![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Wat met de toekomst van de N-VA? | |||
Geen toekomst, CD&V laat ze ooit vallen en dan zijn ze ongeloofwaardig waardoor ze niet boven de drempel raken |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Geen toekomst, ze worden opgegeten door de CD&V |
![]() ![]() ![]() |
28 | 32,18% |
Er wacht de N-VA een mooie toekomst als onafhankelijke partij |
![]() ![]() ![]() |
15 | 17,24% |
geen idee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 17,24% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In andere landen zijn er nog een hele resem rendabele coöperatieven. Citaat:
De overheid heeft systematisch alle winstgevende bedrijven verkocht (bv Electrabel). Alleen de verlieslatende sectoren werden in overheidshandne gehouden. En dan komen de liberalen af met de kritiek dat overheidsbedrijven verlieslatend zijn... Er worden regelmatig rendabele filialen gesloten, omdat de aandeelhouders in andere ondernemingen nóg meer winst kunnen maken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowel de liberalen van VLD/MR-FDF als de liberalen van PS/SP.a-Spirit. Maar voor de rest heb je idd gelijk.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tsja, het is niet gemakkelijk om een kubus in een cirkelvormig holletje te wringen... Zélfs niet met héél grote oogklepjes op.
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg het mij wie Renault gesloten heeft. Moet ik dan in uw hersenen gaan kruipen om te achterhalen wat jij aan het denken bent? Of weet je het zelf niet goed?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
FYI... De sluiting van Renault in Vilvoorde (idd. een rendabele plant) werd door de Franse OVERHEID als belangrijke aandeelhouder vertegenwoordigd in de RvB beslist. Het is u ook niet onbekend dat ook in Volkswagen er een OVERHEIDS-aandeelhouder meespeelt? Ooooops, daar gaat jouw theorie als zou de privé-belegger/aandeelhouder de grote boze wolf zijn die rendabele filialen systematisch afstoot... De post waarop je reageerde was allesbehalve cryptisch... voor wie z'n huiswerk een klein beetje gemaakt heeft natuurlijk.
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() tja me dunkt dat het niet aan de franse of duitse overheid is om hier jobs te garanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je neemt me de woorden uit de mond!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Liever dat dan een stem op partijen die hun kiesbeloften inslikken en enkel bezig zijn met het verwerven/consolideren van de postjes (waarvoor alle middelen goed zijn). Ik heb in 99 VLD gestemd. Nog nooit zo'n spijt van mijn stem gehad. Ik geef u geen ongelijk als u stelt dat het VB 'niets kan beslissen', maar sindsdien heb ik op zijn minst toch de gewetensrust dat het niet mijn stem is die mee zorgt voor het verder uithollen van de democratie en wanbeleid hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want ook onze 'belgische' of 'vlaamse' overheid blijkt niet echt in staat te zijn om hier jobs te garanderen. Tenzij in de ambtenarij; wat voor zeer velen neerkomt op veredelde werkloosheid.
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik merk dat u -net als ik- een héél wrange ervaring heeft met de VLD van Verhofstadt; mijn reactie is dan om op zoek te gaan naar de manier waarop ik een zo scherp en pijnlijk mogelijk antwoord kan formuleren daarop. En stemmen voor het VB is dat m.i. alleszins niet; integendeel, de kans dat dezelfde huichelaars zelfs hun fauteuils niet uit moeten na de verkiezingen wordt er alleen maar groter door.
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Besluit: ik laat de verkiezingen aan mij voorbijgaan. En alles wat de federale regering later zou doen dat toch zou aansluiten bij mijn politieke ideeën: zoveel te beter. Ik hoef niet langer de illusie daartoe een steentje te hebben bijgedragen.
![]() |
![]() |
#172 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het normale ideologische particratische spel heeft allang geen nut of zin meer. De weg vd polarisatie moet worden ingeslagen: zij die minder staat willen moeten beseffen dat dit alleen maar kan door eerst minder Belgische Staat na te streven. En dat kan alleen door een steeds sterker VB. Dat rechts-liberalen en libertariërs menen dat er een gat in de politieke markt is, kan enigszins juist zijn, maar dat willen opvullen door een eigen partij, is m.i. futiel. Als door de paarse regering sinds 1999 al bewezen is dat een normaal liberalisme in de Belgische context onmogelijk te realiseren is, dan is een rechts-liberalisme dat zeker al. Trouwens , het gaat al lang niet meer over min of meer liberalisme, maar over zij die belang hebben bij de Staat tegenover zij die het burgerbelang vooropstellen. Voor België of tegen België, daar komt het op aan.
![]() |
![]() |
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De ene staart zich blind op één item dat niet gehaald werd, om anderen te oordelen, en vergeet wat er dan wel al gedaan is. De andere ziet in dat er zijn die zichzelf zodanig vastgereden hebben dat ze nooit iets zullen halen. Verschillende perceptie, maar ieder zijn keuze. Laatst gewijzigd door spherelike : 13 december 2006 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt wél overschot van gelijk dat 'minder staat' slechts mogelijk is door 'minder België' en dat we geen enkel heil moeten verwachten van de paarse bedgenoten op dat vlak. Op z'n minst in woorden heeft CD&V zich geëngageerd om hier werk van te zullen maken; ik bekijk dat ook met het nodige cynisme maar wil achteraf mezelf niet verwijten dat ik op z'n minst mijn stem niet (weze het in bijzonder kleine mate) heb laten meespelen in dat verhaal. Los van het hele communautaire verhaal is er ook de overtuiging dat we met de paarse regeringen een in alle opzichten crimineel beleid hebben gehad op het vlak van overheidsfinanciën, justitie en binnenlandse aangelegenheden. Hoe crimineel zal pas blijken wanneer de volgende regering geïnstalleerd is; d�*n wordt immers het proces gemaakt van de begrotingen over de afgelopen jaren. En we weten nu al dat dit rammelt aan alle kanten. Het spijtige van de zaak is dat het onmogelijk is om de politici die daarvoor verantwoordelijk zijn voor een lange tijd achter slot en grendel te stoppen, zoals het betaamt... Immers, mocht een bedrijfsleider z'n zaak zo mismeesteren, dan kon hij het ook voor een tijdje uitzingen in Lantin, De Nieuwe Wandeling, De Begijnenstraat of een ander fraai oord.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 13 december 2006 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens: stel dat de CD&V federaal in de regering komt, welke personen gaan dan minister worden? De Crem? Van Parys? Devlies? D'Hondt? Wordt het dan werkelijk "anders en beter"? Bij mij wordt het dus blanco, met dezelfde redenering als DAB in het achterhoofd, of kartel, met de kans dat een even grote ontgoocheling als met het verwezenlijken van de "modelstaat" van onze Guy erop volgt. Ik blijf erbij: een onafhankelijk N-VA had kansen te over. Nu is het waarschijnlijk, wat ook de uitslag wordt, oude wijn in nieuwe zakken.
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik deel je cynisme wat de rol van CD&V in de regering zou kunnen worden. En ik volg je ook volledig in je overtuiging dat een stem voor CD&V ook een stem is voor meer ACW. Ook d�*�*r gruwel ik van, maar er zijn meer overwegingen dan dat... De paarse puinhoop is zo gigantisch dat we het ons niet kunnen permitteren om ons nogmaals voor 4 jaar de dieperik te laten injagen. Bekijk alvast even de overheidsfinanciën, het failliet van onze fiscale diensten, de zooi op jusitie, een geruïneerd departement defensie, de incompetentie die heerst bij binnelandse zaken en de diplomatie die geleid wordt door een onverbeterlijke welweter die in internationale kringen niet meteen op veel respect kan rekenen. De malaise is compleet... Ik heb gehunkerd naar de regeringen Dehaene en dat wil voor mij als volbloed liberaal wel iets zeggen... Laat mijn stem dan maar volledig meetellen en misschien een bijdrage zijn om één van de somberste periodes uit onze bestuurlijke geschiedenis definitief af te sluiten. D�*t op zich is voor mij positief genoeg om vooral niet blanco te stemmen. (hoewel mijn hand alweer zal trillen wanneer ik het bolleke achter een tsjeef moet aanstippen, daar mag je ook gerust van zijn)
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zal de kat de volgende maanden nog wat uit de boom kijken vooraleer ik mijn stemkeuze definitief vastleg... Tussen de regels door zullen in diverse interviews voor de verkiezingen nog wel wat zaken aan het licht komen...
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Nva nu inderdaad onder de knoet van Cdv.
Belgie juicht. Want men kan een groei van Nva niet hebben, zelfs als ze stemmen van het VB zou weghalen. Nva is immers even gevaarlijk als het Vb voor het voortbestaan van koningshuis, walenbanditisme,Belgique. Het is niet om de slogan "eigen volk eerst"dat men het VB zal proberen te vernietigen. Daar worden ze ook op gepakt, wat moeilijker zou zijn met het Nva.(die kan men geen rasisme verwijten) Het VB , EN Nva, is een gevaar voor Belgie. Nva zal men proberen weg te kopen. Vb zal men met ALLE middelen proberen te vernietigen. Misschien iets om over te denken, NVA-kiezers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Als de n-va stemmen weg zou gehaalt hebben va de n-va dat zou juist ee'n overwinning geweest zijn; De n-va is keer op keer omkoopbaar gebleken. Bourgois gaat vrolijk op bezoek bij de koning; Mer vormt kartels met belgicisten en staat op dezelfde lijst als b-plussers...
En nu als ultieme vernedering De n-va bestaat eigenlijk niet meer. geen eigen fractie. Een max aantal verkozenen. En geen ondergens om in de regering te stappen.. De eisen dien men du bekend maakt zijn de zoveelste lekstok om het kartel terug aanvaardbaar te maken bij de n-va achterban; net als de onverwijlde splitsing van b-h-v etc dat was. één ding is zeker Dewever is één vand e meest laffe valse politici van vlaanderen. Als hij nog een greintje zelfrespect had dan zou hij net als Brepoels afstand nemen van zijn bestuursfucnties. Zelfs al haalt het stjeefs kartel een absolute meerderheid dan nog gebeurt er niets aangezien het acv is die de plak zwaait en meer dan de helft van de verkozen uit die stal komen. Als zij zeggen njet dan is het njet. bovendien geloof ik niet dat we moeten kijken naar he federale niveau; vlaanderen moet van op het vlaamse niveau haar onafhankelijkheid bewerkstelligen; Maar Letrme wil helemaal geen autonoom vlaanderen. Hij heeft de kans de ibarretxe van vlaanderen te worden volledig laten liggen. Laatst gewijzigd door ilfalco : 13 december 2006 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is 0.0 van het stoere programma van het Vlaams Kartel gerealiseerd. De vlaamse overheid blijft met de tsjeven aan het roer even hard buiten proporties groeien als ervoor. (Vlaanderen zit nu ook al aan 30%+ van de actieve bevolking in overheidsdienst. Europees gemiddelde: 18%) De vlaamse regering is even zwak nu als ervoor. Ze blijven met de glimlach federale en waalse tekorten opvangen. Iemand nog iest van Zaventem gehoord? Nope, ook zaventem knijpen de tsjeven rustig mee verder dood. Dan rest er nog het feit dat CD&V sowieso in coalitie gaat gaan met de criminele rooien. Ik zou preventief maar al wat spiegels weghalen bij u thuis... ![]() Daarnaast zijn er een hoop standpunten die ik enkel bij het VB terugvind (in een lang vervlogen tijdperk stonden die in het VLD programma) zoals bindende referenda.. CD&V en N-VA zijn ronduit tegen referenda. Imo heeft het VB van nu heel veel weg van de VLD van '99, zij het een ethisch conservatievere en communautair scherpere versie, maar ook dat vind ik niet slecht. |
|
![]() |
![]() |