Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2007, 11:33   #161
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

SP.A en de hoofddoek

15.01.2007 10.35u - Vanavond wordt in Antwerpen het nieuwe bestuursakkoord goedgekeurd. Eén van de meest omstreden punten uit dat akkoord is de bepaling dat het dragen van “uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, religieuze, politieke of andere overtuiging” verboden wordt voor stadspersoneel dat direct contact heeft met de klant. Moslima’s met hoofddoek achter de balie zullen met andere woorden moeten kiezen voor hun hoofddoek of hun job.
Vanavond wordt er op de Groenplaats betoogd tegen het hoofddoekenverbod.

De maatregel zet kwaad bloed bij moslimorganisaties en hoofddoekdraagsters. Die wijzen er op dat Patrick Janssens dankzij allochtone stemmen werd verkozen, maar nu een fikse bocht maakt. “Wij hebben op hem gestemd, maar daar hebben we nu dik spijt van. Voor de verkiezingen heeft hij bijna elke moskee in Antwerpen bezocht om stemmen te ronselen. (Zo hoort u het ook nog eens van een ander). Nu hij opnieuw is verkozen, keert hij zich tegen de allochtone gemeenschap.” De spreidstand van Janssens en de SP.A gaat nog pijn doen en veel stemmen kosten.

Bron : Website VB
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 12:23   #162
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit dat nu met een tegendemonstratie ?
Voor de scheiding van kerk en staat te verdedigen wil ik nog wel eens uit mn kot komen
Oud 15 januari 2007, 13:19   #163
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Hoe zit dat nu met een tegendemonstratie ?
Voor de scheiding van kerk en staat te verdedigen wil ik nog wel eens uit mn kot komen
Blijkbaar geen tegendemonstratie (spijtig genoeg), anders was ik zeker van partij.
Oud 15 januari 2007, 13:30   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Sorry, maar ik heb geen zin om mijn leven in de weegschaal te gaan stellen hoor.

Als die hoofddoeken zich nu eens gewoon aan hun eigen religieuze wetten zouden houden was er geen enkel probleem: ze moeten gewoon niet gaan werken waar er ook mannen aanwezig zijn! Niks loket dus.

En bovendien hebben ze - volgens Mohammed himself - allemaal een mankement aan hun hersens: hoe kunnen ze dan een loketjob uitvoeren?

Islam is (zoals Allah zelf zegt) een zeer eenvoudige religie hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 januari 2007 om 13:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 13:40   #165
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Lachwekend is het wel hé,eerst vragen de sossen aan de allochtonen om op hem te kiezen,en dan nu het mes in de rug hé..........
Oud 15 januari 2007, 13:43   #166
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Lachwekend is het wel hé,eerst vragen de sossen aan de allochtonen om op hem te kiezen,en dan nu het mes in de rug hé..........
Is het ooit al anders geweest?
Oud 15 januari 2007, 13:54   #167
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien een manier om de volgende keer wat stemmen af te pakken van het VB?

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 14:36   #168
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Misschien een manier om de volgende keer wat stemmen af te pakken van het VB?
Volgende keer??????????
Oud 15 januari 2007, 17:56   #169
Baruch de Spinoza
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
SP.A en de hoofddoek

15.01.2007 10.35u - Vanavond wordt in Antwerpen het nieuwe bestuursakkoord goedgekeurd. Eén van de meest omstreden punten uit dat akkoord is de bepaling dat het dragen van “uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, religieuze, politieke of andere overtuiging” verboden wordt voor stadspersoneel dat direct contact heeft met de klant. Moslima’s met hoofddoek achter de balie zullen met andere woorden moeten kiezen voor hun hoofddoek of hun job.
Vanavond wordt er op de Groenplaats betoogd tegen het hoofddoekenverbod.

De maatregel zet kwaad bloed bij moslimorganisaties en hoofddoekdraagsters. Die wijzen er op dat Patrick Janssens dankzij allochtone stemmen werd verkozen, maar nu een fikse bocht maakt. “Wij hebben op hem gestemd, maar daar hebben we nu dik spijt van. Voor de verkiezingen heeft hij bijna elke moskee in Antwerpen bezocht om stemmen te ronselen. (Zo hoort u het ook nog eens van een ander). Nu hij opnieuw is verkozen, keert hij zich tegen de allochtone gemeenschap.” De spreidstand van Janssens en de SP.A gaat nog pijn doen en veel stemmen kosten.

Bron : Website VB

En uiteraard heeft Janssens gelijk... wanneer we er van uitgaan dat die hoofddoek een religieus symbool is. Maar sommige moslims beweren van niet.. Echter, wanneer het GEEN symbool is, hebben ze ook geen recht om te verdedigen dat ze het per se moeten dragen. Men gaat ook niet achter het loket zitten met een T-shirt "Jezus redt" of met een hamer en een sikkel.
Een ambtenaar in functie zit daar niet als individu, maar als vertegenwoordiger van de overheid, dus neutraal.
Baruch de Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 19:50   #170
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Laat ik het zo stellen: zij mogen hun hoofddoeken dragen, maar hun collega's swastika's, Che Guevara T-shirts, grote crucifixen, tulbanden en ga zo verder. Zulk een samenwerking moet "voenken" geven.
Oud 15 januari 2007, 19:53   #171
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Laat ik het zo stellen: zij mogen hun hoofddoeken dragen, maar hun collega's swastika's, Che Guevara T-shirts, grote crucifixen, tulbanden en ga zo verder. Zulk een samenwerking moet "voenken" geven.
Niet vergeten dat de gehoofddoekten achter het loket dan ook geen bezwaar moeten aantekenen tegen collega's in adamskostuum achter dezelfde loketten. Want die mensen moeten ook hun naturisme-geloof en identiteit ten volle kunnen beleven.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:01   #172
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Niet vergeten dat de gehoofddoekten achter het loket dan ook geen bezwaar moeten aantekenen tegen collega's in adamskostuum achter dezelfde loketten. Want die mensen moeten ook hun naturisme-geloof en identiteit ten volle kunnen beleven.
yep, alle naturisten welkom.
Oud 16 januari 2007, 08:27   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik houd het op de puntmutsen hoor. Straks begint het te vriezen en ook de staat moet bezuinigen op energie hé meiskes!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 18:08   #174
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgende keer??????????
Volgende keer laten de allochtonen de SP.a wellicht als een baksteen vallen, wanneer ze massaal op hun eigen 'eigen volk eerst' partijen zullen stemmen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 19:29   #175
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baruch de Spinoza Bekijk bericht
En uiteraard heeft Janssens gelijk... wanneer we er van uitgaan dat die hoofddoek een religieus symbool is. Maar sommige moslims beweren van niet.. Echter, wanneer het GEEN symbool is, hebben ze ook geen recht om te verdedigen dat ze het per se moeten dragen. Men gaat ook niet achter het loket zitten met een T-shirt "Jezus redt" of met een hamer en een sikkel.
Een ambtenaar in functie zit daar niet als individu, maar als vertegenwoordiger van de overheid, dus neutraal.
En uiteraard heeft Janssens dik ongelijk.

Als in 1991 een Vlaamsblokker had voorgesteld om de hoofddoek te verbieden voor gemeenteambtenaren vanwege "moslimsymbool", dan zou dezelfde Patrik Janssens hem hebben uitgescholden voor mestkever.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 19:35   #176
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Stel dat er twee meisjes achter het loket zitten.

Van de ene weet ik dat ze een moslim is. Nochtans draagt ze geen hoofddoek. Ik weet het omdat ze me het ooit verteld heeft.

Van de andere weet ik ook dat ze een moslim is. Ze heeft het me nochtans nooit verteld, maar ik weet het omdat ze een hoofddoek draagt.

Beide situaties zijn perfect identiek. Ik wordt bediend door een moslim, en ik weet het.

Wil iemand me nu uitleggen wat het verschil is tussen beide situaties, en waarom in het eerste geval de neutraliteit van bestuur niet wordt overtreden en in het andere geval wel? Het enige wat verschilt is de manier waarop ik kennis heb genomen over het moslim-zijn van de ambtenaar.

En dat Patrick Janssens zich verlaagt tot zulke maatregelen.. sja eigenlijk had ik van zo'n louche figuur niet veel beter verwacht.

Het is duidelijk wat ze dachten in het stadhuis. "Laten we al die verzuurden eens een hapje toewerpen, dan zullen ze vast wat minder verzuurd worden".

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 16 januari 2007 om 19:40.
Oud 16 januari 2007, 19:41   #177
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En uiteraard heeft Janssens dik ongelijk.

Als in 1991 een Vlaamsblokker had voorgesteld om de hoofddoek te verbieden voor gemeenteambtenaren vanwege "moslimsymbool", dan zou dezelfde Patrik Janssens hem hebben uitgescholden voor mestkever.
Ondertussen kent Janssens het verrijkingsgehalte van de islamitische bruine vloed.
Proficiat voor zijn verbod op het symbool bij uitstek van het islamofascisme.
Oud 16 januari 2007, 19:42   #178
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ondertussen kent Janssens het verrijkingsgehalte van de islamitische bruine vloed.
Proficiat voor zijn verbod op het symbool bij uitstek van het islamofascisme.
Ik heb slecht nieuws voor je. Een moslim zonder hoofddoek is nog altijd een moslim.
Oud 16 januari 2007, 19:48   #179
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel dat er twee meisjes achter het loket zitten.

Van de ene weet ik dat ze een moslim is. Nochtans draagt ze geen hoofddoek. Ik weet het omdat ze me het ooit verteld heeft.

Van de andere weet ik ook dat ze een moslim is. Ze heeft het me nochtans nooit verteld, maar ik weet het omdat ze een hoofddoek draagt.

Beide situaties zijn perfect identiek. Ik wordt bediend door een moslim, en ik weet het.

Wil iemand me nu uitleggen wat het verschil is tussen beide situaties, en waarom in het eerste geval de neutraliteit van bestuur niet wordt overtreden en in het andere geval wel?

Het enige wat verschilt is de manier waarop ik kennis heb genomen over het moslim-zijn van de ambtenaar.
Dat is nu net het punt Rund. Ik hoef helemaal niet te weten dat het moslima's zijn ; het interesseert me geen reet. Ik ga naar dat loket voor een of andere administratieve dienst. Ik ga er niet om de geloofsovertuiging van iemand ongevraagd voorgeschoteld te krijgen.

Citaat:
En dat Patrick Janssens zich verlaagt tot zulke maatregelen.. sja eigenlijk had ik van zo'n louche figuur niet veel beter verwacht.
Wees zo vrij je gading te gaan zoeken in een of ander verrijkend moslimland. Bye !

Citaat:
Het is duidelijk wat ze dachten in het stadhuis. "Laten we al die verzuurden eens een hapje toewerpen, dan zullen ze vast wat minder verzuurd worden".
Ik denk eerder dat ze dachten : "Laten we onze stad niet helemaal verloederen tot een achterlijke islamitisch enclave. Poco's en andere liefhebbers van religieuse achterlijke symbolen kunnen nu in geen tijd, en voor geen geld hun verrijking gaan opsnuiven in Marokko. Met ryan-air bij vb.
Oud 16 januari 2007, 19:53   #180
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik heb slecht nieuws voor je. Een moslim zonder hoofddoek is nog altijd een moslim.
Een moslima ja, maar wel eentje die verplicht op het pad van ASSIMILATIE wordt gezet. Assimeleren, stapje bij stapje, of .... creperen in haar zelf gekozen marginaliteit. Maar da's dan haar probleem, en hopelijk in de nabije toekomst niet langer dat van de belastingbetaler.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be