Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 21:58   #161
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

@Robert:

Wat vind jij dan momenteel de beste keuze om voor te stemmen? Waarmee kunnen we het meeste realiseren voor Vlaanderen? VB?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 22:02   #162
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
@Robert:

Wat vind jij dan momenteel de beste keuze om voor te stemmen? Waarmee kunnen we het meeste realiseren voor Vlaanderen? VB?
Ik denk persoonlijk eigenlijk het meeste door op JMDD te stemmen en wel om deze eenvoudige reden! Het vb haalt sowieso de kiesdrempel en heeft u stem niet nodig terwijl JMDD ook voor een onafhankelijk Vlaanderen streeft en nog helemaal niet zeker is! Ik zeg dus, hoe meer pro-Vlamingen boven de kiesdrempel hoe beter! Je moet JMDD natuurlijk wel nog vertrouwen en dat is een heel ander verhaal!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 13 februari 2007 om 22:03.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 22:13   #163
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het niet zo zitten om op een partij te stemmen die waarschijnlijk toch de kiesdrempel niet haalt. Ik woon dan nog in Halle-Vilvoorde, en ik denk dat de kans hier wel zeer miniem is dat LDD het haalt.
Vorige keer is mijn stem al verloren gegaan omdat de N-VA toen de kiesdrempel niet haalde. Met zo een verloren stem steun je paars, dat is het probleem.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 22:15   #164
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
VB/Vlott heeft dus zijn massa als voordeel. Maar als LDD 4,5 pct weghaalt van de VLD, is er dan geen belangrijke doelstelling vervuld?

Pfft, het hangt er maar vanaf waarmee je nog blij kan zijn in dit k*tland. I.e. als burger heb je absoluut niks te zeggen, wat je ook stemt.

Meer dan 1 avondje eventueel genieten van de verschrikte gezichten van politici en de vrt kliek zit er toch niet in. De enige invloed die je jezelf kan wijsmaken dat je hebt is of de vld naar de oppositie verdwijnt of niet, maar dat zal maar een kosmetisch detail zijn.

De PS - die imo nog veel nefaster is dan de VLD - zal hoe dan ook de lakens verder uitdelen.

Wie er ook wint of verliest ik kan volgende zaken al met quasi zekerheid stellen over de volgende regering:

- de democratie zal nog verder worden uitgehold. I.e. verdere vervolging van het VB, verdere beperkingen van de vrijheid van meningsuiting (voor autochtonen weliswaar).

- verdere teloorgang van justitie.

- in het beste geval zal een budgettair iets solider beleid worden gevoerd, dit zal echter volledig gedragen worden door in de eerste plaats de werknemers in de privé en de kmo's en in de tweede plaats door sociaal zwakke groepen die niet mondig genoeg zijn (of in aantal electoraal interessant genoeg). Vlaanderen zal het overgrote deel van de inspanningen dragen en de PS zal er het merendeel van over de balk gooien.

- er zal niets gebeuren aan de efficiëntie en kostprijs van het overheidsapparaat.

- er zullen verder waanzinnige sommen geld in het openbaar vervoer worden gestopt, maar er zal niks gebeuren om het autoverkeer vlotter te doen verlopen. I.e. capaciteitsuitbreiding en gevoelige verbetering van de weginfrastructuur.

- het knuffelbeleid tov arabische moslimimmigranten zal worden verdergezet. Het zal de vlaming zijn die zich aan de migrant moet aanpassen.

- de immigratiepolitiek blijft zo lek als een zeef. Afhankelijk van de resultaten van het VB kunnen er nog extra initiatieven (massale regularisatie) worden ingezet indien nodig.

- er zal verder enthousiast worden meegestapt in het waanzinnige EU-verhaal.

- communautaire onderhandelingen zullen in het beste geval voor vlaanderen een status quo opleveren, in het slechtste geval zullen er vlaamse gemeenten worden overgedragen aan de Mangains van de wereld.

De vlaming zal dit verder tam blijven slikken en indien niet dan zal dit als dé gelegenheid worden aangegrepen om het vlaams separatisme buiten de wet te stellen.

Enfin, het is wel wat doemdenken natuurlijk maar soms wordt ik er allemaal vrij cynisch van.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 februari 2007 om 22:21.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 22:18   #165
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik denk persoonlijk eigenlijk het meeste door op JMDD te stemmen en wel om deze eenvoudige reden! Het vb haalt sowieso de kiesdrempel en heeft u stem niet nodig terwijl JMDD ook voor een onafhankelijk Vlaanderen streeft en nog helemaal niet zeker is! Ik zeg dus, hoe meer pro-Vlamingen boven de kiesdrempel hoe beter! Je moet JMDD natuurlijk wel nog vertrouwen en dat is een heel ander verhaal!
Juist, en liefst van alle soorten over de drempel. JMMD haalt zeker stemmen weg bij de vld. Het is zaak deze bij het rechtse blok te tellen. Enkele stemmen minder voor het VB is geen ramp. Met als resultaat een grotere rechtse republikeinse fractie. Het kleiner Paars zal juichen met hun overwinning en zeker verder willen regeren als het enigzins kan zonder de CD&V, als het moet met Groen, dus nog roder.
Ook de NVA moet los gekoppeld worden van de CD&V. Hun stemmen vloeien naar rechts.
Oud 13 februari 2007, 22:21   #166
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Juist, en liefst van alle soorten over de drempel. JMMD haalt zeker stemmen weg bij de vld. Het is zaak deze bij het rechtse blok te tellen. Enkele stemmen minder voor het VB is geen ramp. Met als resultaat een grotere rechtse republikeinse fractie. Het kleiner Paars zal juichen met hun overwinning en zeker verder willen regeren als het enigzins kan zonder de CD&V, als het moet met Groen, dus nog roder.
Ook de NVA moet los gekoppeld worden van de CD&V. Hun stemmen vloeien naar rechts.
Ja als de nva alleen ging was er veel mogelijk: nva 5% + LDD 5% + VB 35% moffel daar nog enkele % bij en je zit aan 50!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 13 februari 2007, 22:26   #167
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt;2432252
De vlaming zal dit verder tam blijven slikken en indien niet dan zal dit [I
als dé [/i]gelegenheid worden aangegrepen om het vlaams separatisme buiten de wet te stellen.

Enfin, het is wel wat doemdenken natuurlijk maar soms wordt ik er allemaal vrij cynisch van.
Hier vrees ik ook voor. Het ballontje van "de vlamingen zijn racisten" is ongeveer doorprikt. Nu zullen de racisten incivieken worden. Het vaderland is in nood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 13 februari 2007 om 22:28.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 22:27   #168
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ja als de nva alleen ging was er veel mogelijk: nva 5% + LDD 5% + VB 35% moffel daar nog enkele % bij en je zit aan 50!

Ik hoor ze toch zo graag bezig zo net voor de verkiezingen, wat zal de teleurstelling weer bitter groot zijn in september wanneer de realteit is doorgedrongen.

De meest geweldige uitschuiver die we van de laatste verkiezingen mogen onthouden was die van pajot. Maar den uwe staat al met stip nummer 1 om de uitschuiver van 2007 te worden.
Oud 13 februari 2007, 22:29   #169
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

Ik hoor ze toch zo graag bezig zo net voor de verkiezingen, wat zal de teleurstelling weer bitter groot zijn in september wanneer de realteit is doorgedrongen.

De meest geweldige uitschuiver die we van de laatste verkiezingen mogen onthouden was die van pajot. Maar den uwe staat al met stip nummer 1 om de uitschuiver van 2007 te worden.
Je hebt het woordje was zeker vergeten, we zullen het dus nooit kunnen bevestigen!

Oud 13 februari 2007, 22:31   #170
Banneling

Standaard

Citaat:
Bazilfunk;2432280]

Ik hoor de teleurstelling en het gezanik al ter linkerzijde als ze weer de zoveelste zwarte zondag voorgeschoteld krijgen. En nog snappen ze het niet. Tijd voor nog een studie zeker?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 22:33   #171
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik hoor de teleurstelling en het gezanik al ter linkerzijde als ze weer de zoveelste zwarte zondag voorgeschoteld krijgen. En nog snappen ze het niet. Tijd voor nog een studie zeker?
Toch niet aangevraagd door verhofstadt zeker!
De meeste linksen krijgen nu zelfs problemen met hoofdrekenen, aiaia!

Oud 13 februari 2007, 22:53   #172
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ze snappen het maar al te goed, maar het kan hen simpelweg niet schelen. Zolang ze zelf maar aan een postje geraken.

Sommige partijen hebben ook de keuze gemaakt om bepaalde allochtonengroepen hun nieuwe kiespubliek te maken en zij zien hun potentieel electoraat elk jaar met rasse schreden vooruitgaan.

Er zullen zoveel allochtonen worden geimporteerd als nodig om zichzelf te verzekeren van de macht. Men is druk bezig met de vlaming als kiesfactor te neutraliseren en ik vrees ervoor dat het besef bij de vlaming te laat komt.

Als ik lees dat met name in Antwerpen het VB - mocht de stad qua stemgerechtigde bevolking zijn samengesteld zoals ze was bij de vorige verkiezingen - meer dan 40% zou hebben gescoord dan is de conclusie wel duidelijk denk ik.

Ik vrees dat onvoorziene omstandigheden (revolutie binnen 1 van de traditionele partijen bvb, échte revolutie ) niet in acht genomen het er allemaal erg slecht uit ziet. Emigratie lijkt me steeds meer de enige optie.

I.e. je kan je wel vrolijk maken in verkiezingsoverwinningen, in het grote geheel zijn het eerder pyrrhusoverwinningen aan het worden vrees ik...

(Ik ben in een cynische bui vandaag )
Oud 13 februari 2007, 23:13   #173
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Als VB lid zou ik moeten zeggen om op het VB te stemmen, maar ik kan enkel maar aanraden om op paars te stemmen.
Waarom? Laat ze zelf het boeltje maar opkuisen dat ze zelf veroorzaakt hebben ipv CD&V of andere hiervoor te laten opdraaien.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 23:19   #174
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als VB lid zou ik moeten zeggen om op het VB te stemmen, maar ik kan enkel maar aanraden om op paars te stemmen.
Waarom? Laat ze zelf het boeltje maar opkuisen dat ze zelf veroorzaakt hebben ipv CD&V of andere hiervoor te laten opdraaien.
U kan daar misschien enig genoegen in scheppen, maar denkt u dat ze 1. er competent genoeg voor zijn 'om het boeltje op te kuisen' en 2. dat ze er de intentie toe hebben?

Mijn antwoord daarop is helaas 2X negatief, ze zullen het boeltje zolang mogelijk draaiende houden en wanneer de catastrofe zo enorm geworden is dat ze niet meer mits goed nieuws shows te verbergen valt gaan ze rentenieren in Toscanië.

Ondertussen zitten u en ik nog dieper in de miserie dan voorheen...
Oud 13 februari 2007, 23:28   #175
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
U kan daar misschien enig genoegen in scheppen, maar denkt u dat ze 1. er competent genoeg voor zijn 'om het boeltje op te kuisen' en 2. dat ze er de intentie toe hebben?

Mijn antwoord daarop is helaas 2X negatief, ze zullen het boeltje zolang mogelijk draaiende houden en wanneer de catastrofe zo enorm geworden is dat ze niet meer mits goed nieuws shows te verbergen valt gaan ze rentenieren in Toscanië.

Ondertussen zitten u en ik nog dieper in de miserie dan voorheen...

Uiteraard weet ik dat dit een catastrofe voor het land belgie gaat worden. Juist goed toch?
Oud 13 februari 2007, 23:39   #176
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
@Robert:

Je kan ook gemengd stemmen natuurlijk, bv. VB voor de Kamer en DD voor de Senaat. Maar wie ben ik? Het zijn zeer belangrijke verkiezingen en niemand kan de uitslag voorspellen, laat staan de gevolgen van de uitslag. Na Open-Vld, volgt Open-portemonnaie. Voor de Vlamingen, laat dit duidelijk zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 00:54   #177
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
CD&V laten opdraaien? Die partij zit te kwijlen om de macht te delen met paars. Echt niet stemmen voor die gasten hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 01:05   #178
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
CD&V laten opdraaien? Die partij zit te kwijlen om de macht te delen met paars. Echt niet stemmen voor die gasten hoor.
Ben ik absoluut niet van plan!
Het is en blijft VB en ben van mening dat de VB stemmers moeten blijven stemmen en er mogen altijd bijkomen uiteraard.
Maar de rest van het kiesvee mag van mij gerust paars, zoals het nu is, terug de macht geven om zo de ondergang van belgie verder te bewerkstelligen.
Oud 14 februari 2007, 01:08   #179
Piet Hein
Minister

Standaard

ik stem enkel op n-va kanidaten binnen het kartel.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 01:20   #180
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
ik stem enkel op n-va kanidaten binnen het kartel.
Die N-VA die in lederen pakje met een leibandje om de nek terug ging naar die CD&V waarvan de ouden-ten-dagen tezamen zijn gekomen om te bepalen hoe ze de federale regering weer kunnen maken als in de jaren tachtig? Fantastisch... ik kan niet wachten zeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be