Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2003, 22:27   #161
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bij gebrek aan iniatief in de politiek heb ik geen enkele aandrang verder te gaan spitten in de huisvesting van politici.

Daar zullen de nodige "onderzoekers" van links en rechts wel uitsluitsel over geven. De eerste tegensalvo's van modder en drek zijn al gegeven, met een VB'er die in een of ander Linkeroeverdorp een pand bewoond dat eigendom is van Bedrijf X of Y, of van vereniging W of Z.
Oud 14 oktober 2003, 22:34   #162
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Over de intenties van het Vlaams Blok ga ik mij niet uitspreken daar ik deze niet ken, maar het is inderdaad hun en uw goed recht om zich vragen te stellen. Het is echter ook een feit dat er wettelijk gezien helemaal niets te verwijten vatl aan het adres van C.Pauwels en al de rest is dus gezever en weinig tot niets ter zaken doende. Dit zijn dan ook de laatste woorden die ik vuil maak aan dit onderwerp, want wil u dit vermijden dan schaft u gewoon het ganse OCMW af en dan is het probleem opgelost. Of u moest er gewoon een probleem bij hebben dat de dame goedkoop een 'woning' huurt, maar dat zou ook het geval kunnen zijn wanneer dit geen OCMW-woning was, dus soit.
Zeer juist Dies, dergelijke zaken hebben geen of weinig belang i.v.m. bestuur. Maar een mug op een olifant slaan als de olifant niet in de goede richting loopt heeft weinig zin. Je moet ervoor zorgen dat de olifant in de juiste richting loopt, (als die al verkeerd loopt) zonder doelbewust en gemakkelijkheishalve de mug dood te kloppen. (metaforisch)

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 08:50   #163
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

stel je voor dat het Vlaams Blok in Antwerpen niet bestond, zouden wij dan op de hoogte gebracht worden van die maffia praktijken ? ik denk van niet. Men heeft het Vlaams Blok in Antwerpen in de oppositie geduwd,
waar zij normaal (in een normaal land) niet hoeft te zitten, wie kan nu beweren dat ze haar werk niet doet en dit is niet het einde, een goede partij die oneerlijk behandel wordt bijt terug, en liefst zo hard mogelijk 8)
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 08:57   #164
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Patrick Janssens heeft gisteren op de televisie gezegd dat hij tot kalmt aanmaant, en wilt proberen om het probleem rustig op te lossen.

Hij vond evenwel dat het logisch was dat de oppositie kritiek leverde op deze feiten, omdat het de "taak van de oppositie is om te proberen de meerderheid te destabilizeren", aldus Janssens.

Geen verwijt naar het Blok, gewoon begrip. Zo hoort ge het eens van een ander.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 09:06   #165
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Het OCMW verhuurt woningen die gekoppeld zijn aan het inkomen: sociale woningen.

Het OCMW verhuurt ook woningen die niet gekoppeld zijn aan het inkomen: geen sociale woningen.

Van die laatste wordt de prijs bepaald aan de hand van wat gangbaar is in de private verhuur.

Kent er iemand een spreuk met de woorden “kaars – bril – uil”
Het OCMW heeft geen eigendom huizen te verhuren aan den privé.
U verdraait terug. Het OCMW kan huizen verhuren aan noodlijdenden. Huizen welke hun eigendom zijn.
Dan kan het OCMW ook huizen verhuren van privé personen, waarvoor het ocmw BORG staat.
Dus ik denk dat uw kaars en bril wel noodzakelijk zijn om een te lezen wat er staat.
En niet wat ik denkelijk geschreven heb.
Het OCMW verhuurt geen woningen welke ze in eigen beheer hebben aan NIET NOODLIJDENDEN. Ze moeten zelfs woningen laten leeg staan voor het geval er een gezin getroffen wordt door brand, of er een andere ogenblikkelijke noodmaatregel vereist is.
U verdraait bewust?, of onbewust de situatie van de eigenaar.
De Privéeigenaar kan verhuren aan, of via het OCMW. En dan moet er altijd via een oCMW werker een begrip, noodlijdend zijn.
Verder zelfde vrienden metser.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 09:15   #166
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Jammer voor hen, maar dat is niet de bedoeling van een oppositie. Jammer maar helaas voor sommigen..
En welke functie hebben de leden van de oppositie van u? Ik zou het in elk geval meer appreciëren wanneer zij constructief mee zouden werken aan een beter bestuur en beleid ten goede van de bevolking in plaats van dat zij halve waarheden - en erger - rondstrooien om hun politieke tegenstanders in een kwaad daglicht te stellen. Hetzelfde geldt trouwens voor leden van de meerderheid.
Dat doen zij effectief door het beleid op onvolkomenheden en - god beware me, nu zeg ik iets ergs - miskleunen te wijzen. En uiteraard door de kiezer hierover te informeren.

Voor zij die het nog steeds niet snappen : de taak van een oppositie is toezicht houden op de werking van de meerderheid. Constructief meewerken met het beleid gebeurt hier dus via een omweg. Wat goed is, zal de goedkeuring van de oppositie wegdragen. Wat niet deugt, zal door de oppositie aan de kaak gesteld worden.

Anders gezegd : het is NIET de taak van de oppositie om mee het beleid uit te stippelen. Daarvoor dient de meerderheid, remember ? Wanneer de meerderheid daar echter niks van bakt, d�*n komt het belang van een degelijke oppositie aan de orde.
Was rustig deze topic aan het lezen en wou die eerst uitlezen maar hier wil ik toch al effe op reageren.
Het is inderdaad de taak van de oppositie om alles wat mee in het oog te houden, kritiek te geven op fouten en misbruiken aan te klagen. Het staat hen bovendien vrij om te beweren dat ze alles beter zouden doen en alle problemen zouden oplossen.

Dat neemt niet weg dat ze goede maatregelen kunnen steunen of dat ze kunnen toegeven dat een of ander probleem niet simpel op te lossen is. Hierin verschilt het blok wel van andere oppositiepartijen. Niet dat ik elke week hun webstek nalees of dat ik elk foldertje uitpluis maar ik kan niet herrineren dat ze ooit op positieve wijze hebben meegewerkt. Enkel en alleen alles afbreken, de wereldwijde economische teruggang bestaat niet, dat in België de werkeloosheid toeneemt is enkel en alleen de schuld van paars, paars groenen en het feit dat vlaanderen niet zelfstandig is. Met een simpele zaak als de huurprijs die een schepen betaald en blijkbaar weinig van doen heeft met de bestuurlijke kwaliteiten van de persoon in kwestie trachten ze het bestuur te kelderen. Het zijn politieker en dienen oppositie te voeren tegen het beleid. Ze moeten aanklagen dat het niet mogelijk zou mogen zijn dat iemand die veel verdiend goedkoop kan huren. Niet een persoon eruit pikken, ook al is dat toevallig een schepen.
Hier moet ik U wel gelijk geven. Maar vergeet u dan de dioxine kwestie. of is dat te ver gerepen?
Elke opositiepartij heeft het recht, en de plicht GELIJK welke wantoestand aan te klagen.
Het is aan de kiezer om te beslissen of het meeteld in zijn mening.
De opossitie kontroleerd het beleid. Wanneer een meerderheidsvoorstel goed is zal het Blok het zeker niet afkeuren. Maar hoe kunt U weten wat het Blok goedkeurt. Er komen enkel negative zaken van het blok in de media. En daar vellen jullie het oordeel op.
Het BLOK keurt alles af.
Neen het Blok keurt alleen af waar ze niet mee akkoord kunnen gaan. Hetgeen goed is "voor de mensen" , zullen ze heus niet afkeuren hoor.
Of denkt U dat ze "euthanasie" willen plegen?
Oud 15 oktober 2003, 09:16   #167
Kempen
Gouverneur

Standaard

Ik heb ook een "leuk" voorbeeldje van vriendjespolitiek aan den lijve ondervonden.

Wegens ziekte van mijn beide ouders leefden wij in grote armoede. Wij woonden in een krot waar de kachel af en toe gewoon naar beneden zakte. Schimmels heel het huis rond, tocht langs ramen en deuren.
Wij vroegen een sociale woning aan. Er kwam een sociale assistente en die zag de ellende van de woning, het erg kleine inkomen van mijn vader (alleen ziekenkas).
Zij sprak scha en schande over onze situatie en wij zouden met grote prioriteit op de lijst komen. Ze zou als ze op het bureel kwam dadelijk gaan zien hoe vlug ze aan een woning kon geraken voor ons. Eindelijk gloorde een beetje hoop voor ons.
Nog even wat papieren invullen mijnheer en mevrouw wist de vriendelijke sociaal assistente te melden. En alle gegevens werden genoteerd. En dan kwam de vraag : bij welk ziekenfonds bent U ? En toen mijn ouders daarop hun lidmaatschapsboekje lieten zien van het Vlaams Ziekenfonds sloeg de plots niet meer zo vriendelijke socieaal assistente paars en groen uit. Ze sloeg haar map dicht met haar papieren, stak ze in haar kabas en vertrok met U hoort nog wel iets.
We hebben er nooit meer van gehoord.
Misschien was het toen dat ik mijn vertrouwen definitief verloren heb in de corrupte belgische samenleving ?

Ik wil U echter het voor onze familie uiteindelijke happy end niet onthouden. De toenmalige eerste minister van dit land (ik noem geen namen maar hij kwam uit de buurt van Antwerpen) had een prive secretaresse. En het toeval wou dat mijn moeder met die secretaresse in de klas had gezeten. Mijn moeder heeft toen een brief geschreven naar die secretaresse en binnen de 2 maanden woonden wij in een mooie, warme flat van een sociale huisvestingsmaatschappij.

Wat alleen mijn gedachte bevestigde dat wij inderdaad in een corrupt land leven.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 09:18   #168
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Hier moet ik U wel gelijk geven. Maar vergeet u dan de dioxine kwestie. of is dat te ver gerepen?
Elke opositiepartij heeft het recht, en de plicht GELIJK welke wantoestand aan te klagen.
De opossitie kontroleerd het beleid. Wanneer een meerderheidsvoorstel goed is zal het Blok het zeker niet afkeuren. Maar hoe kunt U weten wat het Blok goedkeurt. Er komen enkel negative zaken van het blok in de media. En daar vellen jullie het oordeel op.
Het BLOK keurt alles af.
Neen het Blok keurt alleen af waar ze niet mee akkoord kunnen gaan. Hetgeen goed is "voor de mensen" , zullen ze heus niet afkeuren hoor.
U bedoelt wellicht: wat goed is voor de leden van het Vlaams Blok.
Oud 15 oktober 2003, 09:22   #169
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Het BLOK keurt alles af.
Goed bezig PianOla.
Zo een antwoord kan men van U verwachten wanneer ge geen uitweg meer ziet.
Oud 15 oktober 2003, 09:27   #170
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het BLOK keurt alles af.
Zwak.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 09:28   #171
Kempen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het BLOK keurt alles af.

Piano de man die zegt wat U bedoelt ?

Dat lijkt verdacht veel op een blok slogan. Ben je zeker dat je geen lid meer bent Metser ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 09:35   #172
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214
Mijnheer wat is het verschil tussen een woning van het OCMW en een sociale woning
De verhuur van een sociale woning koppelt men aan het inkomen van de bewoners. Een privé-woning heeft een vastgestelde prijs. Omdat die zo laag is dat behoeftigen het goed kunnen gebruiken, is het daarom volgens mij ongepast om er een schepen in te laten huisvesten, ook al woont ze er van 1993 en heeft ze enkele herstellingen TER EIGEN COMFORT uitgevoerd! Dat laatste doen de verhuurders bij ons ook hoor, als ze liever bloemetjespapier dan streepjespapier zien.
Mijnheer, het OCMW kan een woning in privé bezit verhuren of huren, Maar het OCMW die een woning gaat verhuren in prive bezit BESTAAT niet.
Het OCMW kan met een privé bezitter overeenkomen dat er een behoeftige in zijn woning komt wonen, de behoeftige betaald dan het vastgestelde bedrag aan het OCMW, en het OCMW betaald de huurprijs aan de eigenaar.
Maar als het OCMW eigenaar is, moeten ze het verhuren aan de bij reglement vastgelegde huurwaarden van het OCMW. Dus volgens de noden en het inkomen, van de BEHOEFTIGDE, of noodlijdende.
Ik, denk dat men hier nogal met redelijk grof zand in onze ogen aan het strooien is.
de BEHOEFTIGDE, of noodlijdende. Je bedoelt het vuile plebs dat te lui is om te werken.
Deze bedoel ik inderdaad, dit zijn mischien mensen die liever arm leven dan een uitzuiger van een patroon rijker te maken welke toch op hun neerkijkt.
Niet iedereen is geboren in het bed van een notaris of koning.
Niet iedereen heeft de ouders gekregen welke door politieke invloed hun domme zoon hebben zien opklimmen tot een wereldvreemde idioot die andere mensen om hun sociale status steeds zit te schelden voor plebs.
Met vriendelijke groeten, een tot het plebs behorende genoot.
Oud 15 oktober 2003, 11:54   #173
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel
Citaat:
Citaat:
Zou jij het dan ook niet beter afwachten voor je het Vlaams Blok weer begint onderuit te halen.
Ik heb daar geen nieuwe info voor nodig, met wat ik allemaal in huis heb klaarliggen, kan ik nog dozijnen websites volschrijven, ik moet alleen nog de tijd ervoor vinden. Nog een beetje geduld, er staat nog vééél klaar op de plank

zeg , azijnzeiker , moest jij zoveel tijd besteden aan werk te zoeken i p v webstekjes vol te kribbelen, zou jij al lang ergens werken
Hier heb ik op de blauwe knop gedrukt.
Oud 15 oktober 2003, 11:57   #174
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou jij het dan ook niet beter afwachten voor je het Vlaams Blok weer begint onderuit te halen.
Ik heb daar geen nieuwe info voor nodig, met wat ik allemaal in huis heb klaarliggen, kan ik nog dozijnen websites volschrijven, ik moet alleen nog de tijd ervoor vinden. Nog een beetje geduld, er staat nog vééél klaar op de plank

zeg , azijnzeiker , moest jij zoveel tijd besteden aan werk te zoeken i p v webstekjes vol te kribbelen, zou jij al lang ergens werken
zijn we gewoon van u!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 12:17   #175
De Ryck Peter
Schepen

De Ryck Peter's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar De Ryck Peter Stuur een bericht via Instant Messenger naar De Ryck Peter Stuur een bericht via MSN naar De Ryck Peter
Standaard

Schepen Chantal Pauwels is niet van plan om ontslag te nemen. Zij voelt zich onder meer gesteund door 108 steunbetuigingen die dinsdag op haar kabinet zijn binnengekomen. Het Agalev-partijbestuur, dat om haar ontslag vroeg, wou dinsdagnamiddag een antwoord krijgen van Pauwels. Binnen de groene fractie in de gemeenteraad is er de bereidheid om haar meer tijd te geven. Dat is op vraag van burgemeester Patrick Janssens (sp.a) die eerst de begrotingsbesprekingen op een serene manier wil afronden. De positie van schepen Pauwels wordt ten vroegste morgen besproken
Oud 15 oktober 2003, 12:23   #176
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Ryck Peter
Schepen Chantal Pauwels is niet van plan om ontslag te nemen. Zij voelt zich onder meer gesteund door 108 steunbetuigingen die dinsdag op haar kabinet zijn binnengekomen.
Daar zal d'r dan eentje van mij bij zijn. Ik vind de feiten niet zwaarwichtig genoeg om haar ontslag te eisen.
Oud 15 oktober 2003, 12:26   #177
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

zijn we gewoon van u!
Je betreurt het blijkbaar dat persoonlijke aanvallen niet toegelaten zijn. Dit behoort natuurlijk tot de reguliere smijt-modder-strategie van jouw partij. Dat Duvel, die een gebruiker is van PI-forum, zich daar maar gaat uitleven, op dat forum kan werkelijk alles.
Oud 15 oktober 2003, 12:26   #178
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Citaat:
Het BLOK keurt alles af.
Zwak.
Voor ne gewone mens is dat "zwak" maar voor Piano is dat heel "STERK"!!
Oud 15 oktober 2003, 12:28   #179
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Citaat:
Het BLOK keurt alles af.
Zwak.
Voor ne gewone mens is dat "zwak" maar voor Piano is dat heel "STERK"!!
Hier heb je dat kleine jongetje van PI-forum weer
Oud 15 oktober 2003, 12:31   #180
De Ryck Peter
Schepen

De Ryck Peter's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar De Ryck Peter Stuur een bericht via Instant Messenger naar De Ryck Peter Stuur een bericht via MSN naar De Ryck Peter
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Ryck Peter
Schepen Chantal Pauwels is niet van plan om ontslag te nemen. Zij voelt zich onder meer gesteund door 108 steunbetuigingen die dinsdag op haar kabinet zijn binnengekomen.
Daar zal d'r dan eentje van mij bij zijn. Ik vind de feiten niet zwaarwichtig genoeg om haar ontslag te eisen.

Waarom eist men in eerste instantie niet het ontslag van de schepenen,waar de feiten wel zwaarwichtig genoeg zijn

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be