![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, want den Nederlander komt meestal maar één keer per jaar in België, namelijk om naar Spanje en Frankrijk te reizen. Als jullie nou een weekvignet invoerde voor, laat zeggen, een tientje, dan zou niemand klagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De 'gebruiker betaalt' is inderdaad een logische maatregel en op zich niets op tegen, hoewel het gastvrijer en simpeler zou zijn dat ieder land voor zijn eigen wegen opdraait. (Veel duitse en oost-europese auto's op nederlandse of belgische grond betekent dat de havens goede zaken doen.) Hetzelfde geldt m.i. overigens ook voor Nederland, dus gelijke monniken, gelijke kappen. Toch wordt de invoering van het belgische vignet in Nederland als (zeer) negatief en oneerlijk ervaren, om zowel gevoelsmatige als praktische redenen. Dat heeft overigens ook veel te maken met de knullige manier waarop het nieuws naar buiten werd gebracht en waarop het vignet zal worden ingevoerd. 1. Ten eerste worden de wegen in België over het algemeen als slecht ervaren. Waarom betalen voor iets van slechte kwaliteit en dan ook nog zoveel? 2. Ten tweede: Autowegen zijn in Nederland gratis. Er zijn inderdaad projecten waarvoor je moet betalen, zoals de Westerscheldetunnel, maar over het algemeen zijn er gratis alternatieven. 3. Ten derde: Een 'algemeen' vignet voor alle wegen sluit alternatieven uit. Let wel: In Frankrijk en Italie kan je kiezen. 4. Het is een oneerlijke maatregel voor bewoners in de grensstreek. Grensstreekbewoners die afhankelijk zijn van de Westerscheldetunnel krijgen weldegelijk hun geld terug. Zeeuws Vlamingen nu niet. Jullie minister weet dat ook maar vond het 'te moeilijk' om dat goed te regelen. (Gisteren op onze radio 1). 5. Belgen moeten wel betalen maar krijgen hun geld terug. Hoezo: de gebruiker betaalt? 6. Veel nederlanders zien België, en zeker Vlaanderen, niet echt als buitenland. Nu moeten ze dat ineens wél zo zien. 7. Veel gepensioneerden vinden het leuk om één of twee keer per jaar bijvoorbeeld een dagje Gent of Brugge te doen. Zij worden nu geconfronteerd met een fikse verhoging van de kosten ervan. 8. Tegen een tolwegensysteem op zich, of tolheffing voor speciale projecten, kan ik weinig bezwaar hebben. Ik zou het dan ook alleszins begrijpelijk vinden als de zwaarbelaste ring rond Antwerpen zou worden beprijsd. Daarmee zou dan ook richting kunnen worden gegeven aan het zoeken naar alternatieven. 9. Tot slot: De iets beter ingelichte nederlanders kunnen zich niet aan de indruk onttrekken dat het hier een noodmaatregel betreft die louter is bedoeld om op een makkelijke manier de belgische (lees: waalse) begroting vlot te trekken en speciaal is gericht op het doorgaande verkeer. 10. Ik ben benieuwd wat de belgische meubelzaken en pretparken van deze maatregel gaan merken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#165 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Mooi hoe hier, aan het eind van de Belgische periode, nog eens tot uiting komt hoe het Belgisch separatisme gebouwd is op ordinair racisme. Deze staat kan niet anders dan permanent zijn bestaansrecht bewijzen door zich af te zetten tegen "de Ollanders". Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 10:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ja, Patriot heeft boter op zijn hoofd. Was het niet zijn baas, Hans1, die de laatste verkeersopstopping rond Brussel heeft veroorzaakt? (Iets met een betoging ofzo?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wist je dan niet dat de Vlaamse regering Baarle-Hertog binnenkort gewoon aan Nederland schenkt, om van die miserie af te zijn? Naar het schijnt zou Voeren snel volgen, en zou dat alles maar een vingeroefening zijn om in een later stadium ook de rest van Vlaanderen aan Nederland te schenken.
Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Meer info: http://club.studiant.be/ow-kring/pag...maart2005.html
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() .
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 12 januari 2007 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() Jammer. Het is zo'n mooi symbool van Vlaams-Nederlandse samenwerking. En uniek in Europa! Baarle zou eigenlijk de laatste plaats moeten zijn die nederland geschonken krijgt. Als symbool. Pas daarna mag de laatste belg het licht uitdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Oh ja:
Ikzelf zal die 60 euro zonder morren gaan betalen. Ik vind het nog steeds de moeite waard om België te bezoeken. Maar ik kan het dan ook wel iets beter betalen dan de gemiddelde gepensioneerde. Toch vind ik het geen slimme maatregel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu is die er wel om minstens in Vlaanderen de Nederlandse natievorming te voltooien.
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Nog een reden erbij om vanuit Nederland de aansluiting van de Belgische Nederlanden te vragen
![]()
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#176 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het toont aan dat België zijn doel bereikt heeft en de Ollander-haat zelfs in een deel van de Vlaamsnationalisten heeft kunnen inplanten. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
(Het is alleen jammer dat de duidelijkste antwoorden komen van een niet-geïnteresseerde marxist en een belgische liberaal. De vlaams-nationalist is niet bijster enthousiast, ontwijkt het om helder te antwoorden en wil slechts zijn boek verkopen...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Ik ben nog niet zover. Ik ben gewoon nog teleurgesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Er zijn nog andere faciliteiten die de overheid aan zijn burgers aanbiedt en bekostigt via gewone belastingen. Ik zie niet in waarom daar boven op nog gebruiksbelastingen moeten betaald worden.