Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 28 augustus 2006, 20:21   #161
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De maatstaf voor wat?
En dat is eigenlijk ook mijn vraag. Dat moet dus wel een goede vraag zijn.

djimi is offline  
Oud 28 augustus 2006, 20:52   #162
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de stembusuitslag geen 'maatstaf' is, waarvoor dient de opkomstdwang dan?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 augustus 2006 om 20:53.
Knuppel is offline  
Oud 28 augustus 2006, 21:06   #163
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als de stembusuitslag geen 'maatstaf' is, waarvoor dient de opkomstdwang dan?
Vraag dan ineens door:
  • Als de stembusuitslag geen maatstaf is, waarvoor bestaan verkiezingen dan?
  • Als... waarom wordt hier dan geroepen dat we in een democratie zouden leven.
  • En waarom wordt de stembusuitslag minder waard om die 'democratie te redden'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 augustus 2006, 23:35   #164
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Fijn te weten dat wanneer jullie het hebben over Vlaanderen jullie een blank Vlaanderen bedoelen.

Mijn Vlaanderen is een verdraagzaam Vlaanderen dat zich niet vasthoudt aan een mythisch ideaalbeeld van 'Trotsch ende Eer' maar rekening houdt met een veranderende wereld waarin meerdere kleurtjes samenleven. .

Wees eerlijk: kleur is niet het issue. Het issue is wel:

- er is hier op zéér korte tijd een enorme volksverhuizing bezig. In heel wat grote steden in europa zijn autochtonen al een minderheid in eigen stad.
- een bepaalde groep van inwijkelingen zorgt voor onevenredig veel problemen: Moslims.
- de integratie is een grote mislukking. We zijn ondertussen aan de derde generatie en de problemen zijn veel groter dan bij de 1e en 2e generatie. Wat gaat dat worden bij de volgende generaties als men op deze manier voort blijft gaan?
- de meeste van die inwijkelingen komen hoegenaamd niet uit landen waar ze gevaar voor eigen leven lopen.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 augustus 2006, 23:47   #165
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De betekenis van 'parameter' volgens 'van Dale pocketwoordenboek Nederlands' :

<< veranderlijke grootheid waarvan de constanten van een vergelijking als functies worden beschouwd >>

In deze context (samenhang) is het woord 'parameter' verkeerd gekozen.

Ik weet nog altijd niet of het van mijnentwege een beetje flauw is om zo te hechten aan een correct woordgebruik of niet, maar ik kon het niet laten.

AVV had beter het mooie Nederlandse woord 'maatstaf' gebruikt.
kruip maar rap terug achter uw pupiter, schoolmeester, de vakantie is gedaan.En? Nog leuk op congee geweest voor 2 maanden?
carlgustaaf is offline  
Oud 28 augustus 2006, 23:50   #166
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

- er is hier op zéér korte tijd een enorme volksverhuizing bezig. In heel wat grote steden in europa zijn autochtonen al een minderheid in eigen stad.
- een bepaalde groep van inwijkelingen zorgt voor onevenredig veel problemen: Moslims.
- de integratie is een grote mislukking. We zijn ondertussen aan de derde generatie en de problemen zijn veel groter dan bij de 1e en 2e generatie. Wat gaat dat worden bij de volgende generaties als men op deze manier voort blijft gaan?
- de meeste van die inwijkelingen komen hoegenaamd niet uit landen waar ze gevaar voor eigen leven lopen.
ondertusen lopen de mensen hier wél gevaar, door het feit dat die inwijkelingen er rondlopen...zo een agressieve bende...en zeggen dat ze u nog uitmaken voor racist, als ge terugklopt ook nog!
carlgustaaf is offline  
Oud 29 augustus 2006, 06:30   #167
vlaams vosje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Tot het moment dat extreem-rechts besloot om met geweld de IJzerbedevaart in handen te proberen krijgen...
Van die actie moeten ze daar in Laken simultaan een orgasme gekregen hebben: extreem-rechts die de Vlaams-nationalistische hoogdag naar de knoppen helpt.

Extreem rechts heeft niks gedaan,het ijzerbedevaart comite heeft sinds hun nieuwe voorzitter een serieuze koerswijziging gemaakt,en is zoals eerder vermeld naar links gaan varen.
ikzelf was jaarlijks bezoeker tot een jaar na dat de ijzerwake is opgericht,en het 2de jaar dat de ijzerwake er was ben ik jaarlijks naar stenstrate getrokken,en dat blijf ik doen,omdat ik in het nabije verleden op de ijzerbedevaart trouw heb gezworen aan het ijzertestament(zoals zovelen als ik)en de enige plaats waar je je trouw kan blijven geven is op de ijzerwake.
Dat ze in laken een "orgasme" hebben gekregen is heel goed mogelijk,maar dat was al lang daarvoor,als ze gehoord hadden dat de ps geregeld had dat hun vlaamse medestanders iemand in het comite zouden plaatsen om zo de boel naar links te laten draaien
vlaams vosje is offline  
Oud 29 augustus 2006, 06:43   #168
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
*noem mij één Vlaamse stad (1) waarin autochtonen een minderheid zijn
*het zijn niet 'de moslims' die voor het merendeel van de problemen zorgen maar wel één duidelijk afgebakende doelgroep: jonge mannelijke pubers van Marokkaanse afkomst die meestal van hun geloof niet te veel moeten weten. Deze problemen zijn reëel en het is een mislukking van hun twee vorige generaties dat ze dit niet beter hebben zien aankomen, al begint dat besef nu stilaan wel door te dringen.
*de 1e generatie had nooit de ambitie hier te blijven en er werd ook geen moeite gedaan om hen te integreren, de 2e generatie wist zich te handhaven door het evenwicht tussen het thuisland waar ze nog een stevige band mee hadden en het gastland. De 3e generatie is de generatie zonder eigen land, zonder duidelijke identiteit. Marokkaan en ook niet, Belg en ook niet, er is niet echt een sociale structuur waar ze zich in kunnen bewegen of die hen controleert.
*uw laatste stelling klopt, ze zijn historische migranten, naar hier gehaald om te werken in de mijnbouw en bij de aanleg van ons gigantisch wegennetwerk, om hun loyauteit te kopen mocht hun familie overkomen en de trein was vertrokken. Maar vergeet niet dat de 3e generatie zo goed als geen voeling heeft met het land van zijn vader en grootvader.
Oud 29 augustus 2006, 07:24   #169
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 augustus 2006, 07:26   #170
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vergeet niet dat de 3e generatie zo goed als geen voeling heeft met het land van zijn vader en grootvader.
Vooral niet als het een interland is waarbij de Turkse of Marokkaanse ploeg speelt...

Of als ze kunnen rel schoppen bij een betoging tegen Amerika of tegen grappige cartoons...
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 augustus 2006, 10:15   #171
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vooral niet als het een interland is waarbij de Turkse of Marokkaanse ploeg speelt...
zeer juist...

Ze worden juist nog fanatieker.
ilfalco is offline  
Oud 29 augustus 2006, 10:16   #172
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Flamand! ferme ta bouche et travaille.
Ouvre ta bouche et dites quelque chose de serieux, ou taisez-vous, cornichon.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 augustus 2006 om 10:16.
eno2 is offline  
Oud 29 augustus 2006, 10:21   #173
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Wat bedoel je met "jullie" ? Moet ik direct in de racistische hoek geduwd worden omdat ik met wat nostalgie terug denk aan de bedevaarten in Diksmuide die ik in mijn jeugd meegemaakt heb ? Ik heb niets tegen Marrokanen, maar op de vergadering van de huurdersbond nodig je toch ook geen krakers uit ? Het lijkt mij duidelijk wat U met verdraagzaamheid bedoelt: alleen dat wat U goed uitkomt.
Wat is dat nu voor een domme vergelijking. Waarom zou een geïntegreerde Marokkaan geen onderdeel van de Vlaamse samenleving kunnen zijn of een Vlaamse nationalist?? Of kunnen alleen de "Bloed en bodem germanen" behoren tot die groep? Het feit dat de extreem-rechtse Vlaams nationalen zich zo afzetten tegen de ijzerbedevaart is vooral het feit dat men een pluralistisch en multicultureel Vlaanderen voorstaat en de racistische groepjes steeds maar minder in de pap te brokken hebben.
Sinistra is offline  
Oud 29 augustus 2006, 10:22   #174
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht

Of als ze kunnen rel schoppen bij een betoging tegen Amerika of tegen grappige cartoons...
Is de NSV ook niet tegen Amerika???
Sinistra is offline  
Oud 29 augustus 2006, 11:22   #175
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams vosje Bekijk bericht
Extreem rechts heeft niks gedaan
En het VNJ die de oudstrijders van het podium verdrongen?
Mooie trouw aan de geest van de IJzerbedevaart...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams vosje Bekijk bericht
het ijzerbedevaart comite [...] is zoals eerder vermeld naar links gaan varen.
Waar heb jij een linkse koers van het IJzerbedevaart gezien?? Ze hebben zelfs de goedkeuring van de regionalisering van de wapenexport (door Lionel Vandenberghe en Staf Nimmegeerts) niet op de korrel durven nemen.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 29 augustus 2006, 11:27   #176
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Is de NSV ook niet tegen Amerika???
anti atlantisch ja. En gelukkig maar
Ambiorix is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:16   #177
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Leren lezen, beste knuppeltje....

Ik zeg nergens dat jullie het woord makak gebruiken of misbruiken. Wel dat jullie eng nationalisme en herkauwen van het VB gedachtengoed mij enigzins stoort.

En ja, ik ben een verdraagzaam persoon, edoch niet zozeer t.o.v. mensen die met hun hypocrisie en huichelarij het platte popuisme van het VB mee gestalte geven.

Mijn stelregel is nl. "waarom zou ik mij zeer verdraagzaam moeten opstellen t.o.v. meningen en personen die zelf getuigen van een extreme onverdraagzaamheid t.o.v. alles wat anders is...."
Met andere woorden : ik doe mij voor als verdraagzaam, maar ben het selectief. Hypochriet dus.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:18   #178
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
*het zijn niet 'de moslims' die voor het merendeel van de problemen zorgen maar wel één duidelijk afgebakende doelgroep: jonge mannelijke pubers van Marokkaanse afkomst die meestal van hun geloof niet te veel moeten weten. Deze problemen zijn reëel en het is een mislukking van hun twee vorige generaties dat ze dit niet beter hebben zien aankomen, al begint dat besef nu stilaan wel door te dringen.
*de 1e generatie had nooit de ambitie hier te blijven en er werd ook geen moeite gedaan om hen te integreren, de 2e generatie wist zich te handhaven door het evenwicht tussen het thuisland waar ze nog een stevige band mee hadden en het gastland. De 3e generatie is de generatie zonder eigen land, zonder duidelijke identiteit. Marokkaan en ook niet, Belg en ook niet, er is niet echt een sociale structuur waar ze zich in kunnen bewegen of die hen controleert.
*uw laatste stelling klopt, ze zijn historische migranten, naar hier gehaald om te werken in de mijnbouw en bij de aanleg van ons gigantisch wegennetwerk, om hun loyauteit te kopen mocht hun familie overkomen en de trein was vertrokken. Maar vergeet niet dat de 3e generatie zo goed als geen voeling heeft met het land van zijn vader en grootvader.
De eerste generatie had helemaal geen voeling met het land waar ze naar toe zijn gekomen. En toch zijn ze naar hier gehaald... en gekomen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:21   #179
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Zelfs de Wake trekt maar 5.000 bezoekers. Verspil jullie tijd toch niet langer aan dat welles-nietes-spelletje tussen de Bedevaart en de Wake. Er zijn belangrijker dingen die voor Vlaanderen liggen te wachten!
Jong N-VA'er is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:23   #180
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Zelfs de Wake trekt maar 5.000 bezoekers. Verspil jullie tijd toch niet langer aan dat welles-nietes-spelletje tussen de Bedevaart en de Wake. Er zijn belangrijker dingen die voor Vlaanderen liggen te wachten!
En die dingen denk jij voor Vlaanderen te kunnen doen door deel uit te maken van een belgicistisch monsterverbond?
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be