Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2006, 11:36   #161
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik zal u een truckske leren. 's Morgens vroeg wanneer het gevroren heeft trek je erop uit. Neem een riek en een jute zak mee. Loop over een akker of weiland en speur naar de wolkjes die de haas maakt met zijn ademhaling (dit is niet makkelijk en vergt een geoefend oog). Zorg dat je met de wind in de rug wandeld ! De haas gaat je dus zeker opmerken ! Als je hem hebt gevonden plaats je de riek in de grond en hang je je jas over de riek. (voor wat dacht je anders dat je die riek nodig had , de meeste groenen dachten wrs. al dat ik die haas ging doodsteken)
Loop met een grote boog rond de haas en benader hem met de wind op kop. Neem de jute zak tussen beide handen en laat je op de haas vallen. Je hebt hem nu levend gevangen. De haas heeft immers constant de jas op de riek in de gaten en merkt je dus niet op !

Let op ! Deze techniek is strafbaar en behoort terecht tot het stropen.
Het probleem is dat ik mijn niet goed meer kan verplaatsen te voet en de hazen mij dus steeds horen.

En mijn kids zijn vaak zo blij dat ze dichtgenoeg geraken, dat ze overhaast te werk gaan. Het is soms echt lachwekkend hoe ze zich zelf op het laatste ogenblik verraden en de haas dus wel op hen let.

En deze manier van jagen is wel toegelaten op eigen domein.
Het gebruik van stropen is echter altijd verboden, tenzij er een herkende plaag heerst.

Maar mijn zoontje is van het weekend gaan jagen met een loopval.
10 konijnen op 3 uur tijd, allemaal leven en op het einde terug vrij gelaten.
Hij had bewezen slimmer te zijn dan de snelle konijnen.
Dit weekend willen ze met hun 4 op meeuwen jacht, ben echt benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.
Zal mij waarschijnlijk wel een bobijn visdraad kosten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 12:11   #162
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
....
Het valt me op dat de meeste mensen hier geen goed idee hebben van jacht. .....
Is dit nodig dan !?

Als je de jagers elk jaar korter bij je huis zit komen, en dat ze elk jaar in aantal toenemen en ook het aantal salvo's dat ze per uur lossen (dat gaat dan nog expotentieel)
Dat ze als maar roekelozer worden en minder respekt hebben voor de lokale bewoners enz ...

Daar moet je zelfs niet voor kunnen lezen en schrijven om dat vast te stellen, je ervaart dat gewoon van de moment da je uw hoofd buitensteekt.
Dat geeft geen veilig gevoel (waar de draad hier dus initieel mee begonnen is)
Dat mag dan mischien allemaal wel netjes legaal zijn, maar dat neemt niet weg dat je niet meer rustig in je eigen tuin kan rondlopen.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 12:25   #163
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wie een hagelgeweer gebruikt, moet enkel weten hoe hij de trekker moet overhalen en in de juiste richting vuren. Dit wapen vraagt totaal geen echte kennis of kunst voor het handeren ervan, zelf een baby kan er mee doden.
Wereldkampioen kleiduif zeker ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 12:27   #164
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal u een truckske leren. 's Morgens vroeg wanneer het gevroren heeft trek je erop uit. Neem een riek en een jute zak mee. Loop over een akker of weiland en speur naar de wolkjes die de haas maakt met zijn ademhaling (dit is niet makkelijk en vergt een geoefend oog). Zorg dat je met de wind in de rug wandeld ! De haas gaat je dus zeker opmerken ! Als je hem hebt gevonden plaats je de riek in de grond en hang je je jas over de riek. (voor wat dacht je anders dat je die riek nodig had , de meeste groenen dachten wrs. al dat ik die haas ging doodsteken)
Loop met een grote boog rond de haas en benader hem met de wind op kop. Neem de jute zak tussen beide handen en laat je op de haas vallen. Je hebt hem nu levend gevangen. De haas heeft immers constant de jas op de riek in de gaten en merkt je dus niet op !

Dat met zout op de staart leggen is dus gelogen ?
Oud 8 december 2006, 12:39   #165
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zal deze mythe even voor u uit de doeken doen

Dat is helemaal niet gelogen !!! maar het is wel zo dat als je er in slaagd om zout op de staart te leggen, je evengoed het beest gewoon kan vastgrijpen
Begrijp je ?

Deze truuk werkt dus evengoed met een F16 van het Belgische leger: strooi wat zout op de staart en je kan hem pakken

Laatst gewijzigd door postbus24 : 8 december 2006 om 12:40.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 12:40   #166
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wereldkampioen kleiduif zeker ?
Bobke, probeer jij maar eerst een konijn te vangen zonder wapens en een kleiduif te raken met pijl en boog.

Kom dan terug zagen.

Ik had met het eerste nooit problemen, het tweede is mij ooit maar twee keer gelukt. En dat was dan nog met een kruisboog.

Dus zal je mij nooit zien jagen met wapens, het ene vind ik onsportief en met het andere ben ik een slechte schutter, wat mij dus tot een gevaar voor andere zou maken.

De dag dat ik 9 van de 10 kleiduiven raak met een gewone handboog zal ik mij mss bekwaam genoeg voelen om deze te gebruiken bij jacht.

Maar tot zolang zal ik het enkel met mijn verstand en mijn handen moeten stellen.

ps, ik ga om met verschillende wapenhandelaars, sommige daarvan zitten nu zelfs op staatshotel. Dus wees gerust ik weet wat wapens kunnen en hoe ze werken. Ging vroeger regelmatig schieten gekeurde op privé schietstanden van die wapenhandelaars.
Oud 8 december 2006, 12:45   #167
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is juist de kunst van het jagen.
Er in slagen om zo dicht bij een haas te komen dat je zout op zijn staart kan leggen.

Waarom op de staart, wel dat is de enige plaats waar een haas het zout kan aflikken. Door het opgelikte zout droog de haas sneller uit en sterft hij als hij niet optijd aan drinken geraakt. Het gaat echter niet over een paar korrels.
Oud 8 december 2006, 12:58   #168
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Ik zal deze mythe even voor u uit de doeken doen

Dat is helemaal niet gelogen !!! maar het is wel zo dat als je er in slaagd om zout op de staart te leggen, je evengoed het beest gewoon kan vastgrijpen
Begrijp je ?

Deze truuk werkt dus evengoed met een F16 van het Belgische leger: strooi wat zout op de staart en je kan hem pakken
Zo zit dat
Oud 8 december 2006, 13:07   #169
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke, probeer jij maar eerst een konijn te vangen zonder wapens en een kleiduif te raken met pijl en boog.

Kom dan terug zagen.

Ik had met het eerste nooit problemen, het tweede is mij ooit maar twee keer gelukt. En dat was dan nog met een kruisboog.

Dus zal je mij nooit zien jagen met wapens, het ene vind ik onsportief en met het andere ben ik een slechte schutter, wat mij dus tot een gevaar voor andere zou maken.

De dag dat ik 9 van de 10 kleiduiven raak met een gewone handboog zal ik mij mss bekwaam genoeg voelen om deze te gebruiken bij jacht.

Maar tot zolang zal ik het enkel met mijn verstand en mijn handen moeten stellen.

ps, ik ga om met verschillende wapenhandelaars, sommige daarvan zitten nu zelfs op staatshotel. Dus wees gerust ik weet wat wapens kunnen en hoe ze werken. Ging vroeger regelmatig schieten gekeurde op privé schietstanden van die wapenhandelaars.
Ge hebt er dus niets van begrepen.
Als ge naar een duif in de vlucht schiet en ge mist, waar komt uw pijl, kogel dan terecht ?
Hagelgeweren zijn daar juist voor ontworpen, de hageltjes die hun doel missen zijn ongevaarlijk.
Dus voor ge komt zagen kunt ge u best eens informeren.
En nee, ik ben geen jager, zelfs geen voorstander van de jacht.
Ik speel alleen graag advocaat van de duivel en leg graag onzin bloot.
Oud 8 december 2006, 15:01   #170
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

"Och, noem je het jacht examen moeilijk, en een rijexamen is onmogelijk zekers? Zelfs mijn zoontje van 9 jaar heeft dat reeds afgelegd voor zijn plezier. En dit enkel en alleen om te bewijzen aan sommige mensen dat zelfs het kleinste kind slaagd in het jachtexamen."

Wat heeft hbij al afgelegd het rijexamen?
Could be maar zonder een boek opengetrokken te hebben ervoor is dat niet mogelijk.
Als u het jachtexamen bedoelt daarintegen durf ik direct dit te etiketeren als "bull" hoeveel moet je hebben om geslaagd te zijn? Weet u dat? Weet u wel wat je ervoor moet leren/kennen?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 15:09   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge naar een duif in de vlucht schiet en ge mist, waar komt uw pijl, kogel dan terecht ?
Hagelgeweren zijn daar juist voor ontworpen, de hageltjes die hun doel missen zijn ongevaarlijk.
Vallenden kogelbollen zijn gevaarlijker dan je denkt.

Zij kunnen een mens voor het leven verminken en zelfs een kind doden.
Oud 8 december 2006, 15:25   #172
largo_w

Standaard

Citaat:
Ruimtevaart is wel heel wat meer dan enkel naar de sterren kijken.
En is zelfs een noodzaak voor de mensheid om te kunnen blijven voortbestaan.
De mens zal moeten verhuizen en de ruimte gaan kolonizeren, als hij wil overleven..

Ik heb zeer ontnuchterend nieuws voor U vrees ik:"U doet niet aan ruimtevaart!"

Citaat:
En de mensen er op wijzen dat ze misbruik maken van de bestaande technieken is geen mierenneukerij, het is spijtig genoeg een noodzaak geworden in onze maatschappij.
Citaat:
Mensen fietsen voor hun hobby 200km, maar als ze om een andere reden een afstand van 2 km moeten afleggen nemen ze de auto..

Ik neem de auto om 2km verderop (droog) m'n pistoleekes te halen... Mij een zorg dat u dat misbruik noemt!

Citaat:
Voor de oermens wel ja.
Citaat:
Een beschaafd mens weet hoe hij moet jagen, maar heeft niet de drang om te jagen en doden .

http://www.kuleuven.be/cwte/Jacht.pdf
http://fr.wikipedia.org/wiki/Chasse
Help uw zelf aan wat kennis! Want die opmerking trekt echt op niet veel...*

Citaat:
Is geen vooroordeel, maar een medisch bewezen feit..

Dan kunt u mij hier een bewijs van geven ook...

Citaat:
Doe het zelfde nu, maar dan met een fototoestel.
Citaat:
Het zal wel een droom blijven, maar als al die jagers hun geweer vervangen door een fototoestel, dan zouden er minder problemen zijn en zou niemand er nog iets tegen hebben..

Waarom zou iemand die wil jagen (voor uitleg zie bovenstaande links) nu fotos gaan nemen? Er is geen enkele link tussen beide hobbys

Citaat:
Maar bij vele jagers gaat het spijtig genoeg niet om het jagen, maar om het doden..

Ja meestal is het het doden maar dat is niet altijd zo...
Spijtig? Waarom?

Citaat:
En toch haald je meer voldoening en plezier uit die jongenspel, dan nu uit je grote jachtpartijen..

Ik doe niet aan grote jachtpartijen wel nog veel meegegaan daaruit haalde ik ook m'n inspiratie vroeger om deze spellen te doen en toch was die twee keer grote jacht per jaar voor mij een grotere kick...

Citaat:
Scuba-diving. 3 Sterren-duiker. De enige plaats waar ik mij vrij en zonder pijnen kan bewegen en verplaatsen, omdat de druk van alle kanten even groot is en mijn eigen gewicht niet moet dragen..

Waarom begint u steeds over uw handicap? Ik weet het! Heb respect ervoor! Maar om de twee klappen in een discussie erover beginnen...

Scuba-diving dus... voila!

Citaat:
Vrienden van mij jagen wel, en sommige zitten nu zelfs op staatshotel wegens jagen op de foute prooien..

???? Leuke vrienden

Citaat:
Een stilstand is gelijk aan achteruitgaan, dus het is zeker noodzakelijk om te blijven leren.
Citaat:
Wie dus niet bijstudeerd en zich te vrede steld met de kennis van de dag dat hij/zij de schoolbanken verliet, kan niet overleven in onze steeds veranderende maatschappij..Dus studeren is wel nodig om te overleven in onze maatschappij
Dat is kul dat beseft u toch wel?
Studeren heeft niks met overleven te maken doch wel met het voederen van de zelfrealisatiedrang (meer informatie: http://staff.gc.maricopa.edu/~jpell/...ard/MASLOW.JPG)

Citaat:

En gemakkelijk, daar ik gewend ben om te studeren is dit voor mij gemakkelijk. Ik moet er eerlijkheidszalve wel bijzeggen dat het studeren voor mij ook een noodzaak is om mijn leven dragelijk te maken en mij nog nuttig te voelen in de maatschappij.

Zonder deze hobby had ik mij allang opgeknopt vermoed ik.
Somehow geloof ik dit niet; en uzelf zeker ook niet... Nuja een mens kan zich vergissen in z'n inschattingsvermogen...
Oud 8 december 2006, 15:26   #173
largo_w

Standaard

Citaat:

Ruimtevaart is wel heel wat meer dan enkel naar de sterren kijken.
En is zelfs een noodzaak voor de mensheid om te kunnen blijven voortbestaan.
De mens zal moeten verhuizen en de ruimte gaan kolonizeren, als hij wil overleven..

Citaat:

En de mensen er op wijzen dat ze misbruik maken van de bestaande technieken is geen mierenneukerij, het is spijtig genoeg een noodzaak geworden in onze maatschappij.
Mensen fietsen voor hun hobby 200km, maar als ze om een andere reden een afstand van 2 km moeten afleggen nemen ze de auto..
Ik neem de auto om 2km verderop (droog) m'n pistoleekes te halen... Mij een zorg dat u dat misbruik noemt!

Citaat:

Voor de oermens wel ja.
Een beschaafd mens weet hoe hij moet jagen, maar heeft niet de drang om te jagen en doden .
http://www.kuleuven.be/cwte/Jacht.pdf
http://fr.wikipedia.org/wiki/Chasse

Citaat:

Is geen vooroordeel, maar een medisch bewezen feit..

Citaat:

Doe het zelfde nu, maar dan met een fototoestel.
Het zal wel een droom blijven, maar als al die jagers hun geweer vervangen door een fototoestel, dan zouden er minder problemen zijn en zou niemand er nog iets tegen hebben..
Waarom zou iemand die wil jagen (voor uitleg zie bovenstaande links) nu fotos gaan nemen? Er is geen enkele link tussen beide hobbys

Citaat:

Maar bij vele jagers gaat het spijtig genoeg niet om het jagen, maar om het doden..
Ja meestal is het het doden maar dat is niet altijd zo...
Spijtig? Waarom?

Citaat:

En toch haald je meer voldoening en plezier uit die jongenspel, dan nu uit je grote jachtpartijen..
Ik doe niet aan grote jachtpartijen wel nog veel meegegaan daaruit haalde ik ook m'n inspiratie vroeger om deze spellen te doen en toch was die twee keer grote jacht per jaar voor mij een grotere kick...

Citaat:

Scuba-diving. 3 Sterren-duiker. De enige plaats waar ik mij vrij en zonder pijnen kan bewegen en verplaatsen, omdat de druk van alle kanten even groot is en mijn eigen gewicht niet moet dragen..
Waarom begint u steeds over uw handicap? Ik weet het! Heb respect ervoor! Maar om de twee klappen in een discussie erover beginnen...

Scuba-diving dus... voila!

Citaat:

Vrienden van mij jagen wel, en sommige zitten nu zelfs op staatshotel wegens jagen op de foute prooien..
???? Leuke vrienden

Citaat:

Een stilstand is gelijk aan achteruitgaan, dus het is zeker noodzakelijk om te blijven leren.

Wie dus niet bijstudeerd en zich te vrede steld met de kennis van de dag dat hij/zij de schoolbanken verliet, kan niet overleven in onze steeds veranderende maatschappij..Dus studeren is wel nodig om te overleven in onze maatschappij
Studeren heeft niks met overleven te maken doch wel met het voederen van de zelfrealisatiedrang (meer informatie: http://staff.gc.maricopa.edu/~jpell/...ard/MASLOW.JPG)

Citaat:

En gemakkelijk, daar ik gewend ben om te studeren is dit voor mij gemakkelijk. Ik moet er eerlijkheidszalve wel bijzeggen dat het studeren voor mij ook een noodzaak is om mijn leven dragelijk te maken en mij nog nuttig te voelen in de maatschappij.

Zonder deze hobby had ik mij allang opgeknopt vermoed ik.
Somehow geloof ik dit niet; en uzelf zeker ook niet... Nuja een mens kan zich vergissen in z'n inschattingsvermogen...
Oud 8 december 2006, 15:27   #174
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee niet echt, hagel geweren zijn ontworpen om tref zekerder te zijn. Er hoeft namelijk veel onnauwkeuriger gericht te worden dan als men kogels gebruikt.
Maar al met al nog steeds ben ik ervan overtuigd dat jagen in woonzones en kort erop niet kan. In buurlanden zoals nederland lachen ze ons uit met die wetgeving.
Dat er veel protest komt , dat is bekend Zelfs in engeland is het bewustzijn langzaam op gang aan het komen. Denk dat de belgische jager er wel meer tijd voor nodig zal hebben. Verandering is namelijk erg moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Dat het altijd zo geweest is en dat het zogezegd niet gevaarlijk is (oa door "zware" opleiding) is echter geen criterium. Zelfs als er in het verkeer sprake is van bedreiging of bedreigd voelen wordt hier, terecht overigens , iets aan gedaan
En sinds waneer zit er "wild" in en rond woonzones ??? Dat zijn uitgezette dieren, vrijwel tamme dieren die nooit wild geleefd hebben, die lang, zeer lang nodig hebben om zich aan te passen. Dat noem ik nu net geen jagen, daar gaat het enkel om te schieten en zoveel mogelijk te schieten. Want stel je voor: geen buit ! oei oei oei, dat kan niet. Dit maakt de jacht toch totaal belachelijk, of niet? Ga dan naar de kermis, daar zit meer sport in.

Laatst gewijzigd door de kat : 8 december 2006 om 15:36.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 15:30   #175
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
"Och, noem je het jacht examen moeilijk, en een rijexamen is onmogelijk zekers? Zelfs mijn zoontje van 9 jaar heeft dat reeds afgelegd voor zijn plezier. En dit enkel en alleen om te bewijzen aan sommige mensen dat zelfs het kleinste kind slaagd in het jachtexamen."

Wat heeft hbij al afgelegd het rijexamen?
theoretisch en theoretisch vliegexamen ook.
Could be maar zonder een boek opengetrokken te hebben ervoor is dat niet mogelijk. Je moet voor alles les krijgen en/of boeken raadplegen, zelfs om te leren praten.
Als u het jachtexamen bedoelt daarintegen durf ik direct dit te etiketeren als "bull" hoeveel moet je hebben om geslaagd te zijn? Weet u dat? Weet u wel wat je ervoor moet leren/kennen?
http://www.mina.vlaanderen.be/wiedoe...examenstof.pdf

En je kan proefexamenvragen en leerboeken ook bestellen op hunting.be

Ik ben steeds bezig om nieuwe leerstof te zoeken voor mijn kids, anders beginnen die zich te vervelen en kattekwaad uit te halen.
Oud 8 december 2006, 15:35   #176
largo_w

Standaard

Citaat:
Gewone handboog gebruiken he.
Maar de mensen die met een boog kunnen opgaan zullen de veiligheid ook in acht nemen, want zij weten wat hun wapen kan aanrichten.

En dat is het grote verschil met de hagelgeweren, wie met pijl en boog gaat jagen moet zijn wapen kennen en kunnen handeren of gaat zonder buit naar huis.
Wie een hagelgeweer gebruikt, moet enkel weten hoe hij de trekker moet overhalen en in de juiste richting vuren. Dit wapen vraagt totaal geen echte kennis of kunst voor het handeren ervan, zelf een baby kan er mee doden.
Van een eenzijdige kijk gesproken
Oud 8 december 2006, 15:39   #177
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Ben zeker geen voorstander van handboog. Daar kunnen de meesten al helemaal niet mee overweg, idioot gevaarlijk om dat aan mensen in handen te geven die enkel maar willen winnen door zoveel mogelijk te kunnen doden
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 15:41   #178
largo_w

Standaard

Citaat:

1)Zorg dat de haas je ziet
=>haas gaat liggen en je ziet hem niet meer of haas loopt zo rap weg dat zelf je hond niet meer zal weten wat te doen.
2)Zorg dat de haas blijft kijken naar je jas
=>hazen kunnen ook ruiken maar vooral horen en swinters is de wind altijd wat matiger de tijd dat jij op tien meter van het dier bent heeft ze jou al lang opgemerkt zelf al zet jij twintig jassen op rieken.
3)Leg je juten zak op de kop van de haas
=>Dat wil ik wel eens zien

ps: een stropje is veel effectiever maar minstens even dieronvriendelijk!
Oud 8 december 2006, 15:53   #179
largo_w

Standaard

Citaat:
http://www.mina.vlaanderen.be/wiedoe...examenstof.pdf

En je kan proefexamenvragen en leerboeken ook bestellen op hunting.be

Ik ben steeds bezig om nieuwe leerstof te zoeken voor mijn kids, anders beginnen die zich te vervelen en kattekwaad uit te halen.
Kkan niet op je link! Maar ik ken de leerstof wel heb ze in boekvorm al in handen gehad. Ik vrees wel dat u ze wat onderschat ...

Hoeveel moet je hebben om te slagen?

En dat is dan de theorie...

Dan nog de praktijk!

Als je deze twee hebt geslaagd geloof me dan weet je wel iets over wild, schieten en jacht!
Een boog gebruiken daarintegen daar heb je geen examen voor nodig moet je een tekeningetje hebben?
Oud 8 december 2006, 16:08   #180
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ruimtevaart zelf niet nee, ik bestudeer mogelijkheden van andere planeten voor mijn plezier.

Citaat:
Had niet anders verwacht.

Citaat:
Ik heb het over beschaafde mensen, niet over mensen die aan hun instinkten moeten kunnen voldoen.

Citaat:
Heb je zelf reeds gedaan, sommige mensen hebben nu éénmaal de kik van het doden nodig.

Citaat:
Leuke vrienden
't ja zij zijn één van de bewijzen dat sommige mensen het doden van dieren nodig hebben om zichzelf in bedwang te kunnen houden.

Citaat:
Sorry, maar zelfs onze politici weten dat stilstand gelijk staat aan achteruitgang.

Citaat:
Citaat:
Van een eenzijdige kijk gesproken
Helemaal niet. een hagelschot heeft een grote sprijding en is dus bijna altijd raak als het in de juiste richting word afgevuurd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be