![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @Robert:
Wat vind jij dan momenteel de beste keuze om voor te stemmen? Waarmee kunnen we het meeste realiseren voor Vlaanderen? VB? |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk persoonlijk eigenlijk het meeste door op JMDD te stemmen en wel om deze eenvoudige reden! Het vb haalt sowieso de kiesdrempel en heeft u stem niet nodig terwijl JMDD ook voor een onafhankelijk Vlaanderen streeft en nog helemaal niet zeker is! Ik zeg dus, hoe meer pro-Vlamingen boven de kiesdrempel hoe beter! Je moet JMDD natuurlijk wel nog vertrouwen en dat is een heel ander verhaal!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 13 februari 2007 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zie het niet zo zitten om op een partij te stemmen die waarschijnlijk toch de kiesdrempel niet haalt. Ik woon dan nog in Halle-Vilvoorde, en ik denk dat de kans hier wel zeer miniem is dat LDD het haalt.
Vorige keer is mijn stem al verloren gegaan omdat de N-VA toen de kiesdrempel niet haalde. Met zo een verloren stem steun je paars, dat is het probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pfft, het hangt er maar vanaf waarmee je nog blij kan zijn in dit k*tland. I.e. als burger heb je absoluut niks te zeggen, wat je ook stemt. Meer dan 1 avondje eventueel genieten van de verschrikte gezichten van politici en de vrt kliek zit er toch niet in. De enige invloed die je jezelf kan wijsmaken dat je hebt is of de vld naar de oppositie verdwijnt of niet, maar dat zal maar een kosmetisch detail zijn. De PS - die imo nog veel nefaster is dan de VLD - zal hoe dan ook de lakens verder uitdelen. Wie er ook wint of verliest ik kan volgende zaken al met quasi zekerheid stellen over de volgende regering: - de democratie zal nog verder worden uitgehold. I.e. verdere vervolging van het VB, verdere beperkingen van de vrijheid van meningsuiting (voor autochtonen weliswaar). - verdere teloorgang van justitie. - in het beste geval zal een budgettair iets solider beleid worden gevoerd, dit zal echter volledig gedragen worden door in de eerste plaats de werknemers in de privé en de kmo's en in de tweede plaats door sociaal zwakke groepen die niet mondig genoeg zijn (of in aantal electoraal interessant genoeg). Vlaanderen zal het overgrote deel van de inspanningen dragen en de PS zal er het merendeel van over de balk gooien. - er zal niets gebeuren aan de efficiëntie en kostprijs van het overheidsapparaat. - er zullen verder waanzinnige sommen geld in het openbaar vervoer worden gestopt, maar er zal niks gebeuren om het autoverkeer vlotter te doen verlopen. I.e. capaciteitsuitbreiding en gevoelige verbetering van de weginfrastructuur. - het knuffelbeleid tov arabische moslimimmigranten zal worden verdergezet. Het zal de vlaming zijn die zich aan de migrant moet aanpassen. - de immigratiepolitiek blijft zo lek als een zeef. Afhankelijk van de resultaten van het VB kunnen er nog extra initiatieven (massale regularisatie) worden ingezet indien nodig. - er zal verder enthousiast worden meegestapt in het waanzinnige EU-verhaal. - communautaire onderhandelingen zullen in het beste geval voor vlaanderen een status quo opleveren, in het slechtste geval zullen er vlaamse gemeenten worden overgedragen aan de Mangains van de wereld. De vlaming zal dit verder tam blijven slikken en indien niet dan zal dit als dé gelegenheid worden aangegrepen om het vlaams separatisme buiten de wet te stellen. Enfin, het is wel wat doemdenken natuurlijk maar soms wordt ik er allemaal vrij cynisch van. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 februari 2007 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook de NVA moet los gekoppeld worden van de CD&V. Hun stemmen vloeien naar rechts.
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 13 februari 2007 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoor ze toch zo graag bezig zo net voor de verkiezingen, wat zal de teleurstelling weer bitter groot zijn in september wanneer de realteit is doorgedrongen. De meest geweldige uitschuiver die we van de laatste verkiezingen mogen onthouden was die van pajot. Maar den uwe staat al met stip nummer 1 om de uitschuiver van 2007 te worden. ![]()
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De meeste linksen krijgen nu zelfs problemen met hoofdrekenen, aiaia! ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommige partijen hebben ook de keuze gemaakt om bepaalde allochtonengroepen hun nieuwe kiespubliek te maken en zij zien hun potentieel electoraat elk jaar met rasse schreden vooruitgaan. Er zullen zoveel allochtonen worden geimporteerd als nodig om zichzelf te verzekeren van de macht. Men is druk bezig met de vlaming als kiesfactor te neutraliseren en ik vrees ervoor dat het besef bij de vlaming te laat komt. Als ik lees dat met name in Antwerpen het VB - mocht de stad qua stemgerechtigde bevolking zijn samengesteld zoals ze was bij de vorige verkiezingen - meer dan 40% zou hebben gescoord dan is de conclusie wel duidelijk denk ik. Ik vrees dat onvoorziene omstandigheden (revolutie binnen 1 van de traditionele partijen bvb, échte revolutie ![]() I.e. je kan je wel vrolijk maken in verkiezingsoverwinningen, in het grote geheel zijn het eerder pyrrhusoverwinningen aan het worden vrees ik... (Ik ben in een cynische bui vandaag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Als VB lid zou ik moeten zeggen om op het VB te stemmen, maar ik kan enkel maar aanraden om op paars te stemmen.
Waarom? Laat ze zelf het boeltje maar opkuisen dat ze zelf veroorzaakt hebben ipv CD&V of andere hiervoor te laten opdraaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord daarop is helaas 2X negatief, ze zullen het boeltje zolang mogelijk draaiende houden en wanneer de catastrofe zo enorm geworden is dat ze niet meer mits goed nieuws shows te verbergen valt gaan ze rentenieren in Toscanië. Ondertussen zitten u en ik nog dieper in de miserie dan voorheen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard weet ik dat dit een catastrofe voor het land belgie gaat worden. Juist goed toch? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan ook gemengd stemmen natuurlijk, bv. VB voor de Kamer en DD voor de Senaat. Maar wie ben ik? Het zijn zeer belangrijke verkiezingen en niemand kan de uitslag voorspellen, laat staan de gevolgen van de uitslag. Na Open-Vld, volgt Open-portemonnaie. Voor de Vlamingen, laat dit duidelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CD&V laten opdraaien? Die partij zit te kwijlen om de macht te delen met paars. Echt niet stemmen voor die gasten hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is en blijft VB en ben van mening dat de VB stemmers moeten blijven stemmen en er mogen altijd bijkomen uiteraard. Maar de rest van het kiesvee mag van mij gerust paars, zoals het nu is, terug de macht geven om zo de ondergang van belgie verder te bewerkstelligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister
|
![]() ik stem enkel op n-va kanidaten binnen het kartel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die N-VA die in lederen pakje met een leibandje om de nek terug ging naar die CD&V waarvan de ouden-ten-dagen tezamen zijn gekomen om te bepalen hoe ze de federale regering weer kunnen maken als in de jaren tachtig? Fantastisch... ik kan niet wachten zeg.
![]() |
![]() |
![]() |