Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 5 september 2006, 01:30   #161
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Miss Morel is trouwens doorlopend te zien op Actua TV, in de rubriek waar mandatarissen hun meningen en verzuchtingen geven over hun bestuur.
Wel erg dat ik moet betalen voor Actuva TV (digibox) terwijl ik hoor dat sommigen dat verdorie gratis ontvangen.
Ze zag er stralend gelukkig uit. Ik denk dat zelfs de gematigden onder ons moeten toegeven dat Morel als burgemeester zeker geloofwaardig en capabel lijkt. Ik denk dat haar bestuur er iets anders en gematigder zou uitzien dan dat van Dewinter. Ik denk dat ze samen met geile Harrie Hendrickx (HH) een kwalitatief conservatief bestuur kan vormen.
Ik ben echt eens benieuwd hoeveel stemmen ze gaat halen, probleem is dat ze verhuisd is naar Schoten dus er niet zelf is opgegroeid.
Ik weet niet in hoeverre de inwoners haar dat kunnen aanrekenen.
Internaut is offline  
Oud 5 september 2006, 03:18   #162
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Miss Morel is trouwens doorlopend te zien op Actua TV, in de rubriek waar mandatarissen hun meningen en verzuchtingen geven over hun bestuur.
Wel erg dat ik moet betalen voor Actuva TV (digibox) terwijl ik hoor dat sommigen dat verdorie gratis ontvangen.
Ze zag er stralend gelukkig uit. Ik denk dat zelfs de gematigden onder ons moeten toegeven dat Morel als burgemeester zeker geloofwaardig en capabel lijkt. Ik denk dat haar bestuur er iets anders en gematigder zou uitzien dan dat van Dewinter. Ik denk dat ze samen met geile Harrie Hendrickx (HH) een kwalitatief conservatief bestuur kan vormen.
Ik ben echt eens benieuwd hoeveel stemmen ze gaat halen, probleem is dat ze verhuisd is naar Schoten dus er niet zelf is opgegroeid.
Ik weet niet in hoeverre de inwoners haar dat kunnen aanrekenen.
Betrouwbaar? Ze liep over van de ene partij naar de andere, een partij wiens punten op sommige vlakken compleet tegengesteld zijn. Natuurlijk is het iedereens recht om van mening te veranderen, meningen kunnen nu eenmaal evolueren, maar meestal zijn het dan verschuivingen, geen radicale omzwaaiingen. Iemand die de ene dag wit zegt en de andere dag zwart; en zichzelf bovendien onterecht en ongevraagd op werpt als de woordvoerder van bepaalde minderheden, om dan de rechten van die minderheden te bekampen; is niet enkel onbetrouwbaar, maar nog een achterbakse leugenaar...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 5 september 2006, 08:08   #163
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Betrouwbaar? Ze liep over van de ene partij naar de andere, een partij wiens punten op sommige vlakken compleet tegengesteld zijn. Natuurlijk is het iedereens recht om van mening te veranderen, meningen kunnen nu eenmaal evolueren, maar meestal zijn het dan verschuivingen, geen radicale omzwaaiingen. Iemand die de ene dag wit zegt en de andere dag zwart; en zichzelf bovendien onterecht en ongevraagd op werpt als de woordvoerder van bepaalde minderheden, om dan de rechten van die minderheden te bekampen; is niet enkel onbetrouwbaar, maar nog een achterbakse leugenaar...
Niet overdrijven he!
Je moet ook haar positieve elementen bekijken:
Ze heeft geen wratten op haar gezicht!
Ze vliegt nooit meer met haar bezemsteel!
Haar poes heet niet Asraël!
Haar zus heet niet Gargamel!
Haar film "Morel, wolvin van de SS" is niet voor kinderen!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 september 2006 om 08:12.
ericferemans is offline  
Oud 5 september 2006, 08:41   #164
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ok, het "rechtse spectrum" dus. Wat moet ik mij daar bij voorstellen ?? Hoe herken jij linkse uit rechtse litteratuur ?? Wat maakt dat een roman van schrijver "X" ondergebracht kan worden onder linkse of rechtse litteratuur ?
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?
Maar hij vreest wel dat die boze VB-ers zich schuldig zullen maken aan boekverbranding (hoewel hij denkt dat er geen verschil is!?)

Toch eigenaardig: Bertje Anciaux wou een tijd geleden onze bibliotheken zuiveren van ongewenste litteratuur. Links verbood zopas aanwezigheid op de boekenbeurs van uitgeverij Egmont (van het VB).
En juist die boekverbranders beschuldigen anderen (onterecht) van boekverbranding!
luc broes is offline  
Oud 5 september 2006, 08:50   #165
luc broes

Standaard

Pietje heeft een vraag: Leg ons volgende uitspraak dan maar eens uit

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Internaut
.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.

Eenvoudige vraag van een gecomplikeerd man!
De bibliotheken worden aangevuld met literatuur die links verwijderde of niet aanbood (en neen, het gaat niet over negationistische literatuur!).
Dus een einde stellen aan de linkse 'boekverbranding'.

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 september 2006 om 08:50.
luc broes is offline  
Oud 5 september 2006, 09:48   #166
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Wel jullie doen dat etiketeren nu al. Blijkbaar past uitgeverij Egmont niet in het rijtje boeken dat ter publicatie gelezen mag worden. Stel nu dat ik een boek wil lezen over het Vlaams Belang, zoals er zijn over andere politieke partijen ?
Als iemand een boek wil lezen hierover dient hij meteen het boek te kopen, hetgeen meer geld kost dan het te huren in een bib.
De mensen krijgen zo een eenrichtingsverkeer of verdrongen beeld.
Ehh... Die boeken zijn toch netjes in de bibliotheek te verkrijgen?

Kijk op pagina 3 van dit topic maar eens naar mijn post
DenMathias is offline  
Oud 5 september 2006, 09:55   #167
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Ehh... Die boeken zijn toch netjes in de bibliotheek te verkrijgen?

Kijk op pagina 3 van dit topic maar eens naar mijn post
Toch niet in de Bib van Leuven,
Vorenus is offline  
Oud 5 september 2006, 10:05   #168
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Weet Pietje niet wat het verschil is tussen rechtse en linkse litteratuur!?
Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.

Laatst gewijzigd door Pietje : 5 september 2006 om 10:07.
Pietje is offline  
Oud 5 september 2006, 10:08   #169
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Noem mij anders eens een paar "linkse" en "rechtse" romans. Boeken over het VB, noem ik geen litteratuur.
Ik zoek goede rechtse literatuur.
ericferemans is offline  
Oud 5 september 2006, 10:10   #170
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Internaut
.
Ik hoop dat het Vlaams Belang eindelijk eens orde kan zetten inzake de lectuur in bibliotheken die overwegend links is.
Jongen toch, noem eens een paar titels van de door u zo gevreesde linkse literatuur.

En ter geruststelling: in de bib van Londerzeel kan je zelfs Mein Kampf uitlenen, dus niet komen zagen he, rechtse sjarels komen ook aan hun trekken.

Dat negationistische literatuur wordt geweerd is niet meer dan logisch, net zoals je geen handleidingen voor het maken van bommen of een praktische cursus pedofilie zult vinden.
Oud 5 september 2006, 10:15   #171
ericferemans

Standaard

Allez zeg, is er niemand van de zwartzakjes die goede rechtse literatuur kan opsommen? Zou er...
Wacht: geef me de naam van een paar goede rechtse schrijvers!
ericferemans is offline  
Oud 5 september 2006, 10:16   #172
ericferemans

Standaard

beeldhouwers?
ericferemans is offline  
Oud 5 september 2006, 10:16   #173
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dit is je reinste apekool. Het CS is nooit opgericht voor of tegen Sp.a Spirit, nietwaar?
Waarom antwoordt je niet op de volgende vraag:

Hou jij staande dat het cordon sanitaire, de schriftelijke afspraak tussen alle democratische partijen om geen coalities te vormen met het VB nog bestaat of geef je toe dat dit al jaren geleden is afgeschaft.
'K begin me te beklagen dat ik je hierop ooit attent gemaakt heb, mer soit.
Het is niet omdat er geen schriftelijke overeenkomst is dat het CS effectief ophoudt met bestaan. Zolang partijen weigeren met het VB te werken behoudt men effectief nog steeds een CS rond deze partij.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 september 2006, 10:17   #174
ericferemans

Standaard

alloooo...
Schilders dan maar?
ericferemans is offline  
Oud 5 september 2006, 10:19   #175
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De omvorming van Vlaams Blok naar Vlaams Belang ging gepaard met het opstellen van een nieuw partijprogramma. Na enige discussie besloten de andere partijen geen nieuw schriftelijk cordon sanitaire akkoord meer aan te gaan met betrekking tot het Vlaams Belang, zodat er formeel gesproken geen cordon sanitaire meer is ten aanzien van die partij. Toch heeft nog geen enkele partij een coalitie aangegaan met het Vlaams Belang.
Even het rode herlezen Feremans.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 september 2006, 10:22   #176
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
'K begin me te beklagen dat ik je hierop ooit attent gemaakt heb, mer soit.
Het is niet omdat er geen schriftelijke overeenkomst is dat het CS effectief ophoudt met bestaan. Zolang partijen weigeren met het VB te werken behoudt men effectief nog steeds een CS rond deze partij.
Onlogisch.
Er is wel degelijk een groot verschil tussen een samenzwering op papier, een pakt, een overeenkomst om op straffe van uitsluiting geen samenwerkingsverbanden op te zetten met het VB en wat er nu is: NIETS.

Dat partijen voorkeuren hebben is normaal, dat ze niet graag samenwerken met hun politieke erfvijanden is zelf evident. Het VB is een partij die naar mijn mening met geen énkele partij wenst samen te werken.

Dus doet zij aan volksverlakkerij door de eigen onwil om democratisch samen te werken nu voor te stellen als de onwil van anderen. Dit is je reinste leugen!

Waarom blijven ze zo plakken aan die naam "cordon sanitaire"?
Omdat het hun laatste strohalmpje is om de anderen op aan te vallen?
En het halmpje is weg. BLEIT.
Vlaams Bleit is een kluchtzangerspartij aan het worden.
Degenen die er op stemmen zijn geen mestkevers meer maar pamperdragers...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 september 2006 om 10:25.
ericferemans is offline  
Oud 5 september 2006, 10:24   #177
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Even het rode herlezen Feremans.
Wat is het probleem hiermee? Als de andere partijen geen zin hebben om met het VB in zee te gaan, dan is dat hun goed recht. Net zoals het het goede recht is van het VB om nooit met SP, groen! of de VLD in een coalitie te gaan.

Het feit dat alle partijen opnelijk toegeven dat ze niet met het VB in zee willen schept bovendien enkel duidelijkheid voor de kiezer. Dat we daardoor in een allen tegen een situatie terechtkomen, tja....
Oud 5 september 2006, 10:28   #178
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onlogisch.
Er is wel degelijk een groot verschil tussen een samenzwering op papier, een pakt, een overeenkomst om op straffe van uitsluiting geen samenwerkingsverbanden op te zetten met het VB en wat er nu is: NIETS.

Dat partijen voorkeuren hebben is normaal, dat ze niet graag samenwerken met hun politieke erfvijanden is zelf evident. Het VB is een partij die naar mijn mening met geen énkele partij wenst samen te werken.

Dus doet zij aan volksverlakkerij door de eigen onwil om democratisch samen te werken nu voor te stellen als de onwil van anderen. Dit is je reinste leugen!
Correctie, het VB kan niet samenwekren met eender welke andere partij. Toch zolang ze geen water in hunne wijn willen doen.

Wat Morel in schoten betreft. Ik moet het mens niet. Ik zou er nooit op stemmen. Maar, als partner om mee in zee te gaan lijkt ze me wel meer acceptabel dan een FDW...
Oud 5 september 2006, 10:28   #179
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jij was dan ook de eerste die hier afkwam met de geschreven versie.
Euh, nee, dat was ik....
Amon_Re is offline  
Oud 5 september 2006, 10:44   #180
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Onlogisch.
Of het een schriftelijke overeenkomst is of een mondelinge, het resultaat, mijn beste, is hetzelfde, geen samenwerking met het VB.

Dat, mijn beste, is waar het finaal om draait.

Citaat:
Uw mening is geen wet. Wat hun voorkeuren betreft, door hun zwart/wit denken zijn ze geen haar beter dan het VB. Ik moet ik van bepaalde individu's hier op't forum ook niet hebben, toch ben ik volwassen & beschaafd genoeg om er een dialoog mee te houden zonder constant lopen te schuimbekken.

Citaat:
Conclusie's trekken uit een onbewezen mening & deze voordoen als een absolute waarheid getuigd volgens mij van enige oneerlijkheid.

Citaat:
Waarom blijven ze zo plakken aan die naam "cordon sanitaire"?
Omdat het hun laatste strohalmpje is om de anderen op aan te vallen?
En het halmpje is weg. BLEIT.
Verklaar dan eens Leterme's uitspraken? En die van andere partijtops?

Citaat:
Vlaams Bleit is een kluchtzangerspartij aan het worden.
Degenen die er op stemmen zijn geen mestkevers meer maar pamperdragers...
Kun jij geen enkele post maken zonder over te komen als een "tool"?
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be