Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2006, 13:11   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis Bekijk bericht
Een moslim (de man...) mag trouwen met een "niet gelovige" vrouw.
Een moslima mag NIET trouwen met een "ongelovige" man.
NOPE.

Een moslimmannetje mag trouwen met een vrouw "van het boek": zijnde andere monotheisten : joden en christenen.

Ongelovigen moeten de hoofden en vingertoppen worden afgesneden, wat tevens geldt voor polytheisten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 13:51   #162
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door online
Circe, wat dacht je van deze scheurkalender voor 'wetenschappelijk gebruik'. Zou dat bevorderlijk zijn voor Samrah's weg naar de Verlichting
DRIEHONDERDVIJFENZESTIG pagina's lezen? Maar allez Online, ze heeft net gezegd dat ze dat niet kan!
Oud 28 december 2006, 15:13   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah
ik als Moslima, als volgeling van Allah swt accepteer het feit dat ik mijn lichaam moet bedekken uit respect voor mijn lichaam, ik accepteer alles wat Allah swt mij heeft opgedragen, ook al betekent dat dat ik de voeten van mij man moet kussen, dan zal ik dat doen! (dat staat wel echt niet in de Koraan hoor maar tis maar om te zeggen: wat de Koraan mij zegt, ik ben akkoord!)
Enkel wat de koran zegt Samrah? of volg je ook de ahadith?

Volgens de ahadith moet je namelijk wel wat meer doen dan je echtgenoot zijn voeten kussen:

Mohammad said:
"Had I ordered anybody to prostrate before any one, I would have ordered women to prostrate before their husbands on account of men's rights over the women ordained by Allah."(Mishkat al-Masabih, English translation, Section 'Duties of husband and wife', Hadith No. 70. Reported by Abu Dawood, Ahmad, Tirmizi, Ibn Magah and Ibn Haban. )

Indeed, the rights of the husband are so vast that
"If blood, suppuration, and pus, were to pour from the husband's nose and the wife licked it with her tongue, she would still never be able to fulfil his rights over her."
This Hadith is repeated, also with great reverence, five times by commentator Imam Suyuti who is regarded as one of the greatest of all Muslim scholars

Meer over Imam Suyuti vind je op: http://en.wikipedia.org/wiki/Suyuti

Om nog wat meer van je rechten te weten te komen stel ik voor dat je volgende link volgt: (wel l�*ng! en wel in het Engels, maar toch leuk om weten als vrome moslima).

WOMEN IN ISLAM

Veel leesgenot

(nog een paar jaar en ik word IMAM - gesubsidieerd door de Belgische Staat )

Laatst gewijzigd door circe : 28 december 2006 om 15:28.
Oud 28 december 2006, 15:43   #164
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat is zacht uitgedrukt, zegt A. Jarmohamed van de Islamitische stichting ter bevordering van integratie. „Met heilige teksten smijt je niet. Kalenderblaadjes belanden in de vuilnisbak. Dit gaat protest opleveren. Dit is een provocatie.” Volgens psycholoog en islamoloog dr. A. Ljamai, docent in Tilburg en Amsterdam, is dat de reactie van klassieke moslimgeleerden. „Maar er zijn nu ook pragmatischer denkers. Die vinden zo’n scheurkalender voor wetenschappelijk gebruik acceptabel.”
En nog niet doorhebben, dat wij worden gemanipuleerd en dat onze vrijheden alsmaar meer worden afgebouwd onder het mom van 'verdraagzaamheid'

Ik blijf van mening, dat de islam een ernstige bedreiging vormt voor onze Westerse levensstijl en vrijheden, in ben er heilig van overtuigd dat wij deze levenswijzen en vrijheden moeten verdedigen, zonder geweld als het kan maar met geweld als het moet!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 15:44   #165
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
DRIEHONDERDVIJFENZESTIG pagina's lezen? Maar allez Online, ze heeft net gezegd dat ze dat niet kan!
't is wel maar een tekstje per dag.... dat moet toch lukken eh?
Oud 28 december 2006, 15:57   #166
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Enkel wat de koran zegt Samrah? of volg je ook de ahadith?

Volgens de ahadith moet je namelijk wel wat meer doen dan je echtgenoot zijn voeten kussen:

Om nog wat meer van je rechten te weten te komen stel ik voor dat je volgende link volgt: (wel l�*ng! en wel in het Engels, maar toch leuk om weten als vrome moslima).

WOMEN IN ISLAM

Veel leesgenot

(nog een paar jaar en ik word IMAM - gesubsidieerd door de Belgische Staat )
Die hadith moet ook gevolg worden, want zij staan zij aan zij voor als leidraad voor een moslim leven.

Hebben die moslim vrouwen dat ALLEMAAL gelezen? Hebben die dat echt allemaal BEGREPEN? Want ik ga diene mo moeten gelijk geven dat zij geestelijk achterstand hebben.

Dat die teksten bestaan is een zaak - de bijbel met Adam en Eva bestaat ook. En dat je die idiote teksten nog volgt ook in een schemerzone als de barbaarse tijden, die wij gekend hebben, is spijtig voor de (allicht) miljoenen slachtoffers.
Dat die teksten ook nog gevolgd worden in onderontwikkelde landen, waar vrouwen niet mogen leren lezen (hoe zou dat toch komen? ), kan ik verstaan, maar helemaal niet goedkeuren.

Maar dat moslims, die kennis maken (vooral de vrouwen dan) met andere inzichten, ideeen, godsdiensten, maw met een hele andere leefwereld, nog altijd keihard blijven vasthouden aan de moslim onderdrukking, die hen afschildert als een soort beest.....
DAT gaat er bij mij niet in. TENZIJ natuurlijk het erin GEKLOPT wordt.
En als je ziet hoe de moslim aanhangers haast ongestoord terreur kunnen zaaien... dan heb ik genoeg gezien.

Vandaar dat ik steeds meer overtuigd ben van het feit dat islam een reeel gevaar betekent voor het Westerse ideeengoed en de Westerse vrijheid, en ik ben er ook steeds meer van overtuigd dat wij dat ideeengoed en die vrijheid moeten verdedigen, zonder geweld als het kan, met geweld als het moet.
Oud 28 december 2006, 21:48   #167
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wij zijn niet dezelfde Herman VK, ze heeft dit forum wel door mij leren kennen omdat ik haar ervan op de hoogte bracht dat zij hier geciteerd werd... waar ik intussen veel spijt van heb maar ja, 't is gebeurd. Ik heb 'Samrah' hier op een heel andere manier leren kennen. ik ga voor niemand partij trekken maar ze heeft zich enkel op een heel harde manier proberen verdedigen, de shit die ze hier over zich heen kreeg gooide ze gewoon dubbel en dik terug maar ik ben het helemaal niet met haar uitspraken eens.
Ach ja, vroeger was ik mss ook zo en ik hoop dat 'Samrah' met ouder worden op dat gebied een beetje verstandiger zal worden. Sommige mensen negeer je hier best en op dit moment denk ik net zo over Samrah.
mischien is "Samrah" gewoon een nicknaam van jou?Een "Sarah" liep er ook een paar dagen rond hier, altijd dicht bij jou...Hmmm...verdacht...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 21:55   #168
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je hebt gelijk!!!
zei de moslim-slippendrager...
Oud 28 december 2006, 21:59   #169
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Circe, wat dacht je van deze scheurkalender voor 'wetenschappelijk gebruik'. Zou dat bevorderlijk zijn voor Samrah's weg naar de Verlichting?

Een kritische islamitische scheurkalender op het toilet

Nahed Selim heeft een moslimscheurkalender gemaakt. Ze bekritiseert daarin de orthodoxie. Moslims weten niet of dat wel mag, heilige teksten in het toilet. „Een provocatie.” Vandaag, 2 november. Bovenaan het blaadje van de scheurkalender prijkt een korantekst, gevolgd door een ’toepassing’ – net een bijbelse dagkalender. ’Als laatste islamitische land schafte Saoedi-Arabië de slavernij af, in 1963. Door toedoen van het Westen. Dat tast de claim van heiligheid van de leer van de Koran aan, want die noemt slavernij minstens vijftig maal.’
Het is een tekst uit de kalender die die binnenkort verschijnt. Schrijfster Selim belicht de leer en de praktijk van de islam. Democratie, djihad, vrouwenonderdrukking, ze bespreekt het allemaal. Ze verwacht dat vooral autochtone Nederlanders het boek aanschaffen. Moslims zouden wel eens moeite kunnen hebben met een islamscheurkalender op de het toilet, denkt ze.
Dat is zacht uitgedrukt, zegt A. Jarmohamed van de Islamitische stichting ter bevordering van integratie. „Met heilige teksten smijt je niet. Kalenderblaadjes belanden in de vuilnisbak. Dit gaat protest opleveren. Dit is een provocatie.” Volgens psycholoog en islamoloog dr. A. Ljamai, docent in Tilburg en Amsterdam, is dat de reactie van klassieke moslimgeleerden. „Maar er zijn nu ook pragmatischer denkers. Die vinden zo’n scheurkalender voor wetenschappelijk gebruik acceptabel.”
waar kan ik dat gaan kopen?Lijkt me super-interressant...
Oud 28 december 2006, 23:04   #170
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mischien is "Samrah" gewoon een nicknaam van jou?Een "Sarah" liep er ook een paar dagen rond hier, altijd dicht bij jou...Hmmm...verdacht...
zwaanzer
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 23:06   #171
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis Bekijk bericht
Een moslim (de man...) mag trouwen met een "niet gelovige" vrouw.
Een moslima mag NIET trouwen met een "ongelovige" man.
Fout, een moslim mag touwen met een moslima, christene of joodse, al de rest noemen ze ongelovigen en daar mogen ze niet mee trouwen.
Een moslima kan enkel met een moslim trouwen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 23:42   #172
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Fout, een moslim mag touwen met een moslima, christene of joodse, al de rest noemen ze ongelovigen en daar mogen ze niet mee trouwen.
Een moslima kan enkel met een moslim trouwen.
En wat is jou visie op bovenstaande?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 01:57   #173
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
"Undercover in Little Morocco" is the name of a book written by the young Belgian journalist Hind Fraihi. She spent two months researching undercover among radical Muslims in Brussels. Among her shocking findings was the revelation that younger Muslims in particular are increasingly prone to violence, and not just in the cities.

http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0

kijk die beelden, willen jullie dat heel Belgie zo word ? ja dus ook jullie nu nog rijke linkse blanke wijken zullen zoals dit worden.
Zulk boek en filmpje kunnen ook over "De Vlamingen" gemaakt worden: niks moeilijk aan! "Undercover in Flanders"....genoeg sfeerbeelden te vinden...

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 december 2006 om 01:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 04:52   #174
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beachman Bekijk bericht
Het absoluut willen dragen van een hoofdoek is een signaal: "ik ben fier een moslima te zijn en iedereen moet dat hier zien". Of: "Kijk naar mij: ik ben een moslima en ben daar heel fier over" = ik ben zeker geen westerse europeaan.

Ge moet dan toch niet verbaasd staan dat dit verstaan wordt als: "ik draag mijn hoofdoek als een manifestatie: ik vertik het om me te integreren". Niet alleen in de fysica geldt: aktie is gelijk aan reactie. Dat manifeste uiten van je anders zijn is vragen om reakties: ik word er ook ambetant van. Waarom zo halsstarrig weigeren om je te integreren? En dan maar klagen van discrimenatie............ Eigen schuld, dikke bult.
Jij bent ook zo'n idioot die vindt dat er wel homo's mogen zijn, maar dat ze zich moeten verstoppen zekers? Iedereen is anders, en laten we het uiten ook niet! Stop het totalitarisme!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 08:26   #175
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Samrah
ik als Moslima, als volgeling van Allah swt accepteer het feit dat ik mijn lichaam moet bedekken uit respect voor mijn lichaam, ik accepteer alles wat Allah swt mij heeft opgedragen, ook al betekent dat dat ik de voeten van mij man moet kussen, dan zal ik dat doen! (dat staat wel echt niet in de Koraan hoor maar tis maar om te zeggen: wat de Koraan mij zegt, ik ben akkoord!)
Operatie geestelijke indoctrinatie 100% geslaagd. Een vogel voor de kat.
Oud 29 december 2006, 08:29   #176
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Operatie geestelijke indoctrinatie 100% geslaagd. Een vogel voor de kat.
Inderdaad, waarom laten mensen zich toch indoctrineren, ik dacht dat een kind met vrije gedachten werd geboren, of niet soms????
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:12   #177
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Inderdaad, waarom laten mensen zich toch indoctrineren, ik dacht dat een kind met vrije gedachten werd geboren, of niet soms????
Bhoedisten, Christenen, hindu's hebben ook hun doctrines en dogma's maar de meesten hebben toch ook nog hun eigen gedachten, maar islam....Hopeloos echt hopeloos
Oud 29 december 2006, 11:27   #178
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, wat dacht je van deze scheurkalender voor 'wetenschappelijk gebruik'. Zou dat bevorderlijk zijn voor Samrah's weg naar de Verlichting? ...”
Ik vrees er voor. Voor dat laatste. Moslims, zo weet Nahed Selim, lezen sowieso veel minder. Hier wordt ook harder gewerkt ...

Trouw: Elke dag een kritische koranuitleg op het toilet

Nederland krijgt een islamitische scheurkalender. Nahed Selim schreef vrijzinnige koranuitleg. Vooral autochtone Nederlanders zullen hem kopen.
Koot en Bie maakten er een, Trouws Henk van Halm ook, over de natuur, hele volksstammen gebruiken bijbelse scheurkalenders en nu komt er een nieuwe bij: de islamitische scheurkalender.

„In Egypte, waar ik vandaan kom”, zegt schrijfster en tolk-vertaalster Nahed Selim, „is de dagkalender een bekend fenomeen. Daar staan alledaagse wijsheden, gedichtjes en tips op. Maar een moslim-scheurkalender, dat is volkomen nieuw.”

Selim, winnares van de Harriët Freezer-ring, de jaarlijkse emancipatieprijs van het maandblad OpZij, is, vertelt ze, gevraagd door een uitgever om een moslim-scheurkalender samen te stellen. „Dat vond ik meteen een goed idee. In Nederland moet alles wat met de islam te maken heeft héél voorzichtig worden benaderd. Het christendom mag je vrij bekritiseren, maar bij de islam moet je omzichtig zijn.” Dat merkte Selim zelf, toen de uitgever leek terug te krabbelen. „Ik denk dat die had geïnformeerd bij islamitische organisaties over hoe dat idee zou vallen. De uitgever had gehoord dat de Kinderkoran ook al niet mocht.” Toch ging het scheurkalenderproject door, tot opluchting van Selim. „Die uitzonderingspositie is uiteindelijk denigrerend voor moslims en werkt negatief.”

Voor elke dag heeft Selim een tekst gemaakt, „over een korantekst en wat die te betekenen heeft voor het leven van alledag, voor moslims in het Westen”. Na een jaar heeft de gebruiker grondig kennisgemaakt met de islam, denkt Selim.

Voor de uit Trouw bekende publiciste werkte het maken van de scheurkalender, die binnen twee weken uitkomt, als een ’uitlaatklep’. Zo gaat ze in op de verhouding tussen man en vrouw in de islam, waarover ze zich al vaker stevig heeft uitgesproken. „Apologeten roepen steeds dat Allah vrouwen gelijkwaardigheid heeft gegeven. In de maanden februari tot en met april bekijk ik of dat klopt. Wat zie ik? Dat vrouwen dezelfde godsdienstige plichten hebben als mannen, dat ze beiden naar het hiernamaals mogen, beiden een ziel hebben. Maar vrouwen hebben in de familie, bij erfrecht, ten opzichte van hun man, juridisch, economisch, bij huwelijk, scheiding en voogdij minder rechten dan mannen.”

Voor de scheurkalender vergelijkt Selim de Tien Geboden (’Algemeen aanvaarde morele regels’) met de islamitische traditie. „Neem het gebod om zes dagen te werken, één dag te rusten. Dat kent de Koran niet. In mijn analyse wijs ik erop dat dat samenhangt met een ander arbeidsethos. Hier wordt harder gewerkt.”

Jihad, de verhouding tussen moslims en niet-moslims, verdraagzaamheid (’Iedereen roept dat de islam tolerant is, maar ’verdraagzaamheid’ komt maar vier keer voor in de Koran’), democratie, afvalligheid: alle gevoelige kwesties in de multiculturele dialoog behandelt Selim. De teneur is duidelijk: ze vindt dat er met de orthodoxe islam niet valt te leven. Dat maakt de doelgroep beperkt. Selim: „Ik denk dat vooral autochtone Nederlanders de scheurkalender gaan kopen. Zij hebben al een traditie met dat fenomeen. En moslims lezen sowieso veel minder.”

Bij veel oorspronkelijke Nederlanders hangt een dag- of verjaardagskalender op het toilet. Komt de islamitische scheurkalender ook op de wc te hangen?

Selim: „Die vraag ga ik vaker krijgen. Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar de kalender komt. In het toilet, op de hal, boven je bed. Maar ik snap wat u bedoelt: er staan koranteksten in.” En, weet Selim, dan ligt de combinatie met ’toilet’ nogal gevoelig. „De Koran is een gewoon boek, met inkt en papier. De waarde ervan is innerlijk. Als mensen om die reden moeilijk gaan doen over de scheurkalender, dan vind ik dat een verafgoding van de Koran. Dan verheiligen ze de Koran. Het is God niet.”
Oud 29 december 2006, 13:51   #179
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
samrah is braaf
samrah zoekt niks op
samrah leest ook niks
samrah is gediscrimineerd
samrah is baas

is dat niet goed?

samrah is ook rein
daarom moet ze zich verstoppen
ze zou vuil kunnen worden

voordat ze akker is
een akker moet rein zijn
anders krijgt ze onkruid
tussen haar.... jeweetwel

dat is niet goed
voor haar man, de boer van de akker
Kinderachtig ben je zo te zijn.
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 13:52   #180
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
samrah moet naar koranschool
samrah heeft les niet geleerd
samrah weet niet wat profeet zegt
samrah heeft niks gehoord over christenen en joden

oeps, samrah verstaat laatste zin vast niet
Go to hell, wat zowizo je eindbestemming zal zijn.
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be