![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij projecteerde die vriendschapskeuze op de samenleving, niet ik. Ik wil ook niet bepalen wie jij mag kiezen als vrienden, maar wel wie een bedrijf het recht op werk ontneemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar aan de discriminatie van een werknemer wel. Dat is gestemd in een wet, die de meerderheid van het volk goedkeurde. Dan lijkt het me logisch dat als die wet niet wordt nageleefd, daar een vervolging tegenover staat. Iets anders zou wetteloosheid zijn. ALS er een wet zou komen op de lengte van de rokken, dient die ook nageleefd te worden. Die komt er natuurlijk niet, aangezien er geen nood voor is en al zeker geen meerderheid (gelukkig). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik projecteer helemaal niets op de samenleving. Er bestaat geen "recht op werk". En dan nog zou een bedrijf dat niet ontnemen door een sollicitatie te weigeren. Anders zou de wachtlijn in Straatsburg nogal enorm zijn.
![]() |
![]() |
#164 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel, je hebt twee sollicitanten, allebei evenwaardig naar opleiding, ervaring, kunde en kennen. De één is allochtoon, de ander is blanke Belg. Wie zal ik dan moeten aannemen? Citaat:
Mag ik hem dan ontslagen omdat ik geen werk meer heb voor hem? Zonee, wie gaat zijn loonkost sponsoren? Laatst gewijzigd door Sfax : 9 januari 2007 om 11:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard is dat niet de goede manier, maar als hij op dat moment kan bewijzen tegenover zijn werkgever dat hij wel goed is in het verkopen van beveiligingen dan ben ik er zeker van dat hij zal mogen blijven en zal de werkgever inbinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Staatssecretaris
|
![]() Het recht op werk is, als één van de economische en sociale rechten, gewaarborgd door internationale rechtsinstrumenten zoals de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM) (artikel 23), het Internationaal Verdrag over Economische, Sociale en Culturele Rechten (artikel 6) en het herziene Europees Sociaal Handvest (ESH).
Laatst gewijzigd door Manuel* : 9 januari 2007 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Staatssecretaris
|
![]() Het interesseert niemand wat u al dan niet verwerpt. De rechtbanken verwerpen die niet en daar gaat het om.
Laatst gewijzigd door Manuel* : 9 januari 2007 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ADW stelt werkgevers én VDAB soms echt wel voor prangende problemen.
Stel, er zijn hier twee Marokkaanse kinderen, broer en zus, geïmporteerd toen ze vijf en zeven waren, ondertussen zijn beide tot Belg gepromoveerd. Beiden zijn zeer goed geïntegreerd en gaan geen importhuwelijk aan, maar huwen zelfs met aboriginals. Het meisje: Naima Al-Aboutaleb huwt met Björn Peters De jongen: Achmed Al-Aboutaleb huwt met Mieke Verheyden. Beiden krijgen kinderen uit hun huwelijk. Het zoontje van Naima heet Karel Peters (naar grootvader langs vaders zijde) Het zoontje van Achmed heet Mohammed Al-Aboutaleb (naar grootvader langs vaders zijde). Beiden gaan solliciteren voor dezelfde job. Beiden zijn net even goed voor die job. rara: wie moet de werknemer aannemen zonder Jozef Le Blanc op zijn nek te krijgen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 januari 2007 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten staan vrouwen niet bekend om hun groter aandeel in de criminaliteit. Evenmin heb ik al vrouwen op tv zien verklaren dat tassentrek normaal is in hun gemeenschap. Toch houdt een werkgever nog steeds rekening met het feit dat vrouwen meer kans maken om zwanger te worden dan mannen en vaker familiaal verlof zullen nemen. Ge kunt het betreuren maar zo draait de wereld nu eenmaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu net die groep die de socale zekerheid op poten zette zonder er zelf misbruik van te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Staatssecretaris
|
![]() De zaakvoerder van Eurolock maakte de fout om een sollicitant af te wijzen op basis van een racistische impuls. Niet helemaal hetzelfde als het verhaaltje dat u daarnet presenteerde.
Laatst gewijzigd door Manuel* : 9 januari 2007 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Diegene die jij het meest geschikt vindt voor de job. En daarmee mag je niet afgaan op vooroordelen/huidskleur. Dat is toch niet meer dan normaal ? Als je twee sollicitanten hebt die allebei evenwaardig zijn naar opleiding, ervaring, kunde en kennen, met dezelfde achtergrond en dezelfde huidskleur, wie kies je dan ? Geen verschil, volgens mij met jouw stelling. Citaat:
Dat is natuurlijk een utopische voorstelling. Dat weet ik ook wel. Er zijn nog vooroordelen, dat heb ik zelf al tig keren gezegd. Maar die kan je enkel doorbreken door er iets aan te doen. Dat is net die vicieuze cirkel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |