![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Omdat je nog zo jong bent. ![]() Je draait nog wat mee met de wind maar Moi lijkt mij een Belgicistische fascist. ![]() En ik die dacht dat die enkel bij de flaminganten te vinden waren... ![]() Geen wonder dat onze, heel wat democratischer ingestelde, Superstaaf nog niet op de kar van Moi gesprongen is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moi, met zo'n drogredenen gaat ge België niet redden
![]() Rudi, de Coudenbergh-groep en enkele andere groeperingen zijn overgegaan in Bplus. Bplus is overigens geen Unitaristische, wel een Belgicistisch-Federalistische groepering. Haute Bourgeoisie? U verwart met Pro Belgica, mijn beste... En trouwens, dat er al pogingen ondernomen zijn binnen Bplus om een Unitaristische Partij (dewelke dan?!) op te richten, hoeft uiteraard niet te betekenen dat geen enkele Unitaristische Partij ooit kan slagen in haar opzet. |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is dat niet eens een slecht idee om de vastgedraaide boel hier aan het bewegen te krijgen... |
|
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BUB geniet alvast mijn steun.
Hun objectieven zijn eerbaar én haalbaar, en genieten een brede steun bijde zwijgende massa.. In tegenstelling tot het gedachtengoed van Vivant. Dat vind ik prachtig, maar iets te utopisch, en het druist in tegen praktisch alle bestaande machtsblokken. Daar de realisatie ervan een vrij compromisloos pakket is, zie ik niet zo gauw mogelijkheid om dat erdoor te drukken. Macht wordt nooit afgestaan, en het zou te emancipatorisch zijn voor de bevolking in de ogen van de machtszuilen........ ![]()
![]() |
#165 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ze kunnen wel zagen over mijn post, maar er één speld tussen krijgen, kunnen ze niet. Als de meerderheid niet altijd zou gelijk hebben, dan kunnen we toch beter de democratie afschaffen en een regime �* la Saddam instellen niet? Dat is de basis van de democratie en niets anders. Bourgeois' partij ijvert voor de opheffing van de democratie en voor de oprichting van een staat die de meerderheid van haar inwoners niet zit zitten. DAT is de waarheid. Jullie kunnen dat democratisch noemen, maar dat is het heus niet. Democratie is zeker niet gericht op het beschermen van minderheden (in casu de flaminganten), maar op welvaart brengen voor de meerderheid. Wat die welvaart is, dat moet de meerderheid beslissen, niet Bourgeois!
Democratie is er voor de meerderheid en als de meerderheid onderdrukt wordt, dan, revolutie!
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#167 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Macht wordt inderdaad nooit afgestaan, ze wordt altijd afgepakt.
Macht is niet iets dat ge krijgt, maar iets dat ge neemt.
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B.v. onze koning, zoals je het daar stelt. Die mens wendt zijn macht aan om ons land te behoeden voor de separatisten en secessisten, die er een waar sociaal-economisch bloedbad wensen in aan te richten, als ze het al niet volledig naar de verdoemenis zouden willen helpen..........
![]() |
![]() |
#169 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#170 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Vlaanderen werd nu niet echt gesteund in het opbouwen ve economie uit die belgische hoek. Het was eerder desondanks. Om maar te zwijgen welk sociaal bloedbad deze hautaine kringen achterlieten na het leegzuigen van de Borinage. Jazeker ons Waals buurvolk heeft ook zijn portie van Belgisch sociaal voelendheid mogen ondervinden. Over een ander continent en hun ervaring met de "o zo sociale monarchie der Belgen" zullen we maar zwijgen zeker? |
|||
![]() |
![]() |
#171 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eén land, België! Eén volk, de Belgen!
![]() |
#172 |
Minister
|
![]() volk (het ~)
1 de gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben Geen Belgisch volk dus. Tenzij U 'volk' in de derde betekenis bedoelt. 3 de gezamenlijke bewoners van een staat in betrekking tot het staatshoofd of de regering, de onderdanen
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#174 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Knuppel je hebt nog maar eens helemaal gelijk! Een Belgische facist het kan! Thomas |
||
![]() |
![]() |
#175 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waar in de geschiedenis hebben Limburgers en Brabanders dezelfde afstamming als de Vlamingen? Juist nergens! Zeverdefinitie! Ik voel me zoals ik ben: lid van het Belgische volk!
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#177 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
#178 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volgens DIE definitie!
Definities worden gecreëerd door mensen, en niet omgekeerd!
#179 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |