Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 17:19   #161
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

On-topic: Als Bart Debie ooit verder wil komen in Borgerhout, zou ik hem (en het VB) aanraden om ook rekening te houden met de stem van nieuwe Belgen en vreemdelingen/allochtonen, en niet, zoals nu, ze af te doen als tweederangsburgers... Bovendien bewijst het stemgedrag van deze mensen dat ze de politieke situatie in Antwerpen toch wel scherp kunnen inschatten.

Enfin, ik ben blij dat er in Borgerhout vooral gekozen is voor partijen die opkomen voor ieders belang.
Uh-Huh is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:19   #162
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat wil ik nog wel geloven (alhoewel ik nog steeds twijfel of je er echt bent geweest met je irrationele angst voor vreemdelingen), maar je kan ook probleemloos te voet door Borgerhout lopen, dus wat is je punt dan eigenlijk?
Ik heb geen irrationele angst voor vreemdelingen. Hou toch 's op om die term xenofobie te suggereren. Ik kijk enkel neer op bepaalde culturen, in het bijzonder op de islamitische cultuur. Die cultuur/religie vind ik verwerpelijk, het is een sluipend gif voor de Westerse samenleving. Maakt die opinie van mij een angsthaas? Nee. In tegendeel, ik heb minstens de moed die religie/cultuur te bestuderen en de invloed tussen die cultuur en de samenlevingsproblemen die opduiken overal waar de belijders van die religie/cultuur zich installeren onder ogen te zien. Dat vergt moed. Iets dat een perfecte dhimmie en dus angsthaas als jij niet heeft.
Online is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:23   #163
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet goed genoeg dat vreemdelingen niet de reden zijn waarom er nog geen gescheiden huisvuilophaling is, beste Online. Buiten het VB zijn er jammer genoeg nog genoeg idioten in de politiek die milieu niet zo belangrijk vinden (want je blijft maar vergeten dat nota bene het VB zo tegen die gescheiden afvalophaling is).
Bullshit Edina, je weet perfect dat de beschavingskloof met migranten /azielzoekers in geallochtoniseerde wijken/gebieden te groot om er er een systeem van gescheiden vuilnisophaling in te voeren. Dat is de hoofdreden waarom in bepaalde Brusselse migrantengemeenten er geen gescheiden vuilnisophaling is. Daar kunnen 2569 inburgeringscursussen blijkbaar ook nog niets aan verhelpen. Ze snappen het niet.
Online is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:27   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[left]

Nochhans gaan ze er in vergelijking met 2004 als enige partij zelfs op achteruit. Nu is die vergelijking natuurlijk niet helemaal terecht, maar het is toch al een belangrijke indicatie.

-
Yeps, zeer zeker. Ze gaan met ontzettend rasse schreden ACHTERUIT, BACKWARDS, NACH HINTEN of hoe zeggen ze dat - enfin, kortom ziehier het resultaat van "THE LOSERS":

Citaat:
Hieronder vindt u een overzicht van de spectaculaire stijging van gemeente- en provincieraadszetels voor het Vlaams Belang.
Gemeenteraadsleden (exclusief districtraadsleden)

· Limburg: van 44 naar 99 zetels
· West-Vlaanderen: van 35 naar 102 zetels
· Oost-Vlaanderen: van 93 naar 163 zetels
· Antwerpen: van 213 naar 305 zetels
· Vlaams-Brabant: van 54 naar 125 zetels

Globaal stijgt het Vlaams Belang van 439 naar maar liefst 794 gemeenteraadszetels.

Provincieraadsleden

· Limburg: van 7 naar 13 zetels
· West Vlaanderen: van 5 naar 14 zetels
· Oost-Vlaanderen: van 12 naar 20 zetels
· Antwerpen: van 20 naar 25 zetels
· Vlaams-Brabant: van 10 naar 15 zetels

Totaal: stijging van 54 naar 87 provincieraadszetels. Een winst van liefst 33 zetels. Ter vergelijking: VLD verliest 24 zetels en zelfs ‘winnaar’ CD&V/N-VA verliest 6 provincieraadszetels tegenover 2000.

Stad Antwerpen

Voor wie nog zou beweren dat het Vlaams Belang in Antwerpen zou “gestopt” zijn, bewijzen de naakte cijfers het tegendeel: in 2000 haalde onze partij in stad Antwerpen 89.213 stemmen, terwijl gisteren 94.909 Antwerpse kiezers Vlaams Belang stemden.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang
Achteruit dus! Gelukkig dat de democratie werd gered door de instroom van de islamitische nieuwe belgen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2006 om 17:30.
circe is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:29   #165
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, die criminaliteit die je vanuit de wagen allemaal ziet is ongelooflijk hé!
Die criminaliteit is het logische gevolg van de verloedering, vervuiling, gettovorming, allochtonisering van bepaalde wijken. Multiculturaliteit gaat gepaard met multicriminaliteit. Daar is geen ontkennen aan. Waarom denk je dat de Belgische gevangenissen uitpuilen van de vreemdelingen?

Citaat:
Niets zo gezellig als de theehuizen en restaurantjes aan het Zuidstation.
Je bent blijkbaar nog nooit buiten het Zuidstation geweest. Gezellig de Place Bara.
Online is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:30   #166
humble
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ten eerste is het woord parasieten totaal ongepast en ten tweede zal je je er hoe dan ook moeten bij neerleggen dat ze niet meer weg gaan!!! Wat jij daar ook van zou vinden.

Het is hier Koeweit niet hé, maar België. Indien jij in een arm land zou geboren zijn, was je waarschijnlijk de eerste om je geluk elders te wagen.
Mijn eer zou het niet toelaten te leven op kosten van een ander, dat mag voor u moeilijk te begrijpen zijn maar daar zit dan het verschil van opvoeding en cultuur voor een stuk tussen.

Diegene die hier geraken zijn niet de sukelaars, dit zij diegene die naar hun maatstaven relatief veel geld hebben, en naar hier komen om op een zo eenvoudig mogelijke manier zo veel mogelijk te verdienen.
Dat zijn economische imigranten er is geen enkel grond die op tenemen.
Velen daarvan leven bij de gratie van ons sociaal bestel niet omdat ze geen kansen hebben maar omdat ze geen kansen willen, en at soort mensen kan je perfect omschrijven als parasieten.

Dat ze niet weg gaan bewijst mijn gelijk, maar schrik er niet van als België naar mijn centen kan fluiten en ik ook ga leven van de dop.Nog een jaar en ik stop met werken en ga ook doppen, een deel terug verdienen wat ik teveel betaalde en waar die honderduizenden op teren.

Laatst gewijzigd door humble : 9 oktober 2006 om 17:35.
humble is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:30   #167
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik kijk enkel neer op bepaalde culturen, in het bijzonder op de islamitische cultuur.
Bedankt, dat weten we dan ook weer...

Tja, en dan nog zoveel verbazing uitdrukken dat partijen niet willen én kunnen samenwerken met het VB.
Uh-Huh is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:31   #168
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Yeps, zeer zeker. Ze gaan met ontzettend rasse schreden ACHTERUIT, BACKWARDS, NACH HINTEN of hoe zeggen ze dat - enfin, kortom ziehier het resultaat van "THE LOSERS":

Achteruit dus!
De VLD zou ervoor tekenen moesten ze op die manier "ACHTERUIT" kunnen gaan.
Online is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:36   #169
Banneling

Standaard

Citaat:
Uh-Huh;2063522]Bedankt, dat weten we dan ook weer...
You're welcome. Maak me niet wijs dat jij alle culturen op dezelfde manier beoordeeld.

Citaat:
Tja, en dan nog zoveel verbazing uitdrukken dat partijen niet willen én kunnen samenwerken met het VB.

Wat heeft het VB hier mee te maken? Die opinie heb ik al meer dan 25 jaar, en ik heb ruim 20 jaar VLD gestemd. Ik stel trouwens vast je geen VB'er hoeft te zijn om er zo over te denken. Sommige van mijn allochtone vrienden denken daar precies hetzelfde over.
Online is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:38   #170
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Bedankt, dat weten we dan ook weer...

Ik neem aan dat U tot diegenen behoort die kannibalisme gewoon een kwestie van smaak vinden?

Of ga je me nu beweren dat je ONDERSCHEID (hoe durf je!!!) zou willen maken op basis van cultuur?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2006 om 17:39.
circe is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:41   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VLD zou ervoor tekenen moesten ze op die manier "ACHTERUIT" kunnen gaan.
Ik was het Frans nog vergeten: ze RECULEREN? of zoiets?

Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2006 om 17:42.
circe is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:43   #172
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
You're welcome. Maak me niet wijs dat jij alle culturen op dezelfde manier beoordeeld.
Wat heeft het VB hier mee te maken? Die opinie heb ik al meer dan 25 jaar, en ik heb ruim 20 jaar VLD gestemd. Ik stel trouwens vast je geen VB'er hoeft te zijn om er zo over te denken. Sommige van mijn allochtone vrienden denken daar precies hetzelfde over.
Elk individu heeft de vrije keuze om te leven op de manier hoe dat hij/zij wil binnen de Belgische wetgeving. Zolang men zich aan die democratsich gestemde wetten houdt, heb ik geen enkel probleem met éénder welke cultuur.
Uh-Huh is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:47   #173
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wie spreekt er hier altijd over terugsturen. Het is de instroom die beperkt moet worden. Want het is niet omdat links gered is door de nieuwe belgen dat deze laatste plotseling geintegreerd zijn, nederlands spreken, normale schoolprestaties halen, een werkloosheidsgraad van minder dan 50% halen...
Er is nog een massa werk aan de winkel.
Een massa werk, dat kan je wel zeggen.
Je kan je afvragen wat die progressieve partijen de laatste 30 jaar op dat vlak uitgestoken hebben. Ze beweren steeds dat het VB geen oplossingen aanbrengt, maar welke oplossingen hebben zij al aangebracht de laatste 30 jaar?
Online is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:59   #174
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een massa werk, dat kan je wel zeggen.
Je kan je afvragen wat die progressieve partijen de laatste 30 jaar op dat vlak uitgestoken hebben. Ze beweren steeds dat het VB geen oplossingen aanbrengt, maar welke oplossingen hebben zij al aangebracht de laatste 30 jaar?
de oplossing van: hoe krijg ik mijn coalitiepartners die me geholpen hebben om de VB-dhimmies in een schutskring te plaatsen, uit het zadel gewipt!

circe is offline  
Oud 9 oktober 2006, 18:02   #175
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Elk individu heeft de vrije keuze om te leven op de manier hoe dat hij/zij wil binnen de Belgische wetgeving. Zolang men zich aan die democratsich gestemde wetten houdt, heb ik geen enkel probleem met éénder welke cultuur.
Het belangrijkste van de voorbije verkiezingen is dat de thema's van de samenlevingsproblemen met allochtonen en de onveiligheid (criminaliteit - justitiebeleid) (allen steeds in 1 adem vermeld Uh-Huh , wat op zich al veel betekend is ) op de agenda kwam van ELKE partij.
De verkiezingsdebatten logen er niet om. Elk debat (en ik heb ze bijna allemaal gevolgd) centreerde zich uiteindelijk tot die thema's. Het leek wel een collectieve schuldbekentenis. Zelfs Patje Janssens repte zich om te zeggen dat hij reeds de helft van het veiligheidsbeleid van het VB had uitgevoerd. (Eenzelfde statement maakte hij vorig week in een interview in de Knack).
Dus Edina en Uh-Huh, zeggen dat er niets aan de hand is, is een beetje hypocriet. Alle partijen gaan hun programma's afstemmen op de problemen die er volgens progressieve die-hards zogezegd niet bestaan.
Online is offline  
Oud 9 oktober 2006, 18:35   #176
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Bullshit Edina, je weet perfect dat de beschavingskloof met migranten /azielzoekers in geallochtoniseerde wijken/gebieden te groot om er er een systeem van gescheiden vuilnisophaling in te voeren. Dat is de hoofdreden waarom in bepaalde Brusselse migrantengemeenten er geen gescheiden vuilnisophaling is. Daar kunnen 2569 inburgeringscursussen blijkbaar ook nog niets aan verhelpen. Ze snappen het niet.
Hier bij ons wonen redelijk veel Allochtonen. Hier is al jaren een systeem van gescheiden vuilnisophaling en weet je wat, ze snappen het allemaal.
Dus dit is weer zulk een zever, of zijn het de VB-ers die het niet snappen?
Ik dacht dat jullie er juist zo goed in zouden zijn. Wit bij wit, zwart bij zwart, bruin bij bruin. In het dagelijkse leven doen jullie niets anders.
luvali is offline  
Oud 9 oktober 2006, 18:50   #177
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Hier bij ons wonen redelijk veel Allochtonen. Hier is al jaren een systeem van gescheiden vuilnisophaling en weet je wat, ze snappen het allemaal.
Ik dacht dat jullie er juist zo goed in zouden zijn. Wit bij wit, zwart bij zwart, bruin bij bruin. In het dagelijkse leven doen jullie niets anders.
Waar is "hier bij ons"? Is dat in "eigen CD&V streek eerst" ?
Online is offline  
Oud 9 oktober 2006, 18:54   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier "bei uns" sorteren de allo's ook hoor:

- eerst gooi je het GB zakje met vuilnis naar beneden van 24 hoog
- dan gooi je het Aldi zakje met vuilnis naar beneden van 24 hoog
- dan gooi je het Lidl zakje met vuilnis naar beneden van 24 hoog.

Doen ze het goed zo?

Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2006 om 18:54.
circe is offline  
Oud 9 oktober 2006, 19:01   #179
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

misschien moeten we eerst alle allochtonen terug naar eigen land sturen en dan opnieuw verkiezingen houden, zodat het 'eerlijke' verkiezingen worden voor Bart.
Mitgard is offline  
Oud 9 oktober 2006, 19:12   #180
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier in Jette snappen de meeste inwoners dat systeem ook. Er zijn enkele uitzonderingen, maar dat zijn niet noodzakelijk 'allochtonen'.

Een kleine anecdote ter illustratie : toen er nog geen jaar geleden aan de laan voor mijn deur herstelwerken in uitvoering waren, zag ik op een mooie namiddag een 4X4 halt houden. Uit die ferme bak kwamen gekropen : een blonde papa met zonnebril, een blonde mama met zonnebril en twee blonde kinderen (1 jongen, 1 meisje) eveneens met zonnebril : een modelgezinnetje dus. Het was ècht grappig om zien. En wat nu volgt is eigenlijk nog grappiger.

Dat modelgezinnetje slaagde erin om in een kleine 20 minuten

1. een zekere hoeveelheid 'afval' op straat achter te laten (blikjes en andere verpakkingen van 'voedsel', enkele kapotte meubels)

2. de vrijgekomen ruimte in de kofferbak van de 4X4 op te vullen met een aantal van de mooie tegels die eigenlijk in de laan voor mijn deur (of in een andere openbare weg) hadden moeten liggen en een zak van het mooie witte zand dat eigenlijk de ruimte tussen die tegels in de laan voor mijn deur diende op te vullen.

Het was een van de eerder zeldzame ogenblikken in mijn leven dat ik graag over een GSM-toestel met camera - of een camera tout court - had beschikt.

En eigenlijk had ik ook de politie moeten bellen, maar het was veel te mooi weer en ik was dus veel te mild gestemd.

Laatst gewijzigd door djimi : 9 oktober 2006 om 19:15.
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be