![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Kom eens onder de mensen, dan weet u tenminste wat hen bezighoudt, en is het zelfs mogelijk dat u en uw partij het ongelooflijke stemmenpercentage van 2% overschrijdt !
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=BitterSweet;1887241]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over wat je niets weet zou je dan ook beter zwijgen. (naar Witgenstein). Mag ik je dan vragen van dit woord niet te gebruiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() [quote=ericferemans;1887732]
Citaat:
Welke stier en welke porseleinwinkel? wat bedoel je?
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu nog, dat politiek niet leuk is, en niet recht uit het hart komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen het de vrt eens vragen, die gingen toch allochtonen aanwerven (maar ja, denk dat ze weer zullen discrimineren, want als het ooit tussen een rechtse blanke amerikaan en ne bruine of zwarte linkse afrikaan zal te doen zijn, denk dat den amerikaan niet veel kans zal maken).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allochtoon is iedereen in wiens gedrag je kan merken dat ze niet van hier zijn. Die turk of marrokaan die hier in de sixties kwam en wiens dochters en zonen nu ook werken in onze maatschappij en die houden van het open sfeertje dat we hier hebben, die noem ik geen allochtoon meer. Er zitten hier ook op dit forum verscheidene mensen van Turkse of Marrokaanse origine en ik kan voor mezelf perfect zeggen welke ik beschouw als allochtoon of niet. En daar mag ik gerust het buikgevoel voor gebruiken, want een eensluidende definitie zal nooit werken. De moslims in Engeland tonen duidelijk dat de definitie van "brave middenklasser die werkt" niet werkt. We moeten juist af van dat "geef een definitie" want dat is de dooddoener die goede mensen gaat tegenhouden en kwaadwilligen zal binnenlaten. Het is het droomwereldje van nieuw-links waarin je regeltjes kan opstellen waarin iemand moet vallen, net zoals jij vraagt naar de definitie van allochtoon. De democratie, de stem van het volk, werkt zo niet. (ik hoop dat je me geen proces aandoet voor deze post)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 augustus 2006 om 00:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 24 augustus 2006 om 09:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dan niet dat samenleven met iemand die alleen berbers praat en zijn huisvuil op straat gooit evident is, maar het is niet meer of minder evident dan samenleven met iemand die een onverstaanbaar dialect 'van bij ons' en allerlei asociaal gedrag vertoont. In een samenleving is er toch gewoon gewenst en ongewenst gedrag dat door een wettelijke norm wordt gescheiden. Dit houdt echter 0,0% verband met waar iemands ouders zijn geboren of dat soort onzin. Dus is dé hoofdreden waarvoor velen VB stemmen NIET RATIONEEL (niet dat andere partij-ideologieën per se beter zijn natuurlijk, maar dat is een andere discussie). De enige verdienste van het VB is geweest om erop te durven wijzen dat op sommige wijken/sociale groepen/... niet de gepaste aanpak kregen, naar mijn persoonlijk gevoel is deze verdienste niet voldoende om te stemmen voor de fabeltjes die zij vooropstellen als zogenaamde oplossingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nu moet ik zeggen dat andersom ook bestaat: voor de Antwerpenaren onder ons, herinner u de grote vlag aan het atheneum op de Rooseveltplaats met MULTICULTURALITEIT erop, die onzin hoef ik ook niet door meer strot te krijgen geduwd als ik op de bus sta te wachten. Maar als we eerlijk zijn is het VB op dit vlak toch nog wel een pak schaamtelozer en vooral negatiever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie zou dan ook beter gaan over bvb het democratisch gehalte van het cordon sanitaire ipv bvb over de definitie van ne allochtoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Anderzijds toont het cordon wel de zwakte van onze Belgische particratie aan: stel dat er door het VB wetsvoorstellen gecreeërd worden die in de Antwerpse gemeenteraad bij een meerderheid van de individuele gemeenteraadsleden wel op sympathie kan rekenen kan dit waarschijnlijk toch niet gestemt worden omdat men zich aan de partijrichtlijnen moet houden. Dit vindt ik ondemocratisch, maar het cordon sanitaire is een politieke afspraak -hetzij met weinig gevoel voor tact- zoals er zovele afspraken worden gemaakt, bijvoorbeeld tussen het VB en Coveliers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar ik vindt het nog veel belangrijker dat al deze politieke uitingen vrij hun verloop mogen hebben zonder dat dit wettelijk of op een andere manier kan worden tegengehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U etikeert mensen wiens misdaad het is op te komen voor veiligheid en die zich een negatief beeld gevormd hebben van misdadigers. Zolang men niet gaat veralgemenen naar een ganse bevolkingsgroep is er toch niets mis met het aanmanen tot meer deugdelijkheid. Het etiket dat ze opgeplakt kregen hebben ze in grote mate te danken aan de boefjes onder hun. Moest de aanpak van de overheid in overeenstemming zijn met de gepleegde misdaden en het percentage,dan zouden er al veel minder problemen zijn. Het lijkt me nogal gemakkelijk om te schieten op de boodschapper terwijl men de achterdeur laat openstaan en de boodschap doe maar op meegeeft nietwaar? Ik verwacht van links dat men effectief iets doet aan het/de onveiligheid(s)gevoel) .
![]() |