Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 15:53   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
024.060
YUSUFALI: Such elderly women as are past the prospect of marriage,- there is no blame on them if they lay aside their (outer) garments, provided they make not a wanton display of their beauty: but it is best for them to be modest: and Allah is One Who sees and knows all things.
PICKTHAL: As for women past child-bearing, who have no hope of marriage, it is no sin for them if they discard their (outer) clothing in such a way as not to show adornment. But to refrain is better for them. Allah is Hearer, Knower.
SHAKIR: And (as for) women advanced in years who do not hope for a marriage, it is no sin for them if they put off their clothes without displaying their ornaments; and if they restrain themselves it is better for them; and Allah is Hearing, Knowing.

Toch nog even een bijgedachte waar Lincoln of Samrah misschien een antwoord op weten: werd polygamie nu net niet ingesteld omdat op die manier de "arme oude weduwen" niet op straat zouden komen te staan, zonder dat er iemand was die voor hen zorgde?

Laatst gewijzigd door circe : 25 november 2006 om 15:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:54   #162
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lincoln, wie zijn dan die andere goden waar Allah het over heeft als hij zegt dat hij de grootste is?
Allahu akbar is niet zozeer een betekenis voor "wie-het-grootste-is" maar wel een spiritueele betekenis bij het aankondigen van salaat, dus allahu akbar ,allah is groter dan onze zaken ,groter dan wat wij lief hebben(belangerijker) bij het aankondigen van salaat! maar wanneer we eindigen zeggen we assalaamo 3alaikom, tov de mensen omdat we terug naar onze eigen wereld gaan en uitstappen van het spiritueel contact tussen ons een allah,.
Het woord is niet zozeer een afschrik middel zoals velen zeggen ,wel een benadrukking van allah is "belangerijker" !
Oud 25 november 2006, 15:55   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zal bij gelegenheid dat vers eens opsnorren Lincoln, dat is niet in de betekenis die jij hieraan geeft.
Oud 25 november 2006, 15:56   #164
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Toch nog even een bijgedachte waar Lincoln of Samrah misschien een antwoord op weten: werd polygamie nu net niet ingesteld omdat op die manier de "arme oude weduwen" niet op straat zouden komen te staan, zonder dat er iemand was die voor hen zorgde?
Dat weet ik niet, ask the imaam corner van het net,.
Oud 25 november 2006, 17:43   #165
ggolsteyn
Schepen

Standaard Je hebt van de vrouw in de bijbel nog niets gehoord?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Over de gelijkheid van man en vrouw in de islam.

We leven in 2006.
Commentaar overbodig

Voor wie het interesseert hier het volledig artikel.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beste Puud,

Ik heb toch al duidelijk gevraagd van eerst eens in de eigen beschaafde westeuropese bijbel te kijken om te zien wat er zo allemaal verboden is EN WAT NIET VERBODEN IS.

De christelijke vrouwen moeten van de bijbel o.a. een hoofddeksel dragen, zij moeten lange haren dragen, zij moeten stil zijn en naar de man luisteren, zij mogen geen onderwijs geven (zoals bij de taliban) zij mogen geen leiding nemen: Kijk eens naar de SGP-politieke sekte in Holland (Staatkundig Gereformeerde Partij) Zij hebben geen televisie, zij willen (volgens hun eigen programma) de doodstraf weer invoeren!!!

Daarna lees je rustig de Koran, vergelijk ze en zoek het verschil: niet te veel te vinden toch?

Als je na het lezen van de bijbel begint met de LEVITICUS en dan nog niet moet braken, laat het mij weten, dan heb ik nog beters voor U.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
~~~~~~~~
P.S. De CU (Christelijk (Historische) Unie), een klein sektepartijtje die waarschijnlijk deel zal uitmaken van de regering van Balkenende (nog een fundamentalist) in Holland, is niet ver van de andere fanatiekers!
De Vlamingen verstaan daar geen bal van en geloven het niet.
Oud 25 november 2006, 17:50   #166
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb toch al duidelijk gevraagd van eerst eens in de eigen beschaafde westeuropese bijbel te kijken om te zien wat er zo allemaal verboden is EN WAT NIET VERBODEN IS.
Dit is een cirkelredenering: commentaar op de koran en je zegt: kijk naar de bijbel daar staat het ook in, commentaar op de bijbel en je zegt: kijk naar de koran, daar staat het ook in, commentaar op de koran ... etc..etc...

Die zeven mannen een een paardenkop die in het polderdorpje Staphorst wonen vormen nu niet echt een bedreiging voor onze vrije maatschappij.

Tenandere, moet het verhaaltje van My Fair Lady voor waarheid worden aangenomen omdat Andersen een gelijkaardig sprookje heeft geschreven?
Oud 25 november 2006, 19:13   #167
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht

Beste Puud,

De christelijke vrouwen moeten van de bijbel o.a. een hoofddeksel dragen, zij moeten lange haren dragen, zij moeten stil zijn en naar de man luisteren, zij mogen geen onderwijs geven (zoals bij de taliban) zij mogen geen leiding nemen: Kijk eens naar de SGP-politieke sekte in Holland (Staatkundig Gereformeerde Partij) Zij hebben geen televisie, zij willen (volgens hun eigen programma) de doodstraf weer invoeren!!!

Daarna lees je rustig de Koran, vergelijk ze en zoek het verschil: niet te veel te vinden toch?

Als je na het lezen van de bijbel begint met de LEVITICUS en dan nog niet moet braken, laat het mij weten, dan heb ik nog beters voor U.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
~~~~~~~~
P.S. De CU (Christelijk (Historische) Unie), een klein sektepartijtje die waarschijnlijk deel zal uitmaken van de regering van Balkenende (nog een fundamentalist) in Holland, is niet ver van de andere fanatiekers!
Ge hebt duidelijk het artikel niet gelezen. Het is niet één of ander islambasher die dat geschreven heeft. Die tekst is door vandaag levende moslims op het internet gezet. Die moslims zeggen vandaag nog altijd dat de vrouw minderwaardig is en zijzelf verwijzen daarvoor naar de koran en hun profeet. Daarom mijn verwijzing naar 2006.
Enkele onbeduidende secten daargelaten kent gij nog veel christenen die leven volgens de concepten van Leviticus.
Oud 25 november 2006, 19:47   #168
ggolsteyn
Schepen

Standaard Wat is er allemaal verboden door islam EN BIJBEL?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Ge hebt duidelijk het artikel niet gelezen. Het is niet één of ander islambasher die dat geschreven heeft. Die tekst is door vandaag levende moslims op het internet gezet. Die moslims zeggen vandaag nog altijd dat de vrouw minderwaardig is en zijzelf verwijzen daarvoor naar de koran en hun profeet. Daarom mijn verwijzing naar 2006.
Enkele onbeduidende secten daargelaten kent gij nog veel christenen die leven volgens de concepten van Leviticus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
BESTE PUUD,

Ge hebt duidelijk het artikel niet gelezen:
De geboden en verboden komen uit de bijbel,
Buiten de enkele onbeduidende sekten, die waarschijnlijk in een beschaafd land in de regering zullen komen ken ik er nog wel een aantal, weer in Holland, in URK, zijn er zelfs 17 onderscheiden sekten, en als hunne heiligheden spreken komen ze uit alle hoeken en kanten te voorschijn, met duizenden.

En zoals er niets wordt afgedaan van de Koran, zo ook wordt er niets afgedaan van de bijbel, behalve een nieuwe spelling.

Het is best voor de duidelijkheid één of meer godsdiensten naast elkaar te zetten om het geringe verschil te zien.

Het spijt me dat je dat stoort, maar het is beter te stoppen met scheldpartijen en de dwaasheden die men slikt van beide zijden eens goed naast elkaar te zetten.

Veel liefs en als je nog meer wil, zoals "de buik openrijten van zwangere vrouwen of kindjes te pletter slaan tegen de rotsen (het mooie liedje:"on the rivers of babylon"), zeg het maar, want je hebt van de bijbel nog niet veel kaas gegeten zie ik.

Voor een andere schrijver: de ELOHIM zijn enkele van de "lagere" goden, de hoogste en ENIGE goden zijn met twee: JHWH en ALLAH, die heeft natuurlijk ook nog een aantal vice-goden!

Gerard Golsteyn.
Oud 25 november 2006, 20:48   #169
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lincoln, wie zijn dan die andere goden waar Allah het over heeft als hij zegt dat hij de grootste is?
"Allahu akbar" betekent niet "God is de grootste", maar wel "Allah is groter".

Deze uitspraak komt waarschijnlijk voort uit de discussie tussen de mohammedanen en de christenen over wie de grootste had. De mohammedanen bleven beweren dat die van hen groter was dan die van de christenen, en die stelling is dan ook in de mohammedaanse schrifturen terecht gekomen als "Allahu akbar".
Oud 25 november 2006, 21:02   #170
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht

Beste Puud,

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
~~~~~~~~
Hoe noemt men de Getuigen van Jehova, het kliekje dat de bijbel letterlijk volgt, een sekte ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:12   #171
Samrah
Schepen

Standaard

Nog steeds bullshit hoor... heb het nagekeken en nagevraagd bij de Imaan..
Oudere vrouwen dienen hun ook te houden aan de kledingsvoorschriften
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:13   #172
Samrah
Schepen

Standaard

Circe.. Ik weet niet hoe men in Pakistan te werk gaat, dus hou ik mij met dat land ook niet bezig..
En wat hun rechtssysteem is, is hun probleem. ik woon in België dus hou ik mij enkel bezig met ons rechtssysteem.
Oud 25 november 2006, 21:16   #173
Samrah
Schepen

Standaard

Circe: het is niet dat ik informatie weiger die niet in mijn kraam past. De ISLAAM ZEGT NU EEN MAAL DAT WE DE HOOFDDOEK MOETEN DRAGEN EN DAAR IS GEEN ENKELE DISCUTTIE OVER, HET STAAT IN DE KORAAN!!! Dus waarom discuttiëren als ik 100% zeker weet dat het erin staat!

Ps: moest het er niet instaan zou ik het zeker niet dragen hoor! Ik ben geen domme uil die doet wat mensen zeggen, ik kan lezen dus lees ik de Koraan en zo zie ik wat wel of niet klopt!
Oud 25 november 2006, 21:21   #174
Samrah
Schepen

Standaard

Elflamenco: ik hoef niet gered te worden, ik ben al gered, mijn ogen zijn opengegaan, ik zie de Waarheid. Ik hoop dat jullie gered worden voor jullie sterven want in de Hel zal je niemand hebben die je redt.
En inderdaad, ik respecteer niet alleen Allah swt zijn mening, ik handel er ook naar en omwille van het feit dat ik er naar handel, heb ik zowizo respect voor Zijn Schepping..
Neen hoor, Wij zijn inderdaad Gods Werk maar wat wij met ons leven doen, wat wij zeggen en denken over bepaalde dingen is Ons werk! En ofwel doen we het goed en worden we ervoor beloond in het hiernamaals.. ofwel laten we ons misleiden door de dingen van deze wereld (net zoals de niet-gelovigen doen) en zullen zij beboed worden in het hiernamaals..

Ps: ik ben geen fundamentalist maar in "jullie" ogen (van de niet-gelovige) zijn alle moslims fundamentalisten.. Enkel als we "jullie" volgen door niet te geloven, door de hoofddoek uit te doen, door te drinken en uit te gaan.. Dan zijn we pas goed is het niet?? Dan zijn we pas aangepast hé
Oud 25 november 2006, 21:22   #175
Samrah
Schepen

Standaard

Bobke, ik noem die mensen geen "sekte" hoor, iedereen zijn eigen geloof en zijn eigen leven.. En iedereen wordt er later afzonderlijk voor beboet
Oud 25 november 2006, 21:23   #176
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Circe: het is niet dat ik informatie weiger die niet in mijn kraam past. De ISLAAM ZEGT NU EEN MAAL DAT WE DE HOOFDDOEK MOETEN DRAGEN EN DAAR IS GEEN ENKELE DISCUTTIE OVER, HET STAAT IN DE KORAAN!!! Dus waarom discuttiëren als ik 100% zeker weet dat het erin staat!

Ps: moest het er niet instaan zou ik het zeker niet dragen hoor! Ik ben geen domme uil die doet wat mensen zeggen, ik kan lezen dus lees ik de Koraan en zo zie ik wat wel of niet klopt!
Blijkbaar moet u beter lezen. Deze tekst had betrekking op zijn gezin.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:56   #177
cor
Minister

Standaard

Samrah: je weet toch dat je allah alleen in je eigen kopke zit?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 23:28   #178
Samrah
Schepen

Standaard

Cor: ga jij maar verder gaan spelen met je poppen
Oud 25 november 2006, 23:29   #179
Samrah
Schepen

Standaard

Allah Akbar betekent niet Allah swt is groter.. Dit betekent Allah is de Grootste..
Oud 25 november 2006, 23:33   #180
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Allah Akbar betekent niet Allah swt is groter.. Dit betekent Allah is de Grootste..
Sorry maar de paus heeft de grootste.

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be