![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'Raszuiver' is een genetische term. Een 'raszuiver' blondje is een meisje wiens beide ouders blond haar hebben.
Een 'rasvlaming' is een Vlaming wiens beide ouders Vlamingen zijn.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo'n groot, vetgemest konijn, dat zich niet op eigen kracht kan verplaatsen:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Lang leve photoshop
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() vlaanderen is plat als een vijg. dat komt door het voortdurend passeren van bezettingslegers uit gans europa.
die neukten de schone blonde vlaamsche mädels van weleer, en daaruit ontstond het huidige vlaamse bastaardras: doffe bruine lodderogen, pekzwart tot vuilblond stekelhaar, knollige lijven, een vette pens, ietwat grof smoelwerk, zure blik, pathologische angst voor het vreemde, hunkerend naar een identiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Lang leve de verzuring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alzo sprak 'übermensch' Mitgard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Durf jij te zeggen dat het vlaamse VOLK een bijeenneuksel is van spaanse artilerie en half-hollands grut? Durf jij te beweren dat de oostenrijkse troepen zouden geslachtsgemeenschap gehad hebben met ons vlaams bloed? Wat is me dat allemaal? Jij hebt nogal een dunk van jezelf! Staan beweren dat ons volk eigenlijk bestaat uit een bijeenraapsel van spanjaarden, fransen en zwitsers? Zou jij weleens de geschiedenis van onze gewesten wat te goed kennen? Waar is uw "eigen volk eerst" gevoel naartoe? Het grappigste van al is dat vlaanderen uiteindelijk, als je de geschiedenis bekijkt, geen enkele intelectuele elite kent omdat die gevlucht is naar holland toen de spanjaarden met man en macht zijn uitgerokken. Daaruit volgt dat niet alleen ons "volk" een samenraapsel is van half vlaams half buitenlands bloed daarbij komt nog eens dat het een samenraapsel is van DOM vlaams en DOM buitenlands bloed ![]() Of hebben we een identiteit gercreeerd doorheen de jaren? Maar dan zou deze identiteit toch "belgisch" zijn? Of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Racist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat ik blond ben, blauwe ogen heb en alles behalve dom ben?
IK voel me helemaal geen indentiteitsloos samenraapsel zoals jij. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 december 2006 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ben ook blond grootvader is keeskop ![]() Maakt u zich niet ongerust over mij... Ik ben een samenraapsel maar ben niet identiteitsloos! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En wat merkt men enkele jaren na de splitsing: het werkt nog minder efficient. Denk je dat men dan de politieker aan de kant schuift en tracht een efficienter beleid uit te werken? Dat er eventueel stemmen komen van het terug te federaliseren? Neen, men schuift het falend beleid af op de burger. 'Het is door de koppige/egoïstische brusselaar, die dergelijke strenge geluidsnormen heeft opgelegd, dat we met de nachtvluchten overhoop liggen'. Die aparte geluidsnormen zijn een gevolg van de -door Vlaanderen gevraagde- regionalisering. Sorry, maar daar waar ik nog écht vlaamse eisen wil steunen, ben ik niet meer zo naïef om elk falend beleidsdomein te reduceren tot een communautaire kwestie! Vlaams-nationalisme is een louter (partij) politiek gestuurd fetisjisme. Ideologisch is het van geen kant, er is niet eens sprake van een eigen cultuur laat staan van een eigen ideologie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Burgemeester
|
![]() Belgie= een gezonde Vlaming met een ontstoken appendix namelijk Wallonie.
Wil die gezonde Vlaming overleven moet die zo snel mogelijk van die zieke appendix af. Wallonie beseft maar al te goed dat het op zichzelf niet kan overleven, dat het zonder grote broer Vlaanderen, één van de armste regio's van Europa zal worden. Maar hier begrijp ik de Walen niet? Waarom zien ze niet af van hun ongelooflijk grote arrogantie. Waarom doen ze niet de kleinste moeite om de Vlaamse taal te spreken. Waarom willen ze op politiek vlak steeds de hoogste viool spelen? Waarom staan ze niet open voor enig compromis? Is dit koppigheid of gewoon domheid? ![]() De Vlaming is niet onverdraagzaam maar kan het niet meer hebben dat de Waal gesteund door ons koningshuis zich een opperras waant. En de Vlaming gemakkelijkheidshalve een separatist en/of rascist noemt. Zelf woon ik in een Vlaamse stad aan de taalgrens, geen faciliteiten gemeente. Toch hoorde men hier vroeger nooit de taal van Moliere. Nu hoort men op de wekelijkse markt, in de scholen, in de verenigingen etc. al meer frans dan nederlands. Zelf heb ik hier school gelopen in een volledig nederlandstalige school. Mijn kinderen echter zijn in diezelfde school nu reeds een nederlandstalige minderheid. In supermarkten vind men sporadisch nog wat nederlandstalige lectuur. Vroeger kregen wij hier wekelijks "De Streekkrant", nu al geruime tijd "Haut Senne". Maak U niks wijs, de taalgrens is een fictieve grens die dagelijks naar het noorden aan terrein wint. Het is makkelijk om U in hartje Vlaanderen, Belgischist te noemen. Maar hoe zal U reageren als de taalgrens morgen tot aan Uw achtertuintje reikt? ![]() Dit moet dringend stoppen! Want de walen hebben er alle voordeel bij om tijd te winnen. Binnenkort is er echter geen Vlaanderen meer om onafhankelijk te verklaren...
![]() |
#179 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Staatssecretaris