![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @paulus
zoals je zelf kan zien het is een pleidooi tegen adoptie an sich... niet meer niet minder en een smeekbede om zoveel mogelijk de natuurlijke biologische gezinsrelatie te behouden en een aanklacht wat zij noemt symbooldosier ik ben het er volkomen mee eens btw ![]() ps. zeg nu nog dat ik je geen munitie geef ![]() ps2. en nu zou ik van jou willen weten ( 10x ondertussen ) of Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer uit de tekst van het Vlaams parlement, die jij postte... De adoptiewet voor holebi’s is een slecht idee. Het gaat dus niet over adoptie an sich maar over adoptie door holebis. Het is geen pleidooi tegen adoptie an sich, maar tegen adoptie door holebis. Daarom zegt ze ook woordelijk: "De adoptiewet voor holebi's". Je kan daar toch niet naast kijken? Verder zegt ze dan: De adoptiewet is een juridische oplossing, op basis van de anti-discriminatiewet, voor een complex en dieppsychologisch probleem, waarbij volgens mij de affectieve belangen van het zeer jonge kind in het gedrang komen. Het is een wet die voorbij gaat aan de psychologische realiteit van de vroegkinderlijke ontwikkeling, waarbij deze wettelijke mogelijkheid tot adoptie ingaat tegen de affectieve rechten van het prenatale en jonge kind. Dan herhaal ik Gaby S. vanuit een vorige posting In de geestelijke ontwikkeling van het jonge kind zijn er twee onmisbare factoren, de vader en de moeder, en je kan zo’n baby nu eenmaal niks wijsmaken. Daarmee is het nu toch wel duidelijk aangetoond dacht ik. Een vader én een moeder zijn volgens haar onmisbare factoren zegt ze. Gezien een holebigezin dat niet kan geven, is zij gekant tegen holebi-adoptie. Dat zijn verschillen. Vader en moeder. De logica zelve zou ik zeggen... Het moet nu toch wel heel duidelijk zijn he? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 september 2006 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat ik daarin lees dat ze de openstelling van de adoptieprocedure een barslecht idee vindt ... redenen zoals jij hier net komt aan te halen zij spreekt over het ontbreken van de biologische moeder-kind band als eerste en belangrijkste reden als je dus uitgaat van adoptie zondermeer ( dus geen tussenvormen waar het kind bv niet ontrokken wordt uit de oorspronkelijke biologische habitat ) verder spreekt ze erg zijdelings ( niet in die uiteenzetting voor 't vlaams parlement ) over de rol van een vader en moeder wat uiteraard ontbreekt bij een holebirelatie maar die ontbreekt evenzeer bij eenoudergezinnen kortom ... kan je dus nergens aldus haar eigen tekst stellen dat een andere vorm van adoptie ( in diezelfde zuiver vorm dus ) te prefereren zou zijn en daar ging 't 'm toch over hier post #105 waar jij op reageerde : Citaat:
Citaat:
leer toch een lezen aub ze is dus tegen elke vorm van zuivere adoptie zondermeer : tegen holebiadoptie tegen heteroadoptie tegen eenouderadoptie en met de vraag naar holebiadoptie wou ze gewoon de hele problematiek terug in de verf zetten ... dat staat ook zo letterlijk in haar uiteenzetting Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 14:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat een hoop geleuter allemaal...
![]() Die adoptiewet voor holebi's holt de al lang bestaande realiteit na. Er zijn ontzettend veel kinderen die - al lang voor er zelfs maar sprake was van die wet door holebi's - werden en worden opgevoed. De wet die voor de adoptiewet voor holebi's van kracht was, heeft overigens nooit holebi's verhinderd om te adopteren. Deze wet strekt er alleen toe om ook holebiKOPPELS de kans te geven om te adopteren. Het is een juridische constructie die een bestaande maatschappelijke realiteit vorm geeft. "Wetenschappers" die tegen beter weten in blijven beweren dat deze wet nadelig is voor kinderen, zijn het predikaat "wetenschapper" niet waard. Of een kind al dan niet beter af is bij één vader en één moeder, dan wel twee vaders of twee moeders is niets meer dan koffiedikkijken. Dat een kind beter af is met een juridische band met de BEIDE ouders die hem of haar opvoeden, is de evidentie zelve. Al de rest is - zoals gezegd - geleuter.
Laatst gewijzigd door Manuel* : 25 september 2006 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees dit stukje misschien eens :
Citaat:
of dit stukje over haar symbooldosierbezwaar : Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 14:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praha.
Gaby S. spreekt zich uit tegen holebi adoptie omdat ze van mening is dat een kind een vader en een moeder nodig heeft. Jij maakt daarvan dat zij tegen adoptie is in het algemeen en dat is niet waar. Dat zegt zij nergens. Zij heeft het uitsluitend over holebi-adoptie. En d�*t wil jij niet zien. Het is juist dat elke adoptie zijn nadelen heeft voor de ontwikkeling van het kind, hetzij hetero of homo. Maar, een adoptie door holebi heeft een extra nadeel, namelijk het ontbreken van een vader én een moeder. Dit vindt zij belangrijk genoeg om bezwaar aan te tekenen tegen de adoptiewetgeving voor holebis. Kinderen verdienen immers het beste wat wij hen kunnen bieden en een holebigezin is dat volgens haar niet, omwille van dat extra nadeel. Daarom is een adoptie door holebi minder goed voor het kind is kwestie dan een adoptie door hetero. Zeggen dat Gaby S. tegen adoptie is in het algemeen is oneerlijk. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) en omdat het een symbooldosier is volgens haar ( ik geef haar daar zelfs gelijk in ) waar eens temeer benadrukt wordt dat de 'rechten' van het kind moeten wijken voor de 'rechten' van de volwassenen 3) omdat ze die biologische moederband het allerbelangrijkste acht en daar kan bij bv homoadoptie uiteraard geen sprake van zijn geen van de drie problemen die zij stelt zijn inherent alleen verbonden aan holebiadoptie ze ziet wel meer problemen bij holebiadoptie in het onheil dat er kinderen zouden geproduceerd worden omwille van de vraag Citaat:
lees de tekst van 't vlaams parlement er eens over de stukjes die je over haar vond her en der in de nachtwacht en op gaybelgium zijn op zijn minst wat uit hun context gerukt net omwille van die hete aardappel Citaat:
ze is geraadpleegd over holebiadoptie en ze gaf haar algemene bezwaren wat uiteraard includeert dat holebiadoptie ook niet kan voor haar Citaat:
ik denk dat eenieder het daarover eens is maar wees godverdomme eens consequent ... als je haar raad als waarheid accepteert om geen holebiadoptie toe te staan dan betekent dit op zijn minst dat adoptie bij éénoudergezinnen ook niet meer kan Citaat:
waar vind jij in haar betoog letterlijk staan dat een eenoudergezin bv te preferen zou zijn boven een lesbisch koppel ? of waar vind jij in haar betoog bv letterlijk dat een adoptie bij een heterogezin zonder biologische band te preferen zou zijn boven een lesbische semi-adoptie ? daar ging 'm hier over... als je spreekt dat er een probleem zou zijn bij holebiadoptie voor de kinderen inherent en causaal verbonden aan die gezinsvormgeving en je verwijst me door naar GS als één van de voorbeelden van wetenschappers die dat vinden... dan mag ik op z'n minst verwachten dat je dat aan de hand van haar bevindingen ook hard kan maken dat doe je dus niet... en je blijft bij vergelijken tussen appelen en citroenen Citaat:
jij gaat uit van je eigen overtuiging, jouw eigen dogma en leest precies alleen die zaken die dat bevestigen en gaat aan de rest voorbij Citaat:
ze is verdomme ronduit tegen met uiteraard die bedenking dat het soms niet anders kan en we dan maar best de psychologische rechten van het kind laten primeren zover dat kan ze is zelfs consequent ( meer dan jij ) hierin en zegt letterlijk dat we ons best maar terug zouden bezinnen over heteroadoptie en eenouderadoptie ze heeft zelfs zeer dikke twijfels over andere 'onnatuurlijke' verwekking zoals ivf... kan je 't wel voorstellen zeker Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 15:29. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en verder ga jij en GS volledig voorbij de realiteit zoals ze nu reeds is
zoals Manuel* reeds zei... de openstelling van die adoptiewetgeving dient slechts een wettelijk statuut te geven aan een bestaande realiteit of pleit je naast het terug afschaffen van die wetgeving en ( uiteraard het extra surplusje dat van eenoudergezinnen dan ook maar af te schaffen ) ook voor een omgangsverbod van de ouders bij bestaande kinderen ? ahja en dan nog eens iets ... waarop denk je dat de gehele psyshoanalyse en bijhorende therapie op gebaseerd is ? zou het kunnen dat dat zich voornamelijk berust op dat soort onderzoek dat jij net ( eerder in de draad ) grandioos wegwuifde ? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen praha.
Ze zegt dat ze tegen de adoptiewet voor holebi's is. Dit is wat zij zegt. Daarmee begint ze en vervolgens fundeert zij dat. Maar jij haalt het uit elkaar. Jij zegt dat de redenen die zij opgeeft om tegen holebiadoptie te zijn ook opgaan voor elke adoptie en concludeert daaruit dat zij tegen elke vorm van adoptie is. Maar dit is niet wat zij zegt. Dit is wat jij ervan maakt. Trouwens het adopteren staat niet eens ter discussie. Wat ter discussie staat is het adopteren door holebi's en dat weet je best. Waar zegt zij dat ze tegen elke adoptie is? Je zegt dat zij dat letterlijk zegt maar ik zie het nergens staan hoor. Nogmaals, dit is wat jij ervan maakt. En dat is niet eerlijk. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeg ik ergens dat ze niet tegen de adoptiewet voor holebi's zou zijn ? Citaat:
ze heeft heel haar zegje mogen doen in 't vlaams parlement en dat is duidelijk overduidelijk zelfs zo duidelijk op het hilarische af volgens menig collega maar daar ga ik me niet verder over uitlaten Citaat:
ze zegt het letterlijk Citaat:
Citaat:
en daarom is ze ook over geraadpleegd vandaar dat ik zeg dat ze haar boekje ( de opzet van de raadpleging ) reeds te buiten ging want haar betoog ging veel verder dan een pro- of contra holebiadoptie en natuurlijk is haar antwoord njet wat ik van jou verwacht is dat je verder dan je neus leest en als je haar dan toch wilt aanvoeren als bron ( onder voorbehoud... dat weet ge best ![]() Citaat:
nogmaals ze is ronduit tegen adoptie ( zuiver vorm waar er dus sprake is van de psychologische onthechting ...gepaard gaande met een scheidingservaring bij het jonge kind ) dit gaat dus voor elke vorm van adoptie en draagmoederschap op als het gaat over meer dan juist een tweede ouder ( bij voorkeur man ) die mede zou adopteren daarnaast beseft ze natuurlijk ook wel dat het soms niet anders zal kunnen verder gaat haar argument man-vrouw relatie ook op bij éénoudergezinnen nu jij weer Citaat:
een bron geven die ronduit bedenkelijk is en vervolgens dan nog eens net alleen die stukjes willen lezen die tegen holebi-adoptie zouden kunnen pleiten Citaat:
nogmaals ... onder voorbehoud dat ik samen met jou GS als dé waarheid zou moeten nemen kan je niet anders dan consequent zijn en de wet op holebi-adoptie terugschroeven en dat op z'n minst tezamen met eenoudergezinnen of niet ? volledig tezijde vind ik het wel erg bevreemdend dat je empirisch onderzoek plots wel weer aanvaard ![]() Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 15:58. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We komen er niet uit he praha?
Jij blijft beweren dat GS tegen adoptie is en dus ook tegen holebi-adoptie. Zo redeneer jij, maar dit is niet wat zij zegt. Ik blijf beweren dat zij tegen holebi-adoptie is (dat beweert ze namelijk wel) en niet tegen hetero-adoptie. Dat zegt zij nergens, dit is wat jij er van maakt onder de noemer verder-lezen-dan-je neus-lang-is, om vervolgens te concluderen. Maar dat is intelectueel oneerlijk. Ik leg uit waarom. Je haalt de dingen uit hun context. Iedereen weet dat de biologische band met de ouders het meest natuurlijke is. Iedereen weet dat elk kind het best bij zijn eigen moeder opgevoed wordt en iedereen weet dat adoptie een noodzakelijk kwaad is. Maar om dan vervolgens te concluderen dat iedereen tegen adoptie is, is een brug te ver. En dit is wat jij doet met GS. Je legt beweringen in haar mond die zij niet gezegd heeft. Soms is adoptie inderdaad de best aangewezen oplossing voor het kind in kwestie. Wanneer de biologische ouders overleden zijn bijvoorbeeld. Waar het over gaat is of holebi-adoptie ook de best aangewezen oplossing kan zijn voor het kind in zo' n kwestie. "Neen" zegt GS "een kind is het best gedient met een papa én een mama". Volgens haar is dat beter dan twee papa's of twee mama's en ze legt uit waarom ze dat vindt. Zo zit het in elkaar. Leer zelf lezen zou ik zeggen. trouwens waar heb jij dat artikel eigenlijk vandaan? Ik vind het niet terug op het www. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Partijlid
|
![]() Hoewel twee papa's of mama's verre valt te prefereren boven géén ouders of maar één ouder.
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Partijlid
|
![]() Ik probeer enkel volgend argument te weerleggen; "Kinderen in HoLeBi's stellen worden gediscrimineerd omdat ze géén papa/mama hebben." Vergeet niet dat er heel veel gezinnen zijn waar er maar één ouder is. Dat is dat ook een discriminatie, neem ik aan?
Als je iemand voor de keuze stelt; 'Of je brengt je jeugd door in een kindertehuis, of je brengt je jeugd door in een HoLeBi-gezin.' dan is de keuze snel gemaakt denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het blijkt zo ...
Citaat:
ik ben benieuwd Citaat:
ik zeg het je toch... een njet voor holebi-adoptie Citaat:
leg jij mij miscchien eens uit hoe haar volledige pleidooi rijmt met een pro voor de (toen) bestaande vormen en meer specifiek hoe het argument 'vader & moeder' kan rijmen voor eenoudergezinnen waar men niet eens vroeg wat hun seksuele voorkeur zou zijn Citaat:
Citaat:
2) neen hoor ... ze zegt dat letterlijk dat we ons beter maar eens terug zouden moeten bezinnen over zowel holebi, hetero als alleenouderadopties met die bedenking uiteraard dat het soms een noodzakelijk kwaad is en beter dan geen Citaat:
maar dat includeert onmiddelijk dat ze zich op z'n minst ook tegen elke vorm van alleenouderadoptie moet keren.. al zegt ze dat natuurlijk niet onmiddelijk daar het niet aan de orde van de dag was toen nietwaar ? Citaat:
btw in je eigen bewoording : waarom zouden we enig geloof hecten aan empirisch onderzoek Citaat:
dat van 't vlaams parlement ? ... 'k zie niet in wat voor belang je er nog aan kunt hechten... of begint het wat te dagen ? wacht effe hier tot uw dienst 't is toch ni vervalst ofzo ? ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2006 om 17:42. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In heel wat gevallen komt de ouder alleen te staan nadat het kind is geboren. Dan is daar niets meer aan te doen en een spijtig voorval. Niet te vergelijken met een adoptie. Het in mijn opzicht nogaltijd beter is dat er zowel een moeder als een vader aanwezig is in het gezin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kandidaat adoptiekinderen genoeg anders ... dus stel dan nog dat het het best met zo zou zijn dan is het nog steeds beter de rest van de sukkelaars te voorzien van het mindere alternatief |
|
![]() |
![]() |