![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het discriminerend dat de BUB de Vlamingen Frans wil doen spreken? Eens naar het CGKR gaan?
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() Had je iets anders verwacht dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() LOL!
![]() |
#168 |
|
![]() En? Wat zijn de prognoses voor le BUB?
Cottonjé de pif de zwif 10 stemmen? In Nivelles 15 stemmen? Of een magistrale doorbraak waarbij men de barricaden bezet vanuit de provinciale staten en daar de instellingen van het federale België blokkeert totdat het terug unitair wordt ![]()
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er overigens mis met meertaligheid?
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Wat is er mis met verplichte meertaligheid in eentalige gebieden? Alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Ik moest ook verplicht wiskunde volgen op school en ik vond dat niet plezant. Het bleek wel nuttig te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Op school moet je het leerplan volgen. Als je dat specifieke plan niet leuk vindt, kies je een andere richting.
Verplichte meertaligheid in gebieden waar die niet nodig is brengt de vrijheid van het individu, en daarmee de gehele democratie in gevaar. Zou u mensen in pakweg, Gent, dwingen om frans te leren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarom moeten de faciliteiten afgeschaft worden omdat dit de taalgrens en eentaligheid van Vlaanderen ondermijnt. Wij vragen niet dat ze Nederlands spreken in Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het een beetje belachelijk om te stellen "In Vlaanderen weigeren we Frans te leren omdat dit een toegift is aan de Franstalige "imperialisten"". Af en toe moet je de zaken eens louter objectief bekijken en niet altijd het communautaire erbij betrekken.
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Hierin moet ik Kim wel gelijk geven, weg van alle Vlaamse en Waalse toestanden is het echt wel belangrijk dat je meerdere talen onder de knie hebt; ik zou het dan ook spijtig vinden als er zijn die dat niet willen inzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Het gaat hier om de verplichte 'individuele tweetaligheid' die de bub propageert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is een verschil tussen als individu meerder talen leren en een land meerdere officiêle talen geven. De geschiedenis van belgique ( en alle meertalige staten ) kennende zal dat steeds in het voordeel zijn van de meest dominante taal. En in Belgique is Frans nog steeds dominanter en aggressiever dan Nederlands.
![]() |
![]() |
#178 |
Minister-President
|
![]() Daarin heb je dan ook weer gelijk maar ik wou gewoon aantonen dat het als persoon interessant is van meerdere talen te kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() individuele tweetaligheid is in zekere zin al verplicht, daar Frans nog altijd in het leerplan staat. De BUB wil echter de methode van het aanleren verbeteren door bv sommige algemene vakken in de andere landstaal te geven. Let wel, dit is niet verplicht, maar enkel voor de ouders die hun kinderen deze kans op perfecte tweetaligheid niet willen ontzeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er en francais? Onze Nijvelse campagne? Nogal wiedes...
![]() |
![]() |
![]() |