Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2006, 15:47   #161
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Jong jong jong, HOE IST TOCH WEER MOGELIJK. Hier zitten echt een hoop mensen die eigenlijk eens een goei draai rond hunb oren verdienen (Circe, Online en co). Er is zelfs al een term uitgevonden voor jullie idiote gezeik, hatriotism (http://www.urbandictionary.com/defin...rm=hatriotism).

Om te beginnen, hoe stom kunt ge zijn als je de titel van deze thread neerschrijft. Turken zijn geen Arabieren!!!

Nu, artikel in't Belang van vandaag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Belang Van Limburg
Turkse jongeren willen zich excuseren bij Joodse tieners.

BERINGEN - De Turkse jongeren die vorige week donderdag in Beringen stenen wierpennaar een groepje Joodse jongenren, willen hun leeftijdsgenoten opnieuw in Beringen uitnodigen om hun excuses aan te bieden en om het zelf bij te leggen. Ook gaan ze het voormalig concentratiekamp in Breendonk én het Anne Frank Museum in Amsterdam bezoeken. Dat hebben de Turkse jongerengisteravond gezegd tijdens een bijeenkomst met ouders, imam, verantwoordelijken van de moskeeverenigingen en de Turkse Unie. De jongeren kunnen naar eigen zeggen niet geloven wat ze teweeg brachten en hebben spijt van hun daden. Naar eigen zeggen was er geen sprake van antisemitisme.
Nog een welgemeende uit het hart komende FUCK JULLIE ALLEMAAL aan onze plaatselijke Vlaams BLok aanhang hier op dit forum.

Ik ben blij dat er tenminste nog een paar mensen met gezond relativerend verstand hier zitten. Misschien is er toch nog hoop voor ons als mensen.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:51   #162
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ongerustemens Bekijk bericht
Beringse Turken vielen ook KLJ aan
beringen - De Turkse jongeren uit Beringen-Mijn hebben het jeugdverblijfscentrum De Kompel de voorbije zomer ook al aangevallen. Toen was daar de KLJ uit het Oost-Vlaamse Nazareth op kamp. Dat zegt een van de ouders. Vorige week vielen diezelfde Turken een groep joodse schoolkinderen uit Antwerpen aan.
Van 21 tot 31 juli waren in De Kompel de KLJ'ers te gast. De Turkse tieners gooiden toen ook de ruiten in met stenen. De politie kwam met twee man ter plaatse. De stenen en glasscherven kwamen terecht in de slaapkamers. Gelukkig waren de KLJ-jongeren toen niet aanwezig.

Ja man, en dat waren exact dezelfde jongens he
Vieze aanval trouwens, aaaamai, er zijn ruiten gesneuveld, maar er was niemand aanwezig, BEL HET LEGER!! Shit joh. Doe eens normaal. Jij hebt nooit kattekwaad uitgehaald vroeger, he, engeltje?

Een zinnig antwoord hierop is gelukkig al door enkele mensen (Eva bv) hier gegeven op deze gebeurtenis.
Oud 7 december 2006, 16:04   #163
jedi govna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Uit de Gazet van Antwerpen: http://forum.politics.be/newthread.p...newthread&f=13

Een groep joodse chassidische studenten tussen 13 en 15 jaar zijn vorige donderdag tijdens een bezoek aan Beringen-Mijn bekogeld geworden met stenen.

Dat laat het Forum der joodse organisaties maandag weten.

De groep ging voor het weekend op bezoek naar Beringen-Mijn. Toen ze daar aankwamen, zouden ze met stenen bekogeld zijn door jongeren van de stad. Die zouden ook antisemitische leuzen geroepen hebben. De ruiten van het verblijf van de joodse groep werden ingegooid.

De politie kwam ter plaatse en stelde een pv op, zo laat het Forum der joodse organisaties weten. Het Forum zegt diep geschokt te zijn en eist drastische maatregelen van de regering.

Keer op keer bewijzen deze feiten dat het ingebakken antisemitisme zowel bij autochtone als allochtone "Belgen" diep ingebakken zit. In alle mediakanalen, pers en politiek wordt steevast opnieuw de kant gekozen van het Palestijnse Hamas en Hezbollah krapuul, worden zelfmoordterroristen omschreven als "verzetsstrijders" en keer op keer zijn ze dan verbaasd dat sommige "jongeren" dan inderdaad de daad bij het woord voegen en effectief Joden fysiek beginnen aan te vallen. Het wordt eens tijd dat de regering is duidelijk werk maakt om antisemitisme en antizionisme te bestrijden, dit o.a met duidelijke maatregelen zoals een zero-tolerance en het opnemen van antizionisme in de strafwet als het aanzetten tot haat en antisemitisme.
Carottentrekker!
jedi govna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 16:10   #164
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als die jongeren niet wisten wat ze deden, moeten ze geïnterneerd worden.

Inderdaad.
Als de volwassen daders niet wisten wat ze deden heeft een werkstraf geen zin, maar moeten ze opgenomen worden in een instelling waar men hen kan behandelen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 16:18   #165
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, maar de Vuil B-atmosfeer in Vlaanderen laat hen wel denken dat zoiets eigenlijk wel kan hier..
Jij beschuldigde in het verleden ook al een Turk van racisme hoor.

Oorspronkelijk bericht door filosoof
Zoals die azielzoeker die afgetuigd werd in een tankstation, met wat racistische taal erbij natuurlijk.
Oud 7 december 2006, 16:26   #166
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
En hoe omschrijf je het geweld wat Dewinter in zijn jonge (ongeveer 30) tijd gepleegd heeft?

De jongens in Beringen wisten niet wat ze deden. Nu ze weten wat de Joden hebben meegemaakt, gaan ze dat niet weer herhalen.

1) Het gaat hier over fysiek geweld van Turken op Joodse jongeren, wat heeft Dewinter of het VB hiermee te maken?

2) Als we zien dat bij de daders meerderjarigen zijn mogen we toch veronderstellen dat die op school daar wel les over gehad hebben.
En stel dat ze tegen alle logica ze niets van de Jodenvervolging wisten moeten ze goed genoeg geweten hebben dat het zomaar aanvallen van mensen niet kan.

Stop dus aub met het vergoelijken van deze criminele feiten.
Oud 7 december 2006, 16:32   #167
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat U schreef was dat Mo "enkele opmerkingen aan het adres van de joden, maar die waren dan ook terecht."Wat ik schreef waren de historische feiten zoals door de moslims zelf genoteerd in hun overleveringen. Indien U de moord op 800 joodse mannen (de eerste genocide uitgevoerd op Joden trouwens) als "terechte opmerking van Mohammed" wenst te klasseren, dan laat ik dat aan jouw beoordelingsvermogen over.

U behoort blijkbaar tot de groep mensen die het verschil niet kennen tussen kritiek hebben op een ideologie en een hekel hebben aan de aanhangers van die ideologie. Zo te zien vindt U "kritiek hebben op nazisme" ook gelijkstaan met "haat jegens Duitsers".
Het is wel opvallend dat U nu net de kristallnacht erbij wil sleuren: het ging hem de nazis nu niet bepaald over "kritiek op de joodse religie" maar wel over "haat jegens joden".Gezien U zo te zien evenmin het onderscheid kent tussen "kritiek op joodse religie" en "jodenhaat" , vermoed ik dat net JIJ op de eerste rij had gestaan om de joden te criminalizeren moest je in die periode geleefd hebben.

Als "vreemdeling" hier op deze site vind ik bovendien dat je tamelijk wat noten op je zang hebt om onmiddellijk te gaan besluiten dat de mensen uit mijn leefomgeving "beklagenswaard" zouden zijn!
De opmerkingen die de profeet Mohammed heeft gemaakt - lees wel: opmerkingen, het gaat niet over een conflict wat op een gewelddadige wijze is beslecht - waren terecht, maar had ik al niet gezegd dat het menselijk is dat men er niet in slaagt zijn doelstellingen te realiseren. Het ging bij de profeet ook niet over het judaïsme in zijn totaliteit, maar om een bepaalde groep Joden binnen de Joodse gemeenschap die dik zijn voeten veegde aan de eigen godsdienst. We zijn nu 1400 jaar verder. En we weten dat er niets aan te doen is. Mensen moeten gewoon kansen krijgen om hun weg te vinden, ook al staat hun tempo ons niet altijd aan. Jouw tempo bijvoorbeeld, dat ergert mij een beetje. Wie leest wat ik schrijf, en het wil begrijpen, die zal mij kennen, en wie het niet wil, zal dat ook duidelijk maken. Zo gaat het al van zolang er mensen zijn, en het zal niet ophouden voor de mensheid zichzelf uitroeit.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 16:34   #168
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
1) Het gaat hier over fysiek geweld van Turken op Joodse jongeren, wat heeft Dewinter of het VB hiermee te maken?

2) Als we zien dat bij de daders meerderjarigen zijn mogen we toch veronderstellen dat die op school daar wel les over gehad hebben.
En stel dat ze tegen alle logica ze niets van de Jodenvervolging wisten moeten ze goed genoeg geweten hebben dat het zomaar aanvallen van mensen niet kan.

Stop dus aub met het vergoelijken van deze criminele feiten.
Dewinter om aan te tonen dat geweld niet exclusief is voor moslims. De VRT heeft beelden in zijn archief van het geweld van Dewinter.

Neen, het geschiedenisonderwijs over het onrecht wat de Joden werd aangedaan veegt de waarheid teveel onder de mat.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 16:41   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eva
Jouw tempo bijvoorbeeld, dat ergert mij een beetje.
Wat bedoelt U in feite met "tempo"?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 16:45   #170
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dewinter om aan te tonen dat geweld niet exclusief is voor moslims. De VRT heeft beelden in zijn archief van het geweld van Dewinter.
Nogmaals. Ge moet dan wel zeggen waarover het gaat. Anders lijkt het mij meer prietpraat van de linkse kerk.
Citaat:
Neen, het geschiedenisonderwijs over het onrecht wat de Joden werd aangedaan veegt de waarheid teveel onder de mat.
Zou eerder zeggen dat de vrt-berichtgeving de rol van extremistische moslims in het Midden-Oosten conflict, teveel onder de mat veegt, en alzo de Joden uit 2006 teveel demoniseert.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 16:45   #171
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En daarom ga jij die criminele daden van dat gespuis maar goed praten?
En dat ze zich gaan verontschuldigen en het niet meer doen zijn vijgen na Pasen.
In de gevangenis zitten er genoeg die ooit gezegd hebben dat ze het niet meer gingen doen en toch in herhaling vielen.
Oud 7 december 2006, 17:01   #172
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Het Belang Van Limburg
Turkse jongeren willen zich excuseren bij Joodse tieners.

BERINGEN - De Turkse jongeren die vorige week donderdag in Beringen stenen wierpennaar een groepje Joodse jongenren, willen hun leeftijdsgenoten opnieuw in Beringen uitnodigen om hun excuses aan te bieden en om het zelf bij te leggen. Ook gaan ze het voormalig concentratiekamp in Breendonk én het Anne Frank Museum in Amsterdam bezoeken. Dat hebben de Turkse jongerengisteravond gezegd tijdens een bijeenkomst met ouders, imam, verantwoordelijken van de moskeeverenigingen en de Turkse Unie. De jongeren kunnen naar eigen zeggen niet geloven wat ze teweeg brachten en hebben spijt van hun daden. Naar eigen zeggen was er geen sprake van antisemitisme.
Dus wat Hitlerslogans scanderen, de Hitlergroet brengen en betonblokken en stenen naar een groep Chassidische kinderen gooien, is "geen vorm van antisemitisme".

zo te zien is het evenmin een vorm van racisme want Mijnheer De Witte ziet er geen graten in en legt dus geen klacht neer.

Wat is het dan wel? Een potje kaatsen? (met stenen, dan wel - die joodse kinderen hadden die misschien gewoon moeten teruggooien?).
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:16   #173
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus wat Hitlerslogans scanderen, de Hitlergroet brengen en betonblokken en stenen naar een groep Chassidische kinderen gooien, is "geen vorm van antisemitisme".

zo te zien is het evenmin een vorm van racisme want Mijnheer De Witte ziet er geen graten in en legt dus geen klacht neer.

Wat is het dan wel? Een potje kaatsen? (met stenen, dan wel - die joodse kinderen hadden die misschien gewoon moeten teruggooien?).

Lees mijn commentaar nog eens bovenaan op pag. 9. Deze komt recht uit het hart.

Waarom niet deze zin in't vet?
De jongeren kunnen naar eigen zeggen niet geloven wat ze teweeg brachten en hebben spijt van hun daden.

Of ken je dat gevoel niet? Ik heb het al meerdere keren zelf mee gemaakt, en het heeft mij veel bijgebracht.

Ik dacht trouwens dat vergiffenis een christelijke deugt was, geloof je hier ook al niet meer in door je blinde haat?

Laatst gewijzigd door KrisKras : 7 december 2006 om 17:17.
Oud 7 december 2006, 17:18   #174
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... het zal niet ophouden voor de mensheid zichzelf uitroeit.
... zichzelf uitroeit,

of uitgeroeid wordt door een �*ndere levensvorm,

of eventueel zèlf evolueert tot een hogere levensvorm.

Er is nooit slechts één enkele oplossing voor een probleem.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:22   #175
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Lees mijn commentaar nog eens bovenaan op pag. 9. Deze komt recht uit het hart.

Waarom niet deze zin in't vet?
De jongeren kunnen naar eigen zeggen niet geloven wat ze teweeg brachten en hebben spijt van hun daden.

Of ken je dat gevoel niet? Ik heb het al meerdere keren zelf mee gemaakt, en het heeft mij veel bijgebracht.

Ik dacht trouwens dat vergiffenis een christelijke deugt was, geloof je hier ook al niet meer in door je blinde haat?

Dat is geen antwoord op circe zijn vraag.

Oud 7 december 2006, 17:24   #176
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik nu eens pertinent zeker van dat het opnieuw zal gebeuren zie. Immers, de ziekte die aan de basis daarvan lag, is nogsteeds ingebakken in onze cultuur. Er zijn er die zich daaraan vastklampen, als was het hun leven.
Als je zelf de tegenstijdigheid niet ziet............
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:25   #177
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op circe zijn vraag.

In dat geval moet ik toegeven dat ik lang fout ben geweest, sorry...

Stomme vragen bestaan dus toch.
Oud 7 december 2006, 17:33   #178
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Jong jong jong, HOE IST TOCH WEER MOGELIJK. Hier zitten echt een hoop mensen die eigenlijk eens een goei draai rond hunb oren verdienen (Circe, Online en co). Er is zelfs al een term uitgevonden voor jullie idiote gezeik, hatriotism (http://www.urbandictionary.com/defin...rm=hatriotism).

Om te beginnen, hoe stom kunt ge zijn als je de titel van deze thread neerschrijft. Turken zijn geen Arabieren!!!

Nu, artikel in't Belang van vandaag:

Nog een welgemeende uit het hart komende FUCK JULLIE ALLEMAAL aan onze plaatselijke Vlaams BLok aanhang hier op dit forum.

Ik ben blij dat er tenminste nog een paar mensen met gezond relativerend verstand hier zitten. Misschien is er toch nog hoop voor ons als mensen.
Is er al een term uitgevonden voor jouw gezeik ?
Verzuring ? (Kriskas beschuldigt iedereen met een eigen mening van VB-schap. Dat is kenmerkend voor de verzuring en onververdraagzaamheid ter linkerzijde).
Systematisch aanzetten tot haat.
Hij lijdt alvast al aan het W. Pauli-syndroom : vulgariteit tot in de pen.
Die vulgariteit noemt hij gezond relativerend verstand (en dan nog wel op een forum). Dat gezond relativerend verstand duurt zolang .... tot er een Belg 'de souche' met kale knikker hetzelfde uitsteekt als die brave Turkskes. Dan krijgt Kriskas acute aanvallen van hatriotisme.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:36   #179
Banneling

Standaard

Citaat:

Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:40   #180
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Is er al een term uitgevonden voor jouw gezeik ?
Verzuring ? (Kriskas beschuldigt iedereen met een eigen mening van VB-schap. Dat is kenmerkend voor de verzuring en onververdraagzaamheid ter linkerzijde).
Systematisch aanzetten tot haat.
Hij lijdt alvast al aan het W. Pauli-syndroom : vulgariteit tot in de pen.
Die vulgariteit noemt hij gezond relativerend verstand (en dan nog wel op een forum). Dat gezond relativerend verstand duurt zolang .... tot er een Belg 'de souche' met kale knikker hetzelfde uitsteekt als die brave Turkskes. Dan krijgt Kriskas acute aanvallen van hatriotisme.
ver·zu·ring (de ~ (v.))
1 het zuurder worden
2 het verzuren van spieren

Mensen als gij dragen bij tot het probleem, niet de oplossing. Jij voed een neerwaartse haatspiraal.

Nu over het vetgedrukte in je quote, zoek één thread hier waar 'Belgen met een kale knikker' centraal staan en waar ik dan plots een acute aanval krijg van hatriotism. Veel geluk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be