Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 14:47   #161
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Tuurlijk, en Elvis leeft Ben je altijd zo grappig ?
Uit zo'n reactie blijkt dat jij inderdaad niet veel van debatteren af weet. Maar goed, elke dag leer je bij.
Zwarte Spion is offline  
Oud 5 oktober 2006, 14:57   #162
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Uit zo'n reactie blijkt dat jij inderdaad niet veel van debatteren af weet. Maar goed, elke dag leer je bij.
Uit jouw uitspraak bleek dat je ofwel niks afweet van debatteren, ofwel Vandelanotte gruwelijk onderschat. En dat laatste is misschien nog een stukske erger.

Ik heb in mijn leven talloze debatten gevoerd: voor de rechtbank en niet tegen de minste. (een aantal van die confraters maken vandaag het schoon weer op de televisie) Vaak letterlijk gewonnen, soms plat op m'n bek gegaan. En weet je wat? Het ziet er altijd véél gemakkelijker uit dan het is.

Ik weet één ding: ik zal nog eerder Dewinter vloeren dan dat ik een deuk kan slaan in Vandelanotte. Als ik debatopponenten zou mogen kiezen, dan staat VDL ergens op de laatste plaats. Ik zou héél graag eens de vloer aanvegen met Dedecker bijvoorbeeld. D�*t lijkt me een heel dankbaar slachtoffer.

Desiderius is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:28   #163
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Uit jouw uitspraak bleek dat je ofwel niks afweet van debatteren, ofwel Vandelanotte gruwelijk onderschat. En dat laatste is misschien nog een stukske erger.

Ik heb in mijn leven talloze debatten gevoerd: voor de rechtbank en niet tegen de minste. (een aantal van die confraters maken vandaag het schoon weer op de televisie) Vaak letterlijk gewonnen, soms plat op m'n bek gegaan. En weet je wat? Het ziet er altijd véél gemakkelijker uit dan het is.

Ik weet één ding: ik zal nog eerder Dewinter vloeren dan dat ik een deuk kan slaan in Vandelanotte. Als ik debatopponenten zou mogen kiezen, dan staat VDL ergens op de laatste plaats. Ik zou héél graag eens de vloer aanvegen met Dedecker bijvoorbeeld. D�*t lijkt me een heel dankbaar slachtoffer.
Wat houd u tegen? En wat Dewinter betreft. Je kan hem elke vrijdag persoonlijk gaan uitdagen in de Amerikalei. Laat me weten wanneer en dan kom ik je uitlachen.
Zwarte Spion is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:41   #164
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Wat houd u tegen? En wat Dewinter betreft. Je kan hem elke vrijdag persoonlijk gaan uitdagen in de Amerikalei. Laat me weten wanneer en dan kom ik je uitlachen.
Als ik daar behoefte zou toe voelen...

Het VB interesseert me niet genoeg om me daarop voor te willen bereiden. Dat ze eerst eens zorgen dat ze aan de macht geraken, dan zal ik het desgevallend nog wel eens overwegen. Tot dan is FDW het me niet waard dat ik er m'n tijd zou insteken. Ik ben immers geen blokwatcher.

Desiderius is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:47   #165
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
naast de kwestie antwoorden op gestelde vragen

Dus: De moderatie, samen met de politieke tegenstanders, wisten dat hij geen antwoord kon geven op de gestelde vragen...en dat zal dan de reden zijn waarom ze hem niet lieten antwoorden...
Eindelijk snap ik het....
Laat mij nu en doordrammertje zijn en op het VB stemmen enkel en alleen om FDW eens de kans te geven om één keertje op een vraag te mogen antwoorden...kan ik hem eindelijk ook eens uitlachen zie...
Oud 5 oktober 2006, 15:59   #166
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Het ziet er altijd véél gemakkelijker uit dan het is.
Dit is een waarheid als een koe....
Je mag je afvragen hoeveel moeilijker het dan nog wordt als je de moderatie tegen hebt...let op: de nota 2001 "VRT en democratie" legt deze moderatie zelfs de "plicht" op om hem te benadelen...en dan spreek ik nog geeneens van de anti-VB sfeer die er op de Reyerslaan hangt...en ook dat is la lang geen geheim meer...cfr de talrijke uitspraken van redacteurs, journalsten, en ex-journalisten...

Wat het "debat" van gisterenavond betreft zal je het er toch hopelijk met mij eens zijn dat er van "debat" (stricto sensu) geen sprake was.
Dit was een georganiseerde slachtpartij waarbij het slachtoffer een meesterlijke ontwijkingsstrategie heeft toegepast...hij kon uiteraard niet weigeren aanwezig te zijn hetgeen ikzelf wel zou hebben gedaan...en hetgeen dan door de anderen in het lang en breed als lafheid zou worden uitgesmeerd in de (=hun) media...en een alibi hebben opgeleverd voor Petrick die het echt niet aandurft...(lepe kerel hoor diene Petrick)
Oud 5 oktober 2006, 16:24   #167
Desiderius
Minister-President

Standaard

@ Fieseler

FDW heeft zich zwak opgesteld; hij had korter op de bal kunnen spelen. Heb ondertussen wat meer van zijn debatpogingen (o.m. op de nederlandse televisie) bekeken en er is iets met zijn stijl van debateren... Véél te uitgesponnen (lees: te traag en breedsprakerig) en héél vaak ook naast de kern van de zaak. Het VB is voorzichtig geworden na de veroordeling en dat voel je ook aan de man. Het zal hem bij de eigen aanhang wel gesterkt hebben en dat is net het contraproductieve van al die spelletjes die tegen het VB worden opgezet.

Het beunhazencircus aan de overkant kwam er tenandere ook niet meteen goed uit. Voor de volledigheid wou ik dat er nog even bij vermelden...
Desiderius is offline  
Oud 5 oktober 2006, 16:51   #168
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door StevenNr1
Privé bewakingsdiensten, repressie is de oplossing, yihaa... NOT.
Janssens ontmijnde deze zotte kuur onmiddellijk:
Dewinter ging iets voorstellen dat onwettelijk is, dat asociaal is (indien je geld hebt zit je veilig, zonder poen: noppes) en dat daardoor zou worden afgeketst door de goeverneur.
Dan zou hij gaan klagen dat het niet kan doorgaan.
Dit was een snelle, duidelijke en goede analyse van het fenomeen VB: veel blazen, veel scheren: wol onmogelijk.
Ach ferie,

In ziekenhuizen, op privé- en bedrijfsterreinen en aan de kust kan het wel........Maar in de Antwerpse straten kan het -volgens u- niet (enkel omdat VB het voorstelt )

Zwakjes hoor.......as usual!!
zorlac is offline  
Oud 5 oktober 2006, 16:58   #169
chev.errant
Burger

Standaard Debat op één over Antwerpen

Precies, het zijn dingen die de modale Antwerpenaar al tientallen jaren weet en begrijpt, alleen de politici blijven zeer verbaasd wanneer ze met deze problematiek geconfronteerd worden... En liever wel dan niet zijn ze geneigd deze problematiek onder de mat te vegen, om welke reden mag joost weten. Ik vraag mij al jaren af of de Antwerpse coalitie-politici misschien steekpenningen krijgen om toch maar de zogenaamde integratie van Marokkanen te blijven verdedigen... Nogmaals: het gaat hier niet om een handvol kleurlingen van Zambiaanse, Nigeriaanse, Zuidelijk-Afrikaanse of andere afkomst met wie het hier in Antwerpen moeilijk samenleven is... Er is slechts 1 bepaald soort vreemdelingen met wie het niet alleen moeilijk maar zelfs onmogelijk is om samen te leven en dit omwille van hun godsdienst, gebruiken, lak aan respect voor het land en gemeente dat hun brood en ander voedsel in de mond steekt. Omwille van hun aantal zijn zij het echter die statistieken beinvloeden, die politici cijfers aanreiken over terugkeer van burgers naar "de stad", over geboortecijfers, over jonge eigenaars van huizen enz.
Benieuwd hoe deze politici zullen janken wanneer er opnieuw gemeenteraadsverkiezingen zijn in x-aantal jaren en deze burgers op stemgerechtigden van hun eigen partijen zullen stemmen... Make no mistake, zoals George Bush vaak zegt: deze burgers zullen hun eigen partijen op termijn oprichten en Antwerpen en Vlaanderen verder koloniseren. Voor al diegenen voor wie dat (melo)dramatisch overkomt: kom eens tijdje in Antwerpse buurten zoals de Seefhoek, Zurenborg, Borgerhout, Berchem enz. wonen of verblijven en trek UW OGEN open!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
welkom in de club ! je hebt het begrepen !
chev.errant is offline  
Oud 5 oktober 2006, 17:01   #170
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het argument dat Patrick Janssens aanhaalde: Dewinter wil de vreemdelingen naar de randgemeente sturen en bedreigt daarmee de "politiek" van zijn eigen Morelleke forelleke was RAAK!
Indien je dus op het VB stemt te Schoten (om de vreemdelingen buiten te houden) en op het VB stemt in Antwerpen (om ze naar Schoten te sturen) moet je dus wel beseffen op welke eerlijke partij je telkens stemt!
Dat was helemaal niet RAAK.......you idiot

't Toont gewoon aan hoe zwak de verdediging van Judas Janssens wel was, aangezien hij een andere gemeente in zijn argumentatie moest betrekken. Ook zeer hypocriet van onzen Judas, want hij zit altijd maar te zeveren dat ander gemeenten hun verantwoordelijk niet opnemen als het gaat over asielzoekers(en ze dumpen in A'pen stad). En nu verwijt ie 't VB tegen 'dumping' te zijn......how low can you go
Ik vond eerder dat Janssens een punt scoorde voor VB-Antwerpen door dat te zeggen.

Spreiding is de énige oplossing!!.....Bent u daartegen dan??
Houdt u dan zo van die zwarte scholen?
Houdt u dan zo van die ghetto's?
Houdt u dan zo van die overconcentratie van asielzoekers en illegalen in bepaalde wijken.......met als resultaat uitbuiting(en de onleefbare toestanden) van deze mensen?

Laatst gewijzigd door zorlac : 5 oktober 2006 om 17:04.
zorlac is offline  
Oud 5 oktober 2006, 17:22   #171
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dewinter heeft vanavond weer eens bewezen dat het VB een partij is die vooral op alles schiet wat hen niet aanstaat zonder zelf eens positieve voorstellen te doen. Dewinter's voorstel om privé-bewakingsdiensten in te schakelen ( in de rijke wijken natuurlijk ) tonen aan wat die partij denkt van de modale Antwerpenaar : plebs !!! Dewinter heeft zich op die manier weer eens buitenspel gezet. Met dit heerschap valt gewoon niet samen te werken.

Het Vlaams Belang moet niet in z'n kaarten laten kijken en hoeft geen enkel voorstel te doen totdat, totdat ze mee genomen worden in het bestuur van gemeenten en Vlaanderen. Welke praat vertellen de SPa en afgeleiden, dat is nog eens wat anders dan wat Filip Dewinter doet, die durft tenminste de vinger op de wonde leggen, wat natuurlijk door uw lotgenoten wordt beschouwd als racisme en prietpraat. Hetgeen zij (SPa en afgeleiden progressieven) vertellen is nog grotere prietpraat en wakkert alleen maar de haatgevoelens aan van mensen die deze comedie méér dan beu zijn en wakkert ook het onveiligheidsgevoel nog méér aan door al dit vreemd moslim tuig hier binnen te laten in Vlaanderen en te smijten met verblijfsvergunningen voor al die illegalen die hier zo maar vrij en vrank kunnen rondlopen.

Laatst gewijzigd door MisterXYZ : 5 oktober 2006 om 17:32.
MisterXYZ is offline  
Oud 5 oktober 2006, 17:24   #172
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Het Vlaams Belang moet niet in z'n kaarten laten kijken en hoeft geen enkel voorstel te doen totdat, totdat ze mee genomen worden in het bestuur van gemeente en Vlaanderen. Welke praat vertellen de SPa en afgeleiden, dat is nog eens wat
wat jij hier zegt is dat een oppositiepartij tegen de sterren op mag zeveren
jules is offline  
Oud 5 oktober 2006, 17:26   #173
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

ik heb het debat niet gezien, maar blijkbaar vertelt het Vlaams Belang op LO dat nieuwe havenuitbreiding enkel op RO kan, terwijl het Belang op RO net het tegenovergestelde verkondigt.

weet iemand daar meer over ?
jules is offline  
Oud 5 oktober 2006, 17:32   #174
Tegendradigaard

Standaard

En as ze in 't scheld liggen dan zeggen ze dat het minder diep moet worden gemaakt....
Tegendradigaard is offline  
Oud 5 oktober 2006, 19:06   #175
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

VDL is idd een sterk debater en politicus. Nu ja, dat laatste zal oa. blijken in juni'07...winst of verlies van SP-a in die verkiezingen zal dit ten dele bepalen (aangezien hij voorzitter is).

Nog iets waar ik u gelijk in moet geven is dat FDW zeker niet sterk was in het debat in 'woord tegen woord',....Maar de rest was dit evenmin. Alleen Piryns was ietwat op niveau (en aangezien zij zowat het onverdedigbare moet verdedigen vond ik haar eigenlijk best sterk).
Wat me ook stoorde was de (afgesproken) aanval van de meerderheid op de (zogezegde) schizofrenie van het VB.....En dan mocht FDW er nog niet op reageren.
In een téte-�*-téte met FDW gaan velen toch onderuit, vandaar dat men dit niet meer durft...Janssens op kop.

En dan JMD.
U verwijt personen onderschatting van bep. politici, maar u maakt dezelfde fout. Vertel mij eens waar de zwakte van JMD juist ligt dan? Welk punt van bvb. 'Rechts voor de Raap' denk u vlotjes onderuit te halen?

En btw, als u klaar bent met JMD, begin dan eens aan B.DeWever. Want imo staan ze toch ietwat voor dezelfde standpunten (hoewel het geen vrienden zijn, dacht ik).

Succes daarmee

Laatst gewijzigd door zorlac : 5 oktober 2006 om 19:09.
zorlac is offline  
Oud 5 oktober 2006, 19:10   #176
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
ik heb het debat niet gezien, maar blijkbaar vertelt het Vlaams Belang op LO dat nieuwe havenuitbreiding enkel op RO kan, terwijl het Belang op RO net het tegenovergestelde verkondigt.

weet iemand daar meer over ?
Daar kwam het op neer, ja.
Pietje is offline  
Oud 5 oktober 2006, 19:39   #177
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kwam het op neer, ja.
Om eerlijk te zijn Pietje, moet je wel zeggen dat dit de woorden zijn van de meerderheid. De Winter mocht er zelfs nog niet op antwoorden.
fernand is offline  
Oud 5 oktober 2006, 19:44   #178
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik heb nu net het debat gezien(eindelijk) en fdw was gewoon ijzersterk.
4 tegen 1 en patja janssens kon het niet meer halen en de anderen sprongen vlug voor hem in,wahahaha.
4 tegen 1 en fdw maakt ze nog af.

Schitterend die fdw.
Marlboro is offline  
Oud 5 oktober 2006, 19:51   #179
Jo Creten
Schepen

Standaard

In Genk wordt er zo'n mega-luxe-wooncomplex gebouwd met hekken derond en een garantiebewijsje van een veiligheidsfirma. Dat is misschien niet het beleid van de stad, maar ze ondernemen er ook niets tegen. Ze zeggen nauwelijks dat ze er tegen zijn.

En in Antwerpen: 'zeggen we dat niet zo graag, maar over veiligheid verschillen we niet zoveel van mening'.

Maakt dus niet zoveel uit op wie je gaat stemmen. Het eerste wat ze doen is zorgen dat de rijken hun bezittingen veilig kunnen stellen. Nog wat amnestie voor hun geld op illegale buitenlandse rekeningen, waarvoor ze NOOIT een actief opsporingsbeleid willen voeren. Maar ja, dat zijn nationale of gewestelijke thema's. Die zijn dan zogenaamd nu niet ter sprake...

Uit dit debat blijkt duidelijk dat het VB eveneens de slippen dragen van de rijken en daarbij ook nog systematisch de schuld van alle problemen afwentelt op steeds dezelfde bevolkingsgroep. Filip ontwijkt ook keer op keer de vraag en staat inderdaad een beetje toneel op te voeren. Als hij de vraag krijgt wat hij zou doen als burgemeester, dan gaat hij eerst drie minuten wat zever verkopen en als de andere partijen dan aandringen: "maar de vraag is, wat zou u doen" dan komt hij met dat schamele puntje van de privé-milities. En dan maar jammeren dat hij maar één puntje mocht aanhalen.
Jo Creten is offline  
Oud 5 oktober 2006, 19:59   #180
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
In Genk wordt er zo'n mega-luxe-wooncomplex gebouwd met hekken derond en een garantiebewijsje van een veiligheidsfirma. Dat is misschien niet het beleid van de stad, maar ze ondernemen er ook niets tegen. Ze zeggen nauwelijks dat ze er tegen zijn.

En in Antwerpen: 'zeggen we dat niet zo graag, maar over veiligheid verschillen we niet zoveel van mening'.

Maakt dus niet zoveel uit op wie je gaat stemmen. Het eerste wat ze doen is zorgen dat de rijken hun bezittingen veilig kunnen stellen. Nog wat amnestie voor hun geld op illegale buitenlandse rekeningen, waarvoor ze NOOIT een actief opsporingsbeleid willen voeren. Maar ja, dat zijn nationale of gewestelijke thema's. Die zijn dan zogenaamd nu niet ter sprake...

Uit dit debat blijkt duidelijk dat het VB eveneens de slippen dragen van de rijken en daarbij ook nog systematisch de schuld van alle problemen afwentelt op steeds dezelfde bevolkingsgroep. Filip ontwijkt ook keer op keer de vraag en staat inderdaad een beetje toneel op te voeren. Als hij de vraag krijgt wat hij zou doen als burgemeester, dan gaat hij eerst drie minuten wat zever verkopen en als de andere partijen dan aandringen: "maar de vraag is, wat zou u doen" dan komt hij met dat schamele puntje van de privé-milities. En dan maar jammeren dat hij maar één puntje mocht aanhalen.
FDW heeft daarin niet eens de kans gekregen om op te reageren.
Dat jij blindelings alles gelooft wat anderen zeggen,doe maar van mij.
En als fdw aan het woord is kan de man nog geen 30sec eens rustig zijn uitleg geven want hij word telkens opnieuw onderbroken en dan begin je af te wijken maar niet door fdw z'n fout maar door de anderen.

Ik heb weer wat plezants gehoord waar dienen dommerik van ne ludo(vld)zegt dat er vroeger bijna geen hoofddoeken waren en nu wel,manman,wie een beetje logisch nadenkt weet maar al te goed hoe dat komt maarja,onze ludo is natuurlijk zo slim niet.

Dan die ander van cd&v dacht ik die zegde tegen fdw;jullie doen niets anders dan schelden?Das een goeie.Moet ik eens aanhalen wat heel wat andere politiekers over ons en de kiezers van het vb al hebben gezegd?

Dat ze eerst eens in eigen boezem kijken en uiteindelijk doen zij nog iets wat veel erger is;juist,1miljoen kiezers uitsluiten.
Marlboro is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be