Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 oktober 2003, 17:43   #161
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Superstaaf, U maakt er toch wel een karikatuur van hoor. Voor ons is- net als in de meeste W-Europese landen stemrecht verbonden aan nationaliteit. Mensen stemmen voor hun volksvertegenwoordigers. Je redenering zou steek houden wanneer alle staten het nationaliteitsbeginsel afschaffen en één wereldstaat creerden. Jammer genoeg zijn we nog niet zover.
Bruno* is offline  
Oud 2 oktober 2003, 17:44   #162
Bruno*
Banneling

Standaard

Wat ga je trouwens doen met mensen die zowel stemmen voor hun thuisland als hier?
Bruno* is offline  
Oud 2 oktober 2003, 18:03   #163
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je redenering zou steek houden wanneer alle staten het nationaliteitsbeginsel afschaffen en één wereldstaat creerden. Jammer genoeg zijn we nog niet zover.
Die "jammer" komt wel heel ongeloofwaardig over wanneer ze uit de mond komt van een reactionaire staatsnationalist.
Xenon is offline  
Oud 2 oktober 2003, 18:20   #164
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Wel daar ben ik mee akkoord. Maar dat komt op zelfde neer. Die geen die te gast zijn mogen niet stemmen. De andere wel.
Indien u ergens anders een hoofdverblijfplaats hebt mag u daar uw plichten vervullen en uw rechten opeisen.
Ik zie niet in waarom bv. een Japanse toerist die hier te gast is voor de periode van Bv. 1 maand of zo hier ook moet stemmen..

Citaat:
Al wringt her wel wat zomaar nationaliteit cadeau te doen.. dan is dit morgen klein marroko. Niet racistisch bedoeld, maar ik wil dat liever niet.
u doelt op onze sociale zekerheid?
onder andere..

Ook cultureel etc.. Geen probleem mensen van buiten europa hoor.
Maar beetje eigenheid mag toch?

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 2 oktober 2003, 18:21   #165
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Omdat wij ons niet laten chanteren door een carnaval belg
De mening van de achterban interesseert jullie dus geen moer, laat staan dat je er rekening mee zou houden.
Dat is niet de eerste keer dat ik zulks ondervind vanwege BuB..........

Jawel, deze interesseert ons wel. Maar iemand zoals jij, die niet veel goed te zeggen heeft over ons. Ons racisten noemt etc.. nee daar hoeven wij geen rekening mee te houden? bent u trouwens lid? Ik dacht dat wij niet zomaar de mening van mensen mochten volgen om kiezers te lokken?
Wel bij deze..

Citaat:
Het is wel tot stand gekomen na wat derby pils ..
Trek er lessen uit.
Zet het op een zuipen en drink jullie opnieuw moed in om dit stupide programmapunt terug te trekken.

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 2 oktober 2003, 18:46   #166
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken?
Afwijken van het onderwerp?
Bespaar u de moeite Superstaaf. U heeft met de BUB-aanhangers absoluut geen waardig oponent in dit debat en ondanks ik het zeker niet altijd met u eens ben, is het in deze overduidelijk dat ze absoluut geen argumenten meer hebben en dan maar over een ander onderwerp beginnen. Is de BUB trouwens pro of contra de monarchie?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 2 oktober 2003, 19:14   #167
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken?
Afwijken van het onderwerp?
Bespaar u de moeite Superstaaf. U heeft met de BUB-aanhangers absoluut geen waardig oponent in dit debat en ondanks ik het zeker niet altijd met u eens ben, is het in deze overduidelijk dat ze absoluut geen argumenten meer hebben en dan maar over een ander onderwerp beginnen. Is de BUB trouwens pro of contra de monarchie?
Pro de monarchie.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline  
Oud 2 oktober 2003, 20:42   #168
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bespaar u de moeite Superstaaf.
Denk je echt dat BuB-leden volkomen hardleers zijn en blijven volharden in de boosheid uit misplaatste trots, tekort aan feel met werkelijke beschaving, of plat politiek populisme en opportunisme?

Errare humanum est, sed perseverare diabolicum!
Oud 3 oktober 2003, 18:07   #169
Bruno*
Banneling

Standaard

Alvast op jou van toepassing
Bruno* is offline  
Oud 3 oktober 2003, 18:36   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Is dat nu een argument?
Roepen:"Ik heb gelijk", volstaat niet.
Toon je gelijk aan.
Of geef je ongelijk toe, dat bespaart jou de moeite, en een zoveelste val door de mand.........

Ik toonde klaar en duidelijk aan dat de BuB zich schaart onder de discriminerende paraplu van het Vlaamsblok.
Uiteindelijk is dat jullie zaak.
Ofwel voelen jullie zich daar goed bij, en dan weerhoud je de barbaarse stellingen als programmapunt.
Andere mogelijkheid: jullie zien in dat het geen goed idee was, en jullie veranderen je standpunt.

Wat niet kan, is ontkennen wat jullie hier met zoveel poeha kwamen aankondigen: pure discriminatie op basis van nationaliteit. Iets wat noch door de Belgische noch door de nieuwe Europese grondwet toegelaten is......
Oud 3 oktober 2003, 18:45   #171
Bruno*
Banneling

Standaard

Wat niet kan, is ontkennen wat jullie hier met zoveel poeha kwamen aankondigen: pure discriminatie op basis van nationaliteit. Iets wat noch door de Belgische noch door de nieuwe Europese grondwet toegelaten is......

Wat is volgens jou de betekenis van nationaliteit?
Bruno* is offline  
Oud 3 oktober 2003, 18:47   #172
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is dat nu een argument?
Roepen:"Ik heb gelijk", volstaat niet.
Toon je gelijk aan.
Of geef je ongelijk toe, dat bespaart jou de moeite, en een zoveelste val door de mand.........

Ik toonde klaar en duidelijk aan dat de BuB zich schaart onder de discriminerende paraplu van het Vlaamsblok.
Uiteindelijk is dat jullie zaak.
Ofwel voelen jullie zich daar goed bij, en dan weerhoud je de barbaarse stellingen als programmapunt.
Andere mogelijkheid: jullie zien in dat het geen goed idee was, en jullie veranderen je standpunt.

Wij zijn niet discriminerend, t mag van 2 kanten komen. Dus zei worden belg. Ofwel zoals Paulus voorstelde. Als ik ergens anders ga wonen mag ik dan ook daar stemmen. HEEL EUROPA moet dat dan aanvaarden. Ik heb dan wel die nationaliteit. Als ik er maar tijdelijk ben hoef ik me daar niet mee te bemoeien.

Ach ja, staafje, zever nog wa over het blok, ik distansieer mij er van.
Pas op, wij zijn ook voor veiligheid, oei oei al helemaal het blok brrrr

Trol is offline  
Oud 3 oktober 2003, 20:03   #173
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
na·ti·o·na·li·teit (de ~ (v.), ~en)
1 (van personen) staatsburgerschap, (van zaken) officiële registratie in een staat

Ik betwijfel of Staaf de noodzaak ziet om hier een andere betekenis aan toe te dichten en zelfs indien dat wel het geval zou zijn, stel ik mij de vraag wat dat ter zaken komt doen?

Citaat:
Wij zijn niet discriminerend, t mag van 2 kanten komen. Dus zei worden belg.
Wat mag er van 2kanten komen? En Trol - zonder denigrerend te willen doen - zou u misschien toch eens een keertje op uw taal kunnen letten. Kwestie van uw uitleg een klein beetje leesbaar te houden voor diegenen waarvoor uw berichten bedoeld zijn. Ik kan het mij echt niet voorstellen dat u in het hoger onderwijs zit en niet zou weten dat het dient te zijn "Dus zij worden" ipv "Dus zei worden". Sorry voor deze aanmerking, maar wij zouden enige coherentie in uw volgende postings ten zeerste appreciëren.

Nu back on track:
- de BUB wil geen stemrecht verlenen aan mensen met een andere dan de Belgische nationaliteit, juist?
- Zo ja, dan wordt er dus met andere woorden een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit, juist?
- Zo ja, dan maakt de BUB zich schuldig aan discriminatie, juist?
- Zo ja, bent u dan zo eerlijk om dit toe te geven?
- Zo nee, waar zit hem de fout in bovenstaande redeneringen?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 3 oktober 2003, 20:49   #174
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
1 (van personen) staatsburgerschap, (van zaken) officiële registratie in een staat

Ik betwijfel of Staaf de noodzaak ziet om hier een andere betekenis aan toe te dichten en zelfs indien dat wel het geval zou zijn, stel ik mij de vraag wat dat ter zaken komt doen?

Citaat:
Wij zijn niet discriminerend, t mag van 2 kanten komen. Dus zei worden belg.
Wat mag er van 2kanten komen? En Trol - zonder denigrerend te willen doen - zou u misschien toch eens een keertje op uw taal kunnen letten. Kwestie van uw uitleg een klein beetje leesbaar te houden voor diegen waarvoor uw berichten bedoelt zijn. Ik kan het mij echt niet voorstellen dat u in het hoger onderwijs zit en niet zou weten dat het dient te zijn "Dus zij worden" ipv "Dus zei worden". Sorry voor deze aanmerking, maar wij zouden enige coherentie in uw volgende postings ten zeerste appreciëren.

Nu back on track:
- de BUB wil geen stemrecht verlenen aan mensen met een andere dan de Belgische nationaliteit, juist?
- Zo ja, dan wordt er dus met andere woorden een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit, juist?
- Zo ja, dan maakt de BUB zich schuldig aan discriminatie, juist?
- Zo ja, bent u dan zo eerlijk om dit toe te geven?
- Zo nee, waar zit hem de fout in bovenstaande redeneringen?
Wel, wij vinden dat de mensen eerst Belg moeten worden om te mogen stemmen in ons land. Meer moet je daar niet achter zoeken. Belg worden gaat vrij snel (er moet zoals gezegt nog wat verbeteren etc..) dus vind ik het eigenlijk nogal raar dat mensen hier de rechten willen maar toch afzien van onze nationaliteit.

Ik zal proberen letten op mijn spelling. 90% van de fouten gebeurt echter ook door te snel te typen, ik houd m'n aandacht er ook niet steeds bij.

Trol is offline  
Oud 3 oktober 2003, 21:13   #175
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Nationaliteit aan stemrecht koppelen is een problematiek die niet enkel om het gemakkelijk verkrijgen van een Belgische Nationaliteit draait.

Stel dat ik in Belgie 20 jaar wil komen werken, om daarna naar een ander land te gaan, of naar mijn geboorteland terug te keren. (of 2 jaar of 10 jaar of 50 jaar, who cares). Als ik inspraak wil in de maatschappij waarin ik 10..20..30 etc jaar ga wonen moet ik volgens BUB de nationaliteit aannemen. En BUB gaat ervoor zorgen dat dat heel gemakkelijk wordt. Allemaal goed en wel, gaat BUB er dan ook voor zorgen dat ik naast die Belgische nationaliteit ook de oude mag bewaren? Of dat ik gemakkelijk een andere nationaliteit kan aannemen?

Deze hele discussie is quatch. Je hebt hier gewoon een aantal mensen die vinden dat je eerst een bepaald ritueel moet doormaken eer je waardig bevonden wordt om stem te krijgen in een democratie.
Oud 3 oktober 2003, 21:25   #176
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Nationaliteit aan stemrecht koppelen is een problematiek die niet enkel om het gemakkelijk verkrijgen van een Belgische Nationaliteit draait.

Stel dat ik in Belgie 20 jaar wil komen werken, om daarna naar een ander land te gaan, of naar mijn geboorteland terug te keren. (of 2 jaar of 10 jaar of 50 jaar, who cares). Als ik inspraak wil in de maatschappij waarin ik 10..20..30 etc jaar ga wonen moet ik volgens BUB de nationaliteit aannemen. En BUB gaat ervoor zorgen dat dat heel gemakkelijk wordt. Allemaal goed en wel, gaat BUB er dan ook voor zorgen dat ik naast die Belgische nationaliteit ook de oude mag bewaren? Of dat ik gemakkelijk een andere nationaliteit kan aannemen?

Deze hele discussie is quatch. Je hebt hier gewoon een aantal mensen die vinden dat je eerst een bepaald ritueel moet doormaken eer je waardig bevonden wordt om stem te krijgen in een democratie.
Wel in principe is dat laatste wat je zegt wel waar.. het komt er op neer.

Trol is offline  
Oud 4 oktober 2003, 00:59   #177
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Wel in principe is dat laatste wat je zegt wel waar.. het komt er op neer.
En vind je dat normaal? Jij krijgt toch dat recht van geboorte mee. Ik vraag me echt af wat de reden zou zijn om daarin te discrimineren. Laat ons die redenen op een lijstje zetten en van daaruit constructief naar oplossingen zoeken ipv categoriek een discriminatoir programmapunt aan te nemen.
Oud 4 oktober 2003, 03:00   #178
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Tacitus wrote:

Dan is mijn vraag: waarom dient nationaliteit nog als ze niet meer aan politieke zeggingschap gekoppeld wordt?
Bruno* is offline  
Oud 4 oktober 2003, 06:01   #179
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tacitus wrote:

Dan is mijn vraag: waarom dient nationaliteit nog als ze niet meer aan politieke zeggingschap gekoppeld wordt?
Om uw moederland aan te duiden in de tussenphase naar een wereld waar het barbaarse onderscheid tussen mensen die 100 km uit elkaar wonen. Nationaliteit mag voor mijn part voortbestaan terwijl we de wereld globalizeren en zelfs daarna nog als cultureel gegeven. Voor de rest heeft het begrip nationaliteit geen enkel sociaal nut, we zouden evengoed functioneren zonder. Zonder stemrecht is echter al iets helemaal anders.
Oud 4 oktober 2003, 18:47   #180
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Om uw moederland aan te duiden in de tussenphase naar een wereld waar het barbaarse onderscheid tussen mensen die 100 km uit elkaar wonen. Nationaliteit mag voor mijn part voortbestaan terwijl we de wereld globalizeren en zelfs daarna nog als cultureel gegeven. Voor de rest heeft het begrip nationaliteit geen enkel sociaal nut, we zouden evengoed functioneren zonder. Zonder stemrecht is echter al iets helemaal anders.
Momenteel zitten we nog in die tussenfase, en dat kan nog wel even duren. Ik zie geen reden waarom Belgie unilateraal nationaliteit van opkomstplicht zou moeten loskoppelen.
Bruno* is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be