![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ze nu zwart, geel, rood, bruin, wit zijn speelt me geen rol. Een crimineel is een crimineel. Ik heb meer sympathie voor een vader en een gezinsdrama omdat hij het niet meer zag zitten (bv echtscheiding) dan iemand die een bank overvalt. Alleen werkt de staat wel het onveiligheidsgevoel in de hand door dat er geen statistieken worden bijgehouden op basis van identiteit. Als de staat het wel doet, dan kan ze zien dat er met een groep een probleem is op een bepaalde domein kan ze daarin ingrijpen en de juiste maatregelen treffen. Nu niet, want men weet het niet en houd de ogen dicht, terwijl de bevolking elke dag ermee geconfronteerd mee word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Shit man, dit vind ik toch een beetje twisted hoor. Gezinsdrama's, weet je, een vader die zijn kinderen vermoord bv. vind ik ziekelijk. Mischien nog een zelfmoordje achteraf er boven op. Hoe laf kun je zijn. Er zijn wel meer mensen met problemen, die wel hun leven terug kunnen oppikken, dank zij wat goede wil, doorzettingsvermogen, vechtlust... Erg laag! Uw eigen kinderen nog geen kans geven om zelf op te groeien, bah, bah, bah! Ik kots op zo mensen. Een bankovervaller daarentegen (niet dat ik het goedkeur he) pikt gewoon van andere dieven, trouwens, banken zijn goed verzekerd hoor (nog meer dieven). Sorry hoor, maar ik vind het maar een rare uitspraak van jou. Laatst gewijzigd door KrisKras : 4 september 2006 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Vraag u af waarom dit of dat nieuwsbericht de voorpagina haalt. Kan zijn dat het komkommertijd is (de gazetten moeten vol) of dat e.e.a. binnen de sfeerschepping van het moment past. Hoe springen de verschillende media daar mee om? Waar leggen ze de accenten? 2. Onderscheid fact from fiction: de kleine nuance dat het gerecht een racistisch motief "tot de mogelijkheden rekent" of "niet uitsluit" kan essentieel zijn. (en is dat m.i. in het huidige klimaat zeer zeker) 3. Vraag u af wie er voordeel haalt uit een bepaalde duiding van de nieuwsfeiten. Is het louter meedobberen op de draaikolken die soms spontaan ontstaan, of zijn er belangengroepen en/of individuen die er echt wel voordeel uit halen dat "de perceptie" een bepaalde richting wordt uitgestuurd. 4. Altijd terugkoppelen naar de feiten: zijn er harde cijfers te vinden? Zijn die cijfers betrouwbaar? Hoe zijn ze verkregen? Of... waarom zijn die cijfers en juist niet? Wat is de bron? Kijk, en dan heb ik het moeilijk om dat "klimaat van racistisch geweld" of zelfs nog maar het "klimaat van racisme" belangrijker in te schatten dan een stukje beeldvorming of duiding. Laat staan dat ik bereid zou zijn om de volgende stap te zetten en op zoek te gaan naar de grote boeman die dat hele klimaat zou hebben georchestreerd. Want, met elke stap in de redenering wordt het draadje dunner; wordt het verhaal onwaarschijnlijker. Zijn er mensen die er belang bij hebben? Reken maar... zodra de politici zich begonnen de roeren en driftig recuperatie pleegden (en nog plegen), gaat bij mij alleszins het rode knipperlicht branden. En dan is het niet verkeerd om -tegen de richting in die men de makke kudde wil doen lopen- terug het begin van het verhaal op te zoeken en niet toe te staan dat de "duiding" zich maskeert als een "feit".
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Ja Hillfinger , rascist of niet , maar onschuldige mensen vermoorden is toch wat erger of wat geld meepakken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door colargo : 4 september 2006 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() leuk gespeeld 'k vrees, dat dit toch minstens een tikkeltje van Hellfiggers vooringenomenheid benadrukt Laatst gewijzigd door praha : 4 september 2006 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als dit het geval is moeten we de strafmaat misschien wel onderling verwisselen voor beiden waarom geef je nu gelijk niet toe, al is het maar voor jezelf, dat daar waar er over allochtoonse overvallen in het voorbeeldje werd gesproken je gelijk wat ergers denkt/dacht ? Laatst gewijzigd door praha : 4 september 2006 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een tragische drama (waarin ik het ontnemen van die kinderen hun leven niet goedkeurd) Ik kan er ergens wel begrip voor opbrengen. Een overvaller die een mens bedreigt voor wat geld dat is een misdadiger en kan obsluut niet op mijn begrip rekenen. Het eerste was geen bewuste keuze maar een hulpkreet die fataal is afgelopen. het tweede is bewust gekozen. Net zoals ik begrip kan opbrengen als iemand een zijn vriendin heeft omgebracht omdat ze op dat moment met een ander in bed lag. En ik geen begrip kan opbrengen voor een persoon die voor een paar centjes een opdracht aanvaard om iemand te doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een advocaat zou het niet beter kunnen vraag is vanwaar komt dat verhaaltje van je ? Laatst gewijzigd door praha : 4 september 2006 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet geval per geval zien, daarom dat ik ook in het algemeen durf beweren dat ik begrip kan opbrengen voor een gezinsdrama of passionele moord en niet voor een of andere ordinaire boef of huurmoordenaarder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelfs een ietwat gekleurde perverse geest ![]() Citaat:
maar je had niet meer informatie wordt het dan eens geen tijd om toe te geven, al is het maar voor jezelf, dat daar waar er over 8 moorden werd gesproken waaronder inderdaad 2 kindermoorden je gelijk aan heuze familiedramas dacht ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was het eerste waar ik aan dacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De populatie van Zelzate is veel te klein om conclusies te trekken over een relatief zeldzaam verschijnsel als moord. Bovendien 'verdwijnen' in het migrantenmilieu al eens mensen. Niks meer van of over gehoord. Huiselijk geweld komt véél vaker voor bij migranten dan bij autochtonen. Spreek maar eens iemand aan die zulke mensen opvangt. Volgens dezelfde hulpverlener zijn de cijfers daarover maar het topje van de ijsberg. De meeste slachtoffers 'durven niet tot hier komen' zegt hij, want ze zijn zich bewust van de gruwelijke gevolgen. Bankoverval? Je kan een bank op zulke amateuristische wijze overvallen dat zelfs een kind of een oudje het in hun broek doen van het lachen (onlangs gebeurd). Maar je kan dat ook met zo veel brutaliteit doen dat iedereen in de bank een trauma oploopt. Laatst gewijzigd door Duym : 5 september 2006 om 05:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
't zou inderdaad te gek zijn vanuit het voorbeeld voor Zelzate de bedenking die Kaffer maakte in post #150 te gaan verklaren bij mijn weten deed ie dat ook niet vandaar dat het al te gek, of zelfs nog gekker, is dat jij dan als reactie op Kaffers enkelvoudige post met dat voorbeeldje over Zelzate gaat beweren dat ie geen kaas zou gegeten hebben van statistiek en nog minder van psychologie alsook is het te gek dat je in dit verdere verband bovendien nog de opmerking maakt dat de zeldzaamheid van het verschijnsel moord an sich relevant zou zijn om het niet te kunnen bestuderen in het referentiekader ( populatie ) Zelzate waarbij ik me onmiddelijk zelfs afvraag ... wat bedoel je nu precies ? is de populatie van Zelzate op zich niet groot genoeg of gelukt het niet een er een voldoende grote steekproef te nemen ? graag had ik dus van jou een kort en duidelijk antwoord gekregen wat je dus precies bedoelde en/of er iets mis zou zijn met de populatie Zelzate om niet aan de minimumcriteria te kunnen voldoen voor de keuze van een steekproef [quote] Citaat:
deze alinea bestaat slechts uit stemmingmakerij met behulp van attributen als : 'verdwijnen' van mensen .../ geruchten gehoord van etc / cijfertjes die volgens.../ topje ijsberg.../ veronderstellingen als ware er een causaal verband zou bestaan tussen huiselijk geweld zondermeer en moord.../ veronderstelling over meer brutaliteit ..../ etc etc is dit dan de soort statistiek en psychologie die jij erop nahoudt bij wijze de balans wat in evenwicht te houden ? doe dan maar gelijk een extra plakje tussen je boterham Laatst gewijzigd door praha : 5 september 2006 om 10:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vertel me nu eens precies waarom dat grappig zou zijn in het licht dat een aanzienlijk deel van de bevolking ( evenredig verdeeld verondersteld over gans het beroepsleven ... waarom zouden we anders, nietwaar ?
![]() |
![]() |
![]() |