![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Superstaaf, U maakt er toch wel een karikatuur van hoor. Voor ons is- net als in de meeste W-Europese landen stemrecht verbonden aan nationaliteit. Mensen stemmen voor hun volksvertegenwoordigers. Je redenering zou steek houden wanneer alle staten het nationaliteitsbeginsel afschaffen en één wereldstaat creerden. Jammer genoeg zijn we nog niet zover.
|
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Wat ga je trouwens doen met mensen die zowel stemmen voor hun thuisland als hier?
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#164 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ook cultureel etc.. Geen probleem mensen van buiten europa hoor. Maar beetje eigenheid mag toch?
![]() |
#165 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#167 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum!
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Alvast op jou van toepassing
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Roepen:"Ik heb gelijk", volstaat niet. Toon je gelijk aan. Of geef je ongelijk toe, dat bespaart jou de moeite, en een zoveelste val door de mand......... Ik toonde klaar en duidelijk aan dat de BuB zich schaart onder de discriminerende paraplu van het Vlaamsblok. Uiteindelijk is dat jullie zaak. Ofwel voelen jullie zich daar goed bij, en dan weerhoud je de barbaarse stellingen als programmapunt. Andere mogelijkheid: jullie zien in dat het geen goed idee was, en jullie veranderen je standpunt. Wat niet kan, is ontkennen wat jullie hier met zoveel poeha kwamen aankondigen: pure discriminatie op basis van nationaliteit. Iets wat noch door de Belgische noch door de nieuwe Europese grondwet toegelaten is......
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Wat niet kan, is ontkennen wat jullie hier met zoveel poeha kwamen aankondigen: pure discriminatie op basis van nationaliteit. Iets wat noch door de Belgische noch door de nieuwe Europese grondwet toegelaten is......
Wat is volgens jou de betekenis van nationaliteit? |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ach ja, staafje, zever nog wa over het blok, ik distansieer mij er van. Pas op, wij zijn ook voor veiligheid, oei oei al helemaal het blok brrrr ![]()
![]() |
#173 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1 (van personen) staatsburgerschap, (van zaken) officiële registratie in een staat Ik betwijfel of Staaf de noodzaak ziet om hier een andere betekenis aan toe te dichten en zelfs indien dat wel het geval zou zijn, stel ik mij de vraag wat dat ter zaken komt doen? Citaat:
Nu back on track: - de BUB wil geen stemrecht verlenen aan mensen met een andere dan de Belgische nationaliteit, juist? - Zo ja, dan wordt er dus met andere woorden een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit, juist? - Zo ja, dan maakt de BUB zich schuldig aan discriminatie, juist? - Zo ja, bent u dan zo eerlijk om dit toe te geven? - Zo nee, waar zit hem de fout in bovenstaande redeneringen?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
#174 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik zal proberen letten op mijn spelling. 90% van de fouten gebeurt echter ook door te snel te typen, ik houd m'n aandacht er ook niet steeds bij.
![]() |
#175 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nationaliteit aan stemrecht koppelen is een problematiek die niet enkel om het gemakkelijk verkrijgen van een Belgische Nationaliteit draait.
Stel dat ik in Belgie 20 jaar wil komen werken, om daarna naar een ander land te gaan, of naar mijn geboorteland terug te keren. (of 2 jaar of 10 jaar of 50 jaar, who cares). Als ik inspraak wil in de maatschappij waarin ik 10..20..30 etc jaar ga wonen moet ik volgens BUB de nationaliteit aannemen. En BUB gaat ervoor zorgen dat dat heel gemakkelijk wordt. Allemaal goed en wel, gaat BUB er dan ook voor zorgen dat ik naast die Belgische nationaliteit ook de oude mag bewaren? Of dat ik gemakkelijk een andere nationaliteit kan aannemen? Deze hele discussie is quatch. Je hebt hier gewoon een aantal mensen die vinden dat je eerst een bepaald ritueel moet doormaken eer je waardig bevonden wordt om stem te krijgen in een democratie.
#176 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#177 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#178 | |
Banneling