![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Mijn logica over marihuana is devolgende : Hoe slecht moet men zich niet voelen om dat goed te vinden ?
Ik heb in mijn leven hooguit 10 joints gerookt , 1 uit nieuwsgierigheid en 9 omdat ik toevallig bij een groep van mensen zat die zaten te blowen . Mijn laatste dateert van tijdens het WK voetbal 2002 , want ik had 2 wedstrijden gezien en wist achteraf de uitslag niet meer . Mij moet je niet wijsmaken dat softdrugs te vergelijken zijn met alcohol , ik ken het effect van softdrugs ook . |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Kaffer kan je nu eens uitleggen waarom slaappillen bv minder schadelijk zouden zijn dan een jontje.
En dan nog iets,de moeilijkste verslaving om van af te geraken is een alkoholverslaving,zie maar eens naar het succes van al de AA verenegingen Ik ken mensen die al sins 1968 softdrugs gebruiken en daar tot op de dag van vandaag geen problemen met hebben in hun dagelijks functioneren
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Serieus ? allé jong. Als ik drie pinten zuip voel ik dat al zenne en zeker achter het stuur. De dag nadien ne mega afkick op alcohol: braken, hoofdpijn enz Onder alcohol verlies je totale controle, stink je, praat je luid, kan je agressief en handtastelijk worden. Ik vind die roes echt wel hard zenne. Drink eens een paar weken niet en drink dan eens je zult het wel voelen. Er zijn er die beginnen strippen of neuken onder invloed van alcohol weet je wel. Daarom dat er in coffeeshops (buiten één stad Amsterdam) geen alcohol geserveerd mag worden want dat zorgt juist voor agressie in de pub en dat weten we allemaal. Het aantal problemen gemeld in die 30 jaar dat coffeeshops bestaan is miniem vergeleken met de vele vechtpartijen in cafe's vrijdag en zaterdagavonden (een reportage als patrouille bewijst het). Onder cannabis weet ik nog min of meer wat ik doe; dat is niet het geval met alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand VERLANGT naar een slaappil , het is enkel een middel om te kunnen slapen , net zoals alcohol enkel een middel is om je problemen te vergeten . Medicatie en alcohol zijn een middel tot ... Drugs zijn het niet , het goedje op zich werkt verslavend , vandaar . En inderdaad , niet alle druggebruikers worden psychotisch , velen wel . En dat is een ramp , zowel voor de persoon in kwestie als voor de maatschappij . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alcohol is een middel om je problemen te vergeten ? Jij bent een leuke. Als iemand problemen heeft, geef jij hem de raad de fles op te zoeken ? Drugs is toch een geestesverruimend middel ? Een middel om je geest te verruimen ? Een middel om je problemen te vergeten (zoals je dat zo mooi zei). Dus is het toch een middel ? Trouwens: autorijden is middel, maar soms heb ik zin om met de auto te rijden. Dan is het een doel. Is het dan slechter ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals , 60 a 70% van de bevolking drinkt regelmatig alcohol . Bejaarden meegerekend gebruikt wellicht minder dan 1 % van de bevolking soft -of harddrugs . En toch zitten in gestichten meer mensen met drug dan alcoholproblemen . Trouwens een echt verschil tussen soft-en harddrugs is er niet . Dit onderscheidt heeft men destijds gemaakt in Nederland om toch enige drugs te legaliseren . De effecten van beide zijn echter op lange termijn dezelfde . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 januari 2007 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat een farmacologisch verschil tussen softdrugs en harddrugs. Dat is hier al uitgelegd. Het is niet iets dat uitgevonden is in Nederland omdat de 'Ollanders een excuus zochten om te kunnen blowen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ozymandias : 3 januari 2007 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1% van de bevolking die REGELMATIG drugs gebruikt zal al veel zijn . En " schattingen " over 300.000 probleemdrinkers zijn relatief niet . Ik zie graag harde bewijzen , en die zitten in gestichten , meer druggebruikers dan alcoholisten , dat zijn feiten . Met dan nog de omstandigheid dat die probleemdrinkers niet psychotisch zijn maar enkel een probleem hebben dat ze trachten te vergeten door te drinken . En trouwens 300.000 op 6 miljoen is volgens mij nog altijd 5% ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De feiten zijn ernaar: Alcohol is een harddrugs en cannabis een softdrugs. Als jij "drugs" zegt, heb je het over soft- en harddrugs. Tot je dat onderscheid kan maken, is discussiëren zinloos. En in België zijn we met 10.000.000, niet met zes. Maar dan nog klopt mijn wiskundige blunder niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe berekenen we dat? ![]() 10.000.000 :100=100.000x3=300.000 ![]() Tja ik heb de lagere school wel afgemaakt hé ![]()
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals, het minimaliseren van het alcoholprobleem is wansmakelijk, en een slag in het gezicht van elk slachtoffer. Na de homo's, de linksen, de prostitues en de hoerenlopers, een nieuwe groep om te schofferen? met dat verschil dat alcoholverslaafden niet in een gesticht worden opgesloten, daar horen ze ook niet thuis. Net zo min als drugverslaafden. Deze horen thuis in een ontwenningskliniek. Niet elke drugverslaafde ontwikkelt een psychose, laat staan elke cannabisgebruiker, dan zou heel Nederland wel in het gesticht zitten. Harde bewijzen? Die heb ik van jou nog niet gezien. Maar dat zijn we gewoon van u eh |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom blijf je maar herhalen dat alcohol een harddrug is . Alcohol is na enkele uren uit het lichaam verwijderd , hoe kan zoiets nu in godsnaam een drug zijn ? Het ontvluchten van een probleem is hier de drug , niet de alcohol . Drugs blijven tot 1 maand na inname opspoorbaar in de urine . Drugs blijven dus in het lichaam zitten . Het lichaam maakt daar een gewoonte van , als de hoeveelheid drugs begint te minderen snakt het lichaam naar een nieuwe portie drugs . En darom is canabis verslavend en alcohol niet . |
|
![]() |
![]() |