![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn kids zijn vaak zo blij dat ze dichtgenoeg geraken, dat ze overhaast te werk gaan. Het is soms echt lachwekkend hoe ze zich zelf op het laatste ogenblik verraden en de haas dus wel op hen let. En deze manier van jagen is wel toegelaten op eigen domein. Het gebruik van stropen is echter altijd verboden, tenzij er een herkende plaag heerst. Maar mijn zoontje is van het weekend gaan jagen met een loopval. 10 konijnen op 3 uur tijd, allemaal leven en op het einde terug vrij gelaten. Hij had bewezen slimmer te zijn dan de snelle konijnen. Dit weekend willen ze met hun 4 op meeuwen jacht, ben echt benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Zal mij waarschijnlijk wel een bobijn visdraad kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Als je de jagers elk jaar korter bij je huis zit komen, en dat ze elk jaar in aantal toenemen en ook het aantal salvo's dat ze per uur lossen (dat gaat dan nog expotentieel) Dat ze als maar roekelozer worden en minder respekt hebben voor de lokale bewoners enz ... Daar moet je zelfs niet voor kunnen lezen en schrijven om dat vast te stellen, je ervaart dat gewoon van de moment da je uw hoofd buitensteekt. Dat geeft geen veilig gevoel ![]() Dat mag dan mischien allemaal wel netjes legaal zijn, maar dat neemt niet weg dat je niet meer rustig in je eigen tuin kan rondlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Partijlid
|
![]() Ik zal deze mythe even voor u uit de doeken doen
![]() Dat is helemaal niet gelogen !!! maar het is wel zo dat als je er in slaagd om zout op de staart te leggen, je evengoed het beest gewoon kan vastgrijpen ![]() Begrijp je ? ![]() Deze truuk werkt dus evengoed met een F16 van het Belgische leger: strooi wat zout op de staart en je kan hem pakken ![]() Laatst gewijzigd door postbus24 : 8 december 2006 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bobke, probeer jij maar eerst een konijn te vangen zonder wapens en een kleiduif te raken met pijl en boog.
Kom dan terug zagen. Ik had met het eerste nooit problemen, het tweede is mij ooit maar twee keer gelukt. En dat was dan nog met een kruisboog. Dus zal je mij nooit zien jagen met wapens, het ene vind ik onsportief en met het andere ben ik een slechte schutter, wat mij dus tot een gevaar voor andere zou maken. De dag dat ik 9 van de 10 kleiduiven raak met een gewone handboog zal ik mij mss bekwaam genoeg voelen om deze te gebruiken bij jacht. Maar tot zolang zal ik het enkel met mijn verstand en mijn handen moeten stellen. ps, ik ga om met verschillende wapenhandelaars, sommige daarvan zitten nu zelfs op staatshotel. Dus wees gerust ik weet wat wapens kunnen en hoe ze werken. Ging vroeger regelmatig schieten gekeurde op privé schietstanden van die wapenhandelaars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is juist de kunst van het jagen.
Er in slagen om zo dicht bij een haas te komen dat je zout op zijn staart kan leggen. Waarom op de staart, wel dat is de enige plaats waar een haas het zout kan aflikken. Door het opgelikte zout droog de haas sneller uit en sterft hij als hij niet optijd aan drinken geraakt. Het gaat echter niet over een paar korrels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge naar een duif in de vlucht schiet en ge mist, waar komt uw pijl, kogel dan terecht ? Hagelgeweren zijn daar juist voor ontworpen, de hageltjes die hun doel missen zijn ongevaarlijk. Dus voor ge komt zagen kunt ge u best eens informeren. En nee, ik ben geen jager, zelfs geen voorstander van de jacht. Ik speel alleen graag advocaat van de duivel en leg graag onzin bloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Och, noem je het jacht examen moeilijk, en een rijexamen is onmogelijk zekers? Zelfs mijn zoontje van 9 jaar heeft dat reeds afgelegd voor zijn plezier. En dit enkel en alleen om te bewijzen aan sommige mensen dat zelfs het kleinste kind slaagd in het jachtexamen."
Wat heeft hbij al afgelegd het rijexamen? Could be maar zonder een boek opengetrokken te hebben ervoor is dat niet mogelijk. Als u het jachtexamen bedoelt daarintegen durf ik direct dit te etiketeren als "bull" hoeveel moet je hebben om geslaagd te zijn? Weet u dat? Weet u wel wat je ervoor moet leren/kennen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij kunnen een mens voor het leven verminken en zelfs een kind doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||||||||||||
|
![]() Citaat:
Ik heb zeer ontnuchterend nieuws voor U vrees ik:"U doet niet aan ruimtevaart!" Citaat:
Citaat:
Ik neem de auto om 2km verderop (droog) m'n pistoleekes te halen... Mij een zorg dat u dat misbruik noemt! Citaat:
http://www.kuleuven.be/cwte/Jacht.pdf http://fr.wikipedia.org/wiki/Chasse Help uw zelf aan wat kennis! Want die opmerking trekt echt op niet veel...* Dan kunt u mij hier een bewijs van geven ook... Citaat:
Waarom zou iemand die wil jagen (voor uitleg zie bovenstaande links) nu fotos gaan nemen? Er is geen enkele link tussen beide hobbys Citaat:
Ja meestal is het het doden maar dat is niet altijd zo... Spijtig? Waarom? Citaat:
Ik doe niet aan grote jachtpartijen wel nog veel meegegaan daaruit haalde ik ook m'n inspiratie vroeger om deze spellen te doen en toch was die twee keer grote jacht per jaar voor mij een grotere kick... Citaat:
Waarom begint u steeds over uw handicap? Ik weet het! Heb respect ervoor! Maar om de twee klappen in een discussie erover beginnen... Scuba-diving dus... voila! Citaat:
???? Leuke vrienden ![]() Citaat:
Citaat:
Studeren heeft niks met overleven te maken doch wel met het voederen van de zelfrealisatiedrang (meer informatie: http://staff.gc.maricopa.edu/~jpell/...ard/MASLOW.JPG) Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Chasse Help uw zelf aan wat kennis! Want die opmerking trekt echt op niet veel...* Dan kunt u mij hier een bewijs van geven ook... Citaat:
Citaat:
Spijtig? Waarom? Citaat:
Citaat:
Scuba-diving dus... voila! Citaat:
Citaat:
Studeren heeft niks met overleven te maken doch wel met het voederen van de zelfrealisatiedrang (meer informatie: http://staff.gc.maricopa.edu/~jpell/...ard/MASLOW.JPG) Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar al met al nog steeds ben ik ervan overtuigd dat jagen in woonzones en kort erop niet kan. In buurlanden zoals nederland lachen ze ons uit met die wetgeving. Dat er veel protest komt , dat is bekend Zelfs in engeland is het bewustzijn langzaam op gang aan het komen. Denk dat de belgische jager er wel meer tijd voor nodig zal hebben. Verandering is namelijk erg moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Dat het altijd zo geweest is en dat het zogezegd niet gevaarlijk is (oa door "zware" opleiding) is echter geen criterium. Zelfs als er in het verkeer sprake is van bedreiging of bedreigd voelen wordt hier, terecht overigens , iets aan gedaan En sinds waneer zit er "wild" in en rond woonzones ??? Dat zijn uitgezette dieren, vrijwel tamme dieren die nooit wild geleefd hebben, die lang, zeer lang nodig hebben om zich aan te passen. Dat noem ik nu net geen jagen, daar gaat het enkel om te schieten en zoveel mogelijk te schieten. Want stel je voor: geen buit ! oei oei oei, dat kan niet. ![]() Laatst gewijzigd door de kat : 8 december 2006 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je kan proefexamenvragen en leerboeken ook bestellen op hunting.be Ik ben steeds bezig om nieuwe leerstof te zoeken voor mijn kids, anders beginnen die zich te vervelen en kattekwaad uit te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Partijlid
|
![]() Ben zeker geen voorstander van handboog. Daar kunnen de meesten al helemaal niet mee overweg, idioot gevaarlijk om dat aan mensen in handen te geven die enkel maar willen winnen door zoveel mogelijk te kunnen doden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
1)Zorg dat de haas je ziet =>haas gaat liggen en je ziet hem niet meer of haas loopt zo rap weg dat zelf je hond niet meer zal weten wat te doen. 2)Zorg dat de haas blijft kijken naar je jas =>hazen kunnen ook ruiken maar vooral horen en swinters is de wind altijd wat matiger de tijd dat jij op tien meter van het dier bent heeft ze jou al lang opgemerkt zelf al zet jij twintig jassen op rieken. 3)Leg je juten zak op de kop van de haas =>Dat wil ik wel eens zien ![]() ps: een stropje is veel effectiever maar minstens even dieronvriendelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel moet je hebben om te slagen? En dat is dan de theorie... Dan nog de praktijk! Als je deze twee hebt geslaagd geloof me dan weet je wel iets over wild, schieten en jacht! Een boog gebruiken daarintegen daar heb je geen examen voor nodig moet je een tekeningetje hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: