![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de daders van zulke vandalenstreken streng moeten worden gestraft?? | |||
Ja, natuurlijk...die flitspalen staat er om snelheidsduivels op hun gevaarlijk gedrag te wijzen. |
![]() ![]() ![]() |
39 | 49,37% |
Strenge straf voor de daders. De paal stond in een bebouwde kom en stond voor de veiligheid van de omwonenden. Toch moet het strenge beleid herbekeken worden |
![]() ![]() ![]() |
13 | 16,46% |
Correcte actie...men moet overal zo snel kunnen rijden als men wil. vrijheid, blijheid moet je maar denken |
![]() ![]() ![]() |
11 | 13,92% |
De flitspalen zijn een schandalig middel van de overheid om de mensen hun "zakken" leeg te roven. Vervang de boetes door gevangenisstraffen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 20,25% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan beter de relatie zoeken tussen de contracten voor flitspalen ,en de subntiele vermogensvermeerdering van bepaalde Politici.
De Belgische flitspalen hebben een zeer beperkte fotocapaciteit. Ik denk eens met een goeie RC wagen met mijn oude nummerplaat een paar keer voorbij een flitspaal te scheuren. Dan worden er tenminste een paar misdadigers minder gestraft. Die overbelaste ambtenaren die de boetes uitschrijven ontlasten..
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Toch meen ik dat 120 een behoorlijke snelheid is. Iedereen herinnert zich wel de enorme kettingbotsingen bij plots opduikende mist. Moet het gezegd wat een ravage het zou zijn bij nog hogere snelheden? Akkoord s’nachts is misschien een ander verhaal maar dan spelen ook andere factoren een rol. Denk maar eens aan de weekend ongevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft die weekendongevallen, ik stel mij steeds de vraag wat de eigenlijke oorzaak daar van is. Ik denk dat men vaak het aspect alcoholmisbruik daar in vergeet. Als men na 5pintjes in de wagen kruipt en te snel rijdt en tegen een boom rijdt, is de oorzaak daarvan dan overdreven snelheid of het drinken van te veel pintjes? Voor mij is de oorzaak wel degelijk het rijden onder invloed terwijl in de media hoogstwaarschijnlijk weer zal uitgepakt worden met hun stokpaardje: overdreven snelheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan niet ontkend worden dat de snelheid door het gebruik van flitspalen gedaald is. Daardoor worden minder bekeuringen gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag ze eens of ze de situatie konden inschatten en op een gezonde manier beoordelen. Al de slachtoffers van de kettingbotsingen bij mist dachten ook stuk voor stuk dat ze dat konden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar werken de palen wél.
![]() |
![]() |
#169 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
verkeersregels moeten duidelijk zijn, geen regen - geen regen, schoon weer- slecht weer gezever maar eenduidige, simpele regels. En 120 is meer dan genoeg. en flitspalen, hoe moeer hoe liever, het zijn geen verborgen camera's hé, als ge u houdt aan de regels hoeft ge niets te vrezen. Als ge nu eenmaal veel te fotogeniek zijt.....draag dan maar zelf de gevolgen. De superboetes zullen hun effect wel halen, wees gerust. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Europees Commissaris
|
![]() @Niels
Hoe simplistischer hoe beter dus! Jij houdt totaal geen rekening met de omstandigheden en vindt dat dan nog opportuun ook?! Voor u maakt het dus niet uit of het geregend heeft, of niet of het druk is of niet, of het wegdek in orde is of niet: 120km/u is overal DE snelheid?? En dat noem jij dan positief voor de verkeersveiligheid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
sommige VLD'ers pleiten ervoor om de snelheid aan te passen (op de autostrades) naargelang het uur, de drukte, het weer, de zichtbaarheid, de droogte,.... Op den duur gaan we in tabellen moeten opzoeken hoeveel we nog moegen rijden en daar ben ik tegen. Autostrade = max. 120 punt uit. ENKEL AUTOSTRADE !!! Of je dacht nu toch niet da ik zou pleiten voor 120 in de bebouwde kom of zo.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De goedgeplaatste flitspalen, zoals op de ring van Leuven, die los door bewoond gebied loopt, dat vind ik een bruikbaar idee.
De flitspaal die aan een Discotheek staat kerstversiering te wezen houd een onverantwoorde idioot niet tegen om zijn banden en remmen op de proef te stellen, benzine te verbruiken, en per ongeluk nog effe een half gedrogeerde bedwelmde overstekend fuifnummer plat te rijden. Ook ben ik bang, als de flitspalen werken, men dit soort van Pre Big Brother technologie zal willen inzetten om mensen op andere ,niet openbare plaatsen te controleren. Op zichzelf nog zo slecht niet. maar waar gaat het stoppen. Als we de flitspalenneerplanterij een beetje logischer kunnen maken, zonder naar het kostenplaatje te kijken, dan zou ik me veel veiliger voelen. Wie weet eindigen we anders met een Tought Police en word je al opgepakt wegens het denken van niet politiek correcte dingen. Wat betrefd de bijhorende superboetes. Ik heb mijn ding er al over gezegt. Wat voor de gewone burger een maandloon is is voor het stel zakkenvullers die de boel besturen een zakcentje. aftrekbaar op hun onkostenrekening.
![]() |
#176 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs ging ik bij de dokter voor problemen met mijn lever. Dokter: Ik denk dat je teveel drink. Drink een wat minder we zien wel of het beter wordt. Bobke: OK ik zal voortaan wat meer drinken, we zien wel of het slechter wordt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het maakt wel degelijk uit of het geregend heeft, of niet of het druk is of niet, of het wegdek in orde is of niet, in dat geval is het onverantwoord om 120 te rijden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zijn trouwens meestal die plaatsen waar nu camera's gezet worden.
![]() |
![]() |
#180 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de volgende 2 kilometer: nat wegdek ---> max 100 km/u binnen 200 m ---> wegdek in herstelling ---> max 90 km/u nog 400 m ---> wegdek in goede staat ---> max 140 km/u vanaf afrit 5 ---> alexandra colen gesignaleerd ---> max 200 km/u, lichten uit aub Dat jullie zelf nog nie beseffen da da pure KAfka is begrijp ik nie. Eenvormigheid: max 120km/u, bij regen of slecht wegdek opgepast, punt uit. |
||
![]() |
![]() |