Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 10:44   #161
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat kan toch perfect ?
als ik het goed begrepen heb duurt het volgens Morel zelfs niet zó lang meer
Morel the secret weapon of the VB

Was da niet dezelfde die op haar doos kreeg onlangs...

"Matigen" zei morel
"niks van" zei filip
=>"Morel let op" zei van Hecke en dekte haar zo goed hij kon...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 11:18   #162
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Zeg jongen, ik ben uw search engine niet he. Met dank aan de vorige poster http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=158
Wat dan te denken van die die zelfs nog niet googelen alvorens wat uit hun nek te kletsen. Ik zou de post toch nog eens herlezen en kijken wat op uzelf van toepassing is.

Ge moet uw eigen bochtenwerk eens herlezen om te ontsnappen aan de bewijzen die gij redelijkerwijs moet kunnen leveren voor uw beweringen. Alle trukken uit de doos.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 11:34   #163
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
neen ... maar zelfs een private instelling neemt handelingen waar ze zich naar het publiek openstelt... en net in die handelingen moet je je dan ook houden aan bepaalde regels
dat bedoelde ik ermee... dat je dat eens terug moest herlezen
Mensen promoveren is geen handeling waarbij je je naar het publiek open stelt. Mensen ontslaan evenmin. Zelfs sollicitaties uitschrijven is geen openstelling voor het publiek, aangezien je aan voorwaarden moet voldoen om uberhaupt deel te mogen nemen aan die sollicitatie.

Citaat:
ik wil je daarvoor best op je woord geloven... maar dat 'overschatten' sloeg niet echt op dat

nastreeft ?
als je het hebt over 'correct' behandelen dan bestaat er toch zoiets als een concensus op dat vlak, lijkt me ?
diegenen die dat flagrant met de voeten treden kan je dan terecht incorrect noemen
dus, mijn inziens, hebben de vakbonden hetgeen ze natreefden toch al tot die concensus bereikt
Niet echt; ik kan voor mijn werknemers gerust totaal andere werkafspraken maken, waar ze eigenlijk beter mee af zijn, terwijl een vakbond met een CAO zou komen zwaaien waarin staat wat ik moet doen, ook al is dat niet beter.

Citaat:
en zoals ik je probeerde uit te leggen...
het feit dat dat nu ( 't kan veranderen ) een evidentie is maakt dat de rol van een vakbond totaal overbodig lijkt en niks meer in de pap te brokkelen zou hebben...
dit is echter niet zo
als jij morgen zowat de enigste ( hier ligt net de bedenking ... waarom zou je dat überhaupt zijn als de rest vollop aan normvervaging doet ) zou zijn die je werknemers nog steeds correct ( huidige norm dus ) en de rest is flagrant incorrect dan wordt de rol van de vakbond weer plots duidelijk

en op het moment dat het hek helemaal van de dam is ( incluis het niet meer afdwingbaar zijn ) zal jij je werknemers net zogoed zien vertrekken tenzij jij de voorwaarden (bemoeienissen) , naast het correct praktizeren ervan, ook zal onderschrijven
Waarbij jij de rol van de vakbond overschat.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 11:42   #164
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een of andere reden denk ik niet dat u iets gemeen heeft met arbeiders.
ik werk in groenonderhoud, samen met mijn collega-arbeiders.

maar morel, wat heeft die gemeen met arbeiders? vanuit haar residentiële luxeville in schoten met illegaal zwembad zal zij zich even bezighouden met het lot van de arbeiders.
chichimadam uit de rijke upperclass die nog nooit een dag uit haar leven voor een baas heeft moeten werken.
die gaat weten wat goed is voor de arbeiders.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 11:44   #165
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

maar morel, wat heeft die gemeen met arbeiders? vanuit haar residentiële luxeville in schoten met illegaal zwembad zal zij zich even bezighouden met het lot van de arbeiders.
chichimadam uit de rijke upperclass die nog nooit een dag uit haar leven voor een baas heeft moeten werken.
Allez, wie weet kan ze dan team vormen met de vandenbossche geit. Zie ze daar staan zwaaien op 1 mei met haar vuist. Potsierlijk. Maar ze verdedigt wel de arbeiders he, niet vergeten

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 januari 2007 om 11:47.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 11:46   #166
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neeje.... helemaal niet
waar haal je dat ( uit m'n post ), Boadicea ?

ze stuiten tegen een paar probleempjes die onstaan als je vooraf alles opblaast, theoretisch blijft doorrammen hoe dit of dit beter zou georganiseerd worden, maar uiteindelijk (nog) geen alternatieven aanbiedt

zo simpel is dat

Wel, als je stelt dat het normaal is dat mensen gediscrimineerd mogen worden omwille van hun politieke overtuiging. Als ze deze niet in praktijk mogen brengen van de gevestigde machten, dan zijn deze niet democratisch.

Het feit dat er in ons land mensen wettelijk voor hun ideologie uitgesloten mogen worden, zelfs veroordeelt, zegt veel over wie en wat er hier aan de macht is. Geef echter niet de indruk dat het een buitenlander afwimpeld, want dan ben je de grote boeman. Sluit geen migranten uit, maar wel de andersdenkenden uit eigen volk. Dan ben je de verdraagzaamheid zelve.
In ieder geval maak ik me ernstig zorgen over degene die werkelijk denken dat ze verdraagzaam zijn.

Geen enkele politieke ideologie is democratisch. Elke aanhanger van een ideologie gaat er van uit dat zijn visie de enige, beste waarheid is en kijkt vanuit zijn ivoren toren neer op anderen.
Dat is de waarheid. Niemand heeft alle wijsheid in pacht, alleen mogen bepaalde ideologen de lakens uitdelen en anderen niet. Dat allemaal in naam van vrijheid.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 25 januari 2007 om 11:47.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 11:46   #167
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Oef, eindelijk is het VB daar met zijn langverwachte juridische actie. Dat ze na jarenlang zoeken en peuteren geen betere poot vinden dan de privacy-wetgeving om hun zaak te onderbouwen zou al voor zich moeten spreken. Maar laat ze zich maar eventjes belachelijk maken.

En stel nu, stel dat het VB hier toch gelijk krijgt (ja, ik heb nogal een rijke fantasie), zelfs dan zie ik nog geen probleem voor de vakbonden. Ze hebben immers getoond dat ze hun nek durven uitsteken voor hun overtuiging en dat ze zelfs bereid zijn voor die overtuiging een paar klapjes te incasseren. Het zou de geloofwaardigheid van hun overtuiging zelfs nog versterken.

Dus, kom maar op!
Oud 25 januari 2007, 11:48   #168
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
zelfs het CITEREN en OPZOEKEN doen ze al fout !

nog steeds blijkt zelfs de EFFECTIEVE wetgeving té hoog gegrepen voor sommigen.

maar ja, sinds google/internet is IEDEREEN plotsklaps een juridisch expert, politicoloog, sociioloog, criminoloog, econoom, islamoloog en geschiedkundige geworden. en ik vergeet er nog wel een paar

Ben altijd voor zoveel mogelijk verspreiding en democratisering van kennis geweest, maar nu krijg je steeds meer en meer "vervuiling" en mensen die zelf ingebeelde zekerheden verkondigen over wat ze DENKEN te weten

waarom eigenlijk nog naar de univ gaan en vele jaren studeren ?
had ik het maar geweten! : Ge googelt gewoon en voil�* ! Nevermind of ge begrijpt waarover ge bezig zijt of niet....

Ik weet uit interesse en enthousiasme iets van motoren ... geen haar op mijn hoofd dat er nog maar aan denkt om te gaan googelen en dan mezelf een moto mechanicus/electronicus/technieker te beschouwen en "waarheden" te gaan verkondigen . of zelfs nog maar uitspraken daarover te doen met basis : dat is het want ik heb dat opgezocht op het net, wikipedia nog wel....
Flink zo,een kus van de juf en een bank vooruit.
Als ge groot bent zulde ne flinke jongen worden.
En als ge nog eens aan achterklap doet
vraag dan eerst eens aan mij wat ik er van denk.
Oud 25 januari 2007, 11:48   #169
born2bewild
Banneling

Standaard

de efficientste (en dikwijls enige) manier om b.v. de mafia aan te pakken is ook op indirecte manier. Bv. voor fiscale fraude.

Voor wat heeft Al Capone gezeten?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 januari 2007 om 11:51.
Oud 25 januari 2007, 11:48   #170
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, wie weet kan ze dan team vormen met de vandenbossche geit.
even met de mond vol tanden? geen nood, dan maar weer gewoon afgeven op de sossen. werkt altijd.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 11:49   #171
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
even met de mond vol tanden? geen nood, dan maar weer gewoon afgeven op de sossen. werkt altijd.
bwa effe dollen
Oud 25 januari 2007, 12:15   #172
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Geeuw.

Ik wist niet dat Blokkers voor de sossen waren. Of voor de kaloten.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 12:23   #173
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Flink zo,een kus van de juf en een bank vooruit.
Als ge groot bent zulde ne flinke jongen worden.
En als ge nog eens aan achterklap doet
vraag dan eerst eens aan mij wat ik er van denk.
QED...

het louter correct opzoeken ven de relevante en toepasbare materie , daar ging het in UW geval over. of uw compleet amateuristische en inherent gebrekkige poging daartoe

en aan dergelijke types dan nog vragen wat ze denken? je weet op voorhand al dat ze gezien hun aanvankelijke post niet al te snugger zijn , dat is zinloos.

Nog veel google plezier en ahum "kennis van zaken" toegewenst !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 12:30   #174
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je kon de frustratie en het venijn van haar gezichtje zien aflopen toen ze gisteren even op televisie voor een gebouw werd geïnterviewd.

"kortaf: nee, er is geen probleem" .....Body language zei enigzins iets anders

De "tanker" die het VB is,zal wel vroeg of laat uiteenspatten, er zitten nu teveel tegenstellingen in : fundamentele ideologische verschillen en ALLEEN vlaamse strijd om de boel te cementeren + enkele ERG ambitieuze arrivistjes : daar hoef je geen glazen bol voor te hebben dat zoiets niet kan blijven duren, zeker niet bij een stagnatie/afstraffing n een cordon dat sterker staat dan ooit. Gooi er nog wat dedecker bij en... interessant vuurwerk zoals afgelopen week
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 januari 2007 om 12:32.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 13:33   #175
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
QED...

het louter correct opzoeken ven de relevante en toepasbare materie , daar ging het in UW geval over. of uw compleet amateuristische en inherent gebrekkige poging daartoe

en aan dergelijke types dan nog vragen wat ze denken? je weet op voorhand al dat ze gezien hun aanvankelijke post niet al te snugger zijn , dat is zinloos.

Nog veel google plezier en ahum "kennis van zaken" toegewenst !

Ipv op mijne nek te zitten zou je beter eens kunnen zeggen wat er mis mee was?
Maar ja,dan zou je u moeten verlagen tot mijn niveau nietwaar wat gezien uw capaciteiten danig erg zou zijn,wat was discriminatie ook weer?

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 25 januari 2007 om 13:55.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 01:18   #176
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is niet tegen het bestaan van de vakbond.

http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=2&id=28

Dat is een leugen die de vakbond verspreidt om een reden te hebben zelf tegen het Vlaams Belang te zijn. Je weet toch dat mensen niet buiten vliegen bij het Vlaams Belang omdat ze gesyndiceerd zijn? Het is precies omgekeerd. De vakbond smijt Vlaams Belangers buiten.

Paulus.
Wat wil men dan zeggen, vakbonden mogen er zijn maar mogen geen slagkracht hebben? in de tekst daar staat "recht op staken, mag het recht op werken niet in de weg staan...", dus maw als ik dit goed begrijp is men wel degelijk tegen elke vakbondswerking gekant...als er ergens een staking uitbreekt, dan is dit nooit om het plezier van niks doen, is om met de vuist op de tafel te bonken, en diegene die dan willen werken, zijn de zogenaamde stakingsbrekers...en dan haalt een staking niets uit...zet anders een bordje boven de ingang van elke fabriek "arbeid maakt vrij"
Oud 26 januari 2007, 07:53   #177
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Wat wil men dan zeggen, vakbonden mogen er zijn maar mogen geen slagkracht hebben?
Neen. Men wil zeggen wat er staat. En daar staat niet dat de vakbonden geen slagkracht mogen hebben maar dat zij belangrijk zijn en een historische rol hebben gespeeld. Je kunt toch lezen?

Citaat:
in de tekst daar staat "recht op staken, mag het recht op werken niet in de weg staan...",
Inderdaad. Niet meer maar ook niet minder dan de toepassing van de huidige wetgeving. Mag dat nog?

Citaat:
... dus maw als ik dit goed begrijp is men wel degelijk tegen elke vakbondswerking gekant...
Neen, dat begrijp je dan niet goed. Er staat woordelijk dat het Vlaams Belang niet tegen de vakbonden is. Of weet jij het soms beter dat de partij zelf waar zij voor staan?

Citaat:
als er ergens een staking uitbreekt, dan is dit nooit om het plezier van niks doen, is om met de vuist op de tafel te bonken, en diegene die dan willen werken, zijn de zogenaamde stakingsbrekers...
Ik zie niet in waarom men een staking moet organiseren als de werknemers daar niet voor te vinden zijn.

Citaat:
...en dan haalt een staking niets uit...
Als er voldoende mensen en redenen zijn om te staken, dan kan de staking wel iets uithalen. Zeker is dat niet maar het verhoogd inderdaad de kans. Maar als de mensen dat niet willen, mag men ze ook niet dwingen.

Citaat:
zet anders een bordje boven de ingang van elke fabriek "arbeid maakt vrij"
Dan is dat uw voorstel, niet dat van het Vlaams belang.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2007 om 07:55.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:08   #178
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen. Men wil zeggen wat er staat. En daar staat niet dat de vakbonden geen slagkracht mogen hebben maar dat zij belangrijk zijn en een historische rol hebben gespeeld. Je kunt toch lezen?
Klopt volgens mij ook vakbonden hebben een heel grote rol gespeelt in de vooruitgang.
En blijven een grote rol spelen maar nu niet meer in de vooruitgang!!!!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 10:24   #179
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De vakbonden zijn zoals algemeen geweten zo machtig dat ze mensen kunnen maken of breken...
Ook is het algemeen geweten dat een traditionele machtspartij als de dood is om de vakbonden tegen de haren in te strijken.

Zulk een staat binnen de staat is supergevaarlijk voor de democratie...voor zover we hier nog van democratie kunnen van spreken uiteraard...

Een discussies die hier rond vakbonden worden gevoerd verwateren immer in een nietszeggende mantra van diegenen die er belang bij hebben versus diegenen die door hun almacht dreigen te worden verpletterd.
Ik zou graag 's openheid willen van de vakbond. Gewoon om te checken of het klopt dat vakbonden aan insider trading doen. Een vakbond verneemt nl snel wat er gaande is in een bedrijf. Aandelen opkopen van een bedrijf op basis van die info is heel goed mogelijk omdat niemand inzage krijgt in de wijze waarop hun financiele middelen worden belegd. Laat staan dat je een balans krijgt. De vraag is belangrijk omdat koersen van een bedrijf stijgen bij de aankondiging van een herstructurering en de ermee gepaard gaande ontslagen. Financiele winst maken via insider trading levert veel meer geld op dan het mogelijk verlies van leden die hun job verliezen. Als dit zou kloppen eet een vakbond van twee walletjes. Daarom, en om dit te vermijden, is een open balans mijns inziens een noodzakelijk iets.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 10:27   #180
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Zoals een werkgever iemand mag weigeren die op een solicitatie afkomt mag ook een vakbond iemand weigeren in hun clubje.
maar wat als die werkgever op basis van politieke strekking ook mensen gaat uitsluiten.als de vakbond dit mag,waarom dan niet een werkgever.ik vind dat de rechter in deze zaak niet anders kan dan de vakbond veroordelen.als dit niet gebeurd is er een gevaarlijk precedent geschapen,waarbij iedere vereniging op basis van politieke strekking kan uitsluiten.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be