![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Waar erger jij je aan in het verkeer? | |||
te snel rijden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
te traag rijden op autosnelweg |
![]() ![]() ![]() |
28 | 37,84% |
niet pinken |
![]() ![]() ![]() |
41 | 55,41% |
rechts oversteken |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
blijven rijden in 2e vak |
![]() ![]() ![]() |
30 | 40,54% |
ouwe venten die 50 rijden waar je 90 mag en niet kan oversteken |
![]() ![]() ![]() |
40 | 54,05% |
mensen die in je gat zitten te rijden |
![]() ![]() ![]() |
40 | 54,05% |
tegenliggers met grootlichten |
![]() ![]() ![]() |
34 | 45,95% |
auto oversteekt en komt dan traag voor je rijden |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
vrachtwagens die oversteken, ook bij regenweer |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
wagens die in een file om de twee seconden van vak wisselen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 41,89% |
mensen die door het rood rijden |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
laagvliegers die aan 180 per uur zitten te knipperen naar links als jij oversteekt op het derde |
![]() ![]() ![]() |
25 | 33,78% |
GSM'en |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
nog iets anders, nl... |
![]() ![]() ![]() |
16 | 21,62% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar waar rijmt dat met dat een voetganger die wilt oversteken zich zou moeten vergewissen dat eeniedere chaffeur 'm wel gezien zou hebben ? daar gin het 'm me hier over Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KIM WET IS WET !!!!!!!!!
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Objectieve aansprakelijkheid werkt stukken beter dan heel het geleuter over wie er nou precies 'in fout' was. De automobilist(e) is potentieel de grootste schadeverwekker en het is dan ook terecht dat hij/zij de nodige voorzorgen neemt.
Voor het overige stoor ik me aan bijzonder weinig in het verkeer. Als ik zotten zie aankomen in m'n achteruitkijkspiegel, dan zal ik me snel uit hun racetraject verwijderen. Een enkele keer tref ik ze ettelijke kilometers verder terug aan: rond een verlichtingspaal gedraaid of (in het allerbeste geval) omsingeld door de zwaantjes (boekske in aanslag). Alleen knullige infrastructuur wil me nog wel eens laten foeteren...
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en die wet zegt zeker dat jij maar mag oversteken als je daar zin in hebt, zonder te kijken of dat wel mogelijk is????
![]() Jongen toch, jij moet eens dringend gaan beseffen dat je als voetganger ook je verantwoordelijkheid in het verkeer draagt hoor!
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enkel in de uitbatingsvergunning voor de tram stipuleert de gemeente welke regels hij in acht moet nemen. Op een kruising van tram en zebrapad heeft de tram voorrang. Helaas zijn er al een paar dodelijke ongelukken gebeurt door misverstanden in dit verband. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een prettige avond verder... ik ga maar eens verder met studeren.
![]() |
#169 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een wagen pakweg nog op 30 meter afstand is, dan kan je evenzeer beginnen met oversteken, al was het dan maar omdat je zeker bent dat hij sowieso nog genoeg remweg heeft om te kunnen stoppen. Dat laatste is echter niet de insteek van diegenen die hier nu moord en brand schreeuwen omdat een wagen niet sowieso zouukunnen stoppen, en die van mening zijn dat een wagen zelfs moet kunnen stoppen wanneer hij op 2 meter genaderd is. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik ook wel eens deed was langzaam aan steeds trager rijden. Het was heel grappig om te zien hoe sommige chauffeurs dan ontploften achter hun stuur. Maar dat soort entertainment is nu al lang verleden tijd. Ik heb me nog niet vaak beklaagd dat ik geen auto meer heb. Ik had misschien alleen wat langer (zo'n goeie vijf jaar) moeten wachten, zodat ook ik mijn autonummerplaat had kunnen inruilen voor een gratis abonnement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je als voetganger veilig wilt kunnen oversteken, zorg er dan voor dat je steeds een groot metalen voorwerp bij hebt.
Een winkelkarretje doet wonderen !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zit je met een continuumstroom aan wagens en een voetganger zou zich ( aldus sommigen ) moete vergewissen dat iedere wagen hem/haat gezin zou hebben dan betekent dit net hetzelfde als je voorrang afstaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister
|
![]() 80% van de keren dat je aan een zebrapad wacht rijden de auto's gewoon door. Het is pas als je de weg zonder verpinken oversteekt dat auto's stoppen.
5 min wachten om over te steken? Ge moet wel goed zijn! 5 min wachten getuigt gewoon van de onwil van de automobilisten. Da's toch niet normaal zeker! Op 5min kunnen er zelfs meer dan 100 auto's passeren!
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() gerekend bij een nat wegdek zal je niet veel meer mogen rijden dan 21 km/h om dat nog halen Laatst gewijzigd door praha : 7 januari 2007 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ervaren chauffeurs die met een wagen rijden van een hogere prijsklasse hebben eveneens dikwijls een inschattingsfout. Die durven ook wel een over de snelheidsschreef gaan en denken dat ze veilig rijden omdat ze een veilig gevoel hebben in dergelijke wagens. Ik ben het er wel mee eens dat sommige max. snelheden meer zijn om chauffeurs te pesten of om idd legaal struikrover te spelen. Laatst gewijzigd door Den Bal : 7 januari 2007 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Idd en veel te snel. Als het duizenden chauffeurs al is gelukt te stoppen voor mij moet het bij sfax ook lukken.
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 7 januari 2007 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want zo was het wel vroeger Citaat:
![]() Citaat:
maw 'k peins dat gij wel een héél stevige advocaat zult nodig hebben om te kunnen wijsmaken dat het onmogelijk was om nog te kunnen stoppen voor diegene die van rechts kwam bovendien ligt de bewijslast dat hij door het rood reed volledig bij jou ps. meestal wordt dat praktisch gedeelde schuld |
|||
![]() |
![]() |