt heeft alles al gedaan om aan de macht te blijven, en dat zie ik niet direct veranderen. Voor de walen is dit uiteraard ook een goede zaak: de vlaamse kant plooit om maar aan de macht te kunnen blijven en zij kunnen krijgen wat ze maar willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Gouverneur
|
![]() die bedenking heb ik me ook al gemaakt. voor zover ik weet is er geen enkele bepaling die zegt dat men een meerderheid in beide landsdelen moet hebben.. maar van grondwettelijk recht en aanverwanten heb ik geen kaas gegeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De cdenv regeert al op elk niveau mee behalve het federale ... maar net als de voorbije 50 jar doen ze niets buiten af en toe keffen. En wat de uitspraken van leterme betreft die zijn ronduit hilarisch... van het stopzetten van transfers of serieuze bevoegdheden is al geen sprake meer. Hij zal het nog als een overwinning verkopen als er niet aan de taalgrens geprutst wordt. het is elke keer opnieuw hetzelfde liedje zowel bij vld als cdenv. En als we zien hoe weinig ze hebben gedaan in de vlaamse regering om b-h-v te splitsen dan is het duidelijk dat het niet meer is dan elecotorale gebakken lucht. Het criminaliseren van de enige partij die consequent vlaams is , het masaal subsidieren vand e islam en niets doen aan de transfers (zelfs eenzijdig aflossen federale staatsschuld). Dat zijn de wapenfeiten van leterme. En net zoals Di Rupo af en toe de spierballen laat rollen doet leterme dat ook( zei het zelfs al vanuit een defensieve positie. leterme zegt dat de franstaligen te lui en te dom zijn om nederlands te leren; ik zeg u dat de PC politici en in hoofdzaak de cvp te laf en te zwak zijn . Het zijn zij die de faciliteiten toepassen en het zijn zij die het bedje gespreid hebben voor de franstaligen. Al die gemeenten werden vroeger door cvp'ers bestuurd. men zou de faciliteiten moeten toepassen zoals de franstaligen ze in pakweg flobecq toepassen niet of nauwelijks. Zelfs een wisserlmeerderheid tegen paars zit er onder Leterme niet in... Leterme spreekt alsof hij een tegenstander is van paars maar is in de realiteit en in z'n daden de locomotief van paars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ilfalco : 17 augustus 2006 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() de cd&v heeft dat niet in de hand hé. Als verhofstad koste wat het kost aan de macht wil blijven en daar alles voor over heeft, kan het evenwel goed zijn dat ze de tsjeven op snelheid pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zijn nog geen ex-NV-a'ers. Als er regenwolken opkomen, dan regent het nog niet. ![]() Citaat:
Hebben de VB'ers toegegeven om voor de lijst een andere naam dan VB te nemen om de N-Va'ers spot, hoon en schande te besparen? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je ziet dat leterme niet aand e transfers wil raken en geen echte bevoegdheden wil overhevelen dan is de weg voor hun regeringsdeelname al helemaal open. Ze vormen maar al te graag een tripartie. In brussel is het een ongelooflijk bont allegaartje. Wat doe de cdenv daar denk je... Voor vlaanderen kiezen? Daarom dat de vlaming er net als zij verdwenen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terecht. Zeker als ik de Wetterse afdeling zie verkruimelen en verVlaamsBelangen. Citaat:
8) ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 augustus 2006 om 12:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() Ik stel ook vast dat ze op veel plaatsten niet meer onder de naam VLD durven opkomen...
|
![]() |
![]() |