![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
|
![]() "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht news:1htc7jf.w4foaq1yvlf10N%[email protected] IT... > el misti <[email protected]> wrote: > > >> > Dat is inderdaad gek. Blijkbaar gaan mensen liever naar café's waar wel >> > gerookt wordt. >> >> Domme conclusie. Blijkbaar is er te weinig keus. Niet rook café's zijn er >> nauwelijks, > > En hoe komt dat zo, denk je? Doordat er meer redenen zijn om een café te kiezen, niet alleen maar het rookbeleid. |
![]() |
#162 |
|
![]() Bird wrote:
> On Thu, 08 Feb 2007 22:21:56 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> > wrote: > > >>Trap nog eens een open deur in. > > > Touché? > > >>..... Als 2 op de 3 cafés rookvrij zijn vind >>ik dat jij in redelijkheid geen last van mij hoeft te hebben. > > > Ik heb een beter voorstel, jij stopt met die kankerverwekkende zooi en > ik hoef nooit last van jou te hebben, in alle cafés. Ik weet nog iets veel beters: als jij nou eens dood neervalt, dan heb nooit meer ergens last van. -- Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com |
![]() |
#163 |
|
![]() Erik wrote:
>>Omdat mensen nu eenmaal roken. Nogmaals: het is onethisch om eenderde >>van de bevolking als paria's maatschappelijk buiten te sluiten. Het >>rookverbod in treinen vind ik nog altijd *discriminerend* . >> >>-- >>________________________________________ >>Sjoerd Bakker >>________________________________________ > > > > > > Roken is onnatuurlijk. Achter een computer zitten ook. En kleding, ook onnatuurlijk. > Heb jij weleens een chimpansee een sjakkie zien draaien?? Ja. > Die gasten zijn in de regel zo verslaaft dat ze zelf niet inzien dat ze > overal overlast veroorzaken. Welke gasten? > Of vind jij soms dat je medemens geen recht heeft op schone lucht? Laten we het autorijden verbieden. > Dus: praat niet met junks maar gooi een emmer water over ze heen als ze in > de brand staan. > Brand!! Brand!! Over gekken zoals jij moeten we maar een net gooien. -- Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com |
![]() |
#164 |
|
![]() Bird wrote:
> On Fri, 09 Feb 2007 02:25:43 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> > wrote: > > >>>Kleding adem je niet in. > > >>Trap nog eens een open deur in. > > > Het is wel waar, Sjoerd. Open deur of niet. > > >>...... Als 2 op de 3 cafés rookvrij zijn vind >>ik dat jij in redelijkheid geen last van mij hoeft te hebben. > > > Er zijn nauwelijks rookvrije café's. Dan is er dus ook geen behoefte aan. > En die komen er ook niet op vrijwillige basis dus is er maar één > alternatief; rookvrije horeca. Net zoals het allang geldt voor alle > andere vrij toegankelijke ruimtes. Fascist! -- Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com |
![]() |
#165 |
|
![]() Zaterdag de 13e wrote:
> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>On Thu, 8 Feb 2007 20:07:56 +0100, "Zaterdag de 13e" >><[email protected]> wrote: >> >> >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>> >>>>Het is onethich om eenderde van de bevolking als paria's >>>>maatschappelijk buiten te sluiten. >>>> >>> >>>Alles went Bakker, questie van flink minderen. >> >>Dat maak ik zelf wel uit. >> > > "Dat maak is zelf wel uit" is voor het eerst sinds 25 jaar uit het beleid > van een regering geschrapt. En dat is een hele slechte zaak. Let maar op, voordat je het weet zit je onder de diktatuur van de gezondheidfreaks. Verplicht trainen, potjes pis inleveren bij je zorgverzekeraar, dat soort dingen. -- Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com |
![]() |
#166 |
|
![]() Franneke wrote:
> el misti tikte: > > >>Dat is de ongelijke positie van niet-rokers tegen rokers, en de >>horeca heeft verzuimd daar zelf maatregelen tegen te nemen. Ik zou >>het als horecavereniging wel weten: het ene weekend cafe a,b en c >>rook vrij, en het andere weekend café d, e en f rookvrij. Nog even >>wat onderhandelen over de extra drukke feestweekenden, en voila: we >>waren er samen wel uit gekomen. > > > In een fris café wordt er *nooit* gerookt. Ik wil helemaal niet naar een fris café. > Schotse horeca heeft toch nog een nadeel ontdekt aan het recente rookverbod: > nu de lucht er redelijk gezuiverd is van rook, blijkt dat veel pubs > verschrikkelijk stinken van al het bier, de kots en andere niet met name > genoemde viezigheid die zich op de vloeren, wanden en zelfs plafonds bevond. > Voorheen werd die stank gemaskeerd door de neusverdovende rookstank. > Horeca zal nu z'n etablissementen wat hygiënischer moeten maken. En zo schrijdt de vertrutting van onze samenleving voort. Er komt nog eens een moment dat je niet eens meer in je eigen huis een scheet kan laten. -- Posted via a free Usenet account from http://www.teranews.com |
![]() |
#167 |
|
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Bul Super <[email protected]>:
> Er komt nog > eens een moment dat je niet eens meer in je eigen huis een scheet kan > laten. Ach, anale fixatie. Bert |
![]() |
#169 |
|
![]() Bul Super wrote:
> En zo schrijdt de vertrutting van onze samenleving voort. Er komt nog > eens een moment dat je niet eens meer in je eigen huis een scheet kan > laten. Men zoekt naar een mogelijkheid om je ook thuis naar behoren te gedragen. Mij lukt dat maar slecht. Zou ik me daarom te pletter roken?. Mark |
![]() |
#170 |
|
![]() Bul Super tikte:
> Franneke wrote: >> el misti tikte: >> >> >>> Dat is de ongelijke positie van niet-rokers tegen rokers, en de >>> horeca heeft verzuimd daar zelf maatregelen tegen te nemen. Ik zou >>> het als horecavereniging wel weten: het ene weekend cafe a,b en c >>> rook vrij, en het andere weekend café d, e en f rookvrij. Nog even >>> wat onderhandelen over de extra drukke feestweekenden, en voila: we >>> waren er samen wel uit gekomen. >> >> >> In een fris café wordt er *nooit* gerookt. > > > Ik wil helemaal niet naar een fris café. Dan blijf je buiten staan. >> Schotse horeca heeft toch nog een nadeel ontdekt aan het recente >> rookverbod: nu de lucht er redelijk gezuiverd is van rook, blijkt >> dat veel pubs verschrikkelijk stinken van al het bier, de kots en >> andere niet met name genoemde viezigheid die zich op de vloeren, >> wanden en zelfs plafonds bevond. Voorheen werd die stank gemaskeerd >> door de neusverdovende rookstank. >> Horeca zal nu z'n etablissementen wat hygiënischer moeten maken. > > > En zo schrijdt de vertrutting van onze samenleving voort. Klopt. Je hond midden op straat laten poepen en je auto op de stoep parkeren is ook al verboden. > Er komt nog > eens een moment dat je niet eens meer in je eigen huis een scheet kan > laten. Als het ooit zo ver mocht komen, ben ik genegen om voor jouw recht op de barricade te klimmen. |
![]() |
#171 |
|
![]() On Sun, 11 Feb 2007 10:14:52 +0100, "Franneke" <[email protected]>
wrote: >Bul Super tikte: > >> >> >> En zo schrijdt de vertrutting van onze samenleving voort. > >Klopt. Je hond midden op straat laten poepen en je auto op de stoep parkeren >is ook al verboden. Daar is een algeheel rookverbod in de horeca niet mee vergelijkbaar. Iedereen moet noodzaklijkerwijs wel eens de straat op, maar met wat café's minder kun je best leven. M.i. wordt de samenleving er zo inderdaad niet beter op; Nederland is al decennia bezig om een truttig land te worden waarin iedereen elkaar begluurt en waar je als vrije jongen geen kant meer op kunt. Als er reïncarnatie bestaat zou ik voor een volgende keer zeker een minder sterk gereguleerd land in overweging nemen, want hier is de vrijheid op veel gebieden wel erg ingeknot. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#172 |
|
![]() Sjoerd Bakker tikte:
> On Sun, 11 Feb 2007 10:14:52 +0100, "Franneke" <[email protected]> > wrote: > >> Bul Super tikte: >> > >>> >>> >>> En zo schrijdt de vertrutting van onze samenleving voort. >> >> Klopt. Je hond midden op straat laten poepen en je auto op de stoep >> parkeren is ook al verboden. > > Daar is een algeheel rookverbod in de horeca niet mee vergelijkbaar. > Iedereen moet noodzaklijkerwijs wel eens de straat op, maar met wat > café's minder kun je best leven. Ik persoonlijk wel. Uitbaters van café's zouden echter niet willen dat in sommige zaken wel mag worden gerookt en in andere niet. > M.i. wordt de samenleving er zo inderdaad niet beter op; Nederland is > al decennia bezig om een truttig land te worden waarin iedereen elkaar > begluurt en waar je als vrije jongen geen kant meer op kunt. Als er > reïncarnatie bestaat zou ik voor een volgende keer zeker een minder > sterk gereguleerd land in overweging nemen, want hier is de vrijheid > op veel gebieden wel erg ingeknot. Mensen die hun hond op straat laten kakken zeggen ook dat ze overal schijt aan hebben. Liever een truttig land waar je niet tussen de drollen hoeft te laveren en je gewoon een café kan binnenstappen, dan een aso-land waar niet alleen alles mag, maar ook alles gedaan wordt. |
![]() |
#173 |
|
![]() el misti <[email protected]> wrote:
> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht > news:1htc7jf.w4foaq1yvlf10N%[email protected] IT... > > el misti <[email protected]> wrote: > > > > > >> > Dat is inderdaad gek. Blijkbaar gaan mensen liever naar café's waar wel > >> > gerookt wordt. > >> > >> Domme conclusie. Blijkbaar is er te weinig keus. Niet rook café's zijn er > >> nauwelijks, > > > > En hoe komt dat zo, denk je? > > Doordat er meer redenen zijn om een café te kiezen, niet alleen maar het > rookbeleid. En waarom zouden die zaken niet in een niet-rokerscafé zijn te vinden? -- gr, Martin Koolhoven www.nbeetjeverliefd.nl http://tinyurl.com/vynmb |
![]() |
#174 |
|
![]() "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht news:1htdiii.1xq6lve1612740N%[email protected] HIT... > el misti <[email protected]> wrote: > >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht >> news:1htc7jf.w4foaq1yvlf10N%[email protected] IT... >> > el misti <[email protected]> wrote: >> > >> > >> >> > Dat is inderdaad gek. Blijkbaar gaan mensen liever naar café's waar >> >> > wel >> >> > gerookt wordt. >> >> >> >> Domme conclusie. Blijkbaar is er te weinig keus. Niet rook café's zijn >> >> er >> >> nauwelijks, >> > >> > En hoe komt dat zo, denk je? >> >> Doordat er meer redenen zijn om een café te kiezen, niet alleen maar het >> rookbeleid. > > En waarom zouden die zaken niet in een niet-rokerscafé zijn te vinden? Omdat er vrijwel geen niet-rokerscafé's zijn. Een paar is niet genoeg, er moeten er redelijk wat zijn voor de diversiteit. Net als bij de rookcafé's heeft men zo zijn voorkeur. |
![]() |
#175 |
|
![]() Franneke <[email protected]> wrote:
> Ik persoonlijk wel. Uitbaters van café's zouden echter niet willen dat in > sommige zaken wel mag worden gerookt en in andere niet. Waarom niet, eigenlijk? -- gr, Martin Koolhoven www.nbeetjeverliefd.nl http://tinyurl.com/vynmb |
![]() |
#176 |
|
> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht > news:1htdiii.1xq6lve1612740N%[email protected] HIT... > > el misti <[email protected]> wrote: > > > >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:1htc7jf.w4foaq1yvlf10N%[email protected] IT... > >> > el misti <[email protected]> wrote: > >> > > >> > > >> >> > Dat is inderdaad gek. Blijkbaar gaan mensen liever naar café's waar > >> >> > wel > >> >> > gerookt wordt. > >> >> > >> >> Domme conclusie. Blijkbaar is er te weinig keus. Niet rook café's zijn > >> >> er > >> >> nauwelijks, > >> > > >> > En hoe komt dat zo, denk je? > >> > >> Doordat er meer redenen zijn om een café te kiezen, niet alleen maar het > >> rookbeleid. > > > > En waarom zouden die zaken niet in een niet-rokerscafé zijn te vinden? > > Omdat er vrijwel geen niet-rokerscafé's zijn. Waarom niet? Een paar is niet genoeg, er > moeten er redelijk wat zijn voor de diversiteit. Net als bij de rookcafé's > heeft men zo zijn voorkeur. Let's face it. Er is geen behoefte aan. Zoals gezegd: er bestaan vegetarische restaurants, café's zonder muziek, etc. Als nietrokers het werkelijk zo erg vonden om in de rook te zitten, zouden ze wel bestaan. Dat men nietrokerscafé's wil stimuleren zou ik nog enigzins kunnen begrijpen, maar een rookverbod in café's is werkelijk van de gekken en schandelijke vrijheidsberoving. Het is modieus gedoe bovendien. Wel coffeeshops (en terecht), maar geen sigaretten in café's. -- gr, Martin Koolhoven www.nbeetjeverliefd.nl http://tinyurl.com/vynmb |
![]() |
#177 |
|
![]() "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht news:1htdn7q.d5omoz1of1dnoN%[email protected] IT... > el misti <[email protected]> wrote: > >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht >> news:1htdiii.1xq6lve1612740N%[email protected] HIT... >> > el misti <[email protected]> wrote: >> > >> >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:1htc7jf.w4foaq1yvlf10N%[email protected] IT... >> >> > el misti <[email protected]> wrote: >> >> > >> >> > >> >> >> > Dat is inderdaad gek. Blijkbaar gaan mensen liever naar café's >> >> >> > waar >> >> >> > wel >> >> >> > gerookt wordt. >> >> >> >> >> >> Domme conclusie. Blijkbaar is er te weinig keus. Niet rook café's >> >> >> zijn >> >> >> er >> >> >> nauwelijks, >> >> > >> >> > En hoe komt dat zo, denk je? >> >> >> >> Doordat er meer redenen zijn om een café te kiezen, niet alleen maar >> >> het >> >> rookbeleid. >> > >> > En waarom zouden die zaken niet in een niet-rokerscafé zijn te vinden? >> >> Omdat er vrijwel geen niet-rokerscafé's zijn. > > Waarom niet? > > > Een paar is niet genoeg, er >> moeten er redelijk wat zijn voor de diversiteit. Net als bij de >> rookcafé's >> heeft men zo zijn voorkeur. > > Let's face it. Er is geen behoefte aan. Nee, die is er wel degelijk. |
![]() |
#178 |
|
![]() "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht news:1htdo8z.agp68p2dqi5pN%[email protected] T... > el misti <[email protected]> wrote: > >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht >> news:1htdn7q.d5omoz1of1dnoN%[email protected] IT... >> > el misti <[email protected]> wrote: >> > >> >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:1htdiii.1xq6lve1612740N%[email protected] HIT... >> >> > el misti <[email protected]> wrote: >> >> > >> >> >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> news:1htc7jf.w4foaq1yvlf10N%[email protected] IT... >> >> >> > el misti <[email protected]> wrote: >> >> >> > >> >> >> > >> >> >> >> > Dat is inderdaad gek. Blijkbaar gaan mensen liever naar café's >> >> >> >> > waar >> >> >> >> > wel >> >> >> >> > gerookt wordt. >> >> >> >> >> >> >> >> Domme conclusie. Blijkbaar is er te weinig keus. Niet rook >> >> >> >> café's >> >> >> >> zijn >> >> >> >> er >> >> >> >> nauwelijks, >> >> >> > >> >> >> > En hoe komt dat zo, denk je? >> >> >> >> >> >> Doordat er meer redenen zijn om een café te kiezen, niet alleen >> >> >> maar >> >> >> het >> >> >> rookbeleid. >> >> > >> >> > En waarom zouden die zaken niet in een niet-rokerscafé zijn te >> >> > vinden? >> >> >> >> Omdat er vrijwel geen niet-rokerscafé's zijn. >> > >> > Waarom niet? >> > >> > >> > Een paar is niet genoeg, er >> >> moeten er redelijk wat zijn voor de diversiteit. Net als bij de >> >> rookcafé's >> >> heeft men zo zijn voorkeur. >> > >> > Let's face it. Er is geen behoefte aan. >> >> Nee, die is er wel degelijk. > > > Waarom geef je dan geen antwoord op de vraag 'Waarom niet'? Heb ik beantwoord. > Nogmaals, verzin dan iets om nietrookcafé's het makkelijker te maken. > Zien we direct of er behoefte aan is. Als die behoefte er is, kan de > subsidie na een paar jaar weer worden ingetrokken. Prima idee. > Waarom moet dat > verbod er komen? Dat hoeft van mij niet per sé. |
![]() |
#179 |
|
> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht > news:1htdn7q.d5omoz1of1dnoN%[email protected] IT... > > el misti <[email protected]> wrote: > > > >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:1htdiii.1xq6lve1612740N%[email protected] HIT... > >> > el misti <[email protected]> wrote: > >> > > >> >> "Martin Koolhoven" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> news:1htc7jf.w4foaq1yvlf10N%[email protected] IT... > >> >> > el misti <[email protected]> wrote: > >> >> > > >> >> > > >> >> >> > Dat is inderdaad gek. Blijkbaar gaan mensen liever naar café's > >> >> >> > waar > >> >> >> > wel > >> >> >> > gerookt wordt. > >> >> >> > >> >> >> Domme conclusie. Blijkbaar is er te weinig keus. Niet rook café's > >> >> >> zijn > >> >> >> er > >> >> >> nauwelijks, > >> >> > > >> >> > En hoe komt dat zo, denk je? > >> >> > >> >> Doordat er meer redenen zijn om een café te kiezen, niet alleen maar > >> >> het > >> >> rookbeleid. > >> > > >> > En waarom zouden die zaken niet in een niet-rokerscafé zijn te vinden? > >> > >> Omdat er vrijwel geen niet-rokerscafé's zijn. > > > > Waarom niet? > > > > > > Een paar is niet genoeg, er > >> moeten er redelijk wat zijn voor de diversiteit. Net als bij de > >> rookcafé's > >> heeft men zo zijn voorkeur. > > > > Let's face it. Er is geen behoefte aan. > > Nee, die is er wel degelijk. Waarom geef je dan geen antwoord op de vraag 'Waarom niet'? Nogmaals, verzin dan iets om nietrookcafé's het makkelijker te maken. Zien we direct of er behoefte aan is. Als die behoefte er is, kan de subsidie na een paar jaar weer worden ingetrokken. Waarom moet dat verbod er komen? -- gr, Martin Koolhoven www.nbeetjeverliefd.nl http://tinyurl.com/vynmb |
![]() |
#180 |
|
![]() Martin Koolhoven tikte:
> Franneke <[email protected]> wrote: > >> Ik persoonlijk wel. Uitbaters van café's zouden echter niet willen >> dat in sommige zaken wel mag worden gerookt en in andere niet. > > Waarom niet, eigenlijk? Omdat het onduidelijkheid schept, discriminerend is, en rookzaken mogelijk bevoordeelt. Daarnaast is men zich ervan bewust dat als de werknemer via de vakbond zijn recht op een rookvrije werkplek gaat opeisen, hij dit waarschijnlijk gaat winnen. Zie ook hier: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...ml?wt.bron=RSS Q De Belgische restaurantketens eisen een totaal rookverbod voor de horeca. Dus ook voor de zaken waar de omzet van eetwaren minder dan 30 pct bedraagt. < > De ketens herhalen hun vraag om een totaal rookverbod omdat de nieuwe rookwet hun omzet doet dalen. "Bij een kwart van de verkooppunten is de omzet in januari gedaald, in sommige gevallen met zeven procent. Je ziet de omzet vooral dalen in de buurt van horecazaken waar de omzet voor niet meer dan 30 pct uit voedsel bestaat en de klant dus wel nog mag roken", luidt het. "De nieuwe rookwet discrimineert". < > De omzetdalingen werden veroorzaakt door de kortere bezoekduur en door de vermindering van het aantal klanten. Uit de peiling blijkt nog dat 84 pct van alle locaties van restaurantketens zich duidelijk gediscrimineerd voelt door de nieuwe rookwetgeving. In 72 pct van de verkooppunten reageren de niet-rokers positief, vaak ook het personeel. In 35 pct van de verkooppunten reageren ook de rokers positief tot zeer positief. In 43 pct van de verkooppunten heeft het personeel de klanten niet moeten aanspreken op het niet naleven van de reglementering, in 16 pct moest dit regelmatig gebeuren. /Q Overigens is de horeca ook tegen een wet die roken toestaat, mits de lucht goed wordt gezuiverd. Het aanleggen van apparatuur is een dure grap die kleine zaakjes niet eens kunnen betalen, en iedereen weet dat het slechts uitstel van executie is. |