Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2006, 10:51   #161
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik denk dat ik maar geen verdere moeite zal doen. Ik zou nu op zoek kunnen gaan naar enkele bibliografische bronnen en interlinks om te bewijzen wat iedereen toch zou moeten weten, namelijk dat Irak van strategisch belangs is voor de VS omdat er daar olie in de grond zit (meer bepaald zo'n 10% van de bewezen reserves in de wereld). Ik zou dit kunnen doen, er zijn er massa's voorhanden. Ik heb op andere threads al verwezen naar het PNAC-rapport bvb, dat duidelijk stelde dat de VS hoedanook altijd een "strategic presence in the Gulf" moet behouden, zelfs na het Saddam-tijdperk en zelfs indien de relatie met Iran zou verbeteren. Het staat er letterlijk in, ondertekend door het halve Witte Huis.

Maar ik denk dat Illwill mij toch nog niet zou geloven. Hij is van slechte wil denk ik...
Ik heb nooit ontkent dat Irak vol met olie zit en dat dit belangrijk is voor amerika, trouwens voor heel de wereld.
Maar dat is niet hetgeen ik tegenspreek é motje

By the way, olie is aan zijn laatste jaartjes bezig. Men heeft geen olie meer nodig voor de laatste druppel er uit de grond is gehaalt. Maar dat is een andere discussie.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 10:53   #162
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel veel van het sectarisch geweld in Irak is niet het werk van Saddam-aanhangers. Het "verzet" val grosso modo op te delen in drie grote categorieën:

- de ex-Baathisten, de Saddamgetrouwen dus, ook de Feddayin genoemd. Zijn zijn meestal (maar niet uitsluitend) soennitisch (maar niet fundamentalistisch). Ze zijn ook zeer nationalistisch en dus tegen een opdeling van het land.

- de Al Qaeda-aanhangers, velen van hen zijn niet-Irakezen, maar niet allemaal.Zij zijn altijd soennieten en vechten tegen de sjiïeten die ze als geloofsafvalligen en collaborateurs beschouwen. Deze groep is verantwoordelijk voor de meest bloederige aanvallen, maar kan op weinig steun rekenen bij de bevolking, behalve rond Fallujah en Samara (de Sunni Triangle).Sommigen van hen willen een onafhankelijke soennitisch-islamistische staat in centraal-Irak.

-de sjiïtische radicalen, die uiteenvallen in drie partijen: 1)de SCIRI (Supreme Council for the Islamic Revolution in Iraq) en de aan deze partij gelieerde Badr-milities. De SCIRI is pro-Iraans
2)de DAWA-partij, ook sjiïtisch maar minder onder de invloed van Teheran
3) de aanhangers van de jonge mollah (en Sayeed, d.w.z. afstammeling van de profeet) Moqtada Al Sadr, "het Mahdi-leger" genoemd. De Mahdi is deterugkerende verdwenen 12de imam van de twaalver-sjiïeten, een soort messias. Al Sadr zijn vader, zijn grootvader, zijn oudoom, ... zijn door Sadda vermoord. De Mehdi-milities zijn dus sterk anti-Saddam en hebben een hekel aan de Baathisten. Ze zijn evenwel ook arabisch-nationalistisch en houden niet van de "Perzische invloed" op de sjiïtische traditionele clerus in de heilge steden Najaf en Kerbala. Zij staan het sterkst in de sloppenwijken rond Bagdad ("Sadr City", genoemd naar vader Sadr) en Basra.
Deze drie sjiïtische partijen hebben de verkiezingen gewonnen met hun kartel United Iraqi Alliance, de premier al-Maliki is van de Dawa-partij. De minister van binnenlandse zaken wordt er van beschuldigd om steun te verlenen aan sjiïtische doodseskaders.

Als je meer wil weten, bekijk dan eens deze link http://www.crisisgroup.org/home/index.cfm?l=1&id=3980
Dit is een rapport van de meest gerennomeerde internationale denktank over conflicten, ideologisch neutraal (misschien een beetje liberaal soms, maar al bij al vrij evenwichtig). Het is echt geen linkse propaganda-site , zelfs Mark Eyskens is één van de ere-voorzitters van de ICG!
Wie heeft dit geweld in gang gezet? Idd, saddam aanhangers en een hoop buitenlandse terroristen die in irak niets te zoeken hadden buiten een hoop burgers om op te blazen.
Oud 20 oktober 2006, 11:24   #163
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wie heeft dit geweld in gang gezet? Idd, saddam aanhangers en een hoop buitenlandse terroristen die in irak niets te zoeken hadden buiten een hoop burgers om op te blazen.
Voor 1 keer geef ik u grotendeels gelijk mits je bedoelt dat die hoop buitenlandse terroristen amerikanen waren.

Door tegen de regels van het internationaal recht in, tegen de wens van de VN en op basis van bewezen leugens het land binnen te vallen en te bezetten - hierbij duizenden onschuldige burgerslachtoffers makend -
hebben zij in feite een daad van staatsterrorisme gepleegd.

Dat de economische, politieke en etnische stabiliteit van het land hierdoor verstoord raakte, met de gekende gevolgen was te verwachten.

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 oktober 2006 om 11:26.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 12:07   #164
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VS-invasie heeft naturlijk wel de voedingsbodem gecreëerd voor die buitenlandse terroristen (o.a. Saudische wahabieten) waarin ze hun aanslagen kunnen plegen.
Iik wil hier niet de loftrompet steken van Sadam, toen hij dictator was waren er verschrikelijke mesnenrechten schendingen. En zijn beleid gaf op zich ook al aanleiding tussne spanningen tussen soennieten en sjiïeten. Vooral zijn beslissing om de zuidelijke moerasen te draineren waren een zware klap voor de sjiïtische moerasarabieren, die hun traditionele vormen van levensonderhoud kwijt raakten en massaal in de sloppenwijken van Bagdad en Basra terechtkwamen.
De VS is in mijn ogen dus niet verantwoodelijk voor alles wat mis gaat in irak, maar ontkennen dat ze ook maar enige vorm van verantwoordlijkheid hebben, gaat toch te ver. Zij zijn binnengevallen, zonder VN-mandaat. Zij zijn nu (volgens het internationaal recht) verantwoordelijk voor het land. En ze hebben het zwaar opgefuckt. Ze hadden geen post-invasion strategy, wisten heel weinig over de voorgeschiedenis van het land, vertrouwden op luche intelligence sources, en ze hebben zeld ernstige mensenechenschendingen gepleegd: Abu Ghraib, de clusterbommen op Fallujah, het gebruik van wittte fosfor, het bombardement op een huwelijksfeest, ...
Oud 20 oktober 2006, 12:17   #165
parcifal
Banneling

Standaard

Nog even een beetje background over staatsterrorisme en de VS,

Citaat:
Staatsterrorisme is terrorisme dat wordt beschouwd als terrorisme dat uitgevoerd of gesteund wordt door een staat. Zoals terrorisme in het algemeen, gaat het over moedwillige aanvallen op burgers, met als doel het bereiken van een politiek of religieus doel.
...
De VS zijn in de jaren tachtig door het Internationaal Gerechtshof veroordeeld voor het "onrechtmatig gebruik van geweld" bij het steunen van de contra's in Nicaragua. Volgens onder andere Noam Chomsky komt dit neer op een veroordeling voor staatsterrorisme.
In Michael Moores documentaire Bowling for Columbine wordt een lijst van 16 vermeende Amerikaanse terroristische activiteiten genoemd. Van 1953, met de door de VS opgezette val van de Iraanse premier Mossadegh en de installatie van de Sjah als dictator, tot 2001, wanneer de VS nog 245 miljoen dollar steun geven aan het door de taliban bestuurde Afghanistan.
Citaat:
Volgens Noam Chomsky noemen regeringen, en dan met name de VS, alleen terroristische daden die tegen het betreffende land of zijn bondegenoten is gepleegd terrorisme, en wanneer een daad tegen een vijand van het betreffende land is gepleegd noemt men het "vrijheidsstrijders" of iets dergelijks. Een voorbeeld hiervan is de UCK. De UCK was een terroristische organisatie die tegen Servië opereerde. Maar omdat Servië een vijand was van het westen werden ze nooit terroristen genoemd. Volgens Chomsky valt ook contraterrorisme vaak onder de noemer terrorisme.
Oud 20 oktober 2006, 12:22   #166
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit ontkent dat Irak vol met olie zit en dat dit belangrijk is voor amerika, trouwens voor heel de wereld.
Maar dat is niet hetgeen ik tegenspreek é motje

By the way, olie is aan zijn laatste jaartjes bezig. Men heeft geen olie meer nodig voor de laatste druppel er uit de grond is gehaalt. Maar dat is een andere discussie.
Ok, je wil bronnen, je krijgt ze:
http://www.smh.com.au/articles/2003/...172643895.html

http://www.msnbc.msn.com/id/10965520/site/newsweek/

http://www.globalpolicy.org/security...ttackindex.htm

http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?ItemID=3468

http://www.actionla.org/Iraq/IraqReport/life.html

http://iwa.univie.ac.at/oilministry.html

http://www.commondreams.org/headlines03/0414-07.htm

http://www.unitedforpeace.org/article.php?id=1574

http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/EG11Ak01.html

http://www.countercurrents.org/iraq-hassan070704.htm

http://www.peoplejudgebush.org/files/Sinnott.pdf

http://www.smh.com.au/articles/2003/...172478179.html

http://www.globalpolicy.org/security...niesiniraq.htm

http://www.sfgate.com/cgi-bin/articl...6/MN166192.DTL

meer info over olie en irak: http://www.globalpolicy.org/security/oil/irqindx.htm

http://www.counterpunch.org/zeese05102006.html

http://www.oilcrash.com/articles/year_aft.htm
Oud 20 oktober 2006, 13:02   #167
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Werkelijk interessante info, zeker; maar staat daar iets tussen wat zou kunnen helpen om het moorden te stoppen?
Tja Willem, dat is een moeilijke vraag. Eigenlijk gaat het hier om een eeuwenoud filosofisch vraagstuk, namelijk: leidt meer kennis tot beter handelen? De meningen zijn hierover verdeeld. Voltaire en Rousseau hebben hier in de 18de eeuw een zeer interessante discussie over gevoerd.

Maar concreet over Irak vind ik het volgende. Het westen heeft zichzelf het recht toegeëigend om te interveniëren in het midden-oosten, en bij uitbreiding ook in de rest van de wereld. De westerse landen worden geacht om democratisch te zijn (in theorie althans), dus elke burger is mee verantwoordelijk voor de beslissingen van het land.
Dus vind ik dat wij in het westen de plicht hebben om op zijn minst een beetje moeite te doen om ons te informeren over die gebieden waar we tussenbeide komen. Ik weet niet of extra kennis er automatisch voor zal zorgen dat we betere beslissingen nemen, maar het kan volgens mij in ieder geval geen kwaad.
Oud 20 oktober 2006, 16:04   #168
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VS-invasie heeft naturlijk wel de voedingsbodem gecreëerd voor die buitenlandse terroristen (o.a. Saudische wahabieten) waarin ze hun aanslagen kunnen plegen.
Iik wil hier niet de loftrompet steken van Sadam, toen hij dictator was waren er verschrikelijke mesnenrechten schendingen. En zijn beleid gaf op zich ook al aanleiding tussne spanningen tussen soennieten en sjiïeten. Vooral zijn beslissing om de zuidelijke moerasen te draineren waren een zware klap voor de sjiïtische moerasarabieren, die hun traditionele vormen van levensonderhoud kwijt raakten en massaal in de sloppenwijken van Bagdad en Basra terechtkwamen.
De VS is in mijn ogen dus niet verantwoodelijk voor alles wat mis gaat in irak, maar ontkennen dat ze ook maar enige vorm van verantwoordlijkheid hebben, gaat toch te ver. Zij zijn binnengevallen, zonder VN-mandaat. Zij zijn nu (volgens het internationaal recht) verantwoordelijk voor het land. En ze hebben het zwaar opgefuckt. Ze hadden geen post-invasion strategy, wisten heel weinig over de voorgeschiedenis van het land, vertrouwden op luche intelligence sources, en ze hebben zeld ernstige mensenechenschendingen gepleegd: Abu Ghraib, de clusterbommen op Fallujah, het gebruik van wittte fosfor, het bombardement op een huwelijksfeest, ...
Idd, zij zijn de voedingsbodem geweest voor het terrorisme maar het zijn nog steeds niet de amerikanen die elke dag al jaren aan een stuk burgers opblazen.
Ik ontken niet dat ze enige verantwoordelijkheid hebben, ik zeg enkel dat het al lang hoog tijd was dat saddam weg moest. En ik ben blij dat het nu ook zo ver is gekomen. Spijtig genoeg dat het nog zo'n puinhoop is daar. Maar dat is de schuld van de barbaarse terroristen, niet van de amerikanen.
Ik hoop gewoon voor de irakezen dat het daar zo snel mogelijk stopt en dat ze hun leven eindelijk kunnen beginnen. Met saddam was dit zowiezo onmogelijk gebleven.
Oud 20 oktober 2006, 19:03   #169
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Het wordt me nu echt wat te onoverzichtelijk, in Kirkuk worden de Koerden verweten hun verworven macht te misbruiken (Iraq's potential spark for civil war), Amara zou door het Al-Mahdi Army van Al-Sadr volgens CNN veroverd zijn op de officiële veiligheidstroepen (terwijl ik op Uruknet las dat het Al-Mahdi Army misschien toch een rol speelt bij de vele onschuldige slachtoffers van sektarisch geweld in Bagdad) en op Al Jazeera lees ik ook nog dat soennitische jihadisten een islamitische republiek aan het uitroepen zijn, beginnende in Ramadi waar ze vandaag over straat zouden geparadeerd hebben.
Op Uruknet.info nog een wreed cijfer: "The death toll is high - in all 1,536 bodies were brought to the Baghdad morgue in September."
Hier nog een artikel over het meespelen van stammen in de complexiteit van wat er nu gebeurt in Irak: http://english.aljazeera.net/NR/exer...001278AAA0.htm
Het blijkt dus nog onoverzichtelijker.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 oktober 2006 om 19:05.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 10:03   #170
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo zie je maar wie wat over heeft voor olie é.
Alle schendingen van mensenrechten in Rusland worden links gelegt omdat ze de olie die ze van rusland krijgen belangrijker vinden in europa. Met de vinger naar amerika wijzen maar zelf mogen ze het wel.
Wederom straf dat er geen topics over geopent zijn hier. Europa mag olie verkiezen boven het schenden van mensenrechten.
Oud 21 oktober 2006, 11:08   #171
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar wie wat over heeft voor olie é.
Alle schendingen van mensenrechten in Rusland worden links gelegt omdat ze de olie die ze van rusland krijgen belangrijker vinden in europa. Met de vinger naar amerika wijzen maar zelf mogen ze het wel.
Wederom straf dat er geen topics over geopent zijn hier. Europa mag olie verkiezen boven het schenden van mensenrechten.
Juist
Oud 21 oktober 2006, 16:58   #172
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Juist
Dat is wat ze gisteren hebben gedaan. Niet meer en niet minder.
Maar ja, europeanen zijn geen amerikanen é

Laatst gewijzigd door illwill : 21 oktober 2006 om 16:58.
Oud 21 oktober 2006, 17:25   #173
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat ze gisteren hebben gedaan. Niet meer en niet minder.
Maar ja, europeanen zijn geen amerikanen é
Juist
Oud 22 oktober 2006, 14:24   #174
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

http://www.uruknet.biz/?p=m27626&hd=0&size=1&l=e over Amara
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 15:44   #175
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Juist
Door met je ogen te rollen verandert er niets aan.

Maja, je kan er ook niet aan doen dat je een hypocriet bent.
Oud 22 oktober 2006, 15:46   #176
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Three attacks in northern Iraq kill at least 38
POSTED: 1747 GMT (0147 HKT), October 19, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (Reuters) -- Security forces across Iraq were hit by a string of attacks Thursday, as bombs killed at least 38 people in three northern cities and towns officials said.

In Mosul, six suicide bombers including one in a fuel truck blew themselves up near police stations and U.S. patrols, and insurgents fired mortar bombs and clashed with police in violence that claimed at least 20 lives and wounded dozens.

A car bomb in Kirkuk killed at least eight people in an attack aimed at an Iraqi army patrol, and in Baghdad there were at least five attacks on police, including a car bomb, roadside bombs and a shooting.

In Khalis, a roadside bomb ripped through a busy market, killing 10 people and wounding 20 shortly before the evening meal when Muslims break their Ramadan fasting.

Sunni Arab insurgents battling U.S. troops and the nation's Shi'ite-led government in Baghdad frequently attack Iraqi security forces. Building Iraq's police and army is a key part of Washington's plan for an eventual pullout of its troops.
Oud 30 oktober 2006, 11:43   #177
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Baghdad bomb kills 26, injures 60
POSTED: 0625 GMT (1425 HKT), October 30, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (CNN) -- At least 26 people were killed and 60 wounded when a roadside bomb exploded in eastern Baghdad Monday morning, Baghdad emergency police said.

The blast ripped through a crowded marketplace in the capital's Sadr City neighborhood around 7:50 a.m. in an area where day laborers gather.

Sadr City is a densely populated Shiite slum.

Earlier, insurgent attacks Sunday in the cities of Baghdad, Baquba, and Basra killed more than two dozen police and civilians, local officials told CNN.

The deadliest attack came in the southern city of Basra, where insurgents kidnapped and killed 13 police academy employees, interior ministry spokesman Gen. Abdul Karin Khalaf said.

The gunmen nabbed the employees as they left work Sunday afternoon, he said.

Their bodies were later discovered in a nearby area, the spokesman said.

In Baghdad, a string of attacks Sunday killed nine people, most of them Sunni pilgrims returning from Mecca, Saudi Arabia, a Baghdad emergency police official said.

Gunmen attacked two buses carrying the pilgrims near Mohammed Sakran cemetery in northern Baghdad, killing one and kidnapping six others, the official said. The bodies of the six were later found dumped near a hospital not too far from the cemetery, the official said.

The pilgrims were on their way home to the town of Hibhib near Baquba, north of Baghdad, the official said.
Oud 1 november 2006, 17:01   #178
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Scores killed in Iraq, including 26 in one bombing
POSTED: 1925 GMT (0325 HKT), October 30, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (CNN) -- Six bombs rocked Baghdad Monday, killing dozens of people and wounding nearly 100, most of them in a single attack in the Sadr City neighborhood in eastern Baghdad. Thirteen people were killed in other regions of Iraq.

At least 26 people were killed and 60 wounded when a bomb ripped through Mudhfar Square, near the bustling Jamila market in the densely populated Shiite slum of Sadr City, Baghdad, emergency police said.

Authorities believe the bomb was left beside a trash container in a plastic bag. It detonated around 7:50 a.m. Monday near an area where day laborers gather. (Watch chaos at site of bombing -- 2:24)

Jamila market was the site of a deadly car bomb in May, which killed five people and wounded 15 others.

In western Baghdad, two people were killed and five others wounded when a car bomb exploded in the Harthiya neighborhood late Monday morning.

Hours later, a car bomb near Yarmouk Hospital -- also in western Baghdad -- killed one civilian and wounded five others, a police official said. The bomb was apparently intended for an Iraqi army convoy but missed its target.

In the southwestern Baghdad neighborhood of al-Bayaa, a car bomb exploded in an outdoor market killing four civilians and wounding 15 others, police said.

Two hours later, another car bomb detonated in the southwestern Amel neighborhood, killing three and wounding 10 others.

In the northwestern neighborhood of Hurriya, a car bomb detonated around 3:30 p.m., wounding four people.

Trouwen mag niet, werken mag niet, ademen mag niet... en toch blijven zeggen dat de amerikanen de duivels zijn...wat een eikels!
Oud 1 november 2006, 17:32   #179
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwen mag niet, werken mag niet, ademen mag niet... en toch blijven zeggen dat de amerikanen de duivels zijn...wat een eikels!
Het is een burgeroorlog, wat verwacht je dan?
Dat ze mekaar met gewatteerde handdoeken gaan afkloppen?
Of dat ze gaan armworstelen om de macht of een wedstrijd bonen-eten?

En JA, de amerikanen hebben een verpletterende morele verantwoordelijkheid voor de omvang van de ramp die zich nu afspeelt.
Zoals John Lecarré het zo fijn stelde : "De ultieme verantwoordelijken zijn een groep Neocons die echt geloven dat (hun) God hen de rechtmatige beschikking heeft gegeven over de grondstoffen van de wereld."

Een tweede vietnam-fiasco is in de maak. En dat is zeer erg voor de slachtoffers : zowel Amerikanen, Irakezen, Britten en anderen.

Men kan alleen hopen dat ooit rechtvaardigheid zal geschieden.
Mensen als Rumsfeld, Feith, Cheney etc. zouden moeten terechtstaan voor hun misdaden, samen met de mensen die nu die aanslagen plegen.
Oud 9 november 2006, 10:37   #180
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tools: Save | Print | E-mail | Most Popular
Dozens more killed in Iraq
POSTED: 0517 GMT (1317 HKT), November 9, 2006
Adjust font size:
BAGHDAD, Iraq (AP) -- Beset by rampant sectarian violence, Iraq's parliament voted to extend the country's state of emergency for 30 more days, as at least 66 more Iraqis were killed or found dead.

Wednesday's deaths included those of eight soccer players and fans cut down by a pair of mortar rounds that slammed onto a field in Baghdad's Sadr City neighborhood.

The U.S. military, meanwhile, announced the deaths of a soldier and a Marine, raising the number of American forces killed this month in Iraq to 21 in the first eight days of November.

Lawmakers present for a closed-door meeting attended by Prime Minister Nouri al-Maliki voted unanimously to extend the emergency measures, said legislators Ammar Touama and Kamal al-Saidi.

The state of emergency has been renewed every month since it was first authorized in November 2004. It allows for a nighttime curfew and gives the government extra powers to make arrests without warrants and launch police and military operations. The measures are implemented in all areas of the country apart from the autonomous Kurdish region in the north.

Under sunny skies, mortars struck the Sadr City playing field just after 4:30 p.m. local time during a game between young men from the sprawling Shiite slum that is home to about 2.5 million people, said a captain with the local police force, Mohammed Ismail.

Twenty others were wounded in the attack, which came after days of mortar barrages launched by rival Sunni and Shiite groups on residential areas that have killed dozens in the capital.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be