Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 19:49   #161
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zeer verwarde definitie: (...) Doe het nu eens een beetje minder verward aub.
1. We zijn niet met exacte wetenschap bezig.

2. Kom eens onder de mensen, dan weet u tenminste wat hen bezighoudt, en is het zelfs mogelijk dat u en uw partij het ongelooflijke stemmenpercentage van 2% overschrijdt !
Oud 23 augustus 2006, 21:46   #162
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote=BitterSweet;1887241]
Citaat:

allochtonen zijn mensen die uit andere landen naar ons land komen,en die welkom zijn!
maar.... ze moeten zich houden aan onze wetten zolang ze dat doen is er geen probleem.
En nu mag u zeggen of dat ook voor100% zo is?
Vind u van wel ?
Vind u soms van niet?
Er is geen enkele reglementering of wet die zegt dat men hen ongelijk moet of zal behandelen,dus is mijn vraag aan u vind u dat men niets mag zeggen tegen allochtonen die de wet niet naleven,van welke nationaliteit dan ook?
u dwaalt af: ik vroeg een definitie van wie er precies allochtonen zijn en wie niet. Jij springt daarin zoals een stier in een porseleinewinkel.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 21:48   #163
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
1. We zijn niet met exacte wetenschap bezig.

2. Kom eens onder de mensen, dan weet u tenminste wat hen bezighoudt, en is het zelfs mogelijk dat u en uw partij het ongelooflijke stemmenpercentage van 2% overschrijdt !
conclusie: u kan geen duidelijke definitie geven van wat een allochtoon is????
Over wat je niets weet zou je dan ook beter zwijgen. (naar Witgenstein).
Mag ik je dan vragen van dit woord niet te gebruiken?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 21:56   #164
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Er zijn zelfs miljoenen types Belgen !!!!

Ge hebt de roodharigen, de bruinharigen, de zwartharigen en de blondharigen.

Daarnaast hebt ge ook de lange en de korte.

De dikke en de dunne.

De katholieke, de protestante, de vrijzinnige, de boeddhistische, de hindoeïstische, ...

De slimme en de domme.

De linkse en de rechtse.

Straf hé, zoveel types Belgen !!!

Amai, nu moet ik wel ne ferme rechtse zak zijn !!!!
Die domme... zijn dat nu de franstaligen?
Oud 23 augustus 2006, 21:57   #165
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1887732]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
u dwaalt af: ik vroeg een definitie van wie er precies allochtonen zijn en wie niet. Jij springt daarin zoals een stier in een porseleinewinkel.
Ik heb een antwoord gegeven en een bijkomende gestelde vraag aan u .
Welke stier en welke porseleinwinkel? wat bedoel je?
Oud 23 augustus 2006, 23:43   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Tsja, het stemgedrag zal wel vershillen, zekerst. Op enkele uitzonderingen na zie ik toch niet veel "allochtonen" voor het VB stemmen, vooral geen moslims sinds ze openlijk de Joden aan het opvrijen zijn met hun pro-israelische en pro-amerikaanse houding.
...terwijl de moslims op hun beurt opgevrijd worden door links, die na een decennialange strijd het katholiscisme eindelijk overwonnen hebben, om dan een partnerschap af te sluiten met een godsdienst die enkele decades erger is, dan al hetgeen ze de katholieken ooit hebben verweten...
Zeg nu nog, dat politiek niet leuk is, en niet recht uit het hart komt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 23:46   #167
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Die domme... zijn dat nu de franstaligen?
Volgens de hollanders zijn het de belgen (en begin nu niet over autochtone of allochtone belgen ).
Oud 23 augustus 2006, 23:51   #168
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kunnen het de vrt eens vragen, die gingen toch allochtonen aanwerven (maar ja, denk dat ze weer zullen discrimineren, want als het ooit tussen een rechtse blanke amerikaan en ne bruine of zwarte linkse afrikaan zal te doen zijn, denk dat den amerikaan niet veel kans zal maken).
Oud 24 augustus 2006, 00:39   #169
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
allochtoon = van buitenlandse afkomst. Indien de tweede generatie vasthangt aan de cultuur van het thuisgezin en niet geïntegreerd raakt, dan kan je ze ook allochtoon noemen.

Allochtoon is iedereen in wiens gedrag je kan merken dat ze niet van hier zijn. Die turk of marrokaan die hier in de sixties kwam en wiens dochters en zonen nu ook werken in onze maatschappij en die houden van het open sfeertje dat we hier hebben, die noem ik geen allochtoon meer. Er zitten hier ook op dit forum verscheidene mensen van Turkse of Marrokaanse origine en ik kan voor mezelf perfect zeggen welke ik beschouw als allochtoon of niet.

En daar mag ik gerust het buikgevoel voor gebruiken, want een eensluidende definitie zal nooit werken. De moslims in Engeland tonen duidelijk dat de definitie van "brave middenklasser die werkt" niet werkt. We moeten juist af van dat "geef een definitie" want dat is de dooddoener die goede mensen gaat tegenhouden en kwaadwilligen zal binnenlaten. Het is het droomwereldje van nieuw-links waarin je regeltjes kan opstellen waarin iemand moet vallen, net zoals jij vraagt naar de definitie van allochtoon. De democratie, de stem van het volk, werkt zo niet.

(ik hoop dat je me geen proces aandoet voor deze post)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 augustus 2006 om 00:41.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 09:15   #170
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand kan dat, feremans. Net zoals er geen éénduidige definitie bestaat van wat "goed", "slecht", "intelligent", "sociaal", etc. is. Toch gebruik ook jij, oh dierbare onwetende, die termen zeer courant als aanduiding van een menselijke karakteristiek. Ik zou je dan ook willen vragen om je eigen gezever :

Citaat:
voor werkelijkheid te nemen en voortaan dus je bek te houden

Laatst gewijzigd door Turkje : 24 augustus 2006 om 09:16.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 12:13   #171
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Ik geloof niet zo in die grote verschillen die het VB ziet tussen allochtonen en autochtonen. Ik geloof niet dat de ene groep zomaar zovele malen crimineler, dommer of whatever zou zijn. In se zijn alle mensen hetzelfde: ze willen gewoon het best mogelijke leven voor zichzelf en hun naasten. In die zin vind ik de arbitraire opdeling autochtoon - allochtoon inderdaad ridicuul.
Voila, dit is toch essentieel: dé core-boodschap van het Belang namelijk het verschil tussen WIJ en ZIJ is een fabeltje om mee te beginnen...

Ik bedoel dan niet dat samenleven met iemand die alleen berbers praat en zijn huisvuil op straat gooit evident is, maar het is niet meer of minder evident dan samenleven met iemand die een onverstaanbaar dialect 'van bij ons' en allerlei asociaal gedrag vertoont.

In een samenleving is er toch gewoon gewenst en ongewenst gedrag dat door een wettelijke norm wordt gescheiden. Dit houdt echter 0,0% verband met waar iemands ouders zijn geboren of dat soort onzin.

Dus is dé hoofdreden waarvoor velen VB stemmen NIET RATIONEEL (niet dat andere partij-ideologieën per se beter zijn natuurlijk, maar dat is een andere discussie). De enige verdienste van het VB is geweest om erop te durven wijzen dat op sommige wijken/sociale groepen/... niet de gepaste aanpak kregen, naar mijn persoonlijk gevoel is deze verdienste niet voldoende om te stemmen voor de fabeltjes die zij vooropstellen als zogenaamde oplossingen.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 12:38   #172
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
allochtoon = van buitenlandse afkomst. Indien de tweede generatie vasthangt aan de cultuur van het thuisgezin en niet geïntegreerd raakt, dan kan je ze ook allochtoon noemen.

Allochtoon is iedereen in wiens gedrag je kan merken dat ze niet van hier zijn. Die turk of marrokaan die hier in de sixties kwam en wiens dochters en zonen nu ook werken in onze maatschappij en die houden van het open sfeertje dat we hier hebben, die noem ik geen allochtoon meer. Er zitten hier ook op dit forum verscheidene mensen van Turkse of Marrokaanse origine en ik kan voor mezelf perfect zeggen welke ik beschouw als allochtoon of niet.

En daar mag ik gerust het buikgevoel voor gebruiken, want een eensluidende definitie zal nooit werken. De moslims in Engeland tonen duidelijk dat de definitie van "brave middenklasser die werkt" niet werkt. We moeten juist af van dat "geef een definitie" want dat is de dooddoener die goede mensen gaat tegenhouden en kwaadwilligen zal binnenlaten. Het is het droomwereldje van nieuw-links waarin je regeltjes kan opstellen waarin iemand moet vallen, net zoals jij vraagt naar de definitie van allochtoon. De democratie, de stem van het volk, werkt zo niet.

(ik hoop dat je me geen proces aandoet voor deze post)
Eerst creeër je een 'etiket' allochtoon, vervolgens zeg je dat er geen defintitie kan zijn en dat ettikeren niet werkt, dan beschuldig je "nieuw-links" van het ettikeren. Terwijl dit in een historisch perspectief zeker meer bij rechtse en fascistische ideologieën kan worden geplaatst:hier gaat men namelijk uit van een concept van strikte hiërarchie in groepen met 1 leider bovenaan, tewijl links (weliswaar in zijn puur theoretische marxistische vorm) als utopisch doel de 'communistische fase' heeft, zelfs een hedendaagse pseudo-linkse machtspartij als de SP.a probeert bij het afsluiten van regeerakkoorden meer gelijkheid te creëren en dus minder sociaal onderscheid en minder 'etiketten'. Een partij als het VB daarentegen is wel zéér bedreven is in het geven van (valse) etiketten:bijvoorbeeld: september/oktober 2001: het blok plakt in Antwerpen grote affiches van de brandende WTC-torens met als enige opschrift in grote gele letters 'ISLAMTERREUR'. Dit is toch duidelijk proberen om elke willekeurige moslim op straat het etiket terrorist op te plakken.

Nu moet ik zeggen dat andersom ook bestaat: voor de Antwerpenaren onder ons, herinner u de grote vlag aan het atheneum op de Rooseveltplaats met MULTICULTURALITEIT erop, die onzin hoef ik ook niet door meer strot te krijgen geduwd als ik op de bus sta te wachten. Maar als we eerlijk zijn is het VB op dit vlak toch nog wel een pak schaamtelozer en vooral negatiever.
Oud 24 augustus 2006, 12:48   #173
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
De enige verdienste van het VB is geweest om erop te durven wijzen dat op sommige wijken/sociale groepen/... niet de gepaste aanpak kregen, naar mijn persoonlijk gevoel is deze verdienste niet voldoende om te stemmen voor de fabeltjes die zij vooropstellen als zogenaamde oplossingen.
In feite is het simpel. Als de machtspartijen er een zooitje van gemaakt hebben, en nog erger, blijven maken, dan is het aan de oppositie om op dit zooitje te wijzen (en wees gerust, het is niet alleen omtrend de migrantenpolitiek dat er een zooitje van gemaakt is) en daarna, na verkiezingen, te bewijzen dat ze het beter kunnen. En daar alle partijen (behalve groen en het vb) momenteel aan de macht zijn...
De discussie zou dan ook beter gaan over bvb het democratisch gehalte van het cordon sanitaire ipv bvb over de definitie van ne allochtoon.
Oud 24 augustus 2006, 12:55   #174
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In feite is het simpel. Als de machtspartijen er een zooitje van gemaakt hebben, en nog erger, blijven maken, dan is het aan de oppositie om op dit zooitje te wijzen (en wees gerust, het is niet alleen omtrend de migrantenpolitiek dat er een zooitje van gemaakt is) en daarna, na verkiezingen, te bewijzen dat ze het beter kunnen. En daar alle partijen (behalve groen en het vb) momenteel aan de macht zijn...
De discussie zou dan ook beter gaan over bvb het democratisch gehalte van het cordon sanitaire ipv bvb over de definitie van ne allochtoon.
Ok, maar over het cordon praten is natuurlijk over de reden praten waarom het is opgesteld en dat heeft dan weer alles te maken met het systematisch etikken op mensen en groepen plakken door het VB.
Oud 24 augustus 2006, 13:02   #175
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een partij als het VB daarentegen is wel zéér bedreven is in het geven van (valse) etiketten:bijvoorbeeld: september/oktober 2001: het blok plakt in Antwerpen grote affiches van de brandende WTC-torens met als enige opschrift in grote gele letters 'ISLAMTERREUR'. Dit is toch duidelijk proberen om elke willekeurige moslim op straat het etiket terrorist op te plakken.

Nu moet ik zeggen dat andersom ook bestaat: voor de Antwerpenaren onder ons, herinner u de grote vlag aan het atheneum op de Rooseveltplaats met MULTICULTURALITEIT erop, die onzin hoef ik ook niet door meer strot te krijgen geduwd als ik op de bus sta te wachten. Maar als we eerlijk zijn is het VB op dit vlak toch nog wel een pak schaamtelozer en vooral negatiever.
Toch wel een groot verschil. Het Vlaams Blok is hiervoor dan wel veroordeeld voor racisme (onterecht als ge het mij vraagt, dit is gewoon vrije meningsuiting - herinner U ook de uitvallen van vld-mandatarissen op de gesubsidieerde media na de sadistische moorden in Antwerpen - deze waren nog een decade erger), terwijl de aktie atheneum met staatssteun, of tenminste met volledige instemming van een openbare dienst, werd gevoerd.
Oud 24 augustus 2006, 13:04   #176
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, maar over het cordon praten is natuurlijk over de reden praten waarom het is opgesteld en dat heeft dan weer alles te maken met het systematisch etikken op mensen en groepen plakken door het VB.
Bent gij voorstander van het cordon ?
Oud 24 augustus 2006, 13:06   #177
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Soit, ik vind het cordon een zeer fout signaal geven, zeer fout tout court, maar ondemocratisch kun je het bezwaarlijk noemen als partij A en B zeggen niet met C in een coaltitie te stappen is dat hun goed recht en is daar niets ondemocratisch aan op zich.

Anderzijds toont het cordon wel de zwakte van onze Belgische particratie aan: stel dat er door het VB wetsvoorstellen gecreeërd worden die in de Antwerpse gemeenteraad bij een meerderheid van de individuele gemeenteraadsleden wel op sympathie kan rekenen kan dit waarschijnlijk toch niet gestemt worden omdat men zich aan de partijrichtlijnen moet houden. Dit vindt ik ondemocratisch, maar het cordon sanitaire is een politieke afspraak -hetzij met weinig gevoel voor tact- zoals er zovele afspraken worden gemaakt, bijvoorbeeld tussen het VB en Coveliers.
Oud 24 augustus 2006, 13:19   #178
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Toch wel een groot verschil. Het Vlaams Blok is hiervoor dan wel veroordeeld voor racisme (onterecht als ge het mij vraagt, dit is gewoon vrije meningsuiting - herinner U ook de uitvallen van vld-mandatarissen op de gesubsidieerde media na de sadistische moorden in Antwerpen - deze waren nog een decade erger), terwijl de aktie atheneum met staatssteun, of tenminste met volledige instemming van een openbare dienst, werd gevoerd.
Ja, de veroordeling was inderdaad onterecht, hoewel ik toch ook veel meer vraagtekens plaats bij een sfeer van achterdocht en polarisatie creeëren in Antwerpen dan bij de 'allemaal samen'-boodschap van links. Ik heb dus zowiezo niets aan al die onzinnige propaganda, van welke politiek zijde het ook komt, maar het is iedereen zijn goed recht om een affiche te plakken met wat dan ook erop vindt ik, maar als Geysels en co. destijds die van het Blok zagen hangen en besloten dat ze niet met die parij wilden samenwerken is dat ook hun goed recht.
Oud 24 augustus 2006, 13:32   #179
neutraalzwitserland
Schepen

Standaard

Citaat:
Als we er dan tenslotte uit zijn dat iedereen volledige vrije meningsuiting zou moeten genieten, dan komt de manier waarop je die meningen uit uiteindelijk neer op smaak. Ik vind het van slechte smaak getuigen om een hoop mensen te beledigen en kwetsen in hun geloofsovertuigening (zie: mohammed-cartoons), ik vind het ook van slechte smaak getuigen om in een stad die vele samenlevingsproblemen kent die problemen op de spits te drijven door de associatie moslim-terrorist te versterken (zie: WTC torens met opschrift 'islamterrorisme' van het VB uit 2001), tenslotte vindt ik het ook van slechte smaak getuigen om met alle partijen onder 1 hoedje te spelen en op papier te zetten dat men NOOIT zal samen werken met partij X (het cordon rond het VB dus).
Maar ik vindt het nog veel belangrijker dat al deze politieke uitingen vrij hun verloop mogen hebben zonder dat dit wettelijk of op een andere manier kan worden tegengehouden.
Oud 24 augustus 2006, 14:06   #180
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar doet u nu net hetzelfde niet?
U etikeert mensen wiens misdaad het is op te komen voor veiligheid en die zich een negatief beeld gevormd hebben van misdadigers.
Zolang men niet gaat veralgemenen naar een ganse bevolkingsgroep is er toch niets mis met het aanmanen tot meer deugdelijkheid.
Het etiket dat ze opgeplakt kregen hebben ze in grote mate te danken aan de boefjes onder hun.
Moest de aanpak van de overheid in overeenstemming zijn met de gepleegde misdaden en het percentage,dan zouden er al veel minder problemen zijn.
Het lijkt me nogal gemakkelijk om te schieten op de boodschapper terwijl men de achterdeur laat openstaan en de boodschap doe maar op meegeeft nietwaar?
Ik verwacht van links dat men effectief iets doet aan
het/de onveiligheid(s)gevoel) .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be